A nép mindent megvesz, amit megfelelően reklámoznak.
Egy tippem van, hogy miért árulnak vacak kamerákat, de sajnos nem ez az igaz... Féltik a hivatásos operatőröket, hogy nem lesz munkájuk. Állítólag az "esküvőiparban" már válság van. AKi tud venni egy látszatra jó kamerát, azonnal pénzt akar vele keresni, mert azt hiszi, azonnal van érzéke is a filmezéshez, holott azt évekig tanulják az operatőrök. Ilyne siralmakat lehet olvasni szakmai fórumokon.
De más vonalon is el lehet indulni: eladható, jól kinéző tömegtermékekre utaznak a gyárak. Ha megnézzük az egyre újabban bevezetendő szabványokat, azok nem a minőség felé hajlanak, hanem a folyamatos technológiai butítások, engedmények felé. Ha van egy jó ötlet, azonnal széjjelverik.
Harmadik vonal:
Ilyennek esett áldozatul Európában a DVHS is. Milyen jó lenne, ha 60eFt-ért DVHS videót vehetnél. GagyiVHS minőségben 40 óra fér el egyetlen VHS méretű kazettán. DVD minőségben 21 óra, broadcast minőségbn 5 óra, HDTV-ben 2 óra.
Az USA-ban a legmindenttudóbb DVHS videó kerül 169eFt-ba, ami "csillagokat is hoz az égről". Európában az USA-ról teljesen torz kép él, mert a filmek és a média ezt akarja elérni, sikeresen. Korántsem lehet annyira palira venni az ott élüket, mint azt itt az emberek hiszik. (és pl. a filmezés székhelyén, Los Angelesben a tengerparton rövidnadrág és póló kötelező, aki lejjebb vetkőzik, a rendőrök megbüntetik. A filmekben persze nem ez jön be...) Ezt csak azért írtam ide, hogy az alábbi talán még érthetőbb lesz így:
Európában az emberekkel nagyon sok mindent meg lehet etetni, és Közép-Európára ez különösen igaz. A gyártók így dolgozzák ki a piacaikat. Ha megveszed ugyanazt a terméket pl. Németországban és mondjuk Magyarországon, nem kell csodálkozni, ha ugyanaból az itteninek azonnal a torka véres, az ottani meg 20 évig "repeszt". Külön a típusokon meg van jelölve, hogy hová kerül szállításra, hol milyen gagyit lehet eladni... (pedig eredetileg a terület megjelölés ugye az adott szabványterület miatt volt, de mára már ennél részletesebb jeleket alkalmaznak)
Nagyon sok területen szinte semmit nem hoznak be hozzánk, úgy kell érte könyörögni, vagy postán megrendelni. És amit behoznak, jó része gagyi, és a legérdekesebb az egészben, hogy 2-3x drágábban adják el, mint a hibátlant az USA-ban...
Nem lehet kapni miniDV magnót, DVHS magnót (ez utóbbi van, 3x annyiért, és a leggagyibb típus utángyártása más cég által), és még sorolni lehetne...
Én ilyen statisztikát soha nem csináltam, nem volt szükségem rá. Én igyekszem mindenkivel jóban lenni. Az a baj, hogy Te a vitapartnerben az ellenséget látod, ez pedig nem helyes. Itt a fórumon, már elég sok vita volt, a felek mégsem tekintenek ellenségként egymásra. A fórumon lehet a véleményeket ütköztetni, de nem muszáj
veszekedni.
"Én tartottam számodra is megírt szavam, ...."
Ezt kérném bővebben, esetleg link, ugyanis semmi ilyenre nem emlékszem.
Ezekből a D8=miniDV, a másik kettő nem egyforma a hangot illetően. (képben sem, de a képfelbontások majdnem azonosak) - természetesen ugye a kazetták különböznek...
Nem a miniDV nyomja a VHS szintet, hanem az a szegény szerencsétlen JVC GR-DVL300. Az volt a bajom, hogy mindenki lehurrogott, hogy nekem csak analóg kamerám van, míg neki digitális, és az mennyivel jobb. Aztán vettem egy mezei miniDV rögzítőset, és láttam, hogy szinte rosszabb, mint akármi. Tehát nem attól lesz jó egy kamera, hogy "digitális", hanem attól, hogy tényleg jó. Nyilván a digitális adatrögzítésnak megvannak a maga előnyei. (jelen esetben ezekben a kategóriákban hátrányt nem tudok felhozni :-), de ha a digitális rendszerbe gagyi képfeldolgozó elektronikát, és gagyi CCD-t tesznek, akkor az gagyi lesz, hiába digitális.
Remélem, érted, mire akartam kilyukadni. (ha a V8-as kamerádra építettél volna D8-as rögzítőt, nem biztos, hogy lényegesen jobb lett volna a kép) Sok kamerában csak a dokkot cserélik ki, a többi szitne marad, és itt kezdődik a baj...
Az eleje alapján már azt hittem, nekem szólt az írásod.
Hajszálra így jártam én is.
Kis különbség, hogy nem ájultam el a gagyi kis tunerkártyámtól, csak VHS-re meg Hi8-ra pont elegendőnek tartom.
Meg a DS25 amit vettem, lazán 300eFt-os áron ment ám 2 éve, ezért 40 rúpiáért nem tudtam nem megvenni. :)
A csalódásomat viszont, hogy mennyire egy helyben topog hosszú évek "fejlesztései" után a DV kamerák minősége, már nem tudom véka alá rejteni.
Az a szédületes fejlődés, ami a digit fényképezők terén jellemző, mintha meg sem érintette volna a kamerák világát. Még mindig ott tartunk, hogy 3-400-as sorfelbontást tud egy kamera, és elalél aki 500 fölött látja a sajátját egy tesztben. Meg lehet csinálni, hogy szoftveresen szétkenik a képet roszabb fényviszonyoknál, csak hogy ne látszódjon olyan zajosnak, de a mini CCD-k miatt már 500W kell egy szobában, hogy ne kapcsoljon be ez a fícsör.
De biztos egyedül vagyok ezzel a véleményemmel, mert a nép meg veszi ezeket a vackokat. Bár akitvel beszéltem ezügyben, mind le volt döbbenve, hogy menyire másképp gondolta az egészet...
Már régóta szerettem volna megtudni egy dolgot, de ezidáig nem sikerült. Hátha te tudod rá a választ. Adott egy DV-AVI fájl, ami nem kamerával készült, hanem szoftveresen digizték be, rendesen interlace-esre csinálták, de nem emlékszik rá az illető, hogy upper vagy lower field first üzemmódba volt-e állítva a digitalizálásnál a kártya. És már nincs meg az eredeti forrás, nem lehet újradigizni. Ki lehet valahogy deríteni utólag, hogy milyen módban van?
Aki nem érti, hogy miért kellett nekem egy gagyi miniDV kamera, és tényleg érdekli, annak leírom, hogy pont azért, hogy azon feltevésemről meggyőződjek, hogy számos miniDV kamera szinte VHS minőségben üzemel. Továbbá kellett egy kamera, amit nagyon kicsi, és be lehet áldozni olyan felvételekhez, aminél fennáll a kamera tönkremenetelének veszélye. Aztán meg is sült, de ez az utólagos vizsgálatnál a gyártó hibájának volt betudható. (a polaritásvédelem gyengébb volt, mint a zárlatvédelem, így felrobbant az egész)
Az általam ismert emberek közül területfüggően 5-20% között van az engem utáló emberek száma. Ez még a 20%-os esetben is nagyon jó arány. Te besoroltad magad...
Válaszolhatnék írásodra értelmesen, de nem teszem, mert látom, hogy felesleges. Én tartottam számodra is megírt szavam, te viszont meghasonlottál önmagadban. Kínos.
Én azt nem értem, hogy ha valaki képes elmenni egy Médiamérktba vagy Elektrowőrdbe, minden kamerával készít próbafelvétaleket, lekéri a polcról, ami nincs kirakva és azt is kipróbálja aztán megvesz egy olyan kamerát, amit ki se próbált és még teszt se jelent meg róla, aztán nem teccik neki, visszaviszi, szó nélkül kicserélik neki, az se teccik, simán visszaadják az árát minden átvizsgálás nélkül, aztán vesz egy alsókategóriás használt kamerát. Aztán lefikázza a 200ezer forintos kamerákat, meg igénytelennek tartja, akinek az megfelel. Aztán legagyiz minden digiző kártyát 80ezerig, de neki csak egy pár ezer forintos van és az ku...a jó.
Az a véleményem, hogy annak az embernek, aki videotechnikai szakembernek tartja magát, nagyon oda kell figyelnie a hozzászólásaira. Nem teheti meg, hogy
valótlant állít, mert akkor nagyon hamar hiteltelenné válik. Nagyon meglepi az
átlag amatőr videós fórumozót, ha azt látja, hogy a szakember itt a fórumon tudja meg, hogy az asztali DVD lejátszó, jobb képet produkálhat a TV képernyőjén, mint a
PC, monitorán. Meglepő lehet számára, ha a szakember azt mondja, hogy ő vásárláskor soha nem nyúl mellé, és pár hozzászólással később megtudja, hogy milyen xar kamerára sikerült szert tennie. Meglepő lehet, hogy egy modern kameráról feltételezi, hogy nincs rajta FireWire áttöltési lehetőség. Ezek után nem kell csodálkozni, ha hozzáértését megkérdőjelezik.
Ezeket a gondolatokat nem iróniából írom, hanem mint átlag fórumozó, így látom.
ui: Ha valakinek olyan a stílusa, hogy a többiekből ellenszenvet vált ki, az ne csodálkozzon, ha megtalálják.
Szerinted miért lehet 60-70e-ért és több millióért is kamerát venni?
Hidd el, nem az extrákat kell megfizetni, hanem az "éles kép jó színekkel"-t amit tényleg "kár" is mondanod, mert 140e-ért olyat nem kapsz. Legalábbis újonnan.
Persze ez csak azon múlik, hogy mit nevezel élesnek, meg jó színnek. Nem akarom elvenni a kedved, de a parányi kis DV kamerák felvételei elég sok kompromisszummal nevezhetők jó minőségűeknek...
Ha beltérben meg voltál elégedve a felvétellel, szabadban a helyzet csak jobb lehet.
Szerintem érdemes SD kártyát venni a gépbe, az 1760x1320-as felbontás, azért igen élvezhető minőség. (Az enyém csak 640x480, mégis jól visszaadja a pillanat
Én a közelmúltig tipródtam a SONY DCR-HC90E és a PANASONIC NV-GS140/150 között. A SONY mellett szólt a 3MPixeles CCD, a valós 16:9-es felvételi lehetőség és a SONY Carl-Zeiss T* lencséje. A PANA viszont 3CCD-vel büszkélkedhet, a felvett anyagot USB 2.0-ás porton is át tudom küldeni a PC-re és hogy nagyon kis baba a gép, mint egy ékszer.
Végül is a PANASONIC került ki győztesen a kegyeimért folytatott küzdelemből és mondhatom nagyon-nagyon meg vagyok elégedve. A felvett kép minősége elsőrangú, bár még csak a lakásban próbálgattam a gépet. Most, hogy itt a tavasz és a napfény, alig várom, hogy szabdban is kipróbálhassam. (A 16 hónapos fiamat öröm lesz lefilmezni a természet lágy ölén, ahogy gyakorolja a járás tudományát). A kamera fényképező részéről nem tudok mit mondani, mert SD kártya nem járt hozzá, de nagyon nem hatott, meg mert van már egy digifényképező a családban és a minidv kamerák fotóképessége nem az igazi - mint az közismert.
Bocs mindenkitől a nagyon offtopicért, de valaki "miko?" néven csak azért regisztrálta magát külön most, hogy ezt tehesse, ez az első és eddig egyetlen hozzászólása...
Biblia / János 3:20
Mert minden, a ki hamisan cselekszik, gyûlöli a világosságot és nem megy a világosságra, hogy az õ cselekedeteit fel ne fedessenek;
A képről elsőre azt tippelem, (most a felbontást nem akarom feltételezni) hogy a deinterlace beállítással van a baj, ami meződuplázásra van beállítva, ezért az Y irányú felbontása meg van felezv a képnek. (ahol Y a függőleges tengelyt jelenti :-) Mezőösszefésülést is tud az, és akkor szép lesz a kép (bár sajnos nagyon sok szoftververzióval szállítják, és elképzelhető, hogy cserélni kell).
Nekem pár éve volt kb. 12db 0-40eFt-os kategóriában TVtuner illetve VIVO-s VGA kártyám, amiket szépen sorban vettem-adtam kölcsönkértem, mire megtaláltam az "igazit". Volt 2db a Pinnacle PCTVPro-ból is.
Az ASUS V3800 VIVO lett a tesztgyőztes a 16 közül. Igaz, csak W98 alatt lehet vele digizni, viszont 5000Ft-ért 80eFt-os minőséget megéri ilyen áron venni...
Az újabb ASUS-okból kibutították a minőséget a VIVO-ból, egyik sem volt még a közelében sem a V3800-nak 80eFt alatt. Az ATI-kban is csalódnom kellett mind sorban ebben az árkategóriában.
Minden kamera "zúg" felvétel közben, mivel szalagra rögzít, így a szalagvontató motor és a fejmotor szükségszerűen hangot ad ki magából, ami a felvételen is hallható, hacsak nem teljesen külső mikrofont használsz. Természetesen a zajhatás kameránként, de még fizikai darabonként is eltérő azonos típus melett is.
Szeretnék vásárolni egy miniDV kamerát. Ami nekem fontos:
-éles kép jó színekkel (ezt kár is mondani szinte) -kis méret -jó akksi élettartam -legalább 12x-es optikai zoom de nem baj ha több -valódi szélesvásznú (16:9) felvételi mód -megbízható minőség -extrának nem gond, ha tud éjszakai felvételt is -távirányító -irányár: 90.000-140.000 Ft
Tetszenek a SONY és a Panasonic miniDV kamerái. A SONY-tól csak azért félek, mert korábban pár HC-14 tulajdonos "bevallotta" itt a fórumon is, hogy a kamera működés közben folyamatosan zúg - igaz halkan - ami a felvételen is, igaz nagyon halkan, de hallatszik. Ilyesmi "mellékhatást" nagyon nem szereték...
Szeretném azt is megtudni, hogy ha a PC-men van firewire port, akkor ugye elég rákötni a kamerát és már tölthetem is át digitális formátumban a vinyóra az anyagot, ugye?
Nem tisztem, hogy megvédjem Cilu-t, de azért egy csomó minden amit ír, megállja a helyét, és az is látszik a hozzászólásaiból, hogy azért van fogalma dolgokról. Nekem nem tűnik úgy, mintha észt osztani jött volna ide, szerintem semmi olyat nem írt, ami objektíven ne lenne igaz. A szubjektív dolgok meg attól szubjektívek, hogy két különböző ember ugyanarról a dologról is kétféleképpen vélekedhet.
riportfilmhez és werkfilmhez kell majd a camcorder... lényeg, h kicsi legyen mikrofont lehessen rányomni... a többi nem számít... vagy szerintetek érdemesebb inkább a gs 140re módosítanom a rendelést?