A Facebookon van egy illető, aki panaszkodott, hogy a Ligierje, reggel ahogy elindul, megy rendesen. De ha lelassít, vagy megáll és akar újra gyorsítani, akkor csak a motor pörög, de az autó nem akar gyorsítani. Azt írja, hogy kell 1 km mire felgyorsít. Csütörtökön reggel, meg már el se bírt vele indulni. Javasoltam, hogy ellenőrizze a variátor tárcsák mozgását gázadásnál vagy elvételnél. Azt írta, hogy szépen dolgoznak a tárcsák. Nem zsíros -olajosak a tárcsák. A szíj oldala nincs megkeményedve, megégve. Mást nem tudtam neki mondani, hogy nézze meg a szekunder variátoron a körmös menesztő ékjének meglétét. Más ötletem nincs, mert ha a váltón belül ment volna valami úgy tönkre, hogy az végett nincs meghatás, akkor a probléma jelentkezése előtt kellett volna, hogy valami rettenetes zajt csinált volna. Valakinek van esetleg még valami ötlete? Vagy találkozott már valaki ilyen jelenséggel?
SZIASZTOK. A SEGÍTSÉGETEKET KÉREM. VAN 4 DRB ACÉLFELNIM FELESLEG A MICROCAROMON VOLT EREDETILEG, MOST MEGHÍRDETTEM ELADÁSRA, AZTÁN A VEVŐM AZT KÉRI, HOGY ÍRJAM MEG A MÉRETEKET, NEKI A CSATENET TÍP. RA KELL MILYEN MÉRETEKET ADJAK MEG , KÉRI A KERÉKAGYNAK MEG NEMIS TUDOM MINEK A MÉRETEIT . NEKEM A MICROCAR MGO-MON VOLT FENT . HA VALAKI SZAKÉRTŐ EBBEN ,KÉREM SEGÍTSEN. ÜDV krauszantal@freemail.hu
Fogalmam sincs mi az a relé -- azt a járgányt egy ismerősöm vásárolta a saját kocsija mellé alkatrészdonornak , így : vagyis motor és papírok nélkül . Pár évvel később a bácsi típust váltott és nem adta a működő kocsi mellé az alkatrészdonort , azt én vettem meg , hogy az ismerősöm karambolos Titane-jét javítgassam belőle . Azonban a sérült kocsit némi súrlódás után végülis törötten eladta , és a vevője pedig nem vásárolta meg tőlem a plusz kasztnit -- vagyis a nyakamon maradt . Sem nálam , sem Árpinál soha egy métert nem ment , amióta mi ismerjük nem volt benne motor és egy szikrányi pillanatig nem merült fel a helyreállításának a gondolata . Egyelőre az alamfa alatt várja , hogy egyszer majd kezdjünk vele valamit .
Ha így a helyzet mint írod -- vagyis az izzítás kivételével minden működik -- akkor én átkötném a kamrák előfűtését nyomógombosra és csá . Azok 10 volt alatti feszültségek a gyertyán mérve nagyon kevesek , annyit nem nyelhet el a vezeték . Azért egyszer rámérnék , hogy az elektronikából kilépve mennyi az annyi ( bele kell szúrni valami tűt a szigetelésbe ) , ha ott is olyan vérszegény a delej akkor félvezetős technika kezdi megadni magát .
A villamos teljesítmény a feszültség és az áramerősség szorzata , ha a feszültség alacsonyabb akkor értelemszerűen az összteljesítmény ( vagyis a kamrát melegítő hő ) is kevesebb . Pontosabban megvan a teljesítmény akkor is, ha gyertyához vezető huzalon esik ekkorát a feszültség , de nem az a cél , hogy a vezeték melegedjen ...
A mérések a gyári elektronilával értendők.Ez kimaradt előző írásomból.Az elektronikába be megy az akku feszültség,minden más helyre is ahol kell.Viszont az izzításra valamiért nem.Adagoló tekercse és más egyéb egyenlőre működik,vagy legalábbis nem vettem észre hogy gond lenne velük.
Szeretném kérdezni hogy a belső teret mutató képen a gázpedál mellett jobbra látszik egy kék színű relé. Annak mi a feladata? Ezen kívül még találtam egy irányjelző és egy hátsó ablak fűtés relét az enyémben, de ezt még nem volt időm felderíteni. Kezd alakulni a nyomógombos izzítás dct a fogó csak v ban mért viszont többszöri mérés után kiderült a multim elromlott Ismerősöm é az jó néha volt a gyertyák 11v legtöbbször 8.5-9v feszt mértünk. :-(
HA valakit netán érdekel van egy ilyen papírtalan-motortalan kocsim eladó , illetve egy Titane III lekopasztott kasztni és alvázmaradvány . Ez előbbin jól tanulmányozható a belülről (!) induló alvázrohadás .
A kecskeméti viszonteladói társulat által hirdetett JDM Titane II-es Lombardini 15LD315 motorral szerelt masina .
Ezt az erőforrást ha ritkábban is , de szerelték (gyárilag) mopedautóba . A motor maga egyhengeres , léghűtésesközvetlen befecskendezésű 315 cm3-es dízelmotor , eredeti verzióban 3600-as fordulatnál 5 kW-os , illetve 15 Nm-t produkál 2400-nál .
Szerelték a JDM-en kívül Chatenetbe is , elméletileg a Ligier Ambra is készült vele , illetve valamelyik minikabriót is ez röpítette a napfényes tengerparton . A farmotoros Luna dízelmotor esetén kizárólag ezzel készült ( illetve 50-es kétütemű benzinessel ) , de az Aixam a 300-asba a Kubota gyártmányú hasonló egyhengeres levegős dízelét tette .
Az olasz egyhengeres dízelnek a mopedautós szakmai közönség részéről a megítélés vegyes . Egyrészt némelyek eleve ellenérzéssel fogadják az olasz gyártású erőforrásokat , másrészt kétségtelen tény : hangosabbak és gyengébbek mint kéthengeres társaik , illetve a léghűtéses rendszer révén a fűtési rendszer is vérszegényebb egy ilyenféle masinával . A közvetlen befecskendezéses szisztéma ( kamra nélküli ) sajátossága , hogy nincs benne izzítógyertya , így a beindítása lényegében ÁRAM NÉLKÜL , kizárólag a főtengely megforgatásával történik -- evégett eredeti verzióban berántós a szentem , olyannyira hogy egyes korai mopedautókban az elektromos önindító mellett meghagyták a berántós indítás lehetőségét is .
A közvetlen befecskendezés velejárója a kemény dízeles járás mellett az igen jó hatásfok , tapasztalataink szerint a legalacsonyabb fogyasztást ezek a járgányok produkálják -- a gyakorlatban ez azt jelenti , hogy résztávon le lehet vinni jó állapotú erőforrás esetén 2,5 liter alá , illetve éves átlagban ( város , tél ) a 3 l/100 km alá az értékét . A léghűtésből adódóan elmaradnak a vizes nyűgök : hűtő , vízpumpa , termosztát , fagyveszély , kilyukad-elfolyik ill. a hengerfej-tömítés jellemző mizériái .
Ismereteim szerint maga a motor , mint egyhengeres dízelmotor a maga kategóriájában igen jónak számít , egyszerű , megbízható szerkezet .
Hogy szót ejtsünk az autóról is . A JDM Titane ritkábban került ezzel a motorral gyártásba , jellemzően a Yanmar 2TNE68 523 cm3-asvizes kéthengeresével szerelték , ami egy legendásan erős motor , személyes tapasztalatom szerint is ezek a legfürgébb mopedautók -- értelemszerűen nem olyan takarékosak , mint az egyhengeresek . A korai JDM-ek súlyos nyűge a zártszelvényből hegesztett létraváz ( alváz)korróziója , ez a vásárlás előtt nagyon gondosan ellenőrizendő . Olykor ügyes lakatosok újra legyártották az elrohadt vasszerkezetet , de ezt esetenként a gyári alvázszám bánta ...
A szélvédő sem az egyszerűen beszerezhető alkatrészek közé tartozik , ezt tapasztaltuk amikor egy ismerősöm pár éve lerobogott az útról a JDM-ével . Bár a szélvédők beszerzési nehézsége a huszonéves mopedautók esetében az ismertebb ( Aixam , Ligier , Microcar ) gyártmányoktól eltekintve jellemzően fennáll .
Ha már ezen a vonalon nézelődsz figyelmedbe ajánlom a 100 ezerrel drágábban hiretettet is .
Már úgy sem tudom állítani a fényszórókat. Vakítok.
Ismerős probléma . Jópár éve az egyik ilyen kocsin kibányásztam a lámpákat , de az állítócsavarok anyái elforogtak a műanyag házban , akkor óvatosan melegítve kiszedtem őket .
Raktam bele új csavarokat , új anyákat amiket Epokittal ragasztottam be . A rugók tolják kifelé a lámpatestet , így az anyáknak csak annyi rögzítés kell , hogy ne forogjanak el -- húzó igénybevétel nem éri őket .
Egy másik kocsin -- amelyik a bő egy hete elhunyt mopedautós bácsié volt -- pedig sikerült kimozgatni a jobbos lámpában mind a 3-at , a másikban 1-et , így a fénycsóva magassága állíthatóvá vált .
Bocs, 30 éve. Volt sok Citro, Pug, Renyó, Aixam. A Megane izzó eléréséhez egy ablakot kell kivenni a kerékjárati dobból. Ülve, félig fekve, ölbe vett kerékkel közben kettős Z alakban felnyúlni 30 centit az éles lemezek közt. Esőben pláne frankó. Látni semmit, csak tapizni lehet.
A 2-es generációs Megane-ba szintén azért vettem ilyeneket. Imádom a franciákat és 20 éve csak ilyen autóm van. De abban is az izzócsere csúnya káromkodások kiváltója minden szeretet ellenére.
Én is ilyen növelt élettartamú izzókat vettem a Tescoban, mert a Stiloban baromi nehéz kicserélni. A 3 v. 4 év gari érvényesíthetőségével kapcsolatban vannak kétségeim, simán lehet, hogy be kellene hozzá mutatni egy szakszervíz számláját a cseréről, de azért eltettem a blokkot. Pechemre a csere után 2 hónappal kivonattuk a kocsit a forgalomból, mert a feleségem vett magának egy Beetle-t.
Ha ilyen hamar kiégnek az izzók, ott valami más gond is lehet, pl. rezeg a lámpa...
Konkrétan pl. a Homasita boltok. Vagy az Osram márkaboltok. De hangsúlyozom, a GE-nek is van, a Philips-nek is biztos. Csak ilyen dobozos, páros kivitelben van. Az Osram 4 év garanciát ad rá (!!!) ha vásárlás után regisztrálod náluk a terméket. Ára egy kicsivel van alatta a prémium csoda fényerejű lámpáknál. Sok sikert!
Minden JOBB autósboltban. Rá is van írva kívülről a 3x-os felirat. Tudtommal más gyártóknak is van ilyen. Nemrég a Tesco autós osztályán láttam talán GE gyártmányt. Egyébként a Lehel téren az Osram márkaboltban vettem. A Homasíta is árulja.
Ennek még utána nézek mielőtt drasztikusan beavatkozok. :) Ismerősöm villany szerelő neki van lakatfogója körbe méregetjük és majd kiderül. Az enyémben a gyertya 10 vagy10.5v ös. Pontosan nem tudom fejből.
Akkusaru kontakthiba talán. Vagy szabályzó. De van az Osramnak is háromszoros élettartamú izzója. Hangyányival kevesebb fényért valóban többszörös az élete. kb 15 éve minden autómban az van. Valóban tudja.
Az én négyszázasom, félévente kiver egy izzót. Volt már abban a drága Bosch halogéntől, a kínai 45 w-osig. Még nem jöttem rá, hogy miért. -- igaz időm sincs rá igazán-- , de nem tudom, hogy ez is nem-e a vékony vezetékelés miatt van. Mert ezekből kispórolták a vezetéket, az biztos. Vagy aranyszál lehet ez is... Egyszer még az elektróda is úgy meghajlott az égőben a hőtől, hogy zárlatot csinált, és kiverte a világítási biztosítékot.