Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiggyo Creative Commons License 2019.11.15 -1 0 47455
Olyan nekem is jó lenne!
Előzmény: toncsibá1949 (47454)
toncsibá1949 Creative Commons License 2019.11.15 -4 0 47454

szia nem kell javítani. 

 

Előzmény: pál0123 (47452)
oljeg12 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 47453

A Facebookon van egy illető, aki panaszkodott, hogy a Ligierje, reggel ahogy elindul, megy rendesen. De ha lelassít, vagy megáll és akar újra gyorsítani, akkor csak a motor pörög, de az autó nem akar gyorsítani. Azt írja, hogy kell 1 km mire felgyorsít. Csütörtökön reggel, meg már el se bírt vele indulni. Javasoltam, hogy ellenőrizze a variátor tárcsák mozgását gázadásnál vagy elvételnél. Azt írta, hogy szépen dolgoznak a tárcsák. Nem zsíros -olajosak a tárcsák. A szíj oldala nincs megkeményedve, megégve. Mást nem tudtam neki mondani, hogy nézze meg a szekunder variátoron a körmös menesztő ékjének meglétét. Más ötletem nincs, mert ha a váltón belül ment volna valami úgy tönkre, hogy az végett nincs meghatás, akkor a probléma jelentkezése előtt kellett volna, hogy valami rettenetes zajt csinált volna. Valakinek van esetleg még valami ötlete? Vagy találkozott már valaki ilyen jelenséggel?

pál0123 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47452

Te javítod a mopeded ?

Előzmény: toncsibá1949 (47451)
toncsibá1949 Creative Commons License 2019.11.14 -3 0 47451

SZIASZTOK. A SEGÍTSÉGETEKET KÉREM.  VAN 4 DRB ACÉLFELNIM FELESLEG A MICROCAROMON VOLT EREDETILEG, MOST MEGHÍRDETTEM ELADÁSRA, AZTÁN A VEVŐM AZT KÉRI, HOGY ÍRJAM MEG A MÉRETEKET, NEKI A CSATENET TÍP. RA KELL MILYEN  MÉRETEKET ADJAK MEG , KÉRI A KERÉKAGYNAK MEG NEMIS TUDOM MINEK A MÉRETEIT . NEKEM A MICROCAR MGO-MON VOLT FENT . HA VALAKI SZAKÉRTŐ EBBEN ,KÉREM SEGÍTSEN. ÜDV krauszantal@freemail.hu 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.13 -2 0 47450

Fogalmam sincs mi az a relé -- azt a járgányt egy ismerősöm vásárolta a saját kocsija mellé alkatrészdonornak , így : vagyis motor és papírok nélkül . Pár évvel később a bácsi típust váltott és nem adta a működő kocsi mellé az alkatrészdonort , azt én vettem meg , hogy az ismerősöm karambolos Titane-jét javítgassam belőle . Azonban a sérült kocsit némi súrlódás után  végülis törötten eladta , és a vevője pedig nem vásárolta meg tőlem a plusz kasztnit -- vagyis a nyakamon maradt . Sem nálam , sem Árpinál soha egy métert nem ment , amióta mi ismerjük nem volt benne motor és egy szikrányi pillanatig nem merült fel a helyreállításának a gondolata . Egyelőre az alamfa alatt várja , hogy egyszer majd kezdjünk vele valamit .

 

-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o--o---o--o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

 

Ha így a helyzet mint írod -- vagyis az izzítás kivételével minden működik -- akkor én átkötném a kamrák  előfűtését nyomógombosra és csá . Azok 10 volt alatti feszültségek a gyertyán mérve nagyon kevesek , annyit nem nyelhet el a vezeték . Azért egyszer rámérnék , hogy az elektronikából kilépve mennyi az annyi ( bele kell szúrni valami tűt a szigetelésbe ) , ha ott is olyan vérszegény a delej akkor félvezetős technika kezdi megadni magát .

A villamos teljesítmény a feszültség és az áramerősség szorzata , ha a feszültség alacsonyabb akkor értelemszerűen az összteljesítmény ( vagyis a kamrát melegítő hő ) is kevesebb . Pontosabban megvan a teljesítmény akkor is, ha gyertyához vezető huzalon esik ekkorát a feszültség , de nem az a cél , hogy a vezeték melegedjen ...

 

 

 

Előzmény: Brumi 05 (47448)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47449

A mérések a gyári elektronilával értendők.Ez kimaradt előző írásomból.Az elektronikába be megy az akku feszültség,minden más helyre is ahol kell.Viszont az izzításra valamiért nem.Adagoló tekercse és más egyéb egyenlőre működik,vagy legalábbis nem vettem észre hogy gond lenne velük.

Előzmény: Brumi 05 (47448)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47448
Szeretném kérdezni hogy a belső teret mutató képen a gázpedál mellett jobbra látszik egy kék színű relé. Annak mi a feladata? Ezen kívül még találtam egy irányjelző és egy hátsó ablak fűtés relét az enyémben, de ezt még nem volt időm felderíteni. Kezd alakulni a nyomógombos izzítás dct a fogó csak v ban mért viszont többszöri mérés után kiderült a multim elromlott Ismerősöm é az jó néha volt a gyertyák 11v legtöbbször 8.5-9v feszt mértünk. :-(
Előzmény: Bakancs4 (47447)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.12 -2 1 47447

HA valakit netán érdekel van egy ilyen papírtalan-motortalan kocsim eladó , illetve egy Titane III lekopasztott kasztni és alvázmaradvány . Ez előbbin jól tanulmányozható a belülről (!) induló alvázrohadás .

 

Előzmény: Bakancs4 (47446)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.12 -1 1 47446

A kecskeméti viszonteladói társulat által hirdetett JDM Titane II-es Lombardini 15LD315 motorral szerelt masina .

Ezt az erőforrást ha ritkábban is , de szerelték (gyárilag) mopedautóba . A motor maga egyhengeres , léghűtéses közvetlen befecskendezésű 315 cm3-es dízelmotor , eredeti verzióban 3600-as fordulatnál 5 kW-os , illetve 15 Nm-t produkál 2400-nál .

Szerelték a JDM-en kívül  Chatenetbe is , elméletileg a Ligier Ambra is készült vele , illetve valamelyik minikabriót is ez röpítette a napfényes tengerparton . A farmotoros Luna dízelmotor esetén kizárólag ezzel készült ( illetve 50-es kétütemű benzinessel ) , de az Aixam a 300-asba a Kubota gyártmányú hasonló egyhengeres levegős dízelét tette .

Az olasz egyhengeres dízelnek a  mopedautós szakmai közönség részéről a megítélés vegyes . Egyrészt némelyek eleve ellenérzéssel fogadják az olasz gyártású erőforrásokat , másrészt kétségtelen tény : hangosabbak és gyengébbek mint kéthengeres társaik , illetve a léghűtéses rendszer révén a fűtési rendszer is vérszegényebb egy ilyenféle masinával . A közvetlen befecskendezéses szisztéma  ( kamra nélküli ) sajátossága , hogy nincs benne izzítógyertya , így a beindítása  lényegében ÁRAM NÉLKÜL  , kizárólag a főtengely megforgatásával történik -- evégett eredeti verzióban berántós a szentem , olyannyira hogy egyes korai mopedautókban az elektromos önindító mellett meghagyták a berántós indítás lehetőségét is .

Érdemes megnézni : https://www.youtube.com/watch?v=u7Fe0tJn_4c

  A közvetlen befecskendezés velejárója a kemény dízeles járás mellett az igen jó hatásfok , tapasztalataink szerint a legalacsonyabb fogyasztást ezek a járgányok produkálják -- a gyakorlatban ez azt jelenti , hogy résztávon le lehet vinni  jó állapotú erőforrás esetén 2,5 liter alá , illetve éves átlagban ( város , tél ) a 3 l/100 km alá az értékét . A léghűtésből adódóan elmaradnak a vizes nyűgök : hűtő , vízpumpa , termosztát , fagyveszély , kilyukad-elfolyik ill. a hengerfej-tömítés jellemző mizériái .

Ismereteim szerint maga a motor , mint egyhengeres dízelmotor a maga kategóriájában igen jónak számít , egyszerű , megbízható szerkezet .

Hogy szót ejtsünk az autóról is . A JDM Titane ritkábban került ezzel a motorral gyártásba , jellemzően a Yanmar 2TNE68  523 cm3-asvizes kéthengeresével szerelték , ami egy legendásan erős motor , személyes tapasztalatom szerint is ezek  a legfürgébb mopedautók -- értelemszerűen nem olyan takarékosak , mint az egyhengeresek . A korai JDM-ek súlyos nyűge a zártszelvényből hegesztett létraváz ( alváz) korróziója , ez a vásárlás előtt nagyon gondosan ellenőrizendő . Olykor ügyes lakatosok újra legyártották az elrohadt vasszerkezetet , de ezt esetenként a gyári alvázszám bánta ...

A szélvédő sem az egyszerűen beszerezhető alkatrészek közé tartozik , ezt tapasztaltuk amikor egy ismerősöm pár éve lerobogott az útról a JDM-ével . Bár a szélvédők beszerzési nehézsége a huszonéves mopedautók esetében az ismertebb ( Aixam , Ligier , Microcar ) gyártmányoktól eltekintve jellemzően fennáll .

Ha már ezen a vonalon nézelődsz figyelmedbe ajánlom a 100 ezerrel drágábban hiretettet is .

Előzmény: klaricsabi (47443)
brömbi Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47445

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

klaricsabi Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47444

 

A Lemaradt motor Motor.

klaricsabi Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47443

 

Találtam egy JDM Simpa kisautót,milyen tipusú a képen látható motor?Megbizható?Alkatrészt lehet hozzá kapni? Köszönöm

Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47442

Már úgy sem tudom állítani a  fényszórókat. Vakítok.

 

 Ismerős probléma . Jópár éve az egyik ilyen kocsin kibányásztam a lámpákat , de az állítócsavarok anyái elforogtak a műanyag házban , akkor óvatosan melegítve kiszedtem őket .

Raktam bele új csavarokat , új anyákat amiket Epokittal ragasztottam be . A rugók tolják kifelé a lámpatestet , így az anyáknak csak annyi rögzítés kell , hogy ne forogjanak el -- húzó igénybevétel nem éri őket .

Egy másik kocsin -- amelyik a bő egy hete elhunyt mopedautós bácsié volt -- pedig sikerült kimozgatni a jobbos lámpában mind a 3-at , a másikban 1-et  , így a fénycsóva magassága állíthatóvá vált .

Előzmény: brömbi (47430)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47441

Bocs, 30 éve. Volt sok Citro, Pug, Renyó, Aixam. A Megane izzó eléréséhez egy ablakot kell kivenni a kerékjárati dobból. Ülve, félig fekve, ölbe vett kerékkel közben kettős Z alakban felnyúlni 30 centit az éles lemezek közt. Esőben pláne frankó. Látni semmit, csak tapizni lehet.

Előzmény: XANTIi (47439)
WooDoo Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47440

A Stilo találkozón szokott lenni izzócsere verseny. A profik már úgy is meg tudják csinálni, hogy ki se veszik az ablakmosó tartályt... :)

Előzmény: XANTIi (47439)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47439

A 2-es generációs Megane-ba szintén azért vettem ilyeneket. Imádom a franciákat és 20 éve csak ilyen autóm van. De abban is az izzócsere csúnya káromkodások kiváltója minden szeretet ellenére.

Előzmény: WooDoo (47438)
WooDoo Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47438

Én is ilyen növelt élettartamú izzókat vettem a Tescoban, mert a Stiloban baromi nehéz kicserélni. A 3 v. 4 év gari érvényesíthetőségével kapcsolatban vannak kétségeim, simán lehet, hogy be kellene hozzá mutatni egy szakszervíz számláját a cseréről, de azért eltettem a blokkot. Pechemre a csere után 2 hónappal kivonattuk a kocsit a forgalomból, mert a feleségem vett magának egy Beetle-t.

 

Ha ilyen hamar kiégnek az izzók, ott valami más gond is lehet, pl. rezeg a lámpa...

Előzmény: brömbi (47430)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47437

Konkrétan pl. a Homasita boltok. Vagy az Osram márkaboltok. De hangsúlyozom, a GE-nek is van, a Philips-nek is biztos. Csak ilyen dobozos, páros kivitelben van. Az Osram 4 év garanciát ad rá (!!!) ha vásárlás után regisztrálod náluk a terméket. Ára egy kicsivel van alatta a prémium csoda fényerejű lámpáknál. Sok sikert!

Előzmény: brömbi (47434)
brömbi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47436

Köszi a képet. Majd megmutatom nekik. Jó, hogy írtál.

Előzmény: XANTIi (47432)
brömbi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47435

Majd meg fogom nézni.Állítani már régóta nem le het.Így vettem. Be volt rohadva a csavarja.

Előzmény: brömbi (47434)
brömbi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47434

Boltot, vagy ilyesmit mondjál már légyszives, mert mindenki a maga portékáját árulja.

Előzmény: brömbi (47430)
kiggyo Creative Commons License 2019.11.11 -1 0 47433

"Már úgy sem tudom állítani a  fényszórókat"

 

lehet ott van a kutya elásva. Nem lóg a bele, nincs letörve a füle, nem rezonál az izzó benne? Az elég hamar kinyírja az izzót.

Előzmény: brömbi (47430)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47432

XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47431

Minden JOBB autósboltban. Rá is van írva kívülről a 3x-os felirat. Tudtommal más gyártóknak is van ilyen. Nemrég a Tesco autós osztályán láttam talán GE gyártmányt. Egyébként a Lehel téren az Osram márkaboltban vettem. A Homasíta is árulja.

Előzmény: brömbi (47430)
brömbi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47430

Hol lehet ehhez hozzájutni, mert ha így kérem hogy háromszoros élettartamú, lehet kiröhögnek...

Meg amit nem muszáj, nem rendelgetek.  Kösz.

Az eladó meg azt mondja, hogy pont ez az. Ami neki van. Kösz.

Előre is, Kösz.

Az, hogy nem olyan erősen világít engem nem zavar. Már úgy sem tudom állítani a  fényszórókat.

Vakítok.

Előzmény: XANTIi (47428)
Brumi 05 Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47429
Ennek még utána nézek mielőtt drasztikusan beavatkozok. :) Ismerősöm villany szerelő neki van lakatfogója körbe méregetjük és majd kiderül. Az enyémben a gyertya 10 vagy10.5v ös. Pontosan nem tudom fejből.
Előzmény: kiggyo (47425)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47428

Akkusaru kontakthiba talán. Vagy szabályzó. De van az Osramnak is háromszoros élettartamú izzója. Hangyányival kevesebb fényért valóban többszörös az élete. kb 15 éve minden autómban az van. Valóban tudja.

Előzmény: brömbi (47426)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47427

Teljesen igazad van. A kis AX-ben nekem is 11 V-os Bosch volt. Még az is kb.5-ös kábellel bekötve.

Előzmény: kiggyo (47425)
brömbi Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47426

Az én négyszázasom, félévente kiver egy izzót. Volt már abban a drága Bosch halogéntől, a kínai 45 w-osig. Még nem jöttem rá, hogy miért.  -- igaz  időm sincs rá igazán-- , de nem tudom, hogy ez  is nem-e a vékony vezetékelés miatt van. Mert ezekből kispórolták a vezetéket, az biztos. Vagy aranyszál lehet ez is...  Egyszer még az elektróda is úgy meghajlott az égőben a hőtől, hogy zárlatot csinált, és kiverte a világítási biztosítékot.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!