mivel létezik Aldar alak (amit baski elhallgat) ami az Aldijar megfelelője (amit te egyenesen arabnak hazudsz) ellene szól, cáfolja h köze lenne az -ijar, -diar féle szóképzési divatnak.
cáfolja (a kazah némutató) azt, h szerinted Aldijar (Aldiyar) =/= Aladár
cáfolja Aldar Köse neve azt, h szerinted "Tök felesleges kazak Aladárokról fantáziálni"
Another important point casting doubt on the above interpretation of the origin of the name Madiyar / Madiyar from Muhammad + Iyar / Diyar. The fact is that the Kazakhs usually pronounce the name Muhammad in the form of "Makhambet" and then the shortened version of "Mambet".
it is significant that the Magyars themselves telling about their past, they do not know the ancestor (eponym) - the founder of their clan called by the personal name “Muhammadiyar” or Mamadiyar.
Moreover, they, first of all, strictly associate themselves with the generalized concept of “Madiyar”, and then report on the second (macro) level of the tribal hierarchy - Kipchak (Kara-Kipchak), which includes this tribal subdivision. It should also be noted that in this shezhire other “anthroponymic” taxa that are in the same row with “Madiyar” - “Kosaydar”, “Zhanaydar” and “Құlatey”, in accordance with the genealogical tradition are considered as siblings , for some reason, all have only Kazakh names, whose origin is etymologized only from the Turkic language. Usually, when naming a personal name of Muslim (Arabic) origin, among the nomadic Turkic peoples, as a rule, children of close kinship receive symbolic Islamic names. But in the case in question, we again do not observe this.
The ethnonym Madjar is transmitted in the form of "Madiyar / Madiyar" or "Magyar". This transition, in our opinion, can still be explained by the fact that it is in the Turkic languages that the letters «д+ж», «ж», without difficulty, transform into “ch”, “sh”, “ya” and vice versa. It should also be noted here that the root form «д-жар/жар» and «(й) + ар» are completely mutually interchangeable and the presence of the specified word forms should be interpreted as different ways of pronouncing the same term.
Nem tanultál meg normális hangnemben vitázni, elég elolvasni:
* "rettentő tudatlanságról árulkodik",
* "...józan gondolkodásnak a nyoma sincs meg egyik finnugristában se. Majd akkor írj legközelebb, ha felszedsz némi tudást, meg józan észt, addig meg szerintem hegyezz zabot, vagy olyasmit amihez értesz. Ha van olyan egyáltalán. Mert a történelemről vagy a földrajzról láthatólag fingod sincs."
Tételesen lehetne cáfolni az általad leírtakat, de előbb ki kellene kapcsolni a tahó-stílusban-nyomom-a-vakert alprogramot.
1.) Mongolok nem foglalták el a Kárpát medencét, csupán Magyarorszgá kisebbik felét. Sem a felvidéket, sem a nyugati részt nem tudták elfoglalni, és a keletit és a délit se tudták megtartani, súlyos veszteségeik miatt ki kellett takarodniuk. És nem holmi kánválasztás miatt, amire a mongol fővezér el se ment.....
Öngól 1.
2.) A törökök is csak a középső részt voltak képesek elfoglalni. Semmi mást. Öngól 2.
3.) Oroszok? Mikor???? 1848-ra gondolsz? Nem foglalták el a Kárpát medencét, közel se. Azon lehet vitatkozgatni, hogy Görgey miért adta meg magát.... de Kárpát medence elfoglalás itt nem volt. Öngól 3.
Az egyetlen a Szovjetunió volt, ők tényleg elfoglalták, súlyos veszteségeket szenvedve. Minden híreszteléssel ellentétben 1945 áprilisában semmi se történt, augusztusban még dörögtek a fegyverek....
8 hónapba telt nekik elfoglalni a Kárpát medencét, miközben a németek a saját területüket utána 1 hónapig se tudták ellenük tartani. És mindezt úgy, hogy akkor a Kárpát medence már szét volt darabolva, félpénzért az anyjukat is eladó, sötét népek állatkerti ketrecévé. Megnéztem volna, mit kezdenek egy egységes Kárpát medencével. De ezt már sosem fogjuk megtudni.
Svájc? :D:D:D:D Vetekedik védhetőségben a Kárpát medencével??? Figyuzz.... ezt inkább ne mond egy katonának, mert körberöhög.....
A szigetek az igen jól védhető, kétségtelen. Japánt valóban nem tudták elfoglalni, de a Brit szigeteket bizony igen. Például a rómaiak is, akik viszont a Kárpát medence mindössze csekély részét tudták elfoglalni azt is csak maximum 100 évre. Aztán a normannok. Vikingek. Csak aki éppen nagyon akarta..... Erről meg ennyit.
Ezért írtam, hogy józan gondolkodásnak a nyoma sincs meg egyik finnugristában se. Majd akkor írj legközelebb, ha felszedsz némi tudást, meg józan észt, addig meg szerintem hegyezz zabot, vagy olyasmit amihez értesz. Ha van olyan egyáltalán. Mert a történelemről vagy a földrajzról láthatólag fingod sincs.
Nem szívesen szólok bele parttalan vitákba, főleg nem olyanokkal, akikben a józan gondolkodás szemrnyi képessége se lelhető fel.
Csak egy egyszerű tapasztalati tény, számtalan ismerősömtől, akik jártak a világban:
Törökországtól Kínáig találunk népeket, akik testvérnek gondolnak minket. Milyen alappal vagy sem, más kérdés. A hagyományaikban, az egész népi lelkületükben ez jelen van. Nem hogy nem gondolták, hogy magyarokhoz közükl van de minden magyart testvérként fogadnak, a városlakó, egyetemi professzoroktól, a sátorozó lovas törzsekig.
A teljesen helytelenül finnugornak nevezett népek egyikénél sincs semmilyen ilyen hagyomány. A finnugornak nevezett népek jelenlegi lakhelyéről soha, semmilyen nép délre menni nem tudott, pláne nem tudott magának hazát foglalni. Egy elmebeteg nonszensz képzelgése lehet csak ez.
Az egyetlen jel, hogy esetleg valaha lehetett kapcsolat köztük és a magyarok vagy valamely hasonló nép között, a medvetori táncok alatt használt ünnepi ruházatuk, melyet semmilyen más alkalommal nem viselnek. Az valóban tipikus, ún. pusztai nomád fejedelmi viselet utánzása. Azonban a jelenlegi lakhelyükön semmiféle nép, sem nyelv, sem semmilyen kutúra ki nem tud alakulni. Oda lehet szorulni, ott meg lehet fogyatkozni, kiirtatni, eltűnni, nyelv el tud satnyulni, beszűkülni..... de kialakulni holtbiztos nem.
Szóval az egyszerű tapasztalati tény az, hogy az egész Földön egydülálló hatalmas térség, ami a Kárpát medence és Belső Mongólia közt húzódik, a magyar ősök, és a hozzájuk csatlakozó egyéb testvérnépek közös hazája, egy olyan terület, ahol több ezer kilométeren keresztül, életmód váltás nélkül élhettek dinamikus, pulzáló jellegű életet. Ami természetesen nem jelenti azt, hogy nem ismerték a várost és nem volt nekik - sőt igazából ők tudták csak helyesen használni a várost, mert tudták mire való.
Ezeknek a népeknek nem kellett egyetlen őshaza. Pláne nem egy olyan mocsárvidék, ami évezredek óta lakhatatlan szinte, ahol megmaradni, fejlődni szinte lehetetlen.
Ha azonban e népek összes ősének van valamiféle őshazája, akkor az egész Eurázsiai térség egyetlen kiválóan védhető, kiváló természeti adottságú része, a Kárpát medence. Ha tehát bárhol bármiféle ős kultúra jött létre, az csakis a Kárpát medence lehetett. Finnugorokkal vagy anélkül.
Csak annyit kell tenned, hogy megnézed a kazak Мадиярлар szócikket (a magyar wiki Madjarok szócikken keresztül a legegyszerűbb). A kazak szövegből szépen kihámozható, hogy a madijarok a Középső Horda törzsszövegség argün törzséhez tartoznak. (És igazából a madijarok inkább egy nemzetség, mintsem törzs. Erre Baski is kitér a YT-os videójában.)
GoogleTrans (kazak szó): "Aldiyar (in Persian - ***Let Alla Say be with you***) is a syllable word. The noble people, the khan, the sultan, t. p. the oldest form of respect. [1] The word Aldiyar is formed by the influence of Islam among the Kazakh people. In the sense of English, it expresses submissiveness, admiration, sincerity, and good manners. This kind of speaking to the elders is also found in other nations. If this is not religious, this type of word has been abandoned today."
Anonymus: "Ugyanekkor a besenyők földjéről jött egy vezéri nemzetségből való vitéz. Neve Tanuzaba volt: Örkénd apja, kitől a Tomaj-nemzetség származik. Neki Taksony vezér lakóföldet a kemeji részeken adott a Tiszáig, ahol Abád-rév van. Ez a Tanuzaba egészen Taksony vezér unokájának, Szent István királynak az idejéig élt. S midőn Boldog István király az élet igéit hirdette és a magyarokat keresztelte, akkor Tanuzaba, ki hitben hiú volt, keresztény lenni átallott; így hát temetkezett élve feleségével az Abád-révbe, hogy a keresztségben ő meg a felesége ne éljen a Krisztussal örökre. Ám a fia, Örkénd, mint keresztény, Krisztussal együtt él mindörökké."
Nem maradtak, hanem jöttek; ugyan nem kipcsakok, de legalább a besenyők földjéről (vagy ténylegesen besenyők). És legalább a To..j stimmel (Torgaj, Tomaj). ;-)))
A tudományban az a cáfolat, ha írsz egy jó cikket, amiben tételesen cáfolod pl. Baski nyelvészeti érveit, a szerkesztőség elfogadja a cikked, az megjelenik, aztán a többi szakember véleményezi a cikked, és végül kialakul egy tudományos konszenzus: cáfoltad vagy sem.
Na, ez lenne a cáfolat!
Mellesleg Winnettou felajánlotta a publikálás lehetőségét. Valahogy nem nagyon sietnek az alteres cikkírók. Te már írod a cikket?? ;-)
vannak elbeszéléseink a torgaji kapunál hátramaradtakról (Tomaj nemzetség)...
eddig se csináltatok mást mint elhallgattatás, félrevezetés, jelentéktelenítés... ugyan miért is lenne fontos feltárni a magyar néprészek történelmét, ha már eddig sikerült elsikkasztani, nem?
ha zavar a "porhintés", akkor a (hivatalos) kutatás mellett foglalnál állást.
Margittai Gábor, ha jól értem, szépen elment a madijarokhoz, elbeszélgetetett azzal a kazak emberrel, aki fuvarozta Tóthot. Írt egy cikket 2009-ben, ami megjelent a Magyar Nemzetben, és még mindig megtalálható a kurultájos oldalon (Bíró András a főkurultájos). Akkor - szerinted - Margittai hazudik?
Nagyon úgy néz ki, hogy nem.
"Baski "levezetése" egy semmire alapozott teória."
Baski levezetése egy - eddig - nyelvészetileg *nem cáfolt* levezetés.
"...hogy megérdemelné végre a kérdés, h tisztázódjon, kutatás folyjon..."
Az egész egy teljesen túldimenzionált kérdés. Tételezzük fel, hogy az a 1000-2000 torgai madijar tényleg a távoli rokonunk. És akkor mi van? Kulturálisan?? Át kell írni a magyar őstörténetet???
500-600 éve pásztorkodnak szegények, 0 hatásuk van az egyetemes kultúrára, és ennyi.
Engem egy pillanatig nem zavarna, ha tényleg kiderülne a rokonság ténye, viszont kimondottan zavar a szándékos "porhintés".
germán eredetű férfinév, valószínűleg az Aldarik vagy az Aldemar
Aldar Köse - türk mesehős Kazakoknál, üzbégeknél, karakaplakoknál, türkméneknél (éppen azoknál, akik a magyarok szomszédai és rokonai voltak az őshazában) mai napig több népmese szereplője Aldar Köse. Nevének jeletése: Szakálltalan Szélhámos (a 'Köse' a magyar 'kese' szó testvére, jelentése szakálltalan, Aldar jelentése 'csaló'/'szélhámos'/'trükkös fickó').
ez itt Margittai leírása. egy olyan ember elmondása alapján, aki nem tud szinte semmit a népe történelméről (őt idézi, amikor azt írja, a madjarok nem tudtak a rokonságról)
de arról neki is van tudomása, hogy a kazak nép egy része nyugatra vándorol
függetlenül a (baski által is említett) kudjar - madjar mondától
ami kizár minden más népet az eredetmondából
Baski "levezetése" egy semmire alapozott teória
az elfogultságod nyilvánvaló, akármit mondasz. ha másról van szó, akkor többszörösen igazolható levezetést se fogadsz el, baski egyetlen puszta feltételezésére (egy névvel való részleges hasonlóságra!) alapozott teóriájában meg teljesen biztos vagy
én nem azt mondom, h teljesen biztos a (főleg a sok kavarás után), de hogy megérdemelné végre a kérdés, h tisztázódjon, kutatás folyjon, legalább annak eldöntésére h tényleg úgy ejtik-e a nevüket, mint mi a magyar szót
mert akkor tiszta lenne h a madijar féle írásmód félrevezető-e,
vagy talán az van, h az "orosz transzkripció" miatt "hibás hipotézis" (Veres, 2006)
+
azt nem említi baski
miután hoszzasan igazolja, h aldiar nem lehet *algyar
És pillanatok alatt ellenőrizni lehet, hogy tényleg mit írt Margittai:
"...ő látott ám már magyart régebben is, mivel a legelőször idelátogató kutatónak, Tóth Tibornak volt a sofőrje 1964 novemberében. Döbbenetünket látva visszahív házába, kumiszt, tejes teát tesz elénk, és csöndesen felelget kérdéseinkre Kolsvai Ergazi:
– Több mint negyven éve történt, fiatal voltam. Megértettem, hogy Tóth Tibor a madjar és a magyar nép rokonságát kutatja. Akkoriban még nem voltak hidak a Sárga-folyón, igen nehéz volt a közlekedés, csónakokon mentünk át egyik partról a másikra. Szagában a tudós összegyűjtötte az embereket, és fejméréseket végzett: a hajszínt, a szemszínt is külön vizsgálta. A temetőben leírta a feliratokat. Két napon keresztül fuvaroztam őt az aulokba (telepekre – M. G.).
– Hogyan fogadták őt a madjarok? – Az aulok népe lelkesen fogadta Tóth Tibort, mert a származásunk egy; és mindennap hajnalig a kutató rendelkezésére álltak. – Tóth érkezése előtt is úgy gondolták, hogy rokonok vagyunk? – Az ő megérkezéséig *** nem tudtunk erről ***. Tóth Tibor újságokat is hozott otthonról, abból tájékozódtunk. – Legendáik szerint honnan származik a madjar népnév?
Kolsvai Ergazi most hosszan hallgat fejét lehajtva. Aztán kijelenti, nem tud ilyen legendáról."
Jurtaégetők – Törzsi gyűlésen a kazahsztáni madjaroknál (3.) megjelent 2009. október 12-én
Tehát Tóth Tibor megjelenése előtt szegény madijaroknak elképzelésük sem a velünk való rokonságról. Az, hogy Bíró András miről regél, per pillanat érdektelen. (Lásd genetikai bukta.)
Lehet, hogy Kuskumbajev madijar, sőt történész is. De nem tudta nyelvészetileg cáfolni Baski levezetését. Ennyike. Nem beszélve arról, hogy idéztem oroszul egy masik kazak tudós, aki viszont elutasítja a magyar-madijar rokonságot.
Ui.: Ha azt mondom, hogy magyar vagyok, akkor az vagyok, és neked nincs jogod ezt megkérdőjelezni. (Erre figyelmeztetett a moderátor.)
Másfelől pedig semmi közöd ahhoz, hogy miként választok nicknevet. ;-)
Még egyszer jelzem, és most már tényleg utoljára, hogy valakinek a nemzetiségi hovatartozása nem vitatéma. Nem vonhatod kétségbe a magyarságát, bármi is a nickneve.
Utolsó figyelmeztetés ez, ha a következő hozzászólásaidban, akár csak az alább látható módon is, visszautalsz erre, vagy visszahozod témának, bégleges tiltásban részesült, és a pótnickeid is mennek a levesbe.
Remélem elég világos voltam, és erre a hozzászólásomra nem várok választ, ellenkező esetben a fentebbi szankció érkezik.
mondani, írni lehet akármit, de az h milyen nevet választasz magadnak, az árulkodik rólad.
de egyébként is, szinte állandóan az ellentétes oldal pártját fogod.
- a személyt támadod, lényegtelen dolgokat cincálsz annak érdekében/abban a hitben, h a lényeget hiteltelenítheted ezáltal (mégha annak köze nincs hozzá)
- mindeközben a lényeget figyelmen kivül hagyod, mintha nem létezne (vagy lényegtelennek minősíted)
pl. baski-féle teória esetén
van két egymásnak ellentmondó állítás:
1. "madijarok" magyar rokonságtudatúak
2. Margittai Gábor: a "madijarok" rokonságtudatát Tóth mondta el nekik
te azonnal azt fogadtad el ténynek, h bebeszélték nekik
(noha az eredetmondájuk szerint nyugatra mentek, aminek létezését még baski is elismeri !!)
+
„Ez utóbbiak emlékét a baskírok eredethagyományai a mai napig szívósan őrzik, egyes törzseik és nemzetségeik ugyanis a valamikor régen nyugatra költözött »majarok«, »madjarok«, vagy »madijarok« népének baskír földön maradt törzseitől származtatják magukat.” (Mándoky Kongur István)
A legelnézőbb kritikával szemben sem tartható fenn ez az álláspont” – írja Kuskumbajev, a történettudományok doktora, az Eurázsiai Tudományos Kutatási Központ igazgatója. Hozzáteszi: a ’magyar’ etnikai nevet kazakul ’mazsar-’ és ’madijarként’, törökül ’madzsarként’ írják le. A két névváltozat egyazon népre utal, a magyarokra. A forrásokból egyértelműen kiderül, hogy etnikai jelző. A Muhammedyar vagy Muhammad Yar személynévnek semmi köze hozzájuk.
"Apai ágon felvidéki nemesi család sarja vagyok, nevük [1] ott szerepel a Nagy Iván-féle monográfiában: Magyarország családai czimerekkel és nemzékrendi táblákkal. Úgy 1635-40-ig lehet visszavezetni a nemesi szármázásunkat. A másik vérvonal is hibátlan, bár azok egyszerű magyar kézművesek voltak."
Nem érdekel a neve. Amíg valaki nem nyilatkozik a fórumon ellenkezőleg a nemzetiségi identitásáról, addig személyeskedés nem magyarnak nevezni őket. Vagy ehhez tartod magad, vagy kereshetsz másik fórumot.
Ezüstben aranyban leggazdagabb ország lakói elmentek bronzkereszteket zsákmányolni, amit egy életen át hordtak, majd a szeretett halottaikkal eltemettek.... ha ezt komolyan gondolod, akkor hülyébb vagy a legutolsó putrilakó cigánynál is....
Elképesztően ostoba, műveletlen idióta vagy és a józan gondolkodás is ismeretlen számodra.
Részemről nem vívok szellemi párbajt fegyvertelenekkel....
Megnézted te ezeket a kereszteket? Továbbá elolvastad, amit belinkeltél?
A keresztek kopottak voltak a használattól, vagyis akivel eltemették egész életében használta és nem azért, mert hűde tetszett neki egy nyavalyás bronz mellkereszt, miközben arannyal és gyönggyel volt kirakva a ruhája....
Érdektelen, mert NEM honfoglalói sírban vannak. "Honfoglaló" =/= "honfoglás kori", MERT a "honfoglalás kora" = 10. század, aztán jön az "államalapítás kora" stb.
Míg nem vagy tisztában a terminológiával, meg se próbálj fórumozni.
Tehát a "honfoglalás kori" mellkereszteket a MÁR KM-ben megtelepedett magyarok zabrálták a kalandozások alatt.
A "honfoglalók" keresztény voltát ezekkel nem tudod igazolni.
És mégis Bizánci iratokban, feljegyzésekben milyen nyoma van annak, hogy az állítlagos honfoglalás korában bármiféle kereszteket adományoztak volna a magyaroknak?
A világon semmilyen.
Mért kéne? Lopkodták a vitézeink, ahogy más cikkeket is.
Ha én például egy idegen városban járok egy vásáron mint pogány és rám akarnak sózni egy bronzkeresztet, röhögök egyet.