"maguktól nem igen mennének az emberek, csak ha rá vannak szervezve"
Ha reklámoznák és felvennék Szeged város érdekességei közé akor ez biztosan nem így lenne...
"Jaj, már megint az idegenforgalom..."
Jó, akkor hagyjuk az idegenforgalmat. Mint már többször is írtam Szeged környékén mem túl sok kifejezett kirándulóhely van. Az ásotthalmi erdő, ahová a kisvasút vezetett viszont az. Pl. ott halad az Alföldi Kék Túra útvonala is. Egy kellemes családi program lehetne hétvégéken maguknak a szegedieknek is. Én legalább is így látom, bár lehet, hogy csak azért mert magamból indulok ki..
"1 óra döcögés+ebéd+1 óra visszadöcögés"
Könyörgöm, ez adja a kisvasút egyik lényegét. A lassú zötyögés, közben nyugodtan lehet gyönyörködni a tájban, élvezik a gyerekek stb. stb.
"Palotabozsokon végre föllélegzik, hogy vége a döcögésnek."
Tényleg, nem tudja valaki, hogy ebben az életben helyreáll-e még ott a Bz "forgalom". A vonalbejárás után majd szégyenszemre buszozhatunk le Bátaszékre... :-(
Végül is tényleg logikusnak tűnne, hogy a vonat több helyen is álljon meg a nagyvárosokban. De van ezzel néhány probléma:
- a vasútvonal a nagyvárosokban gyakrran elég elhagyatott, kietlen ipartelepeken vezet keresztül, ahol nem valószínű, hogy túl sok utas szállna fel.
- az újabb megállóhelyek kiépítése, biztonságossá tétele elég jelentős pluszköltséggel járna.
Persze azért biztosan vannak olyan helyek ahol ez nem így van és megérné néhány újabb megállóhely létesítése...
"Egy mellek barmikor kisorozhato a Bz+vezerlo kozul es atakaszthato olyan helyre ahol meg pont hiany van belole."
Csak nem a MÁVnál...
Egyszer kérdeztem Vaskalap barátomtól, hogy miért utaztatják a pakli-Bz-t olyan vonatokon (napközben), ahol alig van utas. Azt mondta, azért, mert a menetrendben meg van hirdetve. Mutattam neki, hogy az csak a reggeli meg esti vonatnál. Akkor miért hurcolják egész nap? Azért, hogy este nehogy elfelejtsék ráakasztani.
Nem kérdeztem tovább...:-)
"...talán lenne valami plusz idegenforgalmi vonzerő Szegeden..."
Jaj, már megint az idegenforgalom...
A kutyát nem érdekelné (rajtunk kivül!), hogy kisvasút döcög a pusztában.
Elhiszed nekem, M41 XXXX, hogy ha egy átlagos túristacsoportot elvinnél mondjuk a Szegedi kisvasútra (mert maguktól nem igen mennének az emberek, csak ha rá vannak szervezve), majd az 1 óra döcögés+ebéd+1 óra visszadöcögés után felsorakoztatnád őket az állomáson, háttal a vonatnak, és megkérdeznéd tőlük, hogy milyen vonattal utaztak, a fele se tudná, hogy kis(!!!)vonattal? Aztán megkérdeznéd Tőlük, hogy milyen mozdony húzta a vonatot, dizel vagy villany, szintén fele sem tudná?
Nem azért, mert buták, hanem azért, mert nem érdekli őket. Pontosabban nem ez(!) érdekli őket.
Néhány hete cégünk igazgatójával kellett utaznom egy tárgyalásra. Volvója van, állitólag a legnagyobb. (A6-os?, A8-as? Sose tudom...) Utána kérdezgették a kollégák, meg apósom, meg minden "átlagember", hogy milyen volt? Meséljek... Elhiszed, hogy nem tudtam mit mesélni róla? Egyedül arra emlékszem, hogy gombnyomásra működött az ablaka...:-)))
"Miért nem maradt meg a személyforgalom is Véméndig?"
Gondolom azért, mert minek...
Ha úgy is át kell szállnia buszra (legyünk őszinték: pár embernek), nem mindegy, hogy hol szakitják meg az útjukat? Még azt is el tudom képzelni, hogy az az 1-2 "elvetemült" ember, aki igy is kitart a vonat mellett, Palotabozsokon végre föllélegzik, hogy vége a döcögésnek.
"Véménden rendszeresen volt teherforgalom, mégis kizárták a kocsirakományú forgalomból, miért?"
Mert ez a "rendszeresség" valószinűleg mélyen alatta maradt a gazdaságosságnak.
Ezt úgy tudom elképzelni, hogy a MÁV készitett egy költség-kalkulációt, melyet különböző dolgokra vetitettek. Pl. kezelt kocsiszámra. És ebben a költségben benne volt a hihetetlenül nagy általános költség-hányad is. Igy kijött egy szám, hogy egy szolgálati helyen x időtartamban y kocsi kezelése a gazdaságossági határ. És gondolom, a Véméndi "heti 1" (de legyen heti 10 vagy napi 1!) bőven alulmaradt.
"Míg a vonat értelemszerűen nem állhat meg a városon belül máshol"
Elég baj az, hogy ez teljesen egyértelmű (értelemszerű). Miért ne állhatna? Pláne egy Bz-vonat? Azért, mert 100 éve sose állt meg?
És mielőtt "szakmaiatlansággal" vádolnátok, hadd hangsúlyozzam, hogy ez a véleménye Vaskalap kartársnak is, aki pedig elég "szakmai"... (Nem konkrétan Békéscsaba esetében, hanem általánosan)
Sznyvsz azért lenne jó ha átjárható lenne Bz, mert pl. a 125-ös vonalon, három részes
szerelvénynél, az Orosháza-Nagyszénás között közlekedő "gyorsított" személyvonatoknak
nem kellene, csak azért megállniuk egy pillanatra menetrenden kívül (szolg. menetrendet
nem ismerem) ,hogy a jegyellenőr átszálljon egyik kocsiból a másikba. Ez pont a gyorsított
személyvonatot teszi értelmetlenné. Ez régebben így volt, nem a mostani helyzetről mondtam.
Olyan egyszerűbb átjárási lehetőség is elég lenne, mint régen a BCmot (ABmot)-nál volt
a kocsik és a motor között is.
Nyáron, hétvégén a 9.20-as vonat, illetve pénteken és szombaton az esti utolsó és a reggeli első vonat (diszkósok) kihasznált. A többi nem nagyon, bár reggel azért mennek vele Rétságra a népek, mert nincs busz. Amióta 20-as a pálya, azóta nagyon kevesen használják. Amíg 40-es volt, és több vonatpár közlekedett, addig nagyobb volt a forgalom. A vonalnak egy előnye van: a rendszeres teherszállítás. Ha ez a vonal nem lenne, akkor a 75-ösön sem igazán lennének tehervonatok.
"Visszajöttem szabiról, de csak mostanra végeztem az elmaradt olvasással. Kiirtam kb. 10 hozzászólást, amiről majd holnap elmondom a véleményem.
Ugy hogy reszkessetek...:-)"
A Kéregjegyes topicnál is azt mondtad, hogy majd lereagálod a dolgokat, aztán nem írtál semmit... :-))
Visszajöttem szabiról, de csak mostanra végeztem az elmaradt olvasással. Kiirtam kb. 10 hozzászólást, amiről majd holnap elmondom a véleményem.
Ugy hogy reszkessetek...:-)
"Drégelypalánkon lehetne vele spórolni 7 percet"
Balassagyarmat (Aszód-Ipolytarnóc vonatnál), Dévaványa, Kötegyán - és ezek csak azok, amiket én tudok...
Más: Mv szerint Aszód-Vác közé várhatóan ősszel visszatérnek a Bézék.
Sziasztok!
Ma frissítettem honlapom néhány tavasszal készült fényképpel, melyeket a Pécs és Pellérd közötti gyalogtúrám alkalmával készítettem.
A linkre kattintva először a térképek - oldalra ugorhattok, de csak azért, mert ott is történtek kisebb változások, bővülések.
Üdv.: G. I.
érdekes, hogy egy szlovákia térképen úgy nézett ki a dolog, hogy a Hegyközt két részletben ábrázolta, átfedéssel.
Az egyiken volt vasút, a másikon (a Szlovákia felé éső rész) nem....
A szlovák térképek rendszeresen üzemelőként tüntetik fel a Hegyközi Vasút vonalait. Elég friss lehet a Magyarországra vonatkozó adatbázisuk. Viszont nekem nagyon tetszik bennük az, hogy Diósjenőt mindig nagyobb településnek ábrázolják Rétságnál (tényleg nem túl nagy a differencia) :)
Egy 2002-es lezárású térkép még feltüntette a Kenézlő-Sárospatak vonalat. De hogy miért???
Pont azért, amiért egy 1996(!)-os a szolnoki Tisza gáton vezetetett. A térkép készítői nem helyszíneletek semmit, egy az egyben átvették az adatokat mástól. eseteinkben régi térképekről.
"Ha lejar a vizsgaja es nincs penz vizsgara ki es meddig meri falbol hosszabbitani a papirjait ?"
Ez a lényeg!
Senki!
A napokban volt róla szó, hogy a gépész üzletág kimondta a határozatot, hogy ők nem járulnak hozzá a fővizsgahosszabbítás utáni továbbüzemeléshez, de ha a SZÜ-nál lesz felelős vezető aki az ezzel járó következményeket vállalja, akkor nem fognak akadékoskodni.
Az SZÜ-nél sem lesz olyan vezető - teljesen jogosan - aki ezt magára fogja (meri) vállalni.
Ha még a vonókészüléke egy kicsit erősebb lenne, akkor alkalmassá lehetne tenni arra, hogy ráérős időben néhány teherkocsit elvigyen a szomszéd állomásig (a mostani szatellit vonatok), meg állomási tolatásokat elvégezzünk vele.