Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Kértem árajánlatot SOL-éktól 20l-es argonra meg corgonra, kíváncsi leszek mit írnak vissza. Ugyan nekem innen Hatvanból kicsit arrébb van a Jászberényi telephely ahol fel tudom venni a palackot, de évente 3-4 alkalommal kivitelezhető
Ahaaa,tehát akkor az a nagyfrekis csati amivel inditjuk az ivet,na de akkor a gázáramot mi inditja?A nagyfrekis iv gyujtásakor a gépben lévő mágnes szelep?
Nem erősebb felépítés sokkal a Kemppi nagyobb gépe sem, csak hát nagyobb darab! A levehető előtolón ugyanúgy műanyag a váz kerete. Az áramforrás előlapja szintén. Masszív a 323-as, egyedül az huzaldobot takaró ajtó zsanérjára mondom azt hogy határeset, mert nyitott állapotban nem jó rátehénkedni (a többire sem, de ez kézre esik XD)
Furcsa ez a nagyobb géphez szokott szemnek (megtermettebb embernek derékig ér, a nagy vízhűtős fastmig meg vállig)
Igen, ilyen celra biztosan ez lenne a befuto. Nekem egy kontenerbol kell mobil szervizt csinalnom, amit visznek mindenhovan. Szoval kell az erosebb felepites.
A volt oktatómék mikor megvették a kempact 323r meg 323a gépeket, akkor "porszívónak" csúfolták :-) Hozzá voltak szokva a nagy dögökhöz. ez meg relatíve olcsó is volt, sok volt rajta a műanyag. Mondta is nekem, hát miért porszívó? Úgy néz ki mint valami magasnyomású mosó nem? :-) Még "szűz" volt mikor én kipróbáltam az A-sat. Nem az oktató... a gép :-) Az R-esen csináltam a PB sarokvarrat minősítésem. Nem volt gond a 10-es lemez gyöknél :-)
Eltelt 1-2 hét, a "porszívó" kifejezés az rajta ragadt a 2 gépen, de nagyon szerették, mert a Peugeot Partner csomagtartójában állítva simán elfért a 2 gép, szinte csak azokat vitték helyszíni szerelésekre.
Mondjuk a "nagy" Fastmighez képest tényleg olyan mint egy porszívó, de én nagyon szeretem :-)
Gépészeti tanulmányaimból nekem is az maradt meg a siklócsapágyakkal kapcsolatban, hogy ott célszerű alkalmazni, ahol van akkora fordulatszám, hogy kialakuljon a tengely és a csapágy között egy olajfilm, így nincs fémes súrlódás.
Én is csapágyas irányba hajlok, találtam is 16-os tengelyre való csapágyat. De ez a mozgó tengelyszög, tényleg nem kopásból, vagy szerelési hanyagságból ered. Van három darab peremes, távtartós speciális alátét, ami lehetővé teszi ezt a kis mozgást. Vati66 fórumtárs szerint feszített állapotban nincs mozgás.
Itt mindenki hallgat udvariasan, de szerintem nem azért, mert nem érdekel minket, bár mások nevében nem nyilatkozhatok, de én személy szerint párás szemekkel nézegettem az általad felsorolt gépeket. Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül. Itt jobbára a hobbisták plusz néhány félprofi fordul elő és néha benéz egy-egy hivatásos is, hogy segítsen rajtunk, ha elakadunk. Ezen a topikon a többség ilyen gépeket csak álmában lát, mi inkább az Iweld / BLM / Alfaweld szinten szocializálódtunk :-) vagyis ebben a kategóriában rendelkezünk több-kevesebb személyes tapasztalattal.
Én személy szerint szívesen lennék a helyedben, édes a teher - ahogy a költő mondá :-)
Egyik jobb lehet, mint a másik, rosszul nem nagyon választhatsz. A másik topikban egyszer goAus fórumtárs nyilatkozott, ő globális tapasztalatokkal rendelkezik, szóval ő mondott valami ilyesmit, hogy amikor már kidől a Lincoln, akkor a Miller még vígan muzsikál.
De ilyen gyönyörűség, mint a Kemppi szerintem nem termett még a földön. A jóisten biztosan elszívott egy remek jointot, amikor a Kemppi-t teremtette éppen, mert alapjáraton ilyen csodaszépet össze nem rakhatott :-)
Dizájner lelkem ujjong, és ha tehetném én őt vinném haza. Betolnám a nappaliba és ott gyönyörködnék benne. De ez részemről pusztán emocionális lelkesedés. Kéretik így is kezelni :-)
Lesz talán itt olyan fórumtárs is, aki komolyabb szakmai érvekkel is alá tudja támasztani az ajánlását.
Köszönöm, nekem is voltak, vannak kétségeim az önbeállást illetően, ezért az előbb felhívtam ismét a Güde Hungary Kft-t. A szervizes szaki azt mondta, hogy ennél a típusnál ez a rugóerő ellenében tapasztalható tengelyszög kitérés természetes dolog, ez valóban egy önbeálló szerkezet.
Itt elvileg meg is nyugodhatnék, de valahogy mégsem. Feltúrtam ennek a gépnek az újabb változatáról (MBS 125 V) a robbantott ábrát és úgy látom, hogy itt már csapágyas a szabadonfutó. Azt hiszem mégis megvizsgálom a mélyhornyú golyóscsapágyasra való átalakítás lehetőségét. A szalagfeszítő szán fix szögbe való állítása megoldható egy kontraanyás csavarral. Jelen esetben ebben jobban bíznék, mert igy biztosan be lehet állítani. Ha lekoppintanám az eredetit, attól tartok, ha egy illesztés tűrése eltér a gyári értéktől, akkor már nem úgy működik.
Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy a siklócsapágyas tengely 16 mm átmérőjű. Erre elég nehéz lenne csapágyat találni, mert 15 és 17 mm a kínálat, de leugrok a csapágyboltba, rákérdezek, hátha. Ha új tengely kell, akkor a régit ki kell vágnom (hegesztve van az alaplemezre).
De lehet, hogy első körben megpróbálom az eredeti önbeállós, siklócsapágyas verziót. Úgy méretezem tárcsát, hogy ha mégsem lesz jó, akkor legyen lehetőség kiesztergálni a tárcsából a golyóscsapágy fészkét. És akkor jönne a 2.0-ás verzió.
Lapozgattam a hegesztos topikot es ott lattam, hogy inkabb ide valo a gepvasarlassal valo kerdes. Bar ott is kaptam mar nem keves segitseget, de azert megkerdezem itt is. Egy regi Wallius 220-at valtanek le.
Ez a 4 gep nagyjabol egy arkategoriaban van. Sarok es tompavarratra egyarant hasznalnam, kb 3-20mm lemezvastagsagig. Esetleg valakine javaslata ezzel kapcsolatban?
hónapok óta keresek használtan sajnos nincs a közelben.nagyobb teljesítményű,csak ezek a kicsi 50liter alattiak használtan.Még ifa kompresszoron gondolkodtam, de mire mindent beszerzek nembiztos,hogy olcsóbb lesz és nem tudom mennyi levegő tud percenként.Egyébként köszönöm a válaszodat