Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.10.13 0 0 2451
Mo.-n az elmúlt 20 évben, költöztettek ki vasútállomást ?

Mert buszállomást többet is.

Melyik nem közforgalmú ?

Előzmény: v_peti (2450)
v_peti Creative Commons License 2003.10.13 0 0 2450
Más: jónéhány éve Egerből is ki akarták pakolni a vasútállomást a semmi közepén lévő rendező pu-ra. Úgy látszik, ott más szempontok is felmerültek. Legalábbis mostanában nem hallani erről. Igaz, azóta kinyírták a gyorsvonatokat, az egyetlen pár IC is döglődik, szóval jó ütemben halad ott is a vasútról való leszoktatás.

Pécsen is irogattak már hasonló dologról. Gumikerekű villamossal fűszerezve.

Tőlünk nyugatra inkább igyekeznek minél közelebb hozni az emberekhez a vasútállomást*, csak nálunk vannak ilyen síkagyúak, akik tönkre akarják vágni a vasúti közlekedést.

Berlinben is lemegy a föld alá, de bemegy a városba. Igaz, Kasselben távolabbra került, de csak azért, mert ott fejpályaudvar van, így az átmenő vonatoknak nem kell oda bemenniük, de oda legalább van villamos, ami meg nincs Egerben.

Előzmény: dyz (2366)
sínbohóc Creative Commons License 2003.10.13 0 0 2449
A súlyát nem tudom,de az útátjárókban a sinkoronáig felgyülemlett föld kocsit, és mozdonyt is ki tud siklatni. Mi ilyen nehezek azért nem voltunk.
A vágányon jobbára csak szederinda van, azt jól elvágja a kerék, néhány akác ott volt csak, ahol a víz földet hordott a kavicságyra, ami szerencsére önmagában nem túl jó "táptalaj"!
Kellemetlenebb a kavicságy mellett vígan növő akác lombozata,ami nem a járgányra, hanem a rajta ülőkre veszélyes.
Előzmény: Mad Scientist (2448)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2448
Akartam is kérdezni, kb. hány kiló a kicsike?

Csak azért kérdem, mert elgondolkoztam, hogy az átjárókban kikapargattátok a földet a sínek közül, ezek szerint az önsúly ( + rajta Ti ) nem lett volna elég a siklás elkerüléséhez?

Tényleg, a hihetetlen mennyiségű növényzet nem ugrasztotta le egyszer sem a sínről?

Előzmény: uhi (2447)
uhi Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2447
"PKVG (pályamesteri könnyű vágánygépkocsi)"

Amikor vissza kellett tenni a pótkocsira, egyáltalán nem tűnt könnyűnek :-)

Előzmény: sínbohóc (2430)
amicus Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2446
Nagyon profi vagyok a 64-es vonal gyomirtásában :-).
Ügyesek vagytok!
Előzmény: mdbz (2401)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2445
Szia MdBz!

A mailt megkaptad?

Előzmény: mdbz (2443)
roosevelt Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2444
illesf:
- olyan hírek is terjengenek, hogy a nagy örömre való tekintettel egy kicsit gatyába rázzák majd a romhányi vonalat, de ezt csak akkor fogom elhinni, ha esetleg elkezdik majd a munkákat.

Ma voltam Romhányban, elég érdekes találtam a menetrendet. Oda-vissza 2 helyen is álltunk 5 percnél többet, hogy ne érjünk túl korán a soron következő állomásra, pedig 40-nél egyszer se mentünk többel, sőt Tolmács és Rétság között (miután Tolmácson 10 percet álltunk), csak "csorgott" lefelé a Bz. Visszafelé is megtartottuk a szüneteket, ráadásként még Diósjenő bejáraton álltunk még plusz 3 percet. Azt tudom, hogy valamennyire javítgattak a vonalon, de ez ennyit használt?

Előzmény: illesf (2288)
mdbz Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2443
A képeinket nézve igaza volt tegnap Fomának, az "egy dolgozik, három nézi" jó magyar szokás helyett bevezettük az egy dolgoik, három fényképezi, új magyar szokást. :-))
uhi Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2442
800 * 600 (152 k)
Túlélőtúra Drezinával
Előzmény: mdbz (2425)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 2441
Sziasztok!

Tényleg nagyon szép a 35-ös vonal (is). Az eső által elmosott második vonalbejárós napnak az volt a legnagyobb pozitívuma, hogy eljutottam erre a vonalra is.

Volt ott néhány szép állomásépület, pl. Karád

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

...vagy Ádánd

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

De ilyenek is előfordulnak... Somodor mh. :-)))

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

(Sajnos a képek beállításai nem mindig a legszerencsésebbek, hiszen mégiscsak a Bz-ből készültek...)

Szvsz Tab állomás épülete a legszebb a vonalon, de ott pont elfelejtettem votózni, mivel kereszt volt és a kéregjegyvásárlással voltam elfoglalva... :-)))

M41 2127

division by zero Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2440
Előzmény: FOMA (2439)
FOMA Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2439
"Aki még nem járt arra, ne hagyja ki,"

1et értünk.

Előzmény: mosomedve (2437)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2438
Még szerencse. Sivár vidéken nem hiszem, hogy elviselhető lenne 3 órán keresztül a Bz ;-)
Előzmény: mosomedve (2437)
mosomedve Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2437
Bocsánat, csak hogy egy még üzemelő vonalról is szó essék:
A "Bz-vel Magyarországon" teljesítése folyamán először utaztam a 35-ös vonalon, és teljesen megdöbbentem. A középső szakasz teljesen "hegyivasút" jellegű, hegyek (no, inkább dombok) - völgyek között, rengeteg kanyarral, jó kis emelkedőkkel tarkítva. Aki még nem járt arra, ne hagyja ki, mielőtt még ezt is ... (nem merem leírni).
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2436
Sziasztok!

Nagyon király ez a masina! Csak így tovább!!! :-)))

Egyébként Erdősmecske bejárat tényleg eszméletlen... Én, MdBz és Dash 9 az utolsó 1-2 száz métert inkább a műúton húztuk le, Sínbohóc és Amicus viszont keményen állták a sarat... :-)))

Ez az a pont, ahonnan mi hárman visszafordultunk:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Kutyagolás a műúton:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Az Erdősmecske és Feked közötti szakasz állítólag (V42 515) a már emlegetett Erdősmecske bejárathoz hasonló, de utána Véménd és Bátaszék között a későbbi lezárás azért megtette hatását. Ezt tavasszal a kocsi ablakából is tapasztaltam, ill. a Véménd melletti átjárónál meg is álltunk...

M41 2127

Előzmény: FOMA (2431)
division by zero Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2435
Foma, mdbz, Uhi, sínbohóc!
Én is gratulálok!

Mikor mentek legközelebb? :-)

Előzmény: Mad Scientist (2428)
division by zero Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2434
Nekem megy rendben, még ikonok is vannak!
Előzmény: FOMA (2433)
FOMA Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2433
Tévedtem, múködik, csak az ikonok helyén van x.
Előzmény: FOMA (2432)
FOMA Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2432
Erdősmecske 2003. nyarán.

Az oldal valszeg hibás lesz, csak a vissza gombbal múködik rendesen, mert alapvetően a Tárra készült.

Előzmény: FOMA (2431)
FOMA Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2431
A bezárt szakasz kb. 27 km, eredetileg 22, mivel Véménd és Bátaszék között 1997-től 2000. nyaráig volt teherforgalom. Szvsz P.bozsok és Bátaszék között még járható, de ott nem járt egyikünk sem a szünetelés óta. A ma bejárt szakaszon is igazából ez évben kezdett el durvulni a helyzet. Erdősmecske előtt már járhatatlna a pálya, ott nem elész eléh a mai felszerelés, meg sem próbátunk a bejáratig eljutni.
Előzmény: Mad Scientist (2428)
sínbohóc Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2430
PKVG (pályamesteri könnyű vágánygépkocsi)
Az alváz egy MÉH telepről származik Szentesről.
A Pannonia motor az utóbbi néhány évet egy kerti traktor roncson vészelte át Mázán (gyárilag P10-es motorja volt).Sajnos eredeti motort nem találtunk sehol.Az is Pannonia volt, de direkt ilyen célra gyártva.
Amennyire lehet, próbáltuk az eredeti állapotot megközelítően helyreállítani.
A terv, minél hosszabb szakaszt bejárni, ehez pénz kell, sok szabadidő és lelkesedés.Ez utóbbival vagyunk legjobban eleresztve!
A bezárt vonal hosszát fejből nem tudom, irodalmam itthon nincs hozzá, valaki majd biztos beírja.
Előzmény: Mad Scientist (2428)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2429
(Elnézést a sok kérdésért, de nagyon "felizgatott" a látvány :-)))
Előzmény: Mad Scientist (2428)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2428
Foma, mdbz, Uhi, sínbohóc!

EZ BAROMI JÓ!!!!
GRATULÁLOK!

Meg lehet tudni valamit a Drezina műszaki paramétereiről, ha nem esik szabadalmi oltalom alá?

Szerintem ez télen, vagy inkább kora tavasszal, a vegetációs időszak előtt lesz az igazi, akkor talán kevesebb a természet állította akadály. Célotok végigmenni az egészen?

Hány km is az egész bezárt rész? És vajon hogy áll a Pbozsok-Bátaszék szakasz? Ott még a Bz balhé előtt járt vonat, azon könnyen végig lehet menni, vagy fél év alatt az is jól begazosodott?

Ja, és jól láttam, egy hölgy is segédkezett Nektek? Ez külön elismerésre méltó, ilyen egy igazi vasutasfeleség :-)))

Előzmény: mdbz (2424)
mdbz Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2427
Kaptam pár régi képet. Az egyik érdekessége, hogy szám helyett felirat jelöli az osztályt. (ráadásul görögül: fapadosz:-))


mdbz

mdbz Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2426
A tár kezd az idegeimre menni!
a képekt itt láthatóak.

http://kep.tar.hu/mdbz/index.phtml?aid=27600839

mdbz

Előzmény: mdbz (2424)
mdbz Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2425
Mint látjuk Foma már meg is érkezett, és Uhu helyett Uhi is jönni fog!
Előzmény: mdbz (2424)
mdbz Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2424
A képek egyenlőre az x-ek mögött rejtőzködnek, de ott vannak:


Rögtön jön Foma is az Ő képei nem rejtőzködnek. Valószinüleg térközre befut Uhu is.

mdbz

Előzmény: sínbohóc (2420)
FOMA Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2423
Előzmény: sínbohóc (2420)
Dash 9 Creative Commons License 2003.10.11 0 0 2422
Üdv!

" Szerintetek mi van még meg belőle? Illetve mi van a helyén? "

A nyomvonalon földút Szadán az elkerülőút megy rajta egy darabon. Itt még megtalálható a régi állomásépület.

Előzmény: M41 2127 (2417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!