„semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,”
A mondat első felét „ semmit érte nem várván”, azonnal értelmetlenné teszi a mondat második fele: „a ti jutalmatok sok lesz,”.
Ezt az elvárást legfeljebb egy ateista ember tudja teljesíteni, egy vallásos már nem. (az ateista mivel nem hisz Istenben, ezért a mennyei jutalomban sem.)
A zsidók első lázadása Mózes ellen az Egyiptomból való kimenet után a élelmezés miatt tör ki, lásd "milyen finomakat ettünk a rabságban, itt meg menetelünk a pusztaságban, még víz sincs elég, minek kellett minket kiszabadítani onnan?".
Ha lenne, létezne a valóságban, még el is lehetne rajta gondolkozni:-)
Ki a "parancsolód"?
Az ókori ismeretlen zsidó szerzők, akik ismerethiányosan nekiszaladtak a lehetetlennek, hogy képtelenségeket hantálva adjanak magyarázatot arra, amiről fingjuk sem volt?