Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nem rosz ötlet,ha majd a kocsi kész lesz az már egy nagyonjó dolog lesz,tényleg én is sokszor majd fel buktam a vezetékekbe,nem igazán volt hely az elektróda fogónak sem,úgy hogy ha jobban leszek és meglesz a kis Alfa 160 as az lesz az első meló hogy összedobok egy heg kocsit.(közbe tesztelem a gépet),kivi vagyok rá mennyivel lesz másabb hegeszteni vele mint trafóval.
Van egy takaró, amit mindig ráborítok, ha nem használom. Beborítja az egész hegesztőkocsit. Ha meg hosszabb ideig nem használom, akkor megy vissza a pajzs a dobozába.
Persze,tökéletes ez igy,csak én mindig a pajcs vs szikrázás-al vagyok bajba hogy hova tehetem hova nem,mert ha kivűlről éri akkor a plexi b@szódik össze,ha a belseje meg na úgy vedd fel,persze ha kész lesz a kocsi és azon kap helyet már egy nagy előny mert nem kell féljek hogy hol esik rá valami vagy épp felrúgom vagy ilyesmi.
Én a pajzsot ráakasztom a palack szelepre. A sok kacatnak veszek majd egy méretes szortiment dobozt. Nekem ez már így is maga a kánaán, hogy csak bedugom a konnektorba, odahúzom ahová kell és már hegesztek is. Nem botladozom a kábelekben, annyit tekerek le, amennyi kell, kéznél van a hozaganyag, a flex stb.
Én sem,de van ez igy mikor sajna igy végződik egy dolog,ennél nagyobb baj sose legyen és azt mondom,meg hát legközelebb csak jobban figyelsz hogy elkerüld az ilyen dolgokat!Amúgy tényleg nagyon pipec lett a kocsi!!
Majd én is össze rekok egyet de úgy gondoltam alulra teszek egy nagyobb fiókot (golyós fióksinnel),akkorát hogy pár doboz 5kg os elektróda beférjen,na és az se lenne gont ha a pajzsom is helyet kapna rajta mert soha nem talállom a helyét,főleg mikor mindenfelé szál a flex szikra.
Nem vagyok egy garasoskodó típus, de ezt valóban nagyon sajnáltam. Különösen annak fényében, hogy a trógli projekt teljes anyagköltsége nem érte el a gumilemez baki büntetési tételét. De ez már csak így marad. Tapasztalatom szerint, ha magammal kell kib@sznom, akkor leleményességem határtalan.
Nem csúszkál a gép, nem karcol.... meg tetszik :-)
Egyébként amikor előbb leírtam az autószőnyeges hasonlatot, mindjárt belém is hasított a felfedezés, hogy kb annyi kell a kocsira mint egy szett autószőnyeg, és a pont a legbénább gumiszőnyeg az ami olyan mintás ami nekem tetszik, sőt, ha igaz még szürke is van belőle a TESCO-ban valami 3-5000 Ft/szett áron kapható ... de rohadt meleg van, meg tuti sokan vannak, így majd hétfőn reggel 7-kor munkába menet nézek szét a hatvaniban :-)
Egyébként holnap lesz alumínium elektródás hegesztés teszt, marha rövid, mert meleg van. Ma előkészítettem a munkadarabot. 4mm lemez. Csinálok egy hernyót, ha látok valami eredményt akkor egy sarok, meg egy tompa varratot is.
Nekem is lesz gumilap a polcokon, pont a múlt héten néztem át a helyi kínálatot. Hát jól felmentek az árak!
Nálunk a legolcsóbb sima 3 mm-es is 4900/m2-nél kezd, amit kinéztem, az 5mm-es és olyan apró kockás a mintázata mint régen a trabant gumi szőnyegnek. :-) Na ennek 7800 métere.
A centi vastag hosszbordások - elektromosak vagy sem - itt is 10 körül vannak. 10 éve a garázs padlóját ilyennel borítottam le (kb 18m2) az akkor volt 12000 ... összesen.
Nagy firifittyel bementem egy szaküzletbe, ahol többször vettem már gumilemezeket. Kiválasztottam ezt a bordázott gumilemezt, levágattam belőle egy métert (140 széles) gondolván, hogy jó lesz másra is. Mindig meg szoktam kérdezni az árát, de most valahogy elmaradt. A pénztárnál kerekedett ki a szemem, amikor mondta a néni, hogy 12.500 Ft lesz. Azt hittem, hogy rosszul hallok. Látták az arcomon a nagy rökönyt, ők is érezték, hogy talán kellett volna jelezni kérdés nélkül is, hogy ez 3x drágább mint a többi.
Azt hajtogatták, hogy ez azért ilyen drága, mert "elektromos". Hogy miben rejlik az elektromos képessége, arra azóta sem tudtam rájönni. Mert hogy elektromosan szigetel, azt még érteném, de szerintem ezzel a többi gumilemez is így van, nem hinném, hogy pusztán azért indokolt lenne a 3x-os szorzó.
Szóval jó ráfaragtam, most őrzöm, mint a szent koronát, kétszer is meggondolom, hogy levágjak-e belőle. De mellette szóljon, hogy tök jó anyag, jól néz ki és nagyon jól szabható, gyakorlatilag forgácsolható.
Sziasztok. Ha valaki mma invertertert keres akkor az enyémet ajánlhatjátok de 25+posta alatt semmiképpen nem adom. Kábelek járnak hozzá 3-3 méteresek. Alfaweld 130 as. Gari már lejárt. Patika állapot.képeket este teszek fel. 5 kg 2.5 ös elektróda lett vele elhegesztve
Köszönöm az infót a rozsdamentes fúrással kapcsolatban. Én sima fekete fúróval fúrtam ki, plusz WD40 gazdagon. Nem véletlenül éreztem, hogy valami nincs rendben:-)
Egy párszor én is megszivtam rozsdamentes anyag fúrásakor,az anyag önmagába nem kemény de fúrás közbe felkeményedik,jobb fajta fúróval frissen köszörülve ( az átlagos 120 fok helyett 135 fok legyen) és hütéssel/kenéssel próbáld legközelebb,vagy ami még jobb a kobaltos fúró!
Ez a spanifer szívatott meg legjobban az egész projektben. Az volt a törekvés, hogy azokon a helyeken, ahol súrlódik, dörzsölődik, ott rozsdamentes anyagból legyen. Első körben legyártottam a heveder csatlakozókat rozsdamentes acélból. Hegesztve, menetfúrva, szálra csiszolva. Gyönyörű lett, de amikor össze akartam rakni, akkor derült ki, hogy a furatok nem pontosan merőlegesek. A csavar furatok, menetek nem passzoltak. Azt hittem elvisz az ideg. De megérdemeltem, mert az oszlopos fúrógépem már nem egyszer megszívatott. Hiába öntvény a fúróasztal, ha nagyon nyomom neki, képes egy kicsit elhajolni. Nem egy ipari kategóriás gép. Nagyon nehezen tudtam kifúrni a rozsdamentes alkatrészeket. Nem tudom miért, ennyire kemény a saválló, vagy szarok voltak a fúróim, de rendesen toltam neki. Jól megszívtam megint. Második körben már óvatosabb voltam. Ami fekete, az sima szénacél, ebbe hegesztettem egy 8-as rozsdamentes pálcát, ezen van a heveder és ahol a vázzal érintkezik, ott rozsdamentes csőben megy át csavar. Így nem kopik, nem rozsdásodik sehol.
Értelek,gondoltam hogy tolóasztal lesz belőle csak nem mertem kijelenteni,ėn néha nem tudom eldönteni mikor kimgyek a mühelybe/garázsba hogy most ez egy kezdő lakatos vagy asztalos műhely,ilyen vegyes,ez is az is egy kicsit.Ezzel a fűrészes tolókocsis dologgal meg bogarat ültettél a fülembe!:) Nálam nem igazán van helyhiány,háll istennek,5x8 méteren elférek,sok minden (gépek) vannak még tervben csak hát nem megy minden egyszerre.
Meg a krónikus helyhiány a garázsban. A Makitát még el tudom pakolni, de az egyengető olyan nehéz lett, hogy csak kerekes állványon lehetne mozgatni, tárolni. Az meg megint csak az alapterületet fogyasztja.
A gyalugépeimet (Makita vastagoló és a félkész egyengetőt) éppen most próbálom eladni, hogy vegyek egy kombináltat. Annyira nincs időm, hogy félek idén sem készül el.
Amit a fűrészgép oldalán látsz, az egy felhajtható tolóasztal (lesz, ha valamikor elkészül ez is :-). A két acélcsövön van három lineáris CNC csapágy, erre kerül maga a tolóasztal, így precíziós keresztvágásra, gérvágásra is alkalmas lesz az asztali gép.