Más: jónéhány éve Egerből is ki akarták pakolni a vasútállomást a semmi közepén lévő rendező pu-ra. Úgy látszik, ott más szempontok is felmerültek. Legalábbis mostanában nem hallani erről. Igaz, azóta kinyírták a gyorsvonatokat, az egyetlen pár IC is döglődik, szóval jó ütemben halad ott is a vasútról való leszoktatás.
Pécsen is irogattak már hasonló dologról. Gumikerekű villamossal fűszerezve.
Tőlünk nyugatra inkább igyekeznek minél közelebb hozni az emberekhez a vasútállomást*, csak nálunk vannak ilyen síkagyúak, akik tönkre akarják vágni a vasúti közlekedést.
Berlinben is lemegy a föld alá, de bemegy a városba. Igaz, Kasselben távolabbra került, de csak azért, mert ott fejpályaudvar van, így az átmenő vonatoknak nem kell oda bemenniük, de oda legalább van villamos, ami meg nincs Egerben.
A súlyát nem tudom,de az útátjárókban a sinkoronáig felgyülemlett föld kocsit, és mozdonyt is ki tud siklatni. Mi ilyen nehezek azért nem voltunk.
A vágányon jobbára csak szederinda van, azt jól elvágja a kerék, néhány akác ott volt csak, ahol a víz földet hordott a kavicságyra, ami szerencsére önmagában nem túl jó "táptalaj"!
Kellemetlenebb a kavicságy mellett vígan növő akác lombozata,ami nem a járgányra, hanem a rajta ülőkre veszélyes.
Csak azért kérdem, mert elgondolkoztam, hogy az átjárókban kikapargattátok a földet a sínek közül, ezek szerint az önsúly ( + rajta Ti ) nem lett volna elég a siklás elkerüléséhez?
Tényleg, a hihetetlen mennyiségű növényzet nem ugrasztotta le egyszer sem a sínről?
illesf:
- olyan hírek is terjengenek, hogy a nagy örömre való tekintettel egy kicsit gatyába rázzák majd a romhányi vonalat, de ezt csak akkor fogom elhinni, ha esetleg elkezdik majd a munkákat.
Ma voltam Romhányban, elég érdekes találtam a menetrendet. Oda-vissza 2 helyen is álltunk 5 percnél többet, hogy ne érjünk túl korán a soron következő állomásra, pedig 40-nél egyszer se mentünk többel, sőt Tolmács és Rétság között (miután Tolmácson 10 percet álltunk), csak "csorgott" lefelé a Bz. Visszafelé is megtartottuk a szüneteket, ráadásként még Diósjenő bejáraton álltunk még plusz 3 percet. Azt tudom, hogy valamennyire javítgattak a vonalon, de ez ennyit használt?
A képeinket nézve igaza volt tegnap Fomának, az "egy dolgozik, három nézi" jó magyar szokás helyett bevezettük az egy dolgoik, három fényképezi, új magyar szokást. :-))
Tényleg nagyon szép a 35-ös vonal (is). Az eső által elmosott második vonalbejárós napnak az volt a legnagyobb pozitívuma, hogy eljutottam erre a vonalra is.
(Sajnos a képek beállításai nem mindig a legszerencsésebbek, hiszen mégiscsak a Bz-ből készültek...)
Szvsz Tab állomás épülete a legszebb a vonalon, de ott pont elfelejtettem votózni, mivel kereszt volt és a kéregjegyvásárlással voltam elfoglalva... :-)))
Bocsánat, csak hogy egy még üzemelő vonalról is szó essék:
A "Bz-vel Magyarországon" teljesítése folyamán először utaztam a 35-ös vonalon, és teljesen megdöbbentem. A középső szakasz teljesen "hegyivasút" jellegű, hegyek (no, inkább dombok) - völgyek között, rengeteg kanyarral, jó kis emelkedőkkel tarkítva. Aki még nem járt arra, ne hagyja ki, mielőtt még ezt is ... (nem merem leírni).
Nagyon király ez a masina! Csak így tovább!!! :-)))
Egyébként Erdősmecske bejárat tényleg eszméletlen... Én, MdBz és Dash 9 az utolsó 1-2 száz métert inkább a műúton húztuk le, Sínbohóc és Amicus viszont keményen állták a sarat... :-)))
Az Erdősmecske és Feked közötti szakasz állítólag (V42 515) a már emlegetett Erdősmecske bejárathoz hasonló, de utána Véménd és Bátaszék között a későbbi lezárás azért megtette hatását. Ezt tavasszal a kocsi ablakából is tapasztaltam, ill. a Véménd melletti átjárónál meg is álltunk...
A bezárt szakasz kb. 27 km, eredetileg 22, mivel Véménd és Bátaszék között 1997-től 2000. nyaráig volt teherforgalom. Szvsz P.bozsok és Bátaszék között még járható, de ott nem járt egyikünk sem a szünetelés óta. A ma bejárt szakaszon is igazából ez évben kezdett el durvulni a helyzet. Erdősmecske előtt már járhatatlna a pálya, ott nem elész eléh a mai felszerelés, meg sem próbátunk a bejáratig eljutni.
PKVG (pályamesteri könnyű vágánygépkocsi)
Az alváz egy MÉH telepről származik Szentesről.
A Pannonia motor az utóbbi néhány évet egy kerti traktor roncson vészelte át Mázán (gyárilag P10-es motorja volt).Sajnos eredeti motort nem találtunk sehol.Az is Pannonia volt, de direkt ilyen célra gyártva.
Amennyire lehet, próbáltuk az eredeti állapotot megközelítően helyreállítani.
A terv, minél hosszabb szakaszt bejárni, ehez pénz kell, sok szabadidő és lelkesedés.Ez utóbbival vagyunk legjobban eleresztve!
A bezárt vonal hosszát fejből nem tudom, irodalmam itthon nincs hozzá, valaki majd biztos beírja.
Meg lehet tudni valamit a Drezina műszaki paramétereiről, ha nem esik szabadalmi oltalom alá?
Szerintem ez télen, vagy inkább kora tavasszal, a vegetációs időszak előtt lesz az igazi, akkor talán kevesebb a természet állította akadály. Célotok végigmenni az egészen?
Hány km is az egész bezárt rész? És vajon hogy áll a Pbozsok-Bátaszék szakasz? Ott még a Bz balhé előtt járt vonat, azon könnyen végig lehet menni, vagy fél év alatt az is jól begazosodott?
Ja, és jól láttam, egy hölgy is segédkezett Nektek? Ez külön elismerésre méltó, ilyen egy igazi vasutasfeleség :-)))