Hát nem igy nem mondanám h Hengerfejes a motor mert a fehér viz még erre nem utal általában.Azért akkor is megkell nézni honnan szivárog le kell bontani a burkolatott a motorol és be kell inditani és figyelni h hol kezd el szivárogni ennyi.Üdv
Azért van igy h amig hideg addig folyik mert a hötágulás miat a rés össze zárodik és azért marad abba.Keresd meg javisd ki.Egy laza bilincs is lehet a szivárgás oka.
Hát jó kérdés , hogy honnan mert anyit láttam mikor alá néztem hgy a blokrol folyik le de h oda honan csöpög rá azt nem tom. de aztnem értem mért csak amég hideg a motor??? amint bemelegszik(2-3 perc) és abba hagya.
OK kössz szépen. És esetleg az tudja valaki h mért csöpög minden hideginditásnál a motorbol ien fehéres víz?? az elsö 1-2 perce kb 1 fél tenyérni viz csöpög ki. amint bemelegszik nem csinálja. Valakinek valami tanács?? mit csináljak? (ja és köszi mindnenkinek aki segítettt :) )
Hali 150 leoban nem igen van folytás ez nem 50 köbös csatogó amit tele raknak folytásal.A kipufogoban a katalizátor fogja egy kicsit de azzal nem tudsz mit csinálni max egy sport dobal de szinte semmit nem gyersz vele.
Megnézheted a varióváltot is lehet még h megkoptak a görgök és nem tud teljesen kimenni a szij.Akkor lehet még a karbiban a membrán hiba és még lehet h légszürő és kaszni közöt az összekötö gumicső szakadás.Hali
1,5 éve használok egy Leo 125 SP-t a 2003asok közül. Az utóbbi fél évben (tavaszi beüzemelést követően) arra lettem figyelmes, hogy eddig a 95 kilommal olyan 100at ment síkon ami ennek a Rotax motornak teljesen ok.
Nos tehát fél éve azt kezdte hogy max 90 eket kezdett el menni, és kilencvennél olyat produkált, hogy éreztem hogy gyorsulna, de mintha valamiért mindíg megtorpant volna. Aztán olaj, levegő-, olajszűrő, gyertya csere, karbi pucolás, ékszíj csere. Aztán volt egy balesetem, miután el kellett vinnem szervízbe, elvileg a motornak semmi baja nem lett, csak karosszéria. Kihoztam a szervízből (ahol mondtam, hogy azért nézzék meg hogy mi lehet) aminek az lett az eredménye, hogy most max 75 a vége és ott ugyan azt a jelenséget produkálja, hogy megtorpan, nem gyorsul tovább, és magas fordulaton pörög. Eddig olyan 60-70 körül érezhető volt, mintha "váltott" volna egyet és egy alacsonyabb fordulaton egy 90 es kényelmes utazó sebességgel lehetett haladni vele. Most érzem hogy szenved amotor és nem megy.
Ezek a tüneteim vannak, kérlek titeket, ha már tapasztaltatok hasonlót, vagy volt dolgotok ilyennel akkor adjatok tanácsot, hogy merre induljak el! Az a baj hogy a szervízben sem tudnék igazán mit mondani, hogy mi a baja, és félek , hogy otthagyok súlyos tízezreket, eredmény pedig semmi...
Hello! Gyári fojtásokkal nem kibelezett kipufogóval, 110et mennek 150es leonardók! Enyém is annyit megy! Alapjáraton enyém is csörög, ienek ezek, nem egy HONDA!:)
Csáó mindenkinek. Nem tudja valaki hogy honnan tudnék rendelni leo vince 4road kipufogot az Aprilia Leonardo 150ST-m re?? nagyon meg köszönném. És még annyi.. valaki irja már meg akinek 150-ese van h menyit megy végre kb mert enyém 110 et és keveslem. És alapjáraton ezeknek zörögnie kell?? A legkiseb gázra abba haggya de addig valami kattog( Szelepek???) Elöre is köszi a választ,válszokat. üdv leosok :)
Üdv mindenkinek! Egy 1998-as Leonardo-hoz szeretnék külső-belső fejidomot szerezni valahonnan, de nem igazán találtam még bontókban sem, csak külföldön, horror árakon. Sajnos még olasz oldalt sem találtam, pedig gondolom ott olcsóbbak lennének. Nekem az a része kell amire a plexit lehet rácsavarni és a hozzá tartozó belső idom. Ha valaki tudja honnan szerezhetnék, megköszönném, ha felvilágosítana.
Ez lemaradt! Furás nem 150ről 300ra akrtam furni csak egy mérettel feljebb ha van egy kis válla vagy ilyesmi meg uj dugó és gyürük! ez visszadhatja az elveszett kopressziót ha netalán ez lett volna a baj! de ézt csak a leguccso dolog lett volna amit csinálok a teljes kétségbeessésemben !hajó
Ha már itt vagyok leirom ebböl a rendszerből mit néztem meg és megkérdezem mit is nézzek a többin!
1. pillangoszelep és bovden ! megnézetm és nem vettem észere rajta seemmit arrol is leirhatod mi lehet a baja
2. subert fel van állitva maxra mert eddig a tézisem az volt hog ykevés üzemanygot kap nem pedig sok levegöt
3. pontosan nem tom mit befolyásol a membrán de van rajta egy kis szakadás amiek az inditáshoz nem kéne legyen köze mert befoltoztam és ugy sem lett jobb de ha ide is irsz csak nyugodtan nem vagyok profi csak annyit tok amit utánnajártam és megkérdeztem
4.hideginditó (szivató) szerintem jó erröl enyit tok irni mert leteszteltem
5.Viszont azt tényleg leirhatnád (nem cinikuuság, csak kiváncsiság v tudatlanság) hogy mit nézzek meg a levegöszürö rendszeren? Annak a hibájábol fakadoan hogy lehet többlet levegö a rendszerbe és hogy küszöböljem a hibát??
Abszlout nem akartam cinikus lenni de tényleg!! csak leirtam mit csináltam, és hogy ez is segitsen azoknak akik olyan rendesek min te és megteszik ,hogy leirják miben hibáztam mit nézzek még meg ilyesmi!! mindent át fogook nézni abba a sorrendbe amit leirtál remélem jutok valamire! tényleg bocs ha megbántottam valakit és köcce a segitséget!
Szia! Szelephézagot úgy kell állítani h lebontod az egész motort szinte! Leveszed ülést oldalsó idomot, h telibe ráláss a blokkra! Leveszed a szelepdeknit, 4db imbusz csavar fogja! dugattyút TOP ra állítód a legfelső holtpontra. Ezt úgy kell hogy lecsavarozod a kuplung felöli védő részt, hogy kézzel tudd állítani a főtengelyen lévő tárcsával. ezekre az értékekre kell állítani:
Valve clearance : Valve inlet: 0.05 - 0.09 mm Valve exhaust: 0.10 - 0.14 mm Valve timing: Inlet opens: 10° BTDC (at 1 mm valve clearance) Inlet closes: 27° ABDC Exhaust opens: 27° BBDC Exhaust closes: 10° ATDC Ignition: Electronic battery ignition with variable advance Spark advance: Starting spark advance: 8° BTDC up to approx. 2500 rpm Maximum spark advance: 30° BTDC starting from approx. 4000 rpm Generator power: 12V 160W, direct current Spark plug: 1 spark plug, 10 mm, NGK CR8 EVX
Amúgy minden leónak van egy kis csörgős hangja szóval az normális.
Üdvözlök mindenkit! Nekem is olyan problémám lenne amit feszegettünk a hidegen nehéz indulás! Érdekelne h a levegő csavart hol találom és hogy mennyire állítsam h ideális legyen? Illetve hogyan tovább? Az automata szivatót hogy tudom leellenőrizni h ő e a ludas, illetve kis praktikákat ha írnál nagyon hálás lennék ezügyben! Előre is köszönöm válaszod. Dávid
Hello Árpád. Lenne 1 olyan kérdésem, hogy tulajdonképpen hogyan kell szelephézagot állítani 1 150-es Leo ST-n. És még annyi, hogy ennek a motornak alapjáraton "zakatolnia" kell?? Mert valamiért zörög, de 1 minimális gázra már abbahagyja. És kb mekkora hézagot kell hagynom a szívó és kipufogó szelep közt. A válaszodat előre is köszönöm. Üdv: Cula-cc :)
Azt hogy nem segítenek az emberek az annak tudható be hogy az önhöz hasonló emberek elveszik a kedvüket attól hogy segítsenek. Ezt azért gondolom mert hiányzik önböl az alázat hogy ugyan nem ért valamihez viszont cinikusan,lekezelően reagál ha segíteni akarnak. Részinformációk alapján nehéz segíteni és ha ilyen részletes infót adott volna előbbre jutottunk volna.
A karburátoron ha elveszi a levegőt és működik a motor az nem csak azt jelenti hogy kevés üzemanyagot kap hanem jelentheti azt is,sok a levegő,mely hidegindításnál hasonló gondokat okoz. A karburátor több részből áll, egyszer egy pillangó szelep mely összeköttetésben áll a gázbovdennel,van egy másik rész a "suber" a membránnal és a tűvel melyen lehet szabályozni az üzemanyagot. van a hideg indító mely hidegen több üzemanyagot juttat a motorba. Továbbá van a levegőszűrő rendszer,mely szintén több részből áll. Ezeket pedig szabályozza a motor által keltett vákuum a gázbovden és a elektromosság.
Szóval ha a rendszer valamelyik része nem vagy csak részben működik akkor áll fen a probléma. Vedd a fáradtságot és próbáld megérteni a rendszert és megtalálod a megoldást(Én megtettem és indul a motor reggel.1997-es 150cm3 34000km van benne).
Ha hengert felújít és megnöveli a kompressziót azzal tönkreteszi a főtengelyt mert az elhasználódott főtengely nem fogja bírni a kompresszió többletet és itt is jön hogy összetett a rendszer és nem javasolt külön kiragadni valamit hanem tanulmányozni a rendszert és ezen tudás birtokában elvégezni a javítást!