Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2331
"Van, ráadásul több helyen, pl. Tamási, Dalmand, Nagykónyi, Magyarkeszi. Nem hiszem, hogy az utasok tiltakoznának a "szabálytalanság" miatt."

No, ennek legalább van valmi értelme.

Ha itt "szabálytalankodnak", akkor ezt talán megtehetnék Erdősmecske esetében is, nem?

Előzmény: FOMA (2323)
Váci Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2330
Vicinálisok!

Kukkantsatok be hozzánk: Dráva-zug Vendégház.

Váci Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2329
"Erre nincs logikus magyarázat, de még is így megy, passz."

Az átlagemberek egyszerűen rühellik a vasutat, a MÁV-ot. Utálják a koszt, a bűzt, a döcögést. Utálják az állomást, a kalauzt, mindent. Ez van.

FOMA!
Azokon a MÁV-buszokon (Pécs-Komló, Pécs-Siklós) mennyit kellett fizetni?

Előzmény: FOMA (2315)
Váci Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2328
És szerintem Iregszemcsén sem robog át a vonatpótló. Pedig hát...
Előzmény: FOMA (2323)
nidsz Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2327
naja biztos,én is olyan helyen szállok le ahol "nem is lehetne",hiába nekem is így jó..
azért bármikor szívesen felgyalogolnék a vasútról 2,5 km-t ha még közlekedne Bz.
István Gyuri Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2326
nidsz: Tamásiban pl a Pincehelyi vonatpótlók 4 helyen is megállnak:szt istván út-rákóczi út elágazó,Kop-ka ABC, gimnázium(szolg.ház) és a vasútáll.
Hát, szerintem ez csak helyi népszokás. Nem hivatalos...
Előzmény: nidsz (2324)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2325
Ebből kettő szvsz illegális, de utasbarát.:-)
Előzmény: nidsz (2324)
nidsz Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2324
igaz csak a z meg a 2 majdnem egyformán néz ki

Tamásiban pl a Pincehelyi vonatpótlók 4 helyen is megállnak:szt istván út-rákóczi út elágazó,Kop-ka ABC, gimnázium(szolg.ház) és a vasútáll.

Előzmény: Carpy (2322)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2323
"Igaz, rosszul emlekeztem, es a 64-esen nincs ket megallo egy faluban, de a 49-esen van."

Van, ráadásul több helyen, pl. Tamási, Dalmand, Nagykónyi, Magyarkeszi. Nem hiszem, hogy az utasok tiltakoznának a "szabálytalanság" miatt.

Előzmény: Carpy (2322)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2322
nidsz,
Az nem Ikarus Z, hanem Ikarus 2, es ez a 200-as autobuszcsalad sorozatjele. A Dombovari MAV Auto kft-nek regebben foleg Ikarus 266-osai voltak, ma mar inkabb 260-asai.

M41 2127,
Igaz, rosszul emlekeztem, es a 64-esen nincs ket megallo egy faluban, de a 49-esen van.

Előzmény: nidsz (2319)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2321
Nem értek ezekhez a jogi ügyekhez, de ha ez tényleg így van akkor kár erőltetni ezt az egészet... Mondjuk én ezt a vonatpótló buszos mizériát mindig is elég morbidnak tartottam... Szvsz eléggé ellentmondásos...

Milyen plusz helyen áll meg a 64-es póltlóbusz? Én nem tudok ilyenről...

Előzmény: Carpy (2318)
nidsz Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2320
Pincehelyen megfigyeltem hogy amikor beérek Sárbogárdról a 8042-sel úgy kb 9:15-kor,olyankor már ott áll a vonatpótló üresen meg egy Gemences busz nemtom hova,rá két percre beér Tamásiból a gyönki Gemences busz ami elvileg szerintem nincs is a vasútállomáshoz kötve.9:33-kor beér a 8002-es gyors és az utasok fele felszáll a gyönki buszra,másik fele a vonatpótlóra, páran meg a harmadik Gemences buszra.szóval ez a konkurencia?
nidsz Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2319
üdv mindenki!

a Szentlőrinc-Sellye,Mohács-Villány ill. Sellye-Barcs vonalak további létével kapcsolatosan akkor most mivan?

a MÁV autó kft üzemelteti a 49-es és 48-as (ez természetesen képletes mert télleg Pincehely a végállomás) vonalak pótlóbuszait. a 90-es évek elején igen lerobbant tragacsokkal pótolták a Bz-ket, majd úgy 98-99 felé ezeket lecserélték nagyjából tűrhető állapotú buszokra és egységes festéssel látták el a járműveket (Ikarus Z...,fehér alapon egy piros és egy világoskék csík, a hátsó ablakban pedig KISOKOS felirat).nemrég vett a kft két Ikarust a Körös-volántól,ezeknek a színe még most is drapp-barna(ahogy a volánnál).

Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2318
A vonatpolto buszokkal van egy-ke apro jogi bibi. A MAV-nak elvileg csak vasuti szemelyszallitasra van engedelye, kozutira nincs. Valamilyen "szemhunyas" kovetkezteben azonban evek ota kozlekednek a "vasuti tarifaju buszok", de ez nem egeszseges helyzet.
Hasonlo furcsasagkent mukodik a Tamasi-Pincehely busz is, aminek "elvileg" Keszohidegkut-Gyonkre kellene jarnia.
A 64-es-t es 49-est potlo buszok is tobb helyen megallnak, nem csak az egykori vasutallomasokon.
Szoval bonyolult.
Elvileg a Volanok, akiknek kozuti szemelyszallitasra van koncessziojuk, jogosan emelhetnenek panaszt a vasutpotlo buszok ellen, hiszen azok egyben a o konkurenciaik is. De nem teszik, sokszor mar csak azert sem, mert a vasutpotlo buszt eppen toluk rendelik meg, es jol jon egy olyan allando, fix fuvar, ahol a busz "nem szakad meg" a nagy utasforgalomtol.
Meg kulonben is, a MAV-val szemben eddig igen keveseknek sikerult jogi uton ervenyesiteni az erdekuket. Es ezzel a MAV rendesen vissza is el.
Előzmény: M41 2127 (2317)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2317
"pótlóbuszt nem kötné a vasúti állomáskiosztás"

Nem tudom, ki, hogy van vele, de szvsz ez egy hatamas baromság. Olyan látszatintézkedés... Mintha még most is vasúton utaznának az emberek... Nem az a cél, hogy minél többen utazzanak a MÁV-val (még ha az egy nyamvadt busz is)?

Szvsz ebbe a kategóriába (marhaság) sorlható, az is, hogy a 64-es vonali vonatpótló buszok nem mennek be Erdősmecskére (a vasútállomás, ill. a vonatpótló megállóhelye 3,5 km-re van a falu központjától). A helyiek szerint lenne rá igény, legalább is vasárnap biztos, mert olyankor a Volán nem indít járatokat a faluba.

Gondolom a vonatforgalom megszűntetésének az volt az egyik legfontosabb oka, hogy senki nem utazott rajta. Gondolom ennek nem csak az elviselhetetlen eljutási idő volt az oka, hanem a távolság is. A busszal megoldhatták volna ezt, ennek így nem sok értelme van...

Előzmény: FOMA (2311)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2316
a Kaposvári, SZVSZ igencsk szerencsétlen helyzet. Ugyanis jó kis gyalogtúra a helyi buszállomás is a vasútállomásról. Kivéve, ha valaki felmászik a felüljáróra.

A helyi buszallomashoz nem kell feluljarora maszni, mert kozvetlenul a sinek mellett van. Gondolom a helykozi buszallomassal kevered, de az meg elerheto a feluljaro nelkul is, rogton az allomasnal at kell menni zebran a tuloldalra.

Szerintem Kaposvaron szo sincs szerencsetlen helyzetrol. Szinte idealis a vasut- es buszallomasok elhelyezkedese, a nagyvarosaink kozul az egyik legjobb.

Utaztam már Veszprémből balatonalmádiba vasárnap délelőtt, szezonon kívűl (májusban) zsúfolt buszon Balatonalmádiba! Ilyenkor teljes joggal lehet szidni a Volánt.

Ha jol esik, szidjad csak. A "Teljes joggal"-ban nem vagyok biztos, de hagyjuk.
Es kulonbenis, egy meres nem meres, ket meres sem. En eleg sokat jartam arra, nyaron is, csucsban is, nem gyakori a zsufoltsag, buszokkal nyugodtan meg lehet birkozni a feladattal.
A legjobb helyeken is elofordul neha zsufoltsag, vasuton is, BZ-n is. A kozlekedesi eszkozok vegyes kozjavak, zsufoltsagra hajlamosak. Mind. Az utasforgalomban vannal elore nem tervezheto csucsok. Ezert nem jo logika egy-egy utazas alapjan BZ-ert kialtani.

Uganis, ha Bz-mot lett volna egy mellékkel akkor 3x-osan jobban jártunk volna.
1. Van ülőhelyünk.
2. Nem kell buszoznunk az autóbuszállomásra a vasútállomásról.
3. Olcsóbb.

Nektek talan igen. 10millioan pedig fizetik helyettetek a koltseget.
Mondom ezt ugy, hogy a Veszprem-Alsoors vonalat en sem szuntettem volna akkor meg. Van 20-30 olyan ma is mukodo vonal, amit inkabb kellett volna akkor megszuntetni helyette.

Előzmény: v_peti (2308)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2315
"Akkor miért nem azzal járnak?"

Erre nincs logikus magyarázat, de még is így megy, passz.

A Komló-Pécs MÁV busz (és a Siklós-Pécs) pontos dátumára nem emléxem, de kb. az IC-k indulása után egy-két évvel próbálkoztak vele, tehát olyan 1996-97 körül. Ugyanolyan kisbuszok voltak, mint amelyeket a budapesti pu.-k (ill. Ferihegy) között indított a MÁV. Néhány hónapig próbálkoztak vele, aztán érdeklődés hiányában elhalt, pedig valóban háztól-házig közlekedett, mivel előzetes telefonos előrendelés alapján a lakásuk előtt szedte volna össze az utasokat. Nem jött be, ez is passz.

Előzmény: v_peti (2312)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2314
Igaz, hogy a II. megoldásnál csak egyszer kell átszállni, de a III. megoldás esetén csak egyszer kell átszállni,
Javítás: Igaz, hogy a II. megoldásnál csak egyszer kell átszállni, míg a III. megoldás esetén kétszer...

Előzmény: v_peti (2313)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2313
Ugyanez igaz Komlóra is, ha a "vonat" a 19-es végállomásról indulna, 5-ös betéréssel, akkor pl. lehet, hogy ismét kevesebben választanák a Pécsen keresztüli uatzást, mivel ez kb. 10000 embert, a város lakóinak kb. harmadát bevonná a "vonatközlekedésbe."
Számoljunk csak!
I. Busszal a buszállomásra-átszállás1-busszal Pécsre-átszállás2-busszal a vasútállomásra-átszállás3-IC-vel Pécsre
II. Meghosszabbított útvonalú vonatpótlóval Sásdra-átszállás1-IC-vel Bp-re
III. Busszal a vasútállomásra-átszállás1-vonattal Sásdra-átszállás2-IC-vel Bp-re.

Igaz, hogy a II. megoldásnál csak egyszer kell átszállni, de a III. megoldás esetén csak egyszer kell átszállni, de mégis kényelmesebb egy csíkos Bz, mint egy vonatpótló. Ráadásul az állomáson lehet jegyet venni, újságot venni, büfébe menni, ezzel szemben ha közvetlenül Sásdig utazik valaki, akkor mikor- és hol veszi meg a jegyet? (Főleg, ha spontán utas, és nem elővételben vásárol (pl. vasárnap délutánra)
Mivel az I. megoldás kényelmetlenebb, mint a III., ezért nem értem, hogy miért olyan népszerű? Azért nem mindig olyan rossz a csatlakozás Sásdon!

Előzmény: FOMA (2311)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2312
Sok-sok éve még Bp. felé úgy ment a dolog, hogy 5 óra körüli MD, majd UD-ról Somogy-expressz. Ma már az a jellemző, hogy 5.50-es busz Pécsre, majd Mecsek IC. Diákok vasárnap régen 17 körüli MD, majd Baranya-expressz, ma már szintén Pécs, és vagy Zengő IC, vagy S 18001. A Komló-Pécs MÁV-buszok ennek ellenére megbuktak. Az utazási szokások átformálódtak az évek során, pedig így drágább.
Megnéztem az Elvirát. A vonatokhoz egy részéhez van csatlakozás Bp felé. Akkor miért nem azzal járnak? (Bár reggel a 29 perc várakozás elég durva.)
Komlóról Pécsre buszozni, ott átmenni a vasútállomásról az autóbuszállomásra, majd onnan vonatozni SZVSZ még így is hosszabbnak tűnik, mint Sásdra vonatozni, és ott felszállni az IC-re.
Vagy annyira szeret mindenki csomagot cipelni?

Komló-Pécs MÁV busz. Mikor közlekedett? Miért bukott meg? (Pedig gondolom ezzel megspórolható volt a Pécsi helyi közlekedés.)

FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2311
"Nemcsak Komlón élnek emberek, hanem a vasút által érintett többi településen is"

Peti, az a véres valóság, hogy a vonal által érintett többi településen élők többségének mindegy, vagy jobb a vonatpótló busz. Nézzük sorban:

1. Komlóiak: nekik mindegy, mert mind Komló állomáson, mind Mecsekjánosi mrh.-n a felvételi épület elől megy a busz.

2. Mecsekpölöskeiek: dettó.

3. Magyarszékiek: dettó, de csak azért, mert a pótlóbusz nem áll meg a faluban, hanem átmegy rajta.

(4. Barátúriak: nem játszanak, mert csak a pótlóbusz megy át rajtuk.)

5. Magyarhertelendiek: a busz a falu szélén áll meg, a vonat kint a francban.

6. Bodolyabériek: ugyanaz, mint Hertelend.

7. Godisaiak: mindegy nekik, mindkettő messze áll meg a falutól.

8. Sásdiak: ugyanaz, mint Komló és tsai, a busz állomás előtt áll meg.

Vagyis a vonalon egyetlen település sincs, ahol előnyösebb helyen lenne a vasút az utas szempontjából. Ha a pótlóbuszt nem kötné a vasúti állomáskiosztás, akkor még inkább felé billenne a mérleg, mert megállhatna Magyarszéken és Barátúron is. Ugyanez igaz Komlóra is, ha a "vonat" a 19-es végállomásról indulna, 5-ös betéréssel, akkor pl. lehet, hogy ismét kevesebben választanák a Pécsen keresztüli uatzást, mivel ez kb. 10000 embert, a város lakóinak kb. harmadát bevonná a "vonatközlekedésbe."

Előzmény: v_peti (2309)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2310
"A helyi buszok nagy része érintené az új állomást? "

A helyi buszok döntő többségének van kb. 100 méteres sugarú körön belül megállója legalább egy irányba. A 2, 2/A, 2/K, (bár nekik ott van Mecsekjánosi mrh.) 7, 9, 16-os járatoknak kellene egy megállót kiépíteni a meglévővel szemközt, így kifelé is megoldott lenne a dolog. A 8, 8/A-s járatoké kicsit messzebb van a megállója (kb. 300 m), egyedül a 3-as járat indul távolabbról és más irányba, kb. 600 méterre a lehetséges új állomástól.

"Ráadásul pont olyan helyen emlegetik ezt a dologot, ahol igencsak kedvelik a vonatpótló buszokat."

Érdekes módon itt fordított a helyzet, mint a két vonatpótló busznál, most a MÁV ragaszkodik a vobatokhoz.

"tény, hogy Pécsre sokkal jobb a buszközlekedés, mint a vonatközlekedés. De pl. Budapest felé, a vasútnak kell lennie a fő közlekedési eszköznek"

Sok-sok éve még Bp. felé úgy ment a dolog, hogy 5 óra körüli MD, majd UD-ról Somogy-expressz. Ma már az a jellemző, hogy 5.50-es busz Pécsre, majd Mecsek IC. Diákok vasárnap régen 17 körüli MD, majd Baranya-expressz, ma már szintén Pécs, és vagy Zengő IC, vagy S 18001. A Komló-Pécs MÁV-buszok ennek ellenére megbuktak. Az utazási szokások átformálódtak az évek során, pedig így drágább.

"Egyébként azt sem értem, hogy a reggeli két vonat helyett miért jó, ha busz megy Komlóról Sásdra? "

Így később kezd a komlói vonali személyzet (van még pár vonali őrhely), megspórolnak egy keresztet, amit csak Magyarszéken lehetne végrehajtani, és így 38610-et előbb behozni. Az hogy mi olcsóbb, üresen járatni a buszt visszirányban, vagy egy motornak és a vonatszemélyzetnek Komlón éjszakázni, valamint egy plusz motornak és személyzetnek kijönni 38610-zel, azt ki kell számolni.

Előzmény: v_peti (2308)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2309
Jól értetted, a polgármester javaslata az volt, hogy vonatpótló buszok legyenek, de Körtvélyesből induljanak. Ez a helyi sajátosságokat tekintve nem is rossz ötlet.
Az áthelyezéssel kapcsolatos gondolataimat már leírtam. De a személyforgalom megszüntetése (vonatpótló=megszüntetés) mindenképpen rossz ötlet.
Nemcsak Komlón élnek emberek, hanem a vasút által érintett többi településen is. A menetidő sem olyan rossz. Ne romboljuk le azt ami működik!
Megnézte a térképen, hogy hol van Körtvélyes. Ha onnan indulna, akkor az már félig-meddig helyijárat lenne. A Koml-Sásd útvonal meg SZVSZ nem tekinthető elővárosinak a MÁV szempontjából.

Előzmény: FOMA (2307)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2308
Foma: Kösz a pontosítást!
Mivel helyismeretem nincs, ezért azt nem tudtam, hogy a teherpályaudvar a sorompó előtt van.
De mivel az is meg lett emíltve, hogy a személyforgalom autóbuszra történő átállítását kérte a polgármester, ezért igencsak felment bennem a pumpa. Ha önmagában csak az 500-600m-es áthelyezésről lett volna szó, akkor nem lettem volna enyire morcos.
A helyi buszok nagy része érintené az új állomást?
Ráadásul pont olyan helyen emlegetik ezt a dologot, ahol igencsak kedvelik a vonatpótló buszokat.

De az itt leírtak alapján felötlik bennem a Kaposvári, SZVSZ igencsk szerencsétlen helyzet. Ugyanis jó kis gyalogtúra a helyi buszállomás is a vasútállomásról. Kivéve, ha valaki felmászik a felüljáróra. SZVSZ egy aluljáró esetén kevesebbet kelle mászni.

Személyforgalom: Az tény, hogy Pécsre sokkal jobb a buszközlekedés, mint a vonatközlekedés. De pl. Budapest felé, a vasútnak kell lennie a fő közlekedési eszköznek. A reggeli IC-csatlakozásnál azért jó lenne, ha nem 29 perc lenne a várakozási idő!
Egyébként azt sem értem, hogy a reggeli két vonat helyett miért jó, ha busz megy Komlóról Sásdra?

Carpy! Utaztam már Veszprémből balatonalmádiba vasárnap délelőtt, szezonon kívűl (májusban) zsúfolt buszon Balatonalmádiba! Ilyenkor teljes joggal lehet szidni a Volánt. Uganis, ha Bz-mot lett volna egy mellékkel akkor 3x-osan jobban jártunk volna.
1. Van ülőhelyünk.
2. Nem kell buszoznunk az autóbuszállomásra a vasútállomásról.
3. Olcsóbb.

Előzmény: FOMA (2299)
FOMA Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2307
Jól értetted, a polgármester javaslata az volt, hogy vonatpótló buszok legyenek, de Körtvélyesből induljanak. Ez a helyi sajátosságokat tekintve nem is rossz ötlet. A MÁV válasza volt az, hogy ez nem működik, akkor inkább legyen új végállomás a Pécsi út mellett, a sorompó túloldalán. Ez egészen pontosan a "rángató" magasságában lenne. Keresek majd képeket, úgy érthetőbb.
Előzmény: v_peti (2306)
v_peti Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2306
Foma: Kösz a pontosítást!
Mivel helyismeretem nincs, ezért azt nem tudtam, hogy a teherpályaudvar a sorompó előtt van.
De mivel az is meg lett emíltve, hogy a személyforgalom autóbuszra történő átállítását kérte a polgármester, ezért igencsak felment bennem a pumpa. Ha önmagában csak az 500-600m-es áthelyezésről lett volna szó, akkor nem lettem volna enyire morcos.
Előzmény: FOMA (2299)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2305
A 62-es vonalon újabb sebességkorlátozások lesznek, eredetileg decembertől tervezték a Pécsike, de mivel ez a menetrendben már nem lesz kiszerkeszthető, így kitűznek egy rakás ideiglenes 20-ast, áprilistól (pótlék) pedig a Drávafok-Középrigóc szakasz végig 20-as lesz, ekkor új menetrendet kap a vonal.

Ez de gagyi... Ne mondjak mar, hogy Sellye-Vajszlo kozott az a palya 20-as...
Illetve bocsanat, most meg nem huszas, de decemberre biztosan az lesz, mert a rajta gordulo pehelykonnyu tengelyek addigra ugy szetverik hogy csak na, igaz?....
Mi? Hogy mar kesz a menetrendje? Ize, akkor valtozik a prognozis, verjek szet a tengelyek mondjuk az elso adando menetrendmodositastol...

Ezen mar nem tudom sirjak, vagy nevessek...

Előzmény: looksharp (2296)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2304
Érintetlen települések, szelíd erőkkel tarkított táj, gazdag élővilággal. Külön érdekessége, hogy a Drávammelléket még a nagybetűs Alföldhöz sorolják.

Nekem nagyon tetszik ez is....

Előzmény: Carpy (2302)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2303
Amikor bezárt a bánya, és felszabadultak a hozzá tartozó kiszolgáló üzemek, akkor miért pont ez a terület kell a polgármesternek? Azért nem hiszem, hogy ne lenne máshol a városban!

A banyak a varoson kivul estek, a vasutallomas terulete pedig egy kozponti, ertekes telek.

Nem a Távol-Keleten vagyunk!

Nem bizony! A Tavol-Keleten mar reg bezartak volna az egesz komloi vonalat.

Egyvágányú állomás? Hol járna körbe a Bz?

Ugy, ahogy Korosnagyharsanyban :)

Hol él ez az ember?

Komlon. Valszeg jobban ismeri a helyi viszonyokat, mint Te vagy en.

Sorompó, várakozás: Régen ... jóval többet kellett várakozni.

Ma viszont joval tobben varakoznak.

Vasút kitelepítése: Akik felszámolták a jó vasútvonalakat, azok jól megszívták. Pl. Veszprém is. :(((

Veszprem nekem nem ugy tunik, mint egy varos, ahol nagyon megszivtak volna. Ha a vasut altal erintett tavolsagi kozlekedes helyzetet nezzuk, nem lehet oka panaszra a varosnak: felorankent el tudnak jutni Budapestre, Varpalotara, Szekesfehervarra, a Balatonhoz, Ajkara, Zircre, sot, lassan Tapolcara, Sumegre, Papara is. Egy felmeres szerint Veszprem a masodik azon a listan, melyet az alapjan allitottak ossze, hogy az emberek mennyire erzik jol magukat a varosukban.

Előzmény: v_peti (2298)
Carpy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 2302
A Sellye-Harkany szakasz melletti tajban mi a kivetelesen szep?
Előzmény: M41 2127 (2301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!