Hallottam egy olyat is félfüllel, hogy egy egy színre érzékeny CCD-t egyszerübb gyártani mint egy teljes látható tartományban müködőt. Nem lehetséges hogy emiatt nagyobb érzékenységüre tudják csinálni a három monokróm CCD-t?
Elvileg pedig a 3 CCD-s kamera fényigenye nagyobb kell, hogy legyen, mert 3 CCD-s kamera esetén ugyanaz a fény 3 felé van elosztva, és így ugyanazon fény esetén a 3 CCD-s kamera 1 CCD-jére harmadannyi fény esik, mint egy 1 CCD-s kamera 1 CCD-jére.
Neked 3CCD-s kamerád van?Mert eddig ebben a fórumban azt olvastam, hogy a 3CCD-s kamera fényigényesebb és kevés fénynél elmosódottabb és kevésbé éles képet készít mint egy 1CCD-s kamera. Tehát az érdekelne, hogy gyakorlati tapasztalatból írod a véleményedet vagy csak valahol olvastad. Én jelenleg a SonyHC85-90 vásárlásán gondolkodom, de előtte 3CCD-s Pana volt tervbe.
Valahonnan rémlik, hogy fényképezni/filmezni fény nélkül elég nehézkes. Leht ezt csűrni csavarni, de sajna a fény az szükséges, de nem elégséges feltétel...
Nem tudom, min nézted vissza a felvételt, ha sima TV-n, azon nam biztos, hogy kijönnek a képhibák. Vagy persze lehetett szembecsapós a világítás :-)
Nem a 0 luxos színes a megoldás, mert ott a színek már mindenfelé másznak el. (nálam az élethűség nagyon komoly szempont, a legkisebb színelcsúszást sem engedem meg magamnak)
Sötétben, az átlalad említett helyeken tökéletes megoldás a 3CCD-s kamera.Ez képes pl. a közvilágítás fényét, hangulatát 1:1-ben reprodukálni az összes színnel (magyarul azt látod a felvételen, amit kinn szabad szemmel) Ehhez nincs 0 lux, semmi az ég világon, egyszerűen a rendes technológia visszaadja a képet.
Köszi a kimerítő infót.Ebből azt szűrtem le én laikus,hogy jó felvételt nappal,vagy zárt helyen jó megvilágításnál tudok csak készíteni.
Tapasztalatok vannak é ezzel kapcsolatban?Pl. én templomban karácsonyi koncertet filmeztem JVC GR-DVL 200(220?) haverom gépével.A megvilágítás ahogy emléxem elég gyenge volt,de viszonylag élethű és nem szemcsés felvétel sikerült.
Kíváncsi lennék,hogy amelyik kamcsi 0 Lux-os színes éjszakai felvételt készít az milyen...
Közlekedőkön, folyosókon: 100lux Forgalmas ilyen helyeken: 200lux Tárgyaló, sok ablakos iroda: 300lux általános iroda, tanterem: 500lux (ez régen 300 volt) Rajzterem: 750 lux Ínyenceknek (pl. finom, aprólékos munka): 1000lux
Anyagvizsgálat (pl. textilipar): akár 10000lux.
(Az előírt megvilágítás munkasíkra vonatkozik minden esetben.)
És hogy köze legyen a kamerákhoz:
Standard 3CCD-s kamera kb. 30-50 luxnál ad még dinamikusan, jól használható képet 50-es záridőnél, az általánosnak mondható 18dB-s erősítéssel.
Standard 1CCD-s kameráknak széjjel kell világítani a terepet a "zajmentes" képhez, a kamera minden tudását beleadva 150-200 lux környékén kezd élvezhetővé válni a kép. (Leszámítva ugye a felbontását, ami az 1CCD miatt annyi-amennyi a színszűrő miatt. pl. a most általános 800kpixeles CCD-nél olyan 387 effektív képsor a legnagyobb jóindulattal is, így majdnem hiába a DV formátum, ha a CCD még az SVHS szintjét sem éri el...)
És végül gyakorlati példa:
gyenge fényvisszaverésű környezetben egy 3 éves, 1db 11W-os igazi kompakt fénycsőtől (2000Ft-os Osram) oldalirányban a megvilágítás: 100lux
Matt fehér fényvisszaverésű környezetben csupasz, 1db 18W-os normál, hagyományos fénycsőtől 185cm-re 100lux a megvilágítás pontosan alatta, középen.
Emberi szemmel megvilágítást mérni csak nagyon referencia környezetben lehet. Függetlenül nem, mivel a szem a külső fény 1 milliárdszoros értékű megváltozásához is alkalmazkodik, ráadásul automata fehéregyensúly beállítással is rendelkezünk, és ez is becsapós, mert az ember fényérzékenysége erősen színfüggő (frekvenciafüggő). Aki akar fényt mérni, a Conrad-ban viszonylag olcsón lehet kapni fénymérőket.
A Digital8 és a DV dettó ugyanaz, csak más az adathordozó mérete, de az adat ugyanaz. Nyilván a miniDV kazetta elterjedtebb, de mivel magnót ebben az országban képtelenség bármelyikhez szerezni, így majdnem tök mindegy...
Nem szeretnék nagy lelki törést okozni, de 1 adott kamerára, kiflire, sörre, nőre azt mondani, hogy megfelel, nincs vele semmi gond, az nem olyan árnyalt kép, mint ha kipróbálsz 10-et, és rangsort állítasz föl közöttük.
Az a nagy helyzet, hogy aki kipróbált már a samu mellett más kamerát is (azonos árút persze), az már nem volt annyira elájulva tőle. Sok apró különbség van a Sony-Pana-Canon-JVC kamerák között, a Samsungok viszont egy lépéssel hátrébb vannak. Ez az én személyes tapasztalatom is az EW-s kameratesztem óta.
Még valami a DV-In mellett: ha vhs-re is ki kell írni a megvágott anyagot, akkor egyszerűbb, és akár szebb az eredmény, mintha a vga-kártya tv-out kimenetét használod, és biztosan nem lesz körülötte fekete keret sem.
Illetve kontroll monitornak se csak a kamera lcd-jét használhatod, hanem a rá kötött TV-t vagy videomonitort is. Nekem pl. van egy 14"-os thomson CGA monitorom, van rajta kompozit és RGB bemenet is, ezért most harmadik újjászületése valószínűleg ez lesz, mint kontroll monitor. Lehet vagy 20 éves, de nagyon kafa cucc... Bontóban hasonlót 2-3 ezer forintért kapsz, és ezt egy videomagnóval kombinálva akár TV nézésre is használhatod.
A D8 a felvételi minőséget tekintve semmivel nem rosszabb, mint a mDV, mert az is a szabványos DV videót kell rögzítse a kazira, csak a szélesebb szalag miatt több benne a "tartalék". Meg a nagyobb mechanika talán nagyobb időtállőságot jelent, bár esetleg valamivel nagyobb fogyasztást is. És nem csak a kamera olcsóbb, hanem a kazi is, ha azt nézed, hogy bármilyen, olcsó sima 8-as szalaggal is elmegy, nem látszik semmi különbség. Meg jóval több is fér(het) egy kazettára, mint a minidv-nél. És ha valaki 8-ról tér át erre, és mondjuk van 10 kazettája, akkor mindjárt spórolt vagy 10 ezret a mDV-hez képest.
Én Canon párti voltam mindig-még vagyok is talán,fényképezőben is legjobbnak tartom.A Canon kamcsi teszten is azt olvastam,hogy magasabb kategóriában is megállja a helyét képminőségben,használhatóságban.
Olvastam itt a fórumon ami meglepett,hogy hibás gépekkel is találkoztak páran épp a 750i-k közül.A 100 ropi ezért a gépért marha jó ár...netes rendelés esetén is magasabb összeget kérnek.
A sony még fejleszti a D8-as kamerákat?Nem is tudtam.Ennek még ekkora piaca lehet a mini dv-k mellett? A TRV285 95000.-froncsiért van pl a Metróban. Mini dv-t is lehet kapni ennyiért,akkor miért választja valaki a D8 technológiát? Jobb a Sony képe ennyivel?Hmm...
Hali! Én Samsung 105-ös tulaj vagyok,de még nem fedeztem fel turmixgép vagy hajszárító funkciót a kamera üzemmódon kívül....:))))))) Jó kis masina ez,egyenlőre megteszi.Kérdésem:Azt hiszem,optiform-nál láttam fél-halszem optikát,viszonylag baráti áron.Használ valaki ilyet?Mennyire hozza a halszem-effektust?Esetleg egy erősen vignettáló nagylátóra hasonlít inkább?Fókuszálást nem lassítja? Kellene valami ilyesmi cucc nagyon,de nincs tapasztalatom. Kösz a segítséget!
Ja, télleg, hallottam már, csak nem nézem ki belőlük, hogy van nekik kamerához is.... :) De meg lehet próbálni. De gondolom, te nem a lemásolásra értetted, hogy az volt 2k. Mert az nem is lenne drága. Viszont én többre kóstálom az én távomat, úgyhogy az alábbi úriembernek javaslom a boltban való szaglászást....
Bocs, ez ccd-trv, vagy dcr-trv? Mert ha utóbbi, akkor nem ugrik be, de elég régi analóg típus, ha előbbi, akkor meg D8, annak szerintem kell lennie. Ja, most jut eszembe, hogy szerintem azért írnak a site-ok mindenfélét, mert nem nézed, hogy infravörös távot írnak-e! Mert lehet, hogy az nincs benne, mert régi, de van benne LANC aljazat!!!! Az meg madzagos távot tud fogadni. Szóval úgy nézd meg most, hogy oda irják-e, hogy IR remote, vagy ilyesmi!
Én 750i-t vettem, és nagyon korrekt kis gép. pár hozzászólással korábban vki itt írta, hogy a DV-in arra is jó, hogy pl. kontroll monitornak használod a vegas vagy másik videoszerkesztőben. Adnak hozzá egy 0.6x előtétet, ezzel kb. 32mm (kisfilmre vontatkoztatott) -es gyújtótávú optikának megfelelő a képe, ami szobabelsőben jól jöhet.
Szerintem a 750i jó vétel, most 100-140 között lehet hozzájutni. Én spec 3 hete 100 bruttóért vettem a szegedi euronicsban.
Valami 1-2 éves használtat, ami új áron 2-300e volt. :)
Újonnan ebben az árfekvésben csak low-end kamerát találsz.
Esetleg valami kifutó modell, akciósan jó vétel lehet.
A Sony-k általában nagyon jó, megbízható kamerák, de 20-30%-al drágábbak a hasonló tudású és képminőségű társaiknál.
Technikai paraméterei alapján én a Canon MVX-200 -ra lennék kíváncsi ebben az árfekvésben, de csodát attól sem várnék.
Ha nincsenek nagy igényeid, beéred a kicsit jobb minőséggel mint egy VHS felvétel, akkor inkább a szolgáltatások alapján dönts. Mi az amire szükséged van, mit tudsz nélkülözni.
Két dolgot felejts el, a Samsungot, és a fénykép funkciót. Egyiknek sincs köze a videokamerához. :)