Keresés

Részletes keresés

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1224

Említetted, hogy az ipari gépek tárcsáján, van egy perem. Ez gondolom a fűrészlap, fogakkal átellenes oldalán akadályozza meg a szalag lecsúszását?

 

Továbbá a szalagok fogosztásáról is beszéltél. Több szakmai oldalon is kitértek ennek a fontosságára. Ez tényleg komoly problémákat tud okozni. Mire kell itt figyelni? Nem rendelnék gyári szalagokat, mert -túlzásnak érzem a 7-8 ezres árat egy ilyen kis géphez. A 350-es faipari szalagfűrészemre nagyon jó áron gyártattam egyedi méretre minőségi szalagokat. Szerintem ennél a cégnél van fémfűrész is. Csak tudnom kellene, hogy mire figyeljek. Megköszönném, ha beavatnál a titokba.

Előzmény: Törölt nick (1219)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1223

Köszi a tippet, de ott néztük :-)

Beszéltünk telefonon a magyar vezérképviselet illetékesével és ő mondta, ha gép előtt vagyok, akkor mondja a német webcímet és nézzük együtt. Itt volt az az infó, hogy az MBS 105 V már kifutott típus. Vele is a 125 V-t nézegettük, mert ez váltotta le a 105-öst. Nem sok mindenben változtattak, de pont a szalagvezetője más. Igazán a tárcsa nem lehet nagy kaland egy eszergályosnak és biztosan olcsóbb mint a gyári.

 

De azt mondta, hogy ettől függetlenül nem kizárt, hogy be tudnák szerezni az alkatrészeket, csak már nem biztos, hogy rentábilis lenne. Most, hogy ilyen olcsón sikerült hozzájutnom a ehhez a géphez, így még érdemes vele foglalkozni. Gyári alkatrész árakkal már nem biztos.

Előzmény: Törölt nick (1221)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1222

Köszönöm, akkor szerintem megpróbálom. Ha nem válna be, akkor utólag is át lehet alakítani gumisra.

Előzmény: Törölt nick (1219)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1221
Előzmény: Rahed Lee (1207)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1218

Persze, van gyárilag gumiborítás. Megvallom, a hangja kevésbé érdekel, a flexnél így is jóval csendesebb. Továbbá ez a típus szerintem alapon sem olyan halk, mert szénkefés motor van rajta. Igaz, 1500W-os! A többség az indukciós, csendesebb lehet, de csak 350-400W-os motorok.

Előzmény: laci19791202 (1216)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1217

Na ahogy elnézem viti korábbi képeit azon vannak bizony,nem is igazán tudtam voln elképzelni gumirozás nélkül,márcsak a hangcsökkenést nézve és perse a tapadást.

laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1216

Akkor elősször is meg kellene tudni hogy gyárilag van e gumirozás a szalagvezető tárcsákon.Na erre én is kiváncsi vagyok mostmár.

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1215

Szerintem nem kopás az. Faipari szalagvezetőknél is láttam ilyent és olyan megoldást is, hogy két csapágyat fogtak össze szorosan és a gyári élletörés képezte kis horonyban vezették, támasztották meg a szalag élét.

Előzmény: vati666 (1213)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1214

Ez nagyon érdekes, amit mondasz, mert nekem is eszembe jutott, hogy a gumiba, parafába szépen beleül a fémforgács. Fánál nem gond, a fűrészpor puha és nem okoz gondot, de a fém az igen.

És pont azon agyaltam, hogy érdemes lenne az általad leírt okokból összerakni egy kis emulzió keringetőt. Biztosan meghálálná a rendszer. A forgácskefe is hasznos, a faipari szalagfűrészemen is van.

 

Akkor azt mondod, hogy ne bajlódjak a gumiburkolattal, egy sima alutárcsa tökéletesen megteszi? Ez szuper lenne, mert ez jelentősen megkönnyítené a dolgomat. Az alu elég tapadós fém én sem hinném, hogy emiatt megcsúszna a fűrésszalag. Ha acél lenne a felülete, az olyan szempontból még jobb lenne, hogy keményebb. Az alut is megviseli hosszabb távon a keményebb acélforgács. De az acél az acélon ellenben elég csúszós, különösen, ha kenem is a szalagot. Szóval ez a kopasz tárcsa nekem nagyon szimpatikus. És igen, minden laposszíjas tárcsa is enyhén domború, ettől szépen beáll a közepére.

Előzmény: Törölt nick (1210)
vati666 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1213

vagy csak kikopás :) oké, remélhetőleg este hozom az adatokat :)

 

Előzmény: Rahed Lee (1212)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1212

Azokra a csapágyakra gondolok, amik közrefogják és arra, ami az élénél megtámasztja a szalagot. Ha jól rémlik, oldalt 1-1 dupla, hátul egy szimpla de széles palástú van, amiben van egy kis vezetőhorony

Előzmény: vati666 (1209)
vati666 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1209

a görgő csapágy alatt a szalagvezetőkre gondolsz ugye?

 

Előzmény: Rahed Lee (1204)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1208

Most nézem, hogy létezik hideg vulkanizáló oldat, szerintem ezzel meg lehet oldani. Az erő is jobbára radiálisan hat, inkább rányomja a felületre.

Előzmény: laci19791202 (1205)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1207

Erről lenne szó, csak az enyémről hiányzik a burkolat, a két tárcsa és a két komplett szalagvezető.

Az eladó szerint teljesen használatlannak tűnik, olyan, mintha így állt volna évekig. A franc sem tudja, hogy hogyan kerülhet így forgalomba.

 

Előzmény: laci19791202 (1205)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1206

Tegyél gumis parafát.

 

 

Előzmény: Rahed Lee (1204)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1205

Szerintem a legjobb lenne ha a tárcsákra vulkanizálva lenne a gumi,félő hogy a ragasztott nem sokáig maradna a helyén.Muti már ezt a gépet amit megvettél.

Előzmény: Rahed Lee (1204)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1204

Közben mégis jutottam valamire...

A hiányzó alkatrészek listáját, a várható költségeket leírtam az eladónak és megajánlottam a hiányos szalagfűrészért 18000 Ft+postaköltséget. Elfogadta az ajánlatot, úgyhogy 20 ropiért megvettem. Ennyiért szerintem megérte, ha kordában tudom tartani a betegesen maximalista énemet és csak olyan megoldásokat alkalmazok, amik elégségesek és nincsenek húszszorosan túlbiztosítva, túlbonyolítva, akkor elég gazdaságosan talpra állítható.

 

Számítanék Vati666 kolléga segítségére. Csak annyit kérnék, hogy mérje le nekem pontosan a szalagtárcsák külső átmérőjét és szélességét, illetve a görgőcsapágyak méretét. Ez már elég lesz az esztergályosnak.

 

Ami dilemmát okoz, az a gumibandázs. Szakközépben anno a szalagfűrész kerekekre parafát raktunk, jobb híján itt is megtenné, de a gumi jobb lenne. Ezt úgy vulkanizálják rá? Nem tudom, hogy gumisok még foglalkoznak-e ilyennel. Vagy veszek erős laposszíjat, azt fel lehet rá ragasztani. Az első versenybringáimon az un. szingo kerekeket használtuk, ez nem falcos gumi volt, külön belsővel, hanem egy "gumikarika", amin egyben volt a futófelület, a belső, a szelep. Csak rá kellett ragasztani az alufelnire palmatex-el és kész. Ha defektet kaptunk, vagy elkopott, akkor letéptük az út szélén ráragasztottuk az újat és gyí tovább. Tök jól működött.

Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1203

Én is agyaltam ezen az alternáló fűrészen, egyszerű, masszív szerkezet, csak egy kínja van, hogy a fűrészlap közepét eszi csak, a széleit nem használja.

 

Dolgoztam egy cégnek, akik kovácsolással foglalkoztak. Irtózatos nagy gépekkel. Beraktak egy zsömle méretű izzó vaspogácsát, vagy vasrudat, rávert egy retteneteset a gép és kijött pl. egy nyers féktárcsa, vagy egy hajtókar. Náluk láttam ilyen daraboló gépeket, de ott elég hatékonyan kihasználták. Egy vályúba pakolták be az acélrudakat, 10-15 db, 80-100 mm átmérőjű vasakat, majd ráeresztették ezt a fűrészt, az meg szép komótosan elnyiszatolt egy-két órán át. Nem is emulziót használt, hanem szép lassan csorgatta rá az olajat. Nem volt gyors, de strapabíró, megbízható. Nem törte a szalagot, egy jó erős fűrészlappal ment.

Előzmény: Riex (1200)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1202

Aha.értem:)

Előzmény: nagykunsági (1201)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1201

Nem, mert nem alulemezről van szó táblában, hanem intercooler és olajhűtő tányérját kell levágni és az új betétre ráhegeszteni. A tányér 4mm vastag.

Előzmény: ívhegesztő1977 (1196)
Riex Creative Commons License 2015.07.07 0 0 1200

A fémek vágásához:

Előzmény: Rahed Lee (1164)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1199

Makiták nem szeretik anti vibrationos fogóval szerelni a flexüket?

Előzmény: Törölt nick (1198)
ívhegesztő1977 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1196

Esetleg karos lemezvágó ollóval az alu lemezt?Nem egyszerűbb?

Előzmény: nagykunsági (1195)
nagykunsági Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1195

Köszi az információt. Meg mindenkinek. 

 

Metabókat nem is nézegettem, de ha német meg japán közül kell választanom, akkor a többséggel ellentétben nálam egyértelműen a japán a nyerő. Autóban is. :))

 

Van makita 125-ös flexem, meg vagyok vele elégedve.

 

Most hogy megvettem az AWI-t alumíniumot kell darabolnom 4 mm-est. Erre sajnálnám a kisflexet, ezért vennék egy nagyot.

 

 

Előzmény: Rahed Lee (1183)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1194

Tökéletesen megértelek:-) 

Én ugyanúgy tipródtam a boltban, hogy kifizessem-e azt a pluszt a másik gépért. De csak addig tartott a dilemma, amíg haza nem értem az ezressel. Azóta nincs dilemma. Köszörülök, vágok, vagy lamellással csiszolok, félkézzel, vagy kétkézzel, tökmindegy. Teszi a dolgát.

Előzmény: maseratisti (1193)
maseratisti Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1193

Ja, hát előbb-utóbb én is meggyőzöm magam egy reális szinten, :-) de egy darabig vergődök míg bökdös belülről a kisördög :-)

 

El kell jutnom odáig agyban hogy ez "csak" egy szerszám.

 

Nézegetem itt brutál inoxosat, csorog rá a nyálam, miközben a wev 10-125-öt is sajnálnám arra használni amire venném, miközben pontosan tudom hogy az amit én nyüstölésnek meg kínzásnak érzek az játék neki hisz erre van tervezve! Odáig szerencsére már eljutottam hogy nem veszek azért 15-ért egy Einhellt hogy ne sajnáljam, mert azzal csak magamat szopatnám, tuti nem menne a munka. Szóval előbb-utóbb úgyis az lesz a befutó ami neked, csak még küzd egy kicsit a maximalista vásárló énem a realista vásárló énemmel :-)

Előzmény: Rahed Lee (1191)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1192

Csatlakozom Laci kollégához. Te a 15 évvel ezelőtti AEG-ről beszélsz, én meg a belinkelt narancssárga kínai klónról. Régebben az AEG ugyanott volt, mint a kék Bosch, a Makita és a többiek a klubból. Nem is  narancssárga volt:-)

 

Ha még megvan az a régi AEG, akkor becsüld meg, mert az újabbak csak a nevet bitorolják.

Előzmény: Kis Kolléga (1189)
Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1191

Mindig van feljebb :-) engem lebeszéltek a profik a nagyobbról. Szerintük nincs értelme, mert nincs az a munkafolyamat, amit egy 125-ös tárcsa 1KW-tal ne tudna megoldani. Hiába van nagyobb teljesítmény, egy 125-ös tárcsán már nem tudja leadni, vagy nem tudod félkézzel megtartani. Olyan, mint ha egy Lada hajtásláncra ráakasztasz egy Maserati motort :-)

Előzmény: maseratisti (1187)
laci19791202 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1190

Hu-húú,15 évvel ezelőtt de más világ volt!A régiek mindenben strapabiróbbak,masszivabbak voltak,ezt ne felejtsük el,meg ugye tudja is ezt mindenki!

Amire mostanába érdemes még figyelni az a gari,nem mindegy hogy 1 vagy 3 év!

Előzmény: Kis Kolléga (1189)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.07.06 0 0 1189

AEG márkáról beszélnék kicsit. Nekünk még a fater vette úgy 15 évvel ezelött az AEG márkájú kézi gyalunkat fém ezüstös kofferba volt emlékszem a gép a mai napig üzemkész használatban van. Dekopir fürészünk is ott lett véve az is kisipari gép nem hobbi ugy 15 éves az is.

Kis flexem az elég gagyika zöld bosch pws 115 ezt hamarosan cserélem és ahogy itt vitatjátok a gépeket Makita lesz belöle azt hiszem. A nagyflexem az sárga szinü DEWALT nem is részletezem ismeri mindeki a márkát nagyon profi. Vannak ütvefuróim azok mind a kék ipari Bosch

a Sima kézi fúrom metabo abból 2 is van egyik gyors a másik sima kulcsos tokmányu

 

Előzmény: Rahed Lee (1183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!