Rendőr volt, azt azért megnéztem...minden kötelező elem megvolt :) "Szolgálunk és védünk" "rendőrség" stb. Én sem akartam elhinni...kár hogy túl nagy batár a fényképezőgép hogy magammal hurcoljam...
Nem, sőt tegnap olyat láttam hogy csak dörgöltem a szemem...Újpesten. A Lineákat amúgy is kiszúrom forgalomban, ez meg még fehér is volt ráadásul. Meg minta is volt az orrán...meg az oldalán...a tetején meg kék fényhíd. Szóval a rend éber őrei újpesten fehér Lineával nyomulnak...lányos zavaromban nem is néztem hogy Fire, MJet vagy TJet...
Annyit nem eszik,mint a T-Jet!! 8-9-et írogattok .Igaz nincs is benne annyi ló. Nem dicsérem én egyiket sem,csak a tényeket írtam le.Volt már kettő Fiatom,és egy Skodám is.Mindkét márka után megfogadtam hogy soha többet.Aztán mégis,majdnem Fiat lett. A Fire motor sem a 21.század mérnöki sikere,ha jóltudom.Pedig a Lineában is az pöfékel.
Akinek van az autójában Blue&Me, az adja meg az alvázszámot a kereskedésben és állítólag 2 héten belül végre megkapja a magyar nyelvű használati utasítást.
Egy elég vaskos brossúráról van szó, hasonló a formátuma, mint a kezelési utasításnak.
Tényleg, műszaki ember létedre-aki olyan kényes a sohasem látható alkatrészek eldolgozására meg fényére-hogyan tudtál venni:
- néhány tízezer ft kedvezményért "szalon" autót (persze minden ilyen ajánlatban 2-3 ekm-t futottak és nők használták-igazság szerint 20-30 ekm és kíméletlen használat az igazság)
- kb. 20-25 éves konstrukciójú 8 szelepes motort, vajon mennyit fogyaszt (11-12 l?) kőkemény Bp-i csúcsforgalomban (ez dolgozott a 4 generációval ezelőtti Passatokban is, csak pár évente fejlesztgették-nyugaton minimális darabszámot adnak el belőle)
Egyébként a Leon kapható csodás 1,4-es turbó benzines motorral is, csak rendesen felszerelve elég rendes ára van. (ha Skoda Octavia lenne ilyen motorral, valószínű azt vettem volna)
Leginkább talán Jettát szerettem volna, de a fenti motor és az Emotionhoz hasonló felszereltséggel több mint 5,6 mft az ára-meg Mexikóban gyártják.
A Seat konszernen belüli nem túl jó minősége miatt állt csődközeli helyzetben.
Maradok baráti tisztelettel (egyébként mindenki a saját lovát dícséri, és a saját ballépéseit próbálja megmagyarázni-én sem vagyok kivétel)
Az a helyzet,hogy amit írok,azt kiforgatjátok! Senki,és ezáltal én sem mondtam azt hogy az enyém a tökéletes.Csak annyit mondtam,hogy egy kicsivel több precizitással,nyerő autó lehetne a Fiat.Mind árban,mind külcsínben,stb. Nekem jelenleg az első ajtózsanérom felől hallok nyikorgást,de ezen kívül semmi. A kipu végére akartam venni egy krómvéget,a vásárás utánni napokban.De nincs reá szükség,mert egy olajos ruhával felpolíroztam az eredeti csövet.Aztán a hátsó dobot is kifényesítettem hasonló módon.Nem foltos sehol,pedig2007-es az autóm,és szalonautó volt.Tehát nem volt egy -gazdája.
Erről beszélünk...tényleg nem akartam megsérteni senkit, az autóval majdnem annyira elfogult tud lenni az ember, mint a gyerekkel - annak is hiába van kocka feje, az apja akkor sem vallja be ha megáll a kölyök fején a korsó. Amit én csináltam/választottam csak az a tuti. Mindenki más meg sz@rul döntött. Különben meg az olasz csak sz@r lehet. Ez általános vélekedés sajnos Magyarországon - bár eddig inkább a "bármit, csak német vagy japán legyen" elvet követték a legtöbben...aztán még nem vették észre hogy a fene nagy költséghatékony autógyártásban 1.: rég nem létezik német-olasz-francia stb. autó, mert mindet ott gyártják, ahol a legolcsóbb. A legolcsóbb meg tudjuk, soha sem volt/lesz a legjobb. És ez nem tud máshogy lenni, a Fiat-Opel-Seat-VW...stb nem jótékonysági intézméy, a részvényesek nem akarnak olyat látni, ami a hasznot elviszi. 2.: ugyanilyen régen nem létezik német-olasz-francia stb. alkatrész, van kb. 1 beszállító mindenre, így olcsó a gyártás - már a fejlesztéskor tudjuk, ki kivel közösködik. Pl. az első gen. Grande Puntok kormányösszekötős szériahibája a GP-n kívül érintette az akkori Focus-okat is, mivel ugyanazon beszállító azonos alkatrészét kapta mindkét gyártósor. Fentiek ismeretében feleslegesen tépjük a szánkat - nagyjából 2000 óta akármit veszel, ugyanazt a sz@rt veszed. Persze van ami ebből kilóg, de azt kézzel szerelik össze és nagyon nem ez az árkategória...
,,Olyan hogy kipuff ami nem rohad, nem létezik, max egy valódi rozsdamentes rendszer, de azt nem pakolják rá szériában semmire ..."
...így van,csak japán autón láttam ilyet(rozsdamenteset) 199.-es években,sokat javítottam,még azokat is kellett,mert azok sem teljes egészében rozsdamentesek...:(((
UI:Még egyszer gratula a picihez,jó egészséget mindnyájatoknak,hogy feltudjátok nevelni:))))))))))
Távol álljon tőlem, hogy a Seatot akarjam fikázni...egyszerűen csak kezdem unni. Olyan hogy kipuff ami nem rohad, nem létezik, max egy valódi rozsdamentes rendszer, de azt nem pakolják rá szériában semmire (a seatnál is dolgoznak a költséghatékonyságon, elhiheted...). A kipuff forró, ha leesik egy eső és a forró kipuff elkezdi kapni a hideg vizet...és ennek folyamatosan ki van téve, az autó alján, szabadon található. Mindegy is. Kis gyűjtemény a legváltozatosabb korosztályú seatokból, mindnél van kipuff nyűg...lehet hogy csak a tiéd nem rohadt?
Olyan hogy tökéletes, megbízható autó már nincs. Ha ilyen kell, vegyél egy 2000 előtti japánt. Valami minden új autóval lesz, ismertek az okok is: a gyártó, márkakereskedő már a lehető legalacsonyabb áron adja az autót, hogy a többivel szemben versenyképes maradjon...a költségeit meg az alkatrész+szerviz hozza be. És ez alól a seat sem kivétel. Legfeljebb megvárja hogy lejárjon a gari.
...egyetértek a lánykákkal,akik csak ,,úgy ott vannak"....:((((((((((
Én szeretném most elsőnek meghívni a Lineás és (leendő Lineás) társaságot egy találkozóra....,igen egy találkozóra,amelyet már más autós topicosok is megejtettek:))))
...majd ott beszélhetünk,szeműgyre vehetjük,kipróbálhatjuk a résztvevő autókat és megismerhetjük egymást is személyesen....
...én személyesen voltam már ilyen nemű találkozókon és nagyon jól sikerültek és lesznek majd folytatások...:)))
...sajna holnap korán elutazom külföldre,de csak 3 napra,utána várom mindenki hsz.-át és véleményét...:!!!!!!!!
berigazek2
UI:Az esetleges találkozó helyét és idejét itt leszögezhetnénk,közös szavazással:))))))
A gyári prospektusban, a fiat.hu oldalon egyaránt úgy szerepel, mint rendelhető "lineaccessori" felszerelés. Én belealkudtam a vételárba egy pár fém ablakemelő kezelőszerv keretet, küszöbborítást és krómozott vízlehúzót. Ezek a szerződésben is benne vannak. A kereskedő (de több helyre is telefonáltam) azt mondta, még nem rendelhető. Írtam a Fiat Hungarynak, ők cikkszámot és rendelési számot kértek, hogy utánanézzenek. Ezt másnap megírtam nekik, azóta (3 hónap) néma csönd. Valami Hajnalkának már elég gúnyos levelet is írtam, ugyanaz a csönd.
Huszon, harmincévesen az Ikarus vevőszolgálatánál eltöltöttem egy évtizedet, de ilyet akkoriban sem engedhettünk meg magunknak. Tele van a hócipőm az autókereskedésekben és képviseleteken ténykedő lánykákkal, persze tisztelet a kevés kivételnek, de írtóztató jópofákat tudnak mondani, ha valami (szakmai) kérdésem van hozzájuk.
A Linea vétele előtt gyakorlatilag az összes 4-5 mFt között kapható 4 ajtóst végigpróbáltam, vezettem, érdeklődtem szervízperiódus és ár stb után, árajánlatot kértem.
Nem csak az ár miatt döntöttem így, és egyre biztosabb vagyok benne, hogy jól.
Csak az érdekesség kedvéért, beszúrok 1-2 hozzászólást a 6-os Mazda forumról:
"Nem tudom , lehet hogy csak én jártam így közülünk de rendesen ki vagyok akadva.Visszahívták az autót kivizsgálásra(3 éves), és közölték hogy ki kell cserélni az egyik hátsó sárvédő ívet, a másikat meg lejavítják.Mert a gyárban elcseszték a víz szigetelést és már hólyagosodik.A helyzet az , hogy azért vettem új autót, hogy rozsdát ne lássak legalább 10 évig.Inkább szarjon be valami alkatrész, de ne kelljen fényezni.KI VAGYOK AKADVA!!
Még nem voltam soha ilyen helyzetben.Vettem egy autót 5,5 milláért, és 3 év után szét kell vágni, gittelni,fényezni.Kérdem én, ha el akarom majd adni és rámérnek festékmérővel mit mondok?Egyből bukok még egy fél millát!
Ez átverés, nem?Átvertek mikor megvettem az autót!Akkor inkább egy franciát vettem volna, kicserélik az elromlott alkatrészt azután mehet tovább, de legalább nem kezd el rohadni 3 év után."
"Az en autom nemetorszagbol jott es ugyan ugy rozsadasodik mint barmelyik "magyar piacra" szant Mazda 6-os :)
A 2 MPS-esunk Belgiumbol jot es a motorter az egyiknek 6honaposan ugy nezet ki mint valami 15-20eves autonak "
"
Arra emlékszem, hogy anno a 8 évesen eladott Skoda 120L-emen egy körömnyi rozsda nem volt, míg az előző M6-om sárvédő íve igen rozsdás volt 3 évesen már, mint a többieknek is"
Pont ezért is nem döntöttem a Linea mellett. Valami anyagminőségbeli gond van ott a kipunál!Érdekes,mert Kb minden 3. amit megtekintettem siralmasan revés volt. Amikor le akrtam fotózni,a kereskedő majdnemhogy megőrült.Üvöltött mint a sakál. Aztán amikor az alvázvédő hiányára rákérdeztem,akkor teljesen megbolondult.Pedig 4 ponton egy falat alvázvédő sem volt rajta,a jobboldali hossztartóról pedig le volt horzsolva.Ez 0Km-es nek volt kiállítva. Kár hogy igy eljátszák a renomét,mert tényleg nagyon formás a gép.
...ez igen ....és a beszerzési ár vagy a mellette levő listaár????.....én már nem is nézem,mert a szívem megfájdul,hogy én milyen drágán vettem a tavaly augusztusban.....:((((((((
...nekem 11500 km van az autómban és eddig semmi bajom vele,leszámítva azt,hogy üzemanyag nélkül nem akar menni...:))))
..speciéll az autó alá hasaltam és alaposan szeműgyre vettem a kipuffogót,de nem nagyon észleltem elváltozásokat....:))))))(rozsdára gondolok és tavaly oktoberi az autó..)
A fogyasztás 9-10l/100km.Nem kevés de nem panaszkodom mert hihetetlen rugalmas nem nagyon kímélem csak úgy normálisan,sportosan,persze ehez kell a nafta.De az élmény kárpótol.
hiba nincs,csak a távirányító mint mindenkinek,néha.Telefonokat imádja,sőt ha átveszem kézi beszélőre az esc -rel vissza veszi a kihangosítóra.
Mielött indulok az aut.klima 3-perc alatt leviszi a hőmérsékletet 23 fok -ra.Neha rükvercnél bereccsen pedíg a kuplung be van nyomva.Kanyarokat szereti,kanyarodni stabilan kanyarodik.
Nemcsak a kipufogótól ijedtem meg. Mint ahogy mondtam már,nagyon tetszik még mindíg a Linea,csak van pár dolog,amivel nem vagyok kibékülve,és kész.Ezek nagyon szúrták a szemem. 500-at spórolhattam volna a Fiat-tal,de a lelkem nem tudott kibékülni a sorjás perforációkkal,a cakkos lemezszélekkel,stb. Nem csak én nem mertem ezt a tipust választani,hanem a környezetemben,és szomszédok közül is páran komolyan foglalkoztak a vásárláson. 4-emberből senki sem vett,az ötödik megvette,és most is szervízben van,immár másodszor.Biztos vagyok abban,hogy sokan megvannak elégedve a Lineával!Nem az autóval van probléma,hanem inkább a minőséggel.Egy kis odafigyeléssel,sok-sok ember vásárolna eféle csinos,és látványos limuzint.
Szóval én ezt bejáratósdit már 1969 óta művelem, ez már a sokadik próbálkozásom.
Soha nem volt problémám. Sőt!
Az 1987-ben újonnan vásárolt Ford Sierrámat 5 éve adtam el. Gyári volt benne az összes lengéscsillapító, a hátsó (dob)fék, a kuplungtárcsa-szerkezetestől. Természetesen a motorhoz sem lett hozzányúlva. Az utolsó percig simán ment 160-at, hosszú távon is.
Soha nem a huzamos nagy sebességgel van gond, hanem az indokolatlan "túlpörgetésekkel" és hirtelen fékezésekkel.
1,2-es 3 hengeres Skoda Fabiámmal rendszeresen jártam külföldön 4 személlyel 140-160 között.
Egyébként, ha Te voltál aki a rozsdásodó kipufogó dob miatt aggódtál, megnyugtatlak; a hangtompító mindíg belülről rohad kifelé, jellemzően a hátsó dob beömlő csatlakozónál, a magas savtartalmú magyar benzin miatt.
A fogyasztási adatok 80 %-ban automata klíma használata mellett értendők.
Én nem engedem 3500-fölé,hacsak nem muszály.Majd 5000-utn. 130 nál jobban nem küldtem.Pedig azt mondják a nagyok,hogy lehetne. A repgépszerelők,egyedi emberfajta.Én is hozzájuk tartozom.Ezért nem tudtam letenni a voksom a fiat mellett. De azért örömmel hallom,hogy minden ok.