Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Egyetlen fénykép nem támasztotta meg alá azt amit állítasz. Sem a kazánról, sem az egész rendszerről. Mutass is valamit! Ne csak Móricka rajzon lássuk.
Már én se reménykedem, de megint máshonnan messzebbről kezdem, egy humorral: Két ürge áll a 8-10
levéllel rendelkező fa árnyékában. 42°C van, égtelenül süt a nap: Még jó, hogy süt a nap, különben ez a kevés árnyék sem lenne! Már elmentem 5 méterre, amikor feltört a röhögés belőlük! Remélem érted, viccet
nem magyarázom meg!
Így van, a kazánban is. A tűz ég, következménye a CO2. Most ezt felejtsd el. A tűz felmelegíti a levegőt, ami a kazánban van. A meleg levegő, a hőt, átadja a kazán falának, ami átadja a víznek, a víz elballag, a radiátorba, a radiátor lemeze, átveszi a víztől, a hőt, majd átadja a levegőnek, ezt a meleget érzed!
Világos eddig?
Tehát mi fűt a fa árnyékában, a levegő! Mégis ha repülővel megyünk, kint -50°C van, pedig éri a nap akadály nélkül, mégse melegíti fel. Megint úgy érzed, hogy becsaptalak! Van valami, amitől, a föld felett, a levegő felmelegszik és ez a FÖLD! Más megvilágításban nézzük a Szaharát, homok. A nap süti a homokot, rossz
hővezető, ha beletúrsz, 10cm után hideg, a felszín homokja a levegőt fűti, éjjel -10°C is lehet, nincs sugárzás. Este nálunk is hűvösebb van, az ingadozás mégsem akkora, mert van a páratartalom, amit a föld melegít, az meg a levegőt, nappal nem melegít annyira, éjjel meg nem hűl le annyira.
Világos, még?
Akkor a kazánban kell lennie még valaminek, amitől, a levegő megmelegszik! A sugárzó hő, a repülőnél
-50°C van, pedig jócskán kap napot, a víz, ahhoz ott van a felhő, az eső meg hideg. Azt hiszem jól körül írtam dolgot, én vizezem a szenet, még egy csapás, más kondenzálja!
oké?
Maradt a CO2, meg a pára, H2O, meg a levegő, 78% nitrogén, 21% oxigén, 1% egyéb.
A CO2, lehet, vagy a finom szénszemcsék, meg a víz, ami fűti a kazán falát és a fűtővizet, a fűtővíz meg hűti ezeket a gázokat, ha ez a csere, nagy %-ban jön létre, a maradék, a "FÜST(ami nincs!) hője!
Ezért óbégatok én, a vékony falú kazánért, a süket fülekbe!!!!
Utoljára. Magyarázd már el a kazánod működését, de ne azt mond, hogy működik és kész, meg hogy hülyék vagytok, hogy magatoktól nem jöttök rá. És ne merd kezdeni mondjuk a thermo dinamika alapjaival, mert ahhoz is hülyék vagyunk.
Már megint ismert dolgokat ismételgetsz, de hogy a meleg CO2-t hogy tartod bent miközben agyon hűtöd, miért lesz neked 29 fokos füsthőd egy egyaknás kazánban, az istennek se árulod el. Hisz nincs is mit.
És azt, hogy mit tartok helyes tüzelésnek, azt ne ad a számba. Köszönöm.
Úgy látszik, ma ilyen nap van! Én nem mennék vissza, a német csapágy gyártásig, éreztem az írásodon, hogy valahol megrekedtél! Tudod azért írtam, hogy gondolkozni kell mielőtt "kérdést" ír az ember, mert könnyen kitűnik belőle, hogy még túl fiatal vagy, és egy iskola nyomása alatt, tengeted életed, vagy nálamnál is öregebb, akit már meghaladt, a "kor"!
Ha a "gépelemek/ digitális tankönyvtár című oldalt" felütöd, és a kérdésed előtt áttanulmányozod, 'talán' nem teszed fel, ezt a kérdést!
Bár kétségtelen ma még sok golyóscsapágy üzemel, de a fejlődés miatt, lassan csak rollerban használják, így talán igazad van, kell neki a kenés. Egyébként ma olyan golyóscsapágyak kerülnek forgalomba, a benne lévő zsír, egy csapágy életre szól!
Máshonnan jutottál el ide, a motor kenés volt a kérdés. Ha jól gondolom, vagy te olyan okos, hogy a felsorolt készletből, ki tudod választani, a megfelelőt. Talán a wankel motor, gyalázatos múltja, hozta ki belőled ezt a kérdést, megnyugtatlak, a wankelnál egészen más ok vezetett, a kenés ilyen mérvű alkalmazásához, de ha ez is érdekel, az index fórum Mazda RX-8 oldalra kell átmennünk, ahol ugyan a kérdésemre nem jön válasz, meg le is állt ott is "gépezet".
Egy motornak, nem a kenés és a hűtés a lényege, sajnálom hogy nem arra kérdeztél rá, miért jobb mint az ottó motor? Vagy úgy vagy vele mint a szakértő: CSAK azt nem értette, hogy tíz hengeres, ezt az apróságot következetesen kerülte a véleményében!
Lehet, hogy igazad van, csak az a problémám, hogy miért nem tudom, neked megmagyarázni, mert ebből csak arra lehet következtetni, hogy valamiért nem érted! Pedig nem egy bonyolult dolog.
A gyertya ég. A lángja világít. A láng peremén van oxigén, itt némi meleg szabadul fel, a jobb égés következtében. Ha üveget tartasz, a lángba, kormos lesz. Te kézzel fogod az üveget, nem éget meg.
Ha fölé tartod a lángnak, a hő következtében eldurran az üveg. Ha eddig nem érted próbáld ki!!!!
A bunsen égő, más. Abban, oxigén bekeveréssel ég a gáz, kék lánggal. Bár a lángot ugyanúgy levegő veszi körül, az égés nem lesz jobb!
A kazánokban ez a folyamat játszódik le, nagyban, vagyis kellene, hogy lejátszódjon. Az éghető anyag,
oxigén szegény térben gázt fejleszt, ezt hívják szén monoxidnak. Ez a gáz, a szekunder levegővel oxigént kap, tehát elég, széndioxid lesz belőle. Mivel, az égési folyamat ezzel lezárult, a meleg, nem légüres térben van, felmelegszik, a széndioxiddal együtt, felszáll. A hőt átadja, a kazán belső felületének, így már csak a széndioxid, megy tovább. Ha a primer levegőből többet engedsz a tűz alá, több éghető anyag szabadul fel, amit már elégetni, a kazán nem tud, kormol. Ha ehhez még szekunder levegőt engedsz, eléghet annyi ami a kályhacsövet, vagy a kéményt is fűti, természetesen annyi korommal, amennyit csak akarsz!
Eddig tart a FŰTÉS!!!!! Most jön a tudomány!!!!
A kályhacsőbe, lambda szondát teszel, Ami egy kompjúteren keresztül, el akarja végezni a beállítást, ugyanazzal a termo szabályozóval, majd egyszerre nyitja vagy csukja a huzatszabályozókat. Ez aztán, aki elhiszi, beállítja a helyes értéket, elégeti a tüzelőt, úgy hogy se füst, se elég meleg, nem keletkezik
és a tulaj ül, a villany radiátor tetején!
Ezek szerint Te ezt tartod, energia takarékos tüzelésnek, amit ráadásul még "tanítassz" is másoknak.
Ezek egytől egyig tipikus belső égésű motor csapágy megoldások, igen.
Szerintem a németek is ezeket próbálták, amikor a szövetségesek bombázni kezdték a golyóscsapágy üzemeiket. Különösen a fa csapágyak jöttek be nekik a DB605-ös sorozathoz...
Ja, és ha végig gondolom, hogy hova megy a kazánodban a meleg CO2, amikor annyi hideg szekunder levegőt engedsz rá, hogy a kéményedbe 29 fokos füsthő jut akkor arra a következtetésre jutok, hogy gyengeelméjű lehetsz. Ennyi.
Olyan vagy, mint egy keleti filozófus, ködösítesz, a mondandódról azt állítod hogy mi vagyunk a hülyék, hogy nem fejtjük meg az értelmét. Minek akarod itt osztani az észt, ha tartalmatlan a mondanivalód?
Hátha valaki tudnsegiteni... Ha szivattyú szállítói kapacitást nézünk, akkor a 25-60 után mi a következő ami 6/4 csatlakozású? Nagyobb teljesítményű kazán és pufi közé..l
Komolyan mondom , milyen réslapátos motorról, van szó: fdrm , motor, vagy valami új amiről nem tudok?
A mai motorok hűtése levegővel, vagy vízzel, speciális esetben CO2-vel történik. Miért kell a motorokat hűteni, azért,mert az energia 80-át, fűtésként használja, és ez káros. Ha van egy bármilyen motor, amibe annyi energiát fektetsz be, amennyi a működéshez szükséges, nem kell hűteni. Ez egy túl ideális motor lenne, de ne adjuk fel, mert már van olyan motor amit fűteni kell, csak az a baj, hogy a meleg nem ott, van ahol kellene, így kényszerültek kerülőúton megoldani, ezt a problémát.
Javarészt a hűtés már nem a robbanás miatt van, hanem számtalan olyan súrlódásos felület van, amit nehéz kivédeni. Ilyen a wankel 3ooo-es, fordulatszáma, vagy az X-mini 10ooo-es fordulatszáma, amihez
nyilván társul egy rossz égés is. Ma, (XXI. sz.), még mindég az olaj, az első számú kenőanyag, de már ezek között is vannak, fejlett, jobb összetételű, tartós kenésre képes műolajak. (automata váltókban!)
Villanymotorok vannak amihez nem társul fűtés, az üzemi hőfokuk, közel van 1oo°C-hoz!
Kenés: A különböző felületekhez, mechanikailag, más, más megoldás kell. Nyilván, nem én fogom megoldani,
hogy mit mivel kell, vagy nem kell kenni. Érthető, ha valaki, foglalkozik valamivel, ami a témához tartozik, annak célszerű, tisztában lenni, a kapcsolódó lehetőségekkel. Ilyen a fűtésekhez tartozó kazánok, ismerete
is, mert ha csak azzal foglalkozik valaki, hogy a fát elégeti, az kevés a fűtéshez. Pedig közel itt tartunk, mert
sok kazán, olyan mint, a tojás! nincs ötlet, nincs kockáztatás, nincs innováció, amit én, csak ovációnak nevezek!
A réslap, vagy reteszlap, mozgása, milyen igénybevételnek van kitéve, ahol a forgórész, felületén fog siklani.
Ha laza a kontakt, kifúj, ha erős, berág. Rajta legyen mindég, zárjon, de hő ne terhelje! ilyen egyszerű a probléma, ezt én megoldottam, de azt is tudom melyik anyag, hogy viszonyul a másikhoz, milyenek a siklási értékei, hőállósága, kopása, de én csak a mechanikai lehetőséggel foglalkozom, és még sok olyan új anyag létezik, vagy létezhet , amit én nem ismerek, nem feladatom, ezért vannak, vagy lennének a mérnökök!!!
Ha valaki ragaszkodik az elveihez én nem akarom megváltoztatni, ez a gyártó dolga és a vevőé, hozzáteszem, ilyet egész biztosan írtam, ha valaki kazánt akar venni, szereltesse be, és akkor fizessen ha megmutatja, hogy lehet benne fűteni, tízből kilenc rögtön "elszaladna"! Vagy a panaszkodók hazudnak!
Akik autót vesznek, kipróbálhatják, a kazánt beszerelik, a többi, az Ő baja!
Van olyan elmélet ami kivitelezhetetlen, gyártási okok miatt és van olyan ami gyakorlatilag kivitelezhető, de elvileg rosz! (wankel motor!)