Keresés

Részletes keresés

virgabacsi Creative Commons License 2009.01.11 0 0 995
Tervezéskor semmi fogalmam nem volt az építkezésről. Azt gondoltam, hogy a vastagabb fal biztos jobb lesz. Aztán szembesültem vele, hogy a 30-as szigetelve többet tud, mint a pucér 38-as. A fal már adott, 38-as lett tervezve, és ősszel annyiba került a 38-as tégla, mint a 30-as. Szóval most ott tartok hogy le kellene szigetelni, kérdés hogy mivel.
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 994

Lényegében a végén ilyesmit írtam!

 

Én az YTONG-ot preferálom hőszigetelés szempontjából +10-15 cm eps.

Előzmény: Axióma (993)
Axióma Creative Commons License 2009.01.11 0 0 993
Olyan ertelemben kar, hogy ha 38+x centi hoszig. helyett 30+(x+2) centi hoszig-et rak, akkor olcsobb is es jobb U-erteket kap (szamok exhas de kb. stimmelhet). Es akkor meg netto lakasnegyzetmetert is nyer.
Előzmény: wascom (992)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 992
Nem kár a drága téglába beruházni, mert a hőszigetelések összegződnek, de az biztos, hogy egy vékonyabb fal egy vastagabb szigeteléssel olcsobb és jobb szigetelést ad.
Előzmény: sz0989 (984)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 991
Erre a problémára ugye a logikus megoldás, hogy még vastagabb szigetelést kell rá rakni, hogy a harmatpontot lehetőleg a szigetelésbe ki lehessen tolni ezáltal!
Előzmény: Nevem Vanek (989)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 990

Mindenben igazad van!

 

Itt csak arról volt szó, hogy az a hőmérsékleti tartomány ami a harmatponthoz tartozik a fal belső felületénél kiljebb kerüljön, ezzel megszüntetve a pára lecsapódás lehetőségét.

Egy falat ha belülről fűtesz, kivül meg hűtesz, akkor a falban különböző hőmérsékletű részek lesznek, ahol a harmatponti hőmérsékletű rész valahol megtalálható, rossz esetben a fal belső felületén.

Ezt szigeteléssel a fal belsejébe, esetleg a falon kívülre lehet helyezni.

 

Ez volt az alap kérdés, csakhogy a harmatpont ahogy írtad te is, a páratartalomtól is függ!

Előzmény: Nevem Vanek (986)
Nevem Vanek Creative Commons License 2009.01.11 0 0 989
Csak szólok, hogy bár nem minden falban esik a hőmérséklet a harmatponti hőmérséklet alá, amint azt az előzőekben fejtegettem, de Porotherm tégla+EPS szigetelés esetén nagy valószínűséggel igen! És bizony kicsapódik a diffundáló pára, és nem biztos,hogy nyáron a fal kiszárad! Azt hiszem, némely yártó honlapján olvastam is, hogy ajánlják méretezni.
Előzmény: wascom (987)
Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.11 0 0 988
PL: ha a koszoru készítésekor a betont túlhígítják az befolyhat vázkerámia üregeibe és nyista szigetelés....
Előzmény: sz0989 (984)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 987
Hőátbocsátási tényező vakolatlan falra 0,56 W/m2K

Az általad említett fal hőátadási tényezője.

 

A nikecel hőátadási tényezője 0,30

 

Végülis tényleg hülyeség a szigetelő lemez!

 

Ausztriába már olyan vékony falat raknak, ami statikailag indokolt és 20cm szigetelést raknak rá!

 

Ha fűtés nélkül választhatnál, hogy egy kis sátor méretű dobozt téglából vagy hungarocellből építsenek és abban kéne áttelelned, melyikben élnéd túl szerinted?

A tégla előbb utóbb áthül és onnantól kezdve majd nyáron felmelegszik!

 

Előzmény: sz0989 (984)
Nevem Vanek Creative Commons License 2009.01.11 0 0 986
Nem értem, hogy miért beszélsz harmatpontról. Harmatponti hőmérséklet csak bizonyos feltételek és rétegrend mellett alakul ki egy falban. (A harmatpont az a hőmérséklet, melyre az adott levegőrészecskének le kell hűlnie, hogy a benne lévő vízgőz vízzé csapódjon ki.) Homogén falban pl. nem alakul ki harmatponti, nincs páralecsapódás a falon belül. Akkor sem szokott, ha a rétegek páradiffúziós ellenállása bentről kifelé csökken. A fal fűtött helyiség felőli felülete más tészta, ott a hő hőátadással távozik, ott előfordul, hogy túlságosan kis hővezetési ellenállású szerkezet esetén a fal hőmérséklete harmatpont alá csökken. (vagyis a pára kicsapódik, és folyik a víz.)
Előzmény: wascom (983)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 985

Tudom, hogy drága, ez sajnos ilyen.

Én 51nm-t + melegvizet fűtök, egy raklap préselt fa brikett 32000 650kg kb 2-2,5 hónapra elég! Kazán+ kandalló megy vele.

Igaz csak 20c- tartjuk.

 

Kazánház kikerülhető talán, egy cirko a fürdőszobába!?

Tudom, hogy ez nem mindenkinek magától értetődően működik, de a radiátor felrakás, falvésés, csövek berakása sajátkezűleg könnyedén megoldható!

Bemész egy platform áruházba, 5rétegű cső, kötések többféle megoldásban rendelkezésre állnak. Ilyen esetben a hollanderes roppantógyűrűs megoldás a célravezető, nem kell hozzá csak pár villáskulcs és csőkalibráló szerszám.

Én annó rézből álltam neki a lakás víz fűtés szerelésének, az összes szerszámot 60000-ből megvettem, komplett vízszerelő szet csőhajlító meg minden cucc hozzá!

A munkadíj 200000 lett volna, két hét alatt egyedül mindent megcsináltam.

 

Előzmény: zsolti bá' (982)
sz0989 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 984

Lehet, hogy egyesek leszólnak,  de én 38 NF-es falra nem is raknék szigetelést. Inkább arra kell figyelni, hogy a kőművesek tartsák be a gyártó előírásait, és a téglákat szorosan rakják egymás mellé.

Amivel lényegesen javítanál a hőszigetelésen, az 10cm szigetelés, de akkor meg kár a drága téglába beruházni.

Előzmény: virgabacsi (978)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 983

Az a baj, hogy ez egy soktényezős általánosság, a harmatpont falon kívülre helyezése az annyit tesz, hogy a belső falhőmérséklet ne menjen egy bizonyos hőmérséklet alá, nem néztem utánna, de mintha 4-6 c közt lenne ez az érték!

 

De ez függ a páratartalomtól is!

Vegyünk pl egy edényt aminek üveg a teteje és vizet melegítünk benne!

Evidens, hogy a teteje is legalább 80c meleg, a víz mondjuk 90c az edényben, és mégis van páralecsapódás a fedőn, pedíg bőven harmatpont alatt vagy!

A másik, hogy ha a falaknak nagyon jó a szigetelése, akkor nem fog penészedni a fal, de ha a páratartalomnem megfelelő a lakásban, akkor majd az ajtón folyik a víz, meg penészednek majd az ablakkeretek.

 

Minél vastagabb a szigetelés, annál melegebb a fal, tehát anál kisebb a páralecsapódás veszélye.

A hideg zóna kitolódik a szigetelésbe, ezen nincs mit gondolkozni, vastagabb a jobb!

A tégla vastagságának növelése helyett inkább a szigetelés vastagságát kell növelni!

 

A lélegző falat meg el kell felejteni!

Egyrészről a falon kb 2% pára távozhat, a többi a szellőztetéskor távozik.

Másrészt az expandált polisztirol nem jobban párazáró mint a fal.

Nem véletlenül nem szabad föld alá sem rakni, mert felveszi a nedvességet.

Előzmény: virgabacsi (981)
zsolti bá' Creative Commons License 2009.01.11 0 0 982
"Konvektort kidobni, szörnyen pazarló"
Ha ilyen egyszerű lenne, akkor már megtettem volna. Sajnos a ház nem mostani építésű, a téglafalas része csak egy szoba hozzátoldása az egyébként vályogfalas épületnek. Egy kazánház építése a ház mellé, a kazán, a csövek meg a munkadíj az anyagok stb. akkora költség, amit nem tudok most finanszírozni. Egyébként a kb. 70nm ház gázszámlája a mostani hideg időben, 25000 ft volt, ebben benne van a főzés és a melegvíz készítés is(3 konvektor, gáztűzhely, meg a gázbojler). 22 foknál hidegebb sosincs. Ez sztem nem olyan rossz.
Akkor most szellőztetés ezerrel, reggel és este is, aztán meglátjuk, ha marad a pára, akkor meg belevágok a légszellőzőbe.
Előzmény: wascom (967)
virgabacsi Creative Commons License 2009.01.11 0 0 981

Köszönöm a válaszod. Olvasok, olvasok, de mikor ellentétes véleményeket találok bizonyos témában, akkor nem mindig tudom pontosan, hogy akkor most mi is az igazság. Azt értem, hogy a páratartalmat csökkenteni kell, és erre sokféle lehetőség kínálkozik olcsóbb és drágább is.

Igazából azt szeretném tudni, hogy az a bizonyos harmatpont hogyan kerülhet a falszerkezeten kívülre. Nem találom hogy hol, de valami olyasmit olvastam hogy egy 30-as fal plusz szigetelés esetén biztos hogy falon kívül esik a harmatpont, de a 38-as fal esetében már teljesen más a helyzet, és oda kell figyelni milyen és mekkora szigetelés kerül fel. Ezért szeretnék vigyázni arra, hogy a szigeteléssel nehogy még nagyobb bajt okozzak, mint ha nem  is lenne.

Szóval valaki ezt meg tudná mondani, hogy lehet ezt meghatározni.

Bocsánat ha off voltam.

 

Üdv: virgabacsi

Előzmény: memorix (979)
wascom Creative Commons License 2009.01.11 0 0 980

A plafon az valószínűleg a koszorú gyenge szigetelésétől és esetleg a szigetelés hibás összekötésétől van.

 

A lenti meg a gyenge szigeteléstől.

 

 

Nem a falnak kell vastagnak lennie, hanem a hőszigetelőnek!

10cm alatt nem szabad bohóckodni vele, egy családi háznál 30-70 e ft az anyagköltség, szemben az egy életen át tartó bosszankodással!

 

A lábazatra meg ami kifér a csövön hőszigetelő tábla, onnan hül a padló és egy tábla mélységben a föld alá is!

Előzmény: babyteve2 (969)
memorix Creative Commons License 2009.01.11 0 0 979

A pára kicsapódás nem csak egy dologtól függ...

 

Egy biztos a pára tartalmat kell csökkenteni , miközben a lehülő felületek számát minimalizálni kell...

 

A pára tartalom csökkentésére többféle módszer van a legolcsóbbtól a legdrágábbig...általában egy jó gépészet tudja legjobban és legkényelmesebben megelőzni a pára kicsapódást. Azonban ezeknek az ára viszonylag drága...

 

Egyéb eszközökkel is lehet csökkenteni a pára tartalmat ...érdemes a fórumba visszaolvasni és rengeteg információt tudsz begyüjteni...

Előzmény: virgabacsi (978)
virgabacsi Creative Commons License 2009.01.11 0 0 978

Sziasztok!

 

Eléggé össze vagyok már zavarodva, ezért azt kérem tőletek, hogy tegyetek rendet a fejemben. Nekünk porotherm 38 N+F falaink lesznek. Milyen és mekkora az a hőszigetelés amivel el lehet kerülni a penészesedést és a pára ne a falszerkezetben csapódjon ki? Vagy ez a kettő teljesen független egymástól? Elnézést, ha rossz helyen kérdezek, eddig azt hittem hogy a 38 N+F falra az általunk tervezett 10 cm eps biztos hogy jó választás, de olvastam minden félét és teljesen el vagyok bizonytalanodva.

 

Üdv.: virgabacsi

Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.11 0 0 977
Mentem aludni, sziasztok.
Előzmény: Fürgenyíl (976)
Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.11 0 0 976

Ha ez a PTh+5 cm dryvit van akkor nincs lecsapódás a szabványos számítással 23 foknál. Mikor került fel a szigetelés?

 

A födémnél lehet tömítetlenség, ha nincs rajta semmi, akkor ez könnyen ellenőrizhető.

Előzmény: babyteve2 (975)
babyteve2 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 975

Hááát, amennyit ki tudok szűrni: igen, ez az északi sarok, ez az utcai front. itt a legdurvább, de belső falaknál is van hasonlóan szép penészünk.

"Külső falak 5-6 cm austrotherm táblás hőszigeteléssel, dryvit hálóval, vékony kőporos pasztell színű záróvakolattal...

Földszinti födémszerkezet borított gerendás fa-födémmel, 10x15 cm fa gerendák közötti 15 cm isolyth szigeteléssel, alsó gipszkarton lemez borítással, felül deszkázattal." (A gyapot felett nincsen semmmi deszka...)

A többire nem találok semmi infót...

Előzmény: memorix (973)
Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.11 0 0 974

A 23 C szerintem jó. Én nem vettem végül, hanem szigeteltem (és azóta nem penészesedik semmi) az interneten láttam akkor ilyen mobil páramentesítő készülékeket kb80eft körül. Ha van klimád, azzal is lehet a párát kivonni csak mind a két egységet ugyanabban a helyiségben kell elhelyezni.

 

Hypoval mostam én is minden héten a padló mellett:(( hasonló, de nálunk inkább zöld színű volt:((

 

6 cm közetgyapot +55 cm vályog, a lábazaton pedig 8 cm xps(azért itt sokat számít az is hogy a lábazati szigetelés kb 60-70 cm mélyre a járda sík alá le van lógatva)

 

 

 

Milyen fal és milyen hőszigetelés?

Előzmény: babyteve2 (969)
memorix Creative Commons License 2009.01.10 0 0 973

Milyen lakás vagy ház ez?

 

Fal tipusa? Vastagsága? Falon milyen vastag a hőszigetelés?

Milyen vastag a koszorun a hőszigetelés?

A plafon felett mi van? VAn ott valamilyen hőszigetelő anyag? Ha van milyen vastag?

A sarok tulsó oldalán mi van? Északi sarok?

Milyen a lábazat vagy padló mennyi hőszigetelés van benne?

 

Előzmény: babyteve2 (969)
babyteve2 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 972
30-as porotherm.
memorix Creative Commons License 2009.01.10 0 0 971

Valószinüleg a padlód a fal csatlakozásnál hidegebb minden felületnél és a pára oda csapódik le...mert nincs légmozgás a házban...és sok a pára...

 

Érdemes a vízes időszakok után 4-5 percet szellőztettni...ha nem oldja meg akkor érdemes komolyabb gépészeti megoldásokat keresni...

Előzmény: zsolti bá' (961)
Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.10 0 0 970

Igaz, de nem agytalanra gondoltam, és szerintem jobb ma néhány zsugorrepedés mint holnap a penész.:)

 

Egyébként a túl száraz levegő a nyálkahártyát is irritálja kiszárad és érzékenyebbé válik a betegségek iránt.

Előzmény: wascom (968)
babyteve2 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 969

Mi tapétát is kaptunk, azt már nagyjából letéptem, így most már úgy néz ki a féléves ház, mint egy totál lelakott putri...penészes, büdös, tapéta leszaggatva..jajjj...

Szóval, fűtsek be rendesen? A termosztát szerint 23 fok szokott lenni, az elég, vagy legyen magasabb?

Páramentesítő, ilyen ipari vízmegkötős?

 

Ez a babaszoba....ugyanaz alul...(kb egy hét alatt lesz ilyen.)

 

Előzmény: Fürgenyíl (965)
wascom Creative Commons License 2009.01.10 0 0 968

Nedvestechnológiás háznál azért óvatosan az agyatlan párátlanítással, mert a vakolatot tönkreteszi a gyors szárítás!

 

Tényleg miből vannak a főfalak??

Előzmény: Fürgenyíl (965)
wascom Creative Commons License 2009.01.10 0 0 967

A falak szigetelése semmit nem számít ebben a témában, az egy tévhit!

A falon jóformán semmi pára nem jut át.

A fal ha bentről nedvességet kap akkor azt magábaszívja és ott is tartja!

A légmotgás hiánya a gond az ablakok miatt.

A lábazatra mehetett volna vastagabb, nálunk 6 cm van, nem lehetett vastagabb.

 

Ugyanez a jelenség, falak lent hidegek, pára oda csapódik, ha valami van előte akkor érezhetően nedves.

Radiátoros fűtési rendszernél érdemes a falak alján körbevinni a fűtés csöveket, az segítene ezen a gondon.

Konvektort kidobni, szörnyen pazarló!

Előzmény: zsolti bá' (961)
Fürgenyíl Creative Commons License 2009.01.10 0 0 966
:)
Előzmény: wascom (964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!