A 3Ds rajzolásnak meg van az a hátránya, hogy ha pontos akarok lenni 1500 méretet kell levennem a mociról meg a meglévő alkatrészekről, és ez eléggé műszer meg időigényes és akkor még gépre kell vinni, megrajzolni. Ez az időigényesség látszik is az általam cadben rajzolt vázlat 3D vázlaton is, egyszerűsíteni kell amennyire lehet mert külömben fél napot el lehetne cseszni csak 1 alkatrésszel.
Az autóipari cégeknél úgy csinállják, hogy a meglévő rajzokat elektronikus formában adják továb valós 3Ds referenciapontokkal. Ha erre nincs lehetőség felteszik 3Ds mérőpadra a "levenni" kívánt alkatrészt és "bescannelik" amiből megvan az alkatrész 3Ds vázlat rajza. A funciós felületeknél sokat mérnek, a kevésbé fontosabbat hanyagolják abból elég csak orientációnak pár db. A német cégünknél nél van 3 ilyen mérőpad, nem semmi cuccok, euróban is milla fölött vanak. Jó kis órabérük van, megérné a témában vállalkozni is ha lenne fizetőképes kereslet. 3 műszakban hajtva 1 év alatt megtérülne.
ezen a megoldáson is agyaltam mert ez kézenfekvőbb. Kb. a váz nagyrésze úgyis ilyen módszerrel fog készülni, csak a miheztartás végett készül majd valami 2D-s skicc. Azért görcsölök a 3D-s cadrajzon mert villantani akarok vele lehetséges szponzoroknak, bármi segítséget kapok jól fog jönni. Feltett szándékom hogy átthúzzam a bringát Écsre oszt ott nyomjak 1-2 menetet. Tudom hogy nem leszek első de ez még hiányzik az életemből. Végülis mennyi idő alatt raktad össze a trájkot?
MECSI az a javaslatom vedd gyakorlatiasabbra a dolgot, tedd a motort két "téglára" és kezd el körbekeríteni mindenféle vasakkal, ha viszont elméletben készíted akkor komoly bázis pontokat kell meghatároznod például, motor befogatási pontok, körvonal 3D- ben, hogy tudd mi merre fér el, szerintem ez a nehezebb. Az első felvetésnél az elkészült részek adják az ötletet a fojtatáshoz (tapasztalat). Nemrég kezdtem el egy ismerős kisfiának, babetta motoros trájkot készíteni, ami elsőre egyszerűnek tünt, duci négy colos gumik hátul amikhez olyan felniket kellett csinálnom (költségtakarékos kompromisszum) hogy lehessen kanyarodni, tehát az egyik agy csapágyas legyen, de még ott a dob fék és a hajtás meg a vázhoz kötés....
Az autó gumival szokni kell a kanyarodást, mert szögletes tehát nem egy könnyen billegethető darab:) inkább csopperes mint sportos.
kb 95 kg vagyok és 186 cm, attól nem félek hogy eldönt de ha valami miatt lefexik akkor lesz mit emelni bármilyen mioci is kerül a vázba :-). A jaffa egyszer lefeküdt:-) hülyén parkoltam le, egy betonpalcc széllére. Ráültem, mikor előrelöktem az állványról az első kerék neki ment a falnak (kevés volt a hely) amitől migingott az egyensúly és persze pont arra az oldalra dőltem amelyik -25cm re volt. Amikor már leért a lábam nem bírtam visszafogni és elhúzott, szépen lefektettem aztán ketten felemeltük, hogy ne csesszem össze a festéket rajta, mert ugye a kerék az még mindig fent volt:-D
nyam nyam, ez jól néz ki, ilyen hátsót, már láttunk egy másikon is. tetszenek ezek a rajzok. Hatással vannak rám rendesen ezek a képek videók, már V8 ról is fantáziálok. Egy tatra mocit lehet hogy olcsón össze tudnék szedni, A 613as moci 3500ccm és egy ventije van középen, nagyon állatra meg lehetne csinállni, és a hangja az nagggggyon kirrrrrály!!! V8 hang ventifütyüléssel nagyon finom:-)
mivel már szeptember vége van szembesültem a ténnyel hogy lassan itt a tél, amikoris készülhetne a gép, de még annyi a tennivaló a ház körül mint a rosseb, a donorhoz sem jutok el túl gyakran, le kéne azt is takarítani mert csupa olaj.
A tervezéssel is úgyérzem le vagyok maradva mert az ugye erősen donorfüggő, de azt hiszem csinálok egy akciótervet vagy folyamatábrát hogy ne maradjon ki semmi akkor talán nem fog idegesíteni a sok kérdőjel. Jön a nyakamra a kés rendesen, tavaszig már csak 6 hónap. Vagy még hat hónap?
Várok bármi megoldást ötletet, hogy lehessen jól kianalizállni és okosan alkalmazni.
Továbbá szívesen kipróbállnék egy autókerekes (kockagumis) mocit hogy végre tudjam hogy viselkedik. Attól tartok nehogy táncolni kezdjen nagy sebességnél...
Egy átlagos motornál részben rugózatlan tömeg minden, ami a lengővillára van szerelve. Azért részben, mert a lengő villa forgástengelye a rugózott vázra támaszkodik. Ezért a villa forgástengelyéhez közeli része inkább rugózott, a hátsó kerék tengelyéhez közeli része pedig rugózatlan.
Szerintem MECSI értelmezése elfogadható; amit az is alátámaszt, hogy a robogóknak is szélesebb a kereke.
azt hiszem nem voltam teljesen egyértelmű. Elolvastam vagy 6x Pathmester hozzászólását míg felfogtam hogy mit is akart mondani, nem tudtam másként érthetővé tenni magamnak csak ha modelleztem a történéseket fejben. A rugók csak hasonlatok voltak a példában a gumit helyettesítették. úgy gondoltam hogy a rugó felfogási pontjai jelen esetben az aszfalt és a felni.(még ha nem is így írtam) egy prüntyögőnél ami jó esetben megy 90et annyira még talán nem vészes ez az efekt(mármint a rugózatlan tömeg hatása), főleg hogy egy modern motor +robogókerék összesen lehet kb. olyan nehéz mint egy kevésbé márkás nagy alufelni egy kevésbé komoly gumival.
Rossz úton jársz szerintem, gondolj egy robogóra ahol a motor a hajtás és a kerék egybe van építve, ez rugózatlan tömeg mert, a motor elején van a forgáspont, hátul a rugó, és ezekhez képest rugózik a váz az üléssel csomagokkal együtt.
Egy hagyományos mocinál a lengő villa a kerékagy a fék a lánckerék a rugózatlan tömeg.
én vajmi keveset értek az eszmefuttatásotokhoz,de képeket berakni tudok én is...monster g boeing kerekeken. mintha a külső üllői úton láttam volna néhányat elakadni az útépítés miatt...
A pattogó kerék egy olyan rezgő mozgást végez, amelynél a kerékben lévő levegő valósítja meg a rugót (~légrugó). Ha a pattogás csak a megnövekedett tömegnél vált számottevővé, akkor ezt a rugóállandó hasonló arányú növelésével lehet ellensúlyozni, amit vagy a kerékben lévő levegő nyomásának emelésével, vagy pedig a nyomott felület növelésével lehet elérni. Nekem a kétféle megoldás közül az utóbbi volt a szimpatikusabb, ezért ezt írtam.
Szerintem, a rugózott tömeg 5%-ának a hátsó kerék rugózatlan tömegébe helyezéséből fakadó pattogási probléma megoldható a hátsó kerék szélességének 5%-os növelésével.
az-az, franco sbarro tervező találta fel, teljesen működőképes.nézz utána a mester monster-g jének,és a challenge jének is... nem semmi ember. egyszerü minden alüröktől mentes pasi,nagyon szimpi nekem...
a rugózatlantömeg nem éppen jó. a tömeg tehetetlenségéből adódóan elpattoghat extrém esetben mondjuk fékezésnél gyorsításnál vagy kanyarban huppanón úthibán. ezért a merev hátsónak is meg van ez a hátránya, csak ott annyiban külömbözik hogy a motor váltó tömege legalább 0,5mrrel előrébb a kerék tengelyénél, így a hátsó viszonylag könnyű.
osmosis? eszembe jutott egy bringa aminek csak gyűrű volt a kereke akár focilabdát is átt lehetett gurítani rajta (ha jól emléxem) azthiszem valamelyik motorkatalógusban volt, majd utánanézek, úgyrémlik működőképes prototípus volt.
mnagy pl. válaszolt rá, az hogy a neked címzett válaszban volt egy ilyen családias topicban szvsz nem számít, végülis nem akaródzik 21 hozzászólást kezdenem, főleg nem modemes kapcsolatról.
az tetszik az ilyen futurisztikus álmokban hogy valaki papírra vet egy ilyen mai technológiákkal létre nem hozható szerkezetet, egy másik valaki meg az ötleten elindul és egyszercsak kész a prototípus ami még hasonlít is az álomképre.
voltaképpen,ha meg nem sértelek te kinek írod a kompressziós feladványaidat? mert én ábszolútika de semmit sem értek ezekhez a gépződményekhez... de amúgy sok sikert...
nekem is úgy rémlett hogy nem olcsók az ilyen fémek, még anno a 90es Jawamba csináltattam hajtókarba perselyt de nem volt olcsó, pedig akkor még a cociban összelopott anyagokból dolgoztak a mesterurak. ez érdekes elképzelés, valószínűleg az "Erő" tartja össze :-) de nem rossz dizájn.
Lesz majd még egy nekifutás a kompressziómérésnek akkor már több időt szánok majd rá, ha kell húzok kábelt az önindítóra (a csomitartómban mindig van 2m hegesztőkábel:-)) előtte viszont azthiszem a sok retket le kéne pucolni róla, így is csupa mocsok voltam.