Keresés

Részletes keresés

gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163561

Ha csak a fedélzeti eszköz van benne, feltéve, hogy működik is, akkor a távolról végezhető járműdiagnosztikára is alkalmas az eszköz.

Előzmény: gepida09 (163560)
gepida09 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163560

Ez igen jó összetett műszer. Köszönöm a részletes választ. Ami érdekes hogy a bkv-nak minek ilyen? Tudtommal nem figyelik a járművezetőket. 

Előzmény: gracza (163558)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163559

Tök érdekes, ami t írsz. Köszönöm.

 

Aztán a Récsei feloszlása után a 30-as Cinkotára került, a 20-as viszont nem. Szerintem azt Óbuda adta ki azután.

Én nagyon menekültem a 30-as elöl. Sikerült is megúsznom: soha nem voltam rajta.

Előzmény: trizs77 (163557)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 1 163558

Opcionálisan lehetett hozzá sofőrkijelzőt is felszerelni és a sofőr egy App-ban követhette is a rá tartozó adatokat.

 

Előzmény: gracza (163555)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.06 0 7 163557

A 16-116-158 volt egy brigád.

 

1988.03.01-én vették el a 158-t és adták át a Mezőnek.

Akkor ültem át inkább csuklósra. (a 3-ra)

A 16-116 nem volt a szívem csücske bár 5 év sok százszor inkább ezer körül megjártam.

 

A Récseiből tetszett volna még a 70-es (az ma 125-ös) mert ritka nyugis vonal volt.

De ott nem volt szabad hely.

 

Kb. 1989 tavaszán megjöttek a BKV-hoz az Ik-521-k, azok a Mezőbe kerültek.

Szó volt arról, hogy a Récseibe jönnek de az akkor Récsei főnök nagyon helyesen kézzel-lábbal tiltakozott ellene.

A második opció az volt, hogy a Fürst kapja meg, de ott meg vmi személyi ellentét volt az üe vezető és a BKV akkori Forgalmi Igazgatója között.

 

Így lettek Mezősök.

Nem írigyelte tőlük senki.

 

A 16-116 Récseis buszvezetői nem mentek át a Mezőbe, hanem a brigád feloszlott.

A brigád legtöbb buszvezetője a 20/30-ra vonalnak azokra a számaira került, amit a Mező átadott a Récseinek a 16/116 - Várbusz csere miatt.

 

Addig a 20--30 egy igen vegyes vonalcsoport volt.

Kb. 96%-ban vegyesen adta a Récsei és a Mező.

Kb. 4%-ban meg néha-néha besegített Óbuda és Cinkota is.

 

Onnantól kezdve 90+ %-ban Récseis lett a 20-30

 

 

Előzmény: gracza (163554)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163556

Meg arra is jó, hogy megnézzék, hol áll meg a tehergépjármű, azaz hol cserélődik le az új raklap régire, vagy veszthet az áru 1-2%-ot súlyából.

Előzmény: bz79 (163552)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 2 163555

Dolgoztam egy cégnél flottamenedzserként, ahol az volt az egyik feladatom, hogy az addig használt Vehco-rendszert (https://www.addsecure.com/product/co-driver-weboffice/) FleetBoard-rendszerre cseréljem. Ez a rendszer járműoldali eszköze. Van benne hátul egy SIM-kártya, elöl pedig képes arra, hogy a sofőrkártyát behelyezve azonosítsa a járművezetőt és adja át az adatokat a tachográfnak. De működött fordítva is, tehát, hogy a tachográfba helyezett sofőrkártyáról azonosította a járművezetőt. Ennek az volt az értelme, hogy azokban a kisebb járművekben, ahol nem volt beépítve tachográf is lehetett használni, mert a sofőrkártyával rendelkező sofőr azt behelyezhette, akinek pedig nem volt sofőrkártyája, az kaphatott egy azonosítókártyát, ami alapján őt is felismerte a gép.

 

Ez is, mint sok más rendszer márkafüggetlen, bár a Daimler AG járműveihez fejlesztették. Azokban teljeskörű dioagnosztikát is végez, de a webes oldalon még az irányjelző, retarderm fékpedál, vagy egy-egy adott ajtó használata is látszik. Az idegen márkáknál a szabványos adatbuszon kapott információkat dolgozza csak fel, tehát fogyasztási adatok, kerékimpulzus, ajtójel, ilyesmi elérhető a helyadatok mellett.

 

Attól a cégtől, ahol ezt kezdtük volna használni, végül visszatértek a Vehco-rendszerre (gazdasági megfontolásból). A közlekedésszervező cégnél, ahol jelenleg dolgozom három partnerünk Vehco-t használ, egy YellowFox-ot, egy meg valami mást.

Előzmény: gepida09 (163549)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 1 163554

Akkor lehetett 1989.

Előzmény: trizs77 (163550)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163553

De a "lehet kapni" és az "elkezdenek beáramlani" közt azért van egy árnyalat különbség.

Előzmény: riezaK (163548)
bz79 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163552

Sok fuvarozó cégnél is van,a vezetést értékeli gazdaságossági szempontból,mennyit fékezel,mennyit gurítod,hogy gyorsítasz stb.Duvenbecknél pl bent van az összes merciben.

Előzmény: gepida09 (163549)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163551
Előzmény: gepida09 (163549)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163550

1989 tavasza.

talán március ?

Előzmény: gracza (163546)
gepida09 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163549

Ez a berendezés mi célt szolgál? (Első generációs cinkotás szóló Conecto, NBW) 

riezaK Creative Commons License 2024.01.06 0 1 163548

Már 87-ben lehetett Opel Kadettet és 2-es Golfot venni a Merkúrnál, lehetett kapni már japán autókat is a Konsumexnél,  sok Mercedes is futott itthon 1990 előtt is, már akkor sem kizárólag szoci autók jártak, ez nem az NDK volt ahol tényleg csak azok voltak... 

Előzmény: gracza (163547)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163547

Bár 1990-ben már szerintem voltak frissen nyugatról importált autók a várban, ezen a képen meg csak két Trabant egy Жигули/Lada és egy Żuk(?) látható. Talán csak a véletlen műve, de mégis 1989 a gyanúsabb.

Előzmény: gracza (163546)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 163546

Tud valaki pontos dátumot az 521-esek beszerzéséről? A Wiki oldal 1989-et ír, a BY 62-01 pedig az első darab lehetett. De a pontos beszerzés napja alapján elképzelhető, hogy ez mégis 1990 volt?!

Előzmény: gracza (163545)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 14 163545

Az első buszfotóm, ami meg is maradt. Még papírra, de már nem a Smena Symbol (Смена Символ) gépemmel készült, mivel az fekete-fehér volt. A készítés évére csak tippelni tudok, mivel egy általános iskolai felső tagozatos osztálykiánduláson készült a Budai Várban, ami még egynapos kirándulás volt, ezért 6. osztályra tippelek, tehát 1989 tavaszára. Ezt igazolja a színes kép is, mert körülbelül ekkor kaptam előszőr színes gépet.

 

gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 7 163544

A becsukott ajtókra azért is emlékszem, mert minden reggel azzal kezdtem, hogy megnyomtam a nyitógombot a lökhárító alatt, majd konstatáltam, hogy a nyitáshoz már nincs elég levegő. Majd megpróbáltam belökni az ajtót, ahol kiderült, hogy ahhoz viszont még túl sok levegő van. Ekkor kezdődött az ajtófeszegetés és a szárnnyak közötti bújkálás. A ráncajtósoknál ez egyszerűbben ment.

Előzmény: gracza (163543)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 10 163543

Cinkotán 2013-ig az volt a rendszer (lehet, hogy később is, de én már nem voltam ott), hogy a Bökényföldi úton, az Injekcióüzem környékén álltunk meg becsukni az ablakokat és a tetőt, mert itt általában még volt pár percünk a munkalap szerinti garázsérkezésig. A garázsban a kapus csak a menetíró korongját vette ki (eleinte, amíg tettek a Volvókba, később már nem) és a forgalmit vette el (amikor már volt nálunk). Utána a buszt a saját sorába kellett vinnünk és az ajtókat be kellett csuknunk. Ide jött érte a garázssofőr, mert minden két-három sornak saját garázssofőrje volt, aki minden ott lévő kocsit átvitt a szallagon. A tankolás nálunk bent történ a csarnokban. A végén minden musznak becsukták az ajtaját.

 

Nekem a 60-33, amivel az állandó beugrót jártam a 16-os sorban tárolt, ahova a túra egy külön kaland volt minden reggel és este. Azt mondtuk, hogy télen vigyázni kell arrafelé a farkasokkal.

 

 

Később átszámozták és megszűnt a 16-os (azt hiszem 15-ös lett) sor, mert amikor kialakították a halszálkákat, azok oldalai A/B jelölést kaptak.

 

 

Előzmény: torqmatic (163542)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.06 0 4 163542

Régebben tényleg az volt, hogy az elsőt nyitva kellett hagyni, de pár éve már be kell zárni mindent (ennek ellenére persze van, hogy nyitva marad, főleg jó időben).

Előzmény: négyszázas (163539)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.01.06 0 1 163541

Magán kézben van már egy jó ideje a 835 sok másik kocsival együtt.

Előzmény: HTBR (163535)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 9 163540

Garázsba érkezéskor (inkább előtte a végállomáson az utolsó járat után) minden ablakot, tető szellőzőt be kellett csukni.

Ez a buszvezető feladata volt.

 

Garázsba érkezéskor, garázsonként eltérő módon, de nem a buszvezető vitte tankolni, mosatni, napi vizsgálni (amíg voltak napi vizsgák) a buszt hanem a garázs sofőr.***

 

Nekik feladatuk volt átnézni hogy a vonali buszvezető mindent becsukott e?

Ha nem, akkor káromkodtak egyet és becsukták ők.

 

-----------------------

 

Első ajtó nyitva.

Garázsonként eltérően szabályozták.

Részben tűzvédelmi okokból.

 

De esőben, hóban, stb. a garázssofőrnek amikor beállt a sorba (ahonnan majd hajnalban elviszi a buszt a holnap reggeli buszvezető) be kellett csuknia az első ajtót is.

 

*** = ideális főiskolás, egyetemista mellékállás állás volt a  garázssofőrködés évtizedeken át.

Rendkívül jól fizetett és mégsem vagonból szénlapátolás volt.

 

 

 

 

 

Előzmény: négyszázas (163539)
négyszázas Creative Commons License 2024.01.05 0 3 163539

Amúgy ezzel a nyitva/csukva hagyással mi a norma? Régebbről emlékszem olyan képekre, amin a garázsba mindegyik buszon nyitva az első ajtó.

Előzmény: gracza (163536)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 4 163538

Volt bizony.

Előző este párszor nem húzták be a Récseiben sem rendesen az ablakokat.

Mikor 4,20 körül bementél így néztek ki az ülések..................:-(((

Előzmény: gracza (163536)
gracza Creative Commons License 2024.01.05 0 0 163537

Bocsi, természetesen romantikát akartam írni.

Előzmény: gracza (163536)
gracza Creative Commons License 2024.01.05 0 9 163536

A BKV-nál a téli műszakkezdésnek mindig volt romatikája (a belógó táblából ítélve a 276E-re mentem aznap ezzel a 280-assal).

 

 

 

HTBR Creative Commons License 2024.01.05 0 2 163535

Üdv! Valaki segítsen, kérem... délután 3 körül a Budafoki úton jött szembe egy 280-as, látszatra és hangra a BPI-835-re tippelnék, de ez sem 100%. Eladták, vagy mi lett vele, hogy került oda? Elnézést, ha tévedek.

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.01.05 0 4 163534

Fösteni.

Előzmény: Törölt nick (163533)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.05 0 5 163533

Ma délelőtt vitték Óbudára az IK556-replikát. 

gracza Creative Commons License 2024.01.05 0 16 163532

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!