Keresés

Részletes keresés

gabor0036 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35295

Egyetlen fénykép nem támasztotta meg alá azt amit állítasz. Sem a kazánról, sem az egész rendszerről. Mutass is valamit! Ne csak Móricka rajzon lássuk. 

Előzmény: motor48 (35290)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 35294

Jobb mint kóklernak lenni! Nem?

 

Előzmény: vasudvard (35285)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 35293

Ha jobban tudod, miért kérdezed. hetedikes anyag!

Előzmény: vasudvard (35285)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 35292

trolok rá!

Előzmény: bnorci71 (35286)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 -1 0 35291

TUDOM? Akkor lemaradt a kérdőjel!

Előzmény: Zs:) (35288)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35290

Már ettől részletesebben nem megy, de ha jobban tudjátok, magyarázzátok ti! Hely van bőven, ha ötlet is van le kell írni!!!

 

Már csak azt kérdezzétek meg mitől lesz fehér a hamu, és tiszta a kéményen kilépő gáz?

Előzmény: Zs:) (35288)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35289

Már én se reménykedem, de megint máshonnan messzebbről kezdem, egy humorral: Két ürge áll a 8-10

levéllel rendelkező fa árnyékában. 42°C van, égtelenül süt a nap: Még jó, hogy süt a nap, különben ez a kevés árnyék sem lenne! Már elmentem 5 méterre, amikor feltört a röhögés belőlük! Remélem érted, viccet

nem magyarázom meg!

   Így van, a kazánban is. A tűz ég, következménye a CO2. Most ezt felejtsd el. A tűz felmelegíti a levegőt, ami a kazánban van. A meleg levegő, a hőt, átadja a kazán falának, ami átadja a víznek, a víz elballag, a radiátorba,  a radiátor lemeze, átveszi a víztől, a hőt, majd átadja a levegőnek, ezt a meleget érzed!

   Világos eddig?

Tehát mi fűt a fa árnyékában, a levegő! Mégis ha repülővel megyünk, kint -50°C van, pedig éri a nap akadály nélkül, mégse melegíti fel. Megint úgy érzed, hogy becsaptalak! Van valami, amitől, a föld felett, a levegő felmelegszik és ez a FÖLD! Más megvilágításban nézzük a Szaharát, homok. A nap süti a homokot, rossz

hővezető, ha beletúrsz, 10cm után hideg, a felszín homokja a levegőt fűti, éjjel -10°C is lehet, nincs sugárzás. Este nálunk is hűvösebb van, az ingadozás mégsem akkora, mert van a páratartalom, amit a föld melegít, az meg a levegőt, nappal nem melegít annyira, éjjel meg nem hűl le annyira.

   Világos, még?

Akkor a kazánban kell lennie még valaminek, amitől, a levegő megmelegszik! A sugárzó hő, a repülőnél

-50°C van, pedig jócskán kap napot, a víz, ahhoz ott van a felhő, az eső meg hideg. Azt hiszem jól körül írtam dolgot, én vizezem a szenet, még egy csapás, más kondenzálja!

   oké?

Maradt a CO2, meg a pára, H2O, meg a levegő, 78% nitrogén, 21% oxigén, 1% egyéb.

A CO2, lehet, vagy a finom szénszemcsék, meg a víz, ami fűti a kazán falát és a fűtővizet, a fűtővíz meg hűti ezeket a gázokat, ha ez a csere, nagy %-ban jön létre, a maradék, a "FÜST(ami nincs!) hője!

Ezért óbégatok én, a vékony falú kazánért, a süket fülekbe!!!!

Ugye nem is olyan bonyolult?

Előzmény: vasudvard (35283)
Zs:) Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35288

Hmm, na de ha tudod, akkor miért próbálod osztani?

Előzmény: motor48 (35281)
gabor0036 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35287
Előzmény: kardos ricsi (35273)
bnorci71 Creative Commons License 2017.03.17 0 1 35286

Minek akarod itt osztani az észt, ha tartalmatlan a mondanivalód?

 

mert vevők vagytok rá...

tudod, ne etesd a trolt

Előzmény: vasudvard (35276)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35285

Basszus! Most jövök rá, hogy Mekkmester visszatért!

Előzmény: vasudvard (35284)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35284

Utoljára. Magyarázd már el a kazánod működését, de ne azt mond, hogy működik és kész, meg hogy hülyék vagytok, hogy magatoktól nem jöttök rá. És ne merd kezdeni mondjuk a thermo dinamika alapjaival, mert ahhoz is hülyék vagyunk.

Előzmény: vasudvard (35283)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 1 35283

Bár már érdemben osztanád! De már nem reménykedem...

Előzmény: motor48 (35281)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35282

Már megint ismert dolgokat ismételgetsz, de hogy a meleg CO2-t hogy tartod bent miközben agyon hűtöd, miért lesz neked 29 fokos füsthőd egy egyaknás kazánban,  az istennek se árulod el. Hisz nincs is mit.

És azt, hogy mit tartok helyes tüzelésnek, azt ne ad a számba. Köszönöm.

Előzmény: motor48 (35279)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35281

Erre majdnem elfelejtettem válaszolni! Egy nagy tudós: " Az észt, csak az tudja osztogatni, akinek van!"

Előzmény: vasudvard (35276)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35280

Úgy látszik, ma ilyen nap van! Én nem mennék vissza, a német csapágy gyártásig, éreztem az írásodon, hogy valahol megrekedtél! Tudod azért írtam, hogy gondolkozni kell mielőtt "kérdést" ír az ember, mert könnyen kitűnik belőle, hogy még túl fiatal vagy, és egy iskola nyomása alatt, tengeted életed, vagy nálamnál is öregebb, akit már meghaladt, a "kor"!

   Ha a "gépelemek/ digitális tankönyvtár című oldalt" felütöd, és a kérdésed előtt áttanulmányozod, 'talán' nem teszed fel, ezt a kérdést!

   Bár kétségtelen ma még sok golyóscsapágy üzemel, de a fejlődés miatt, lassan csak rollerban használják, így talán igazad van, kell neki a kenés. Egyébként ma olyan golyóscsapágyak kerülnek forgalomba, a benne lévő zsír, egy csapágy életre szól!

   Máshonnan jutottál el ide, a motor kenés volt a kérdés. Ha jól gondolom, vagy te olyan okos, hogy a felsorolt készletből, ki tudod választani, a megfelelőt. Talán a wankel motor, gyalázatos múltja, hozta ki belőled ezt a kérdést, megnyugtatlak, a wankelnál egészen más ok vezetett, a kenés ilyen mérvű alkalmazásához, de ha ez is érdekel, az index fórum Mazda RX-8 oldalra kell átmennünk, ahol ugyan a kérdésemre nem jön válasz, meg le is állt ott is "gépezet".

   Egy motornak, nem a kenés és a hűtés a lényege, sajnálom hogy nem arra kérdeztél rá, miért jobb mint az ottó motor? Vagy úgy vagy vele mint a szakértő:  CSAK azt nem értette, hogy tíz hengeres, ezt az apróságot következetesen kerülte a véleményében!

Előzmény: jano5691 (35278)
motor48 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35279

Lehet, hogy igazad van, csak az a problémám, hogy miért nem tudom, neked megmagyarázni, mert ebből csak arra lehet következtetni, hogy valamiért nem érted! Pedig nem egy bonyolult dolog.

   A gyertya ég. A lángja világít. A láng peremén van oxigén, itt némi meleg szabadul fel, a jobb égés következtében. Ha üveget tartasz, a lángba, kormos lesz. Te kézzel fogod az üveget, nem éget meg.

Ha fölé tartod a lángnak, a hő következtében eldurran az üveg. Ha eddig nem érted próbáld ki!!!!

   A bunsen égő, más. Abban, oxigén bekeveréssel ég a gáz, kék lánggal. Bár a lángot ugyanúgy levegő veszi körül, az égés nem lesz jobb!

   A kazánokban ez a folyamat játszódik le, nagyban, vagyis kellene, hogy lejátszódjon. Az éghető anyag,

oxigén szegény térben gázt fejleszt, ezt hívják szén monoxidnak. Ez a gáz, a szekunder levegővel oxigént kap, tehát elég, széndioxid lesz belőle. Mivel, az égési folyamat ezzel lezárult, a meleg, nem légüres térben van, felmelegszik, a széndioxiddal együtt, felszáll. A hőt átadja, a kazán belső felületének, így már csak a széndioxid, megy tovább. Ha a primer levegőből többet engedsz a tűz alá, több éghető anyag szabadul fel, amit már elégetni, a kazán nem tud, kormol. Ha ehhez még szekunder levegőt engedsz, eléghet annyi ami a kályhacsövet, vagy a kéményt is fűti, természetesen annyi korommal, amennyit csak akarsz!

   Eddig tart a FŰTÉS!!!!!  Most jön a tudomány!!!!

A kályhacsőbe, lambda szondát teszel, Ami egy kompjúteren keresztül, el akarja végezni a beállítást, ugyanazzal a termo szabályozóval, majd egyszerre nyitja vagy csukja a huzatszabályozókat. Ez aztán, aki elhiszi, beállítja a helyes értéket, elégeti a tüzelőt, úgy hogy se füst, se elég meleg, nem keletkezik

és a tulaj ül, a villany radiátor tetején!

   Ezek szerint Te ezt tartod, energia takarékos tüzelésnek, amit ráadásul még "tanítassz" is másoknak.

Hogy mondtad, KI A..........!

Előzmény: vasudvard (35277)
jano5691 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35278

Ezek egytől egyig tipikus belső égésű motor csapágy megoldások, igen.

Szerintem a németek is ezeket próbálták, amikor a szövetségesek bombázni kezdték a golyóscsapágy üzemeiket. Különösen a fa csapágyak jöttek be nekik a DB605-ös sorozathoz...

Előzmény: motor48 (35271)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 1 35277

Ja, és ha végig gondolom, hogy hova megy a kazánodban a meleg CO2, amikor annyi hideg szekunder levegőt engedsz rá, hogy a kéményedbe 29 fokos füsthő jut akkor arra a következtetésre jutok, hogy gyengeelméjű lehetsz. Ennyi.

Előzmény: vasudvard (35276)
vasudvard Creative Commons License 2017.03.17 0 1 35276

Olyan vagy, mint egy keleti filozófus, ködösítesz, a mondandódról azt állítod hogy mi vagyunk a hülyék, hogy nem fejtjük meg az értelmét. Minek akarod itt osztani az észt, ha tartalmatlan a mondanivalód?

Előzmény: motor48 (35268)
gabor0036 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35275

Már nem nagyon. :( Jövőhéten megyek vissza, és a kemence csak félig van kész. 

Előzmény: kardos ricsi (35273)
kardos ricsi Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35274
Előzmény: kardos ricsi (35273)
kardos ricsi Creative Commons License 2017.03.17 0 0 35273

Attól függ milyen gyártó

Wilo-ból eléd a TOP-S25/7

http://szivattyuk.hu/wilo-top-s-25-7-em-pn10.html

Én wilo TOP-S 40/7-est használok ez volt olcsón

Ezeket már nem gyártják,viszont sokat lehet találni pl jófogás

Ha jól emlékszem DN 40 es csatlakozás a 6/4"visszakereshetném de te jobban ráérsz:)

Előzmény: gabor0036 (35272)
gabor0036 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35272

Hátha valaki tudnsegiteni... Ha szivattyú szállítói kapacitást nézünk, akkor a 25-60 után mi a következő ami 6/4 csatlakozású? Nagyobb teljesítményű kazán és pufi közé..l

motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35271

Akkor, tíz év múlva találkozunk! Néhányat segítségképpen:

     Mosógép szinterit csapágy

     Villanymotoroknál, pl ablaktörlő motor, vagy azok karjai, (azt hiszem grafit)

     Mágnes csapágy, magas fordulatszámra

     Ötvözetek ALU

     Fa csapágyak, poros, általában mezőgazdasági gépek, repülőgép, nagy szilárdságú,(vasfa).

Stb.

Előzmény: jano5691 (35269)
motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35270

Komolyan mondom , milyen réslapátos motorról, van szó: fdrm , motor, vagy valami új amiről nem tudok?

   A mai motorok hűtése levegővel, vagy vízzel, speciális esetben CO2-vel történik. Miért kell a motorokat hűteni, azért,mert az energia 80-át, fűtésként használja, és ez káros. Ha van egy bármilyen motor, amibe annyi energiát fektetsz be, amennyi a működéshez szükséges, nem kell hűteni. Ez egy túl ideális motor lenne, de ne adjuk fel, mert már van olyan motor amit fűteni kell, csak az a baj, hogy a meleg nem ott, van ahol kellene, így kényszerültek kerülőúton megoldani, ezt a problémát.

   Javarészt a hűtés már nem a robbanás miatt van, hanem számtalan olyan súrlódásos felület van, amit nehéz kivédeni. Ilyen a wankel 3ooo-es, fordulatszáma, vagy az X-mini 10ooo-es fordulatszáma, amihez

nyilván társul egy rossz égés is. Ma, (XXI. sz.), még mindég az olaj, az első számú kenőanyag, de már ezek között is vannak, fejlett, jobb összetételű, tartós kenésre képes műolajak. (automata váltókban!)

   Villanymotorok vannak amihez nem társul fűtés, az üzemi hőfokuk, közel van 1oo°C-hoz!

 

Kenés: A különböző felületekhez, mechanikailag, más, más megoldás kell. Nyilván, nem én fogom megoldani,

hogy mit mivel kell, vagy nem kell kenni. Érthető, ha valaki, foglalkozik valamivel, ami a témához tartozik, annak célszerű, tisztában lenni, a kapcsolódó lehetőségekkel. Ilyen a fűtésekhez tartozó kazánok, ismerete

is, mert ha csak azzal foglalkozik valaki, hogy a fát elégeti, az kevés a fűtéshez. Pedig közel itt tartunk, mert

sok kazán, olyan mint, a tojás! nincs ötlet, nincs kockáztatás, nincs innováció, amit én, csak ovációnak nevezek!

A réslap, vagy reteszlap, mozgása, milyen igénybevételnek van kitéve, ahol a forgórész, felületén fog siklani.

Ha laza a kontakt, kifúj, ha erős, berág. Rajta legyen mindég, zárjon, de hő ne terhelje! ilyen egyszerű a probléma, ezt én megoldottam, de azt is tudom melyik anyag, hogy viszonyul a másikhoz, milyenek a siklási értékei, hőállósága, kopása, de én csak a mechanikai lehetőséggel foglalkozom, és még sok olyan új anyag létezik, vagy létezhet , amit én nem ismerek, nem feladatom, ezért vannak, vagy lennének a mérnökök!!!

Előzmény: motor48 (35266)
jano5691 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35269

Öööö, megyek, utána olvasok a dolognak.

Eddig úgy tudtam csak olyan motoroknak nincs szüksége kenésre, amelyeket 2-3 másodperces élettartamra terveztek. Mármint a földhözragadt világban.

Előzmény: motor48 (35266)
motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35268

A meleg CO2, hova távozik, ha ez neked gond, akkor nem tudom megmagyarázni, NEKED!

Nem tudom, most már másképp, kifejezni, de ne mond el senkinek, megsúgom: EZZEL FŰTÖK! Erről még nem hallottál, picit gondolkozz, ha megy!

Előzmény: vasudvard (35262)
motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35267

Én ilyet, hogy kazán kinek, milyen, mondtam!? 

Ha valaki ragaszkodik az elveihez én nem akarom megváltoztatni, ez a gyártó dolga és a vevőé, hozzáteszem, ilyet egész biztosan írtam, ha valaki kazánt akar venni, szereltesse be, és akkor fizessen ha megmutatja, hogy lehet benne fűteni, tízből kilenc rögtön "elszaladna"! Vagy a panaszkodók hazudnak!

Akik autót vesznek, kipróbálhatják, a kazánt beszerelik, a többi, az Ő baja!

Van olyan elmélet ami kivitelezhetetlen, gyártási okok miatt és van olyan ami gyakorlatilag kivitelezhető, de elvileg rosz! (wankel motor!)

Előzmény: bnorci71 (35265)
motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35266

Nem értem megint, egy motornak milyen kenésre van szüksége?

Előzmény: jano5691 (35264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!