Keresés

Részletes keresés

kombi Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2391
Bicske-Fészkesfehérvár?
Előzmény: division by zero (2367)
BAKTER Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2390
OFF:

"kiméletlenül dolgoztatni foglak,"

Ilyet már mondott néhány főnököm is!
Aztán mindegyik leváltódott..., néhány már nem is vasutas.
Tehát:
Vigyázz Magadra!!!

-gonosz-

Előzmény: FOMA (2387)
BAKTER Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2389
"kiméletlenül dolgoztatni foglak, mert október 31-ig"

Elég nehéz lesz, mert igen sűrű a programom, de valahogy majd megoldjuk...

Előzmény: FOMA (2387)
BAKTER Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2388
"ha felépülök, "

Időszerű lenne, mert különben a nickedet meg kell változtatnod mondjuk: "táppénzcsaló"-ra!

Jobbulást!

Előzmény: FOMA (2387)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2387
Ha lyól emléxem, Hertelend KM-es pénztár volt, így ne is álmodozz kéregjegy-relíkviáról.:-)

BAKTER:

Mi a probléma? Természetesen a férje mellett, vagyis pl. Országos Széchenyiné az Országos Széchenyi Könyvtárnál található.:-)

Más: ha felépülök, kiméletlenül dolgoztatni foglak, mert október 31-ig határidős a segédlet elkészítése.:-)

Előzmény: M41 2127 (2385)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2386
Hát, remélem siker fogja koronázni az önkormányzat törekvéseit!

Mellesleg én is szívesen vennék ilyen elhagyott vasúti épületeket. Kezdetnek pl. nagyon jó lenne az egykori Nagypall mh. épülete. Ne nem is annyira a kinézete, hanem inkább fekvése miatt... :-)))

Berendeznék benne egy múzeumot a 64-es lezárt szakaszáról...

Előzmény: FOMA (2383)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2385
Akkor Magyarhertelenddel ellentétben itt pozitív változás történt, már ami az épület külsejét illeti! :-))

Említed a hertelendi pénztár bezárását. Nem tudod véletlenül, hogy milyen jegyek voltak arrafelé az utolsó időszakban?

Előzmény: FOMA (2381)
BAKTER Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2384
"Benne maradt egy másik könyvtárné"

OFF
Hol látható a "könyvtárné"
ON

Bocs!
-gonosz-

Előzmény: FOMA (2375)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2383
division by zero Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2382
Ezek se jó tippek.
Előzmény: Törölt nick (2379)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2381
2000. júniusi a mecsekjánosi kép.
Előzmény: M41 2127 (2378)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2380
"Magyarhertelend tényleg nagyon szép, "

Lemaradt a volt... Magyarhertelend - amíg volt szolgálat - az egyik legjobban gondozott, fehérkavicsos, virágos, takarított megállóhely volt az országban. Amikor megszűnt a megállóhely melletti földút és vele a sorompó, akkor a szolgálat is megszűnt és vele a jegykiadás. Onnan kezdve kezdett pusztulni az épület. Az önkormányzat szerette volna átvenni a MÁV-tól, de nem adták. (Vajon miért nem?) Most ott tart a dolog, hogy a polgármester kijelentette, hogy tarthatatlan egy üdülőfalunál, hogy a vasúti megálló legyen az egyik szégyenfolt (annak ellenére van utas, hogy elég messze van a strandtól, de busszal sincsenek túlzottan elkényeztetve), ezért kisajátítást kezdeményez a falu, és majd utána rendberakják az épületet. Úgy legyen.

Előzmény: M41 2127 (2378)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2379
Pedig ismerős.
Kemeneshát-kemenesalja a tippem.
esetleg a Körmend-Vas....vona
Előzmény: division by zero (2367)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2378
Magyarhertelend tényleg nagyon szép, de szvsz Mecsekjánosi sem kutya, főként mióta kicsinosították! :-)

A Te képed mikor készült? Én idén május elején jártam ott, akkor így nézett ki Mecsekjánosi mrh.:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

(Az a két fenyőfa még hangulatosabbá varázsolja.)

Több kép is készült ott, de azok sajnos még nem lettek bescannelve...

Előzmény: FOMA (2375)
division by zero Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2377
Nem talált!
Előzmény: Törölt nick (2376)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2376
Veszprém-Alsóörs ?
Előzmény: division by zero (2374)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2375
Előzmény: M41 2127 (2373)
division by zero Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2374
Nem a 64-es, ez annál jóval korábban megszünt vonal (ez egy kis segítség volt :-).
Előzmény: M41 2127 (2372)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2373
Nálam sajna nem müxik a link...
Előzmény: FOMA (2368)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2372
Talán a 64-es vonal?
Előzmény: division by zero (2367)
division by zero Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2371
Kresz Albert fotója, Szelényi Gábor gyűjteményéből. Van még vagy 2 tucat erről a vonalról, csak előbb tessék megfejteni a rejtvényt! :-)
Előzmény: Váci (2370)
Váci Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2370
De jó ez a kép (akárhol is készült)!!! Honnan szedtek ilyen képeket?
Előzmény: division by zero (2367)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2369
Az még nem jutott eszedbe, hogy a felnőtt polgárok 99%-a nem vasútbarát, hanem :
- bélyeggyűjtő,
- horgász,
- fafaragó,
- focirajongó,
- táncos,
- vagy akármi más a hobbyja.

Eger városának útban van, rosz helyen van a vasútállomás.
Nem az Egerben lakó vasútmániásoknak hanem az Egrieknek.

Prejudikált mondatod szerint valamilyen "láthatatlan gonosz kezek" irányítják a vasút térvesztését...........dyz :......."........Ez is röhej, hogy inkább megáll az IC egy faluban, minthogy a komlói vonat Dombóvárig elmásszon. Igaz, akkor talán többen utaznának vele, és ez ugye senkinek sem érdeke............"

Ez mindenkinek érdeke volt, volna.
Bizonyára pontos számokkal rendelkezel - ha már ítélsz, megítélsz másokat - , hogy miért szüntették meg azt, hogy a komlói Bz-k bejártak Dombóvárig.
Mert bejártak.
Hosszú évtozedekig bejártak.

Sőt 1954-ben Komlóra/ról közvetlen hálókocsi járt Budapestre.

Kérem gondolkozz el azon, hogy NINCS "sötétben bujkáló" de vasutas ruhába öltözött és vasúti ranglétrán magasra jutot vasútellenes összeesküvő csapat.

Van egy történelmi/gazdasági fejlődési szükségszerűség.

A vicinálisok a XIX. század legkorszerűbb eszközei voltak.
Verték a lovaskocsit.
Megjelenésükkor a delisánsz tulajdonosok ugyanúgy siránkoztak mint ma a vicinális barátok.
Akkor a delisánsz tulajdonosok mondták, hogy évszázados értékekeket dobnak ki a vasparipák hívei.

A vicinálisok 1930-ig JÓL töltötték be feladatukat.
Addigra majd mindegyik tönkrement.

A felszámolástól az mentette meg őket , hogy :
- jött a háború,
- beolvasztották egy MÁV nevű megaszervezetbe, ahol a nagy veszteség elfedte az vicinálisok bajait.

Most , 140 évvel létrehozásuk és 70 évvel első csődjeik után azt a kort érjük éppen, amikor a fenntartó (állam) azon gondolkodik, hogy mit tegyen :
- tovább üzemeltesse a minden sebből vérzőt,
- felszámolja,
- köztes megoldást találjon ?

Előzmény: dyz (2366)
FOMA Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2368
division by zero Creative Commons License 2003.10.10 0 0 2367
Rejtvény!
Melyik vonalon készült a fotó?
Haladóknak: azon belül pontosan hol? Melyik nap? Mi a gép pályaszáma? :-)
dyz Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2366
Egyiket sem utálja, de nem is szereti, azzal utazik, ami van...
Én is erre szavazok... Sajnos tény, ma Mo-n a vasúton sokkal több szidnivaló van. Ráadásul egyre több helyen nincs is választási lehetőség (leszámítva persze az autót), így igazából az a meglepő, hogy van aki még vasúton utazik. Sajnos. Továbbra is állítom, ha normális vasutunk lenne, 100 km felett nem sokan ülnének buszra. Na meg ha a nagyobb csomópontokban lenne valódi busz-vonat csatlakozás (pl. Dombóváron(!) Komlóra). Ez is röhej, hogy inkább megáll az IC egy faluban, minthogy a komlói vonat Dombóvárig elmásszon. Igaz, akkor talán többen utaznának vele, és ez ugye senkinek sem érdeke. Nyam-nyam gumicsont :-)

Más: jónéhány éve Egerből is ki akarták pakolni a vasútállomást a semmi közepén lévő rendező pu-ra. Úgy látszik, ott más szempontok is felmerültek. Legalábbis mostanában nem hallani erről. Igaz, azóta kinyírták a gyorsvonatokat, az egyetlen pár IC is döglődik, szóval jó ütemben halad ott is a vasútról való leszoktatás.
Előzmény: FOMA (2363)
FOMA Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2365
Mint korábban már írtam, az elképzelés szerint iparvágányi kiszolgálás amradna a kőrakodóra és az olajlefejtőre. Ettől még a területnek több, mint 90 %-a felszabadulna.

Magánvélemény: ezt az egészet a 80-as évek vége óta tervezgetik, szvsz még legalább annyi ideig el fog tartani.

Előzmény: v_peti (2364)
v_peti Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2364
Komló: Amennyiben Komlón csak a Belvárosban van árurakodás, akkor hogy lehetne megszüntetni ezt a pályaudvart? Ehhez rendbe kellene hozni a teherpályaudvar egy részét.
Előzmény: FOMA (2360)
FOMA Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2363
Szvsz van egy másik kategória, és talán az a legjellemzőbb.

- Egyiket sem utálja, de nem is szereti, azzal utazik, ami van. Ha vasúton utazik, akkor szídja a vonatot, mert koszos, késik, túl hideg, túl meleg stb. Ha buszon utazik, akkor szídja a buszt, mert lökdösődés és tolakodás van a megállóban, nincs ülőhely, túl hideg, túl meleg, huzat van, nincs levegő stb. Ha van alternatíva, akkor mérlegel, - melyik az olcsóbb, melyikre van kedvezménye, melyikkel mennyi a menetidő, át kell-e szállni - majd dönt.

Előzmény: Váci (2357)
FOMA Creative Commons License 2003.10.09 0 0 2362
Még annyi kiegészítés a teherpályaudvarhoz, hogy eredetileg csak Komló állomás létezett a vasútvonal megnyitásakor, itt ment a szénfeladás is Anna-aknáról, és a felszíni tárókról. Az állomás az akkori falu szélén volt, a II. vh után kezdte körülvenni a város, így alakult ki, hogy az állomás egyszer csak a Belváros közepén találta magát. A bányák fejlődésével együtt járt, hogy az állomás már nem tudta kiszolgálni a szállítási igényeket, így az 50-es évek elején felépítették a szénfeladót és a teherpályaudvart. A teherpu. alapvetően a bányát szolgálta ki, itt fogadták a bányaműveléshez szükséges fát, vasbetont, bányaipari gépeket. A régi állomáson maradt a kőbányai rakodó, amelyre akkor még kisvasút, ma már tehergépkocsik szállítanak. Ide érkezett a darabáru nagy része (a bányáét a teherpu. fogadta), a Tüzép-telep áruja, itt rakodott a Carbon Könnyűipari Vállalat. Az egyéb üzemek szállítmánya vegyesen oszlott meg a két állomás között, de ha a Volán szállította tovább, akkor az is a belvárosba érkezett. Ez a 80-as évek elején kiegészült az erőmű kiszolgálásval, mivel a széntüzelésről átálltak a pakurára, és a szénszállító kisvasút (az utolsó években szállítószalag) megszünt. A bányák bezárásával és a bányához tartozó egyéb üzemek megszűnésével a teherpályaudvar 2000 végére munka nélkül maradt, ez év első feléig tárolásra használták, jelenleg már nincs tárolt szerelvény sem. A vágányok egy részét fel is szedték, a megmaradt részre 20-as lassújelet tűztek ki, és várják a csodát.
Előzmény: v_peti (2352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!