Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2005.09.26 0 0 447

még az előbbihez kapcsolódóan:

A 3Ds rajzolásnak meg van az a hátránya, hogy ha pontos akarok lenni 1500 méretet kell levennem a mociról meg a meglévő alkatrészekről, és ez eléggé műszer meg időigényes és akkor még gépre kell vinni, megrajzolni. Ez az időigényesség látszik is az általam cadben rajzolt vázlat 3D vázlaton is, egyszerűsíteni kell amennyire lehet mert külömben fél napot el lehetne cseszni csak 1 alkatrésszel.

Az autóipari cégeknél úgy csinállják, hogy a meglévő rajzokat elektronikus formában adják továb valós 3Ds referenciapontokkal. Ha erre nincs  lehetőség felteszik 3Ds mérőpadra a "levenni" kívánt alkatrészt és "bescannelik" amiből megvan az alkatrész 3Ds vázlat rajza. A funciós felületeknél sokat mérnek, a kevésbé fontosabbat hanyagolják abból elég csak orientációnak pár db. A német cégünknél nél van 3 ilyen mérőpad, nem semmi cuccok, euróban is milla fölött vanak. Jó kis órabérük van, megérné a témában vállalkozni is ha lenne fizetőképes kereslet. 3 műszakban hajtva 1 év alatt megtérülne.

szóval ahogy mondani teccett körberakjuk.

Előzmény: MECSI (446)
MECSI Creative Commons License 2005.09.25 0 0 446
ezen a megoldáson is agyaltam mert ez kézenfekvőbb. Kb. a váz nagyrésze úgyis ilyen módszerrel fog készülni, csak a miheztartás végett készül majd valami 2D-s skicc. Azért görcsölök a 3D-s cadrajzon mert villantani akarok vele lehetséges szponzoroknak, bármi segítséget kapok jól fog jönni. Feltett szándékom hogy átthúzzam a bringát Écsre oszt ott nyomjak 1-2 menetet. Tudom hogy nem leszek első de ez még hiányzik az életemből. Végülis mennyi idő alatt raktad össze a trájkot?
Előzmény: Mnagy (445)
Mnagy Creative Commons License 2005.09.25 0 0 445

MECSI az a javaslatom vedd gyakorlatiasabbra a dolgot, tedd a motort két "téglára" és kezd el körbekeríteni mindenféle vasakkal, ha viszont elméletben készíted akkor komoly bázis pontokat kell meghatároznod például, motor befogatási pontok, körvonal 3D- ben, hogy tudd mi merre fér el, szerintem ez a nehezebb. Az első felvetésnél az elkészült részek adják az ötletet a fojtatáshoz (tapasztalat). Nemrég kezdtem el egy ismerős kisfiának, babetta motoros trájkot készíteni, ami elsőre egyszerűnek tünt, duci négy colos gumik hátul amikhez olyan felniket kellett csinálnom (költségtakarékos kompromisszum) hogy lehessen kanyarodni, tehát az egyik agy csapágyas legyen, de még ott a dob fék és a hajtás meg a vázhoz kötés....

 

Az autó gumival szokni kell a kanyarodást, mert szögletes tehát nem egy könnyen billegethető darab:) inkább csopperes mint sportos.

Előzmény: MECSI (440)
MECSI Creative Commons License 2005.09.24 0 0 444
kb 95 kg vagyok és 186 cm, attól nem félek hogy eldönt de ha valami miatt lefexik akkor lesz mit emelni bármilyen mioci is kerül a vázba :-).
A jaffa egyszer lefeküdt:-)
hülyén parkoltam le, egy betonpalcc széllére. Ráültem, mikor előrelöktem az állványról az első kerék neki ment a falnak (kevés volt a hely) amitől migingott az egyensúly és persze pont arra az oldalra dőltem amelyik -25cm re volt. Amikor már leért a lábam nem bírtam visszafogni és elhúzott, szépen lefektettem aztán ketten felemeltük, hogy ne csesszem össze a festéket rajta, mert ugye a kerék az még mindig fent volt:-D
Előzmény: adren (443)
adren Creative Commons License 2005.09.23 0 0 443
remélem akkor nem 50 kg vagy,mert ledönt a gép súlya...
Előzmény: MECSI (442)
MECSI Creative Commons License 2005.09.23 0 0 442
nyam nyam, ez jól néz ki, ilyen hátsót, már láttunk egy másikon is. tetszenek ezek a rajzok. Hatással vannak rám rendesen ezek a képek videók, már V8 ról is fantáziálok. Egy tatra mocit lehet hogy olcsón össze tudnék szedni, A 613as moci 3500ccm és egy ventije van középen, nagyon állatra meg lehetne csinállni, és a hangja az nagggggyon kirrrrrály!!! V8 hang ventifütyüléssel nagyon finom:-)
adren Creative Commons License 2005.09.23 0 0 441

helló mecsi!te most micsi?

annyira tetszik,hogy nem tudtam kihagyni... bocsi...  :))

asszem ezt még nem tettem föl...
MECSI Creative Commons License 2005.09.22 0 0 440

mivel már szeptember vége van szembesültem a ténnyel hogy lassan itt a tél, amikoris készülhetne a gép, de még annyi a tennivaló a ház körül mint a rosseb, a donorhoz sem jutok el túl gyakran, le kéne azt is takarítani mert csupa olaj.

A tervezéssel is úgyérzem le vagyok maradva mert az ugye erősen donorfüggő, de azt hiszem csinálok egy akciótervet vagy folyamatábrát hogy ne maradjon ki semmi akkor talán nem fog idegesíteni a sok kérdőjel. Jön a nyakamra a kés rendesen, tavaszig már csak 6 hónap. Vagy még hat hónap?

Várok bármi megoldást ötletet, hogy lehessen jól kianalizállni és okosan alkalmazni.

Továbbá szívesen kipróbállnék egy autókerekes (kockagumis) mocit hogy végre tudjam hogy viselkedik. Attól tartok nehogy táncolni kezdjen nagy sebességnél...

MECSI Creative Commons License 2005.09.21 0 0 439
ez jól kielemeztük ;-)
Előzmény: Pathmaster (438)
Pathmaster Creative Commons License 2005.09.21 0 0 438
Egy átlagos motornál részben rugózatlan tömeg minden, ami a lengővillára van szerelve. Azért részben, mert a lengő villa forgástengelye a rugózott vázra támaszkodik. Ezért a villa forgástengelyéhez közeli része inkább rugózott, a hátsó kerék tengelyéhez közeli része pedig rugózatlan.

Szerintem MECSI értelmezése elfogadható; amit az is alátámaszt, hogy a robogóknak is szélesebb a kereke.
Előzmény: Mnagy (434)
MECSI Creative Commons License 2005.09.21 0 0 437
nem hogy nem voltam teljesen egyértelmű hanem teljesen félreérthető voltam az első rugós hasonlattal.
Előzmény: MECSI (435)
MECSI Creative Commons License 2005.09.20 0 0 436
jó ez a G, a hátsó terepszöge ugyan kicsit macerás de teccccik. olyan sportkocsi és terepjáróötvözet.
Előzmény: adren (433)
MECSI Creative Commons License 2005.09.20 0 0 435
azt hiszem nem voltam teljesen egyértelmű. Elolvastam vagy 6x Pathmester hozzászólását míg felfogtam hogy mit is akart mondani, nem tudtam másként érthetővé tenni magamnak csak ha modelleztem a történéseket fejben. A rugók csak hasonlatok voltak a példában a gumit helyettesítették. úgy gondoltam hogy a rugó felfogási pontjai jelen esetben az aszfalt és a felni.(még ha nem is így írtam)
egy prüntyögőnél ami jó esetben megy 90et annyira még talán nem vészes ez az efekt(mármint a rugózatlan tömeg hatása), főleg hogy egy modern motor +robogókerék összesen lehet kb. olyan nehéz mint egy kevésbé márkás nagy alufelni egy kevésbé komoly gumival.
Előzmény: Mnagy (434)
Mnagy Creative Commons License 2005.09.20 0 0 434

Rossz úton jársz szerintem, gondolj egy robogóra ahol a motor a hajtás és a kerék egybe van építve, ez rugózatlan tömeg mert, a motor elején van a forgáspont, hátul a rugó, és ezekhez képest rugózik a váz az üléssel csomagokkal együtt.

Egy hagyományos mocinál a lengő villa a kerékagy a fék a lánckerék a rugózatlan tömeg.  

Előzmény: MECSI (432)
adren Creative Commons License 2005.09.20 0 0 433
én vajmi keveset értek az eszmefuttatásotokhoz,de képeket berakni tudok én is...monster g  boeing kerekeken. mintha a külső üllői úton láttam volna néhányat elakadni az útépítés miatt...
Előzmény: MECSI (432)
MECSI Creative Commons License 2005.09.20 0 0 432

én ezt úgy fordítottam le magamnak hogy:

ha megpakolom a gép hátulját akkor vagy erősebb rugó kell (nyomás) vagy kettö gyengébb párhuzamosan (felület).

Jól gondolom?

 

persze a szélesebb guma is növeli a tehtetlen tömeget, csak az a kérdés, hogy arányaiban számít-e ez a pakoláshoz képest.

Pathmaster Creative Commons License 2005.09.20 0 0 431
A pattogó kerék egy olyan rezgő mozgást végez, amelynél a kerékben lévő levegő valósítja meg a rugót (~légrugó). Ha a pattogás csak a megnövekedett tömegnél vált számottevővé, akkor ezt a rugóállandó hasonló arányú növelésével lehet ellensúlyozni, amit vagy a kerékben lévő levegő nyomásának emelésével, vagy pedig a nyomott felület növelésével lehet elérni. Nekem a kétféle megoldás közül az utóbbi volt a szimpatikusabb, ezért ezt írtam.
Előzmény: MECSI (430)
MECSI Creative Commons License 2005.09.20 0 0 430

hööööö????

látok benne bizonyos logikát (arányok) de most eléggé pislogok az ilyen konkrét összefüggésen. Ez honnét van? Emezzük ki.

Előzmény: Pathmaster (429)
Pathmaster Creative Commons License 2005.09.20 0 0 429

Szerintem, a rugózott tömeg 5%-ának a hátsó kerék rugózatlan tömegébe helyezéséből fakadó pattogási probléma megoldható a hátsó kerék szélességének 5%-os növelésével.

Előzmény: MECSI (425)
adren Creative Commons License 2005.09.19 0 0 428

írok má valamicskét ide is,maradt még tentám a tollamba'.

mit szólnátok egy kis kókuszfagyihoz? oké? jöhet? akkó mindenkinek a vendége vagyok!!!   :))) 

Előzmény: Mnagy (427)
Mnagy Creative Commons License 2005.09.18 0 0 427

Érdekesek ezek az óriás csapágyak:)

 

sbarro kerék
Előzmény: adren (426)
adren Creative Commons License 2005.09.18 0 0 426
az-az, franco sbarro tervező találta fel, teljesen működőképes.nézz utána a mester monster-g jének,és a challenge jének is... nem semmi ember. egyszerü minden alüröktől mentes pasi,nagyon szimpi nekem...
Előzmény: MECSI (425)
MECSI Creative Commons License 2005.09.18 0 0 425
a rugózatlantömeg nem éppen jó. a tömeg tehetetlenségéből adódóan elpattoghat extrém esetben mondjuk fékezésnél gyorsításnál vagy kanyarban huppanón úthibán. ezért a merev hátsónak is meg van ez a hátránya, csak ott annyiban külömbözik hogy a motor váltó tömege legalább 0,5mrrel előrébb a kerék tengelyénél, így a hátsó viszonylag könnyű.

osmosis? eszembe jutott egy bringa aminek csak gyűrű volt a kereke akár focilabdát is átt lehetett gurítani rajta (ha jól emléxem) azthiszem valamelyik motorkatalógusban volt, majd utánanézek, úgyrémlik működőképes prototípus volt.
Előzmény: Pathmaster (423)
adren Creative Commons License 2005.09.17 0 0 424
nem találom sbarro bácsi osmosisát. az egy agynélküli moci.és kafán megy is.
Előzmény: MECSI (421)
Pathmaster Creative Commons License 2005.09.17 0 0 423
Eddig úgy gondoltam, hogy ha az összes tömeg nem változik, akkor rugózatlan tömeg növekedése nem baj.

Előzmény: MECSI (403)
Pathmaster Creative Commons License 2005.09.17 0 0 422
Ez az agyváltó úgy van méretezve, hogy kibírja a legextrémebb hegyi körülményeket és a tandem terhelést is.

Előzmény: Mnagy (401)
MECSI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 421
mnagy pl. válaszolt rá, az hogy a neked címzett válaszban volt egy ilyen családias topicban szvsz nem számít, végülis nem akaródzik 21 hozzászólást kezdenem, főleg nem modemes kapcsolatról.

az tetszik az ilyen futurisztikus álmokban hogy valaki papírra vet egy ilyen mai technológiákkal létre nem hozható szerkezetet, egy másik valaki meg az ötleten elindul és egyszercsak kész a prototípus ami még hasonlít is az álomképre.
Előzmény: adren (420)
adren Creative Commons License 2005.09.16 0 0 420
voltaképpen,ha meg nem sértelek te kinek írod a kompressziós feladványaidat? mert én ábszolútika de semmit sem értek ezekhez a gépződményekhez... de amúgy sok sikert...
Előzmény: MECSI (418)
adren Creative Commons License 2005.09.16 0 0 419

1 kila bronz kb 1200 fronya....

 

és e teccik?
Előzmény: MECSI (418)
MECSI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 418
nekem is úgy rémlett hogy nem olcsók az ilyen fémek, még anno a 90es Jawamba csináltattam hajtókarba perselyt de nem volt olcsó, pedig akkor még a cociban összelopott anyagokból dolgoztak a mesterurak.
ez érdekes elképzelés, valószínűleg az "Erő" tartja össze :-) de nem rossz dizájn.

Lesz majd még egy nekifutás a kompressziómérésnek akkor már több időt szánok majd rá, ha kell húzok kábelt az önindítóra (a csomitartómban mindig van 2m hegesztőkábel:-))
előtte viszont azthiszem a sok retket le kéne pucolni róla, így is csupa mocsok voltam.
Előzmény: adren (417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!