>Nekem 2006-ra az van tervbe veve, hogy a monacoi hercegno koltsegen korbeutazom a Foldet, veszek egy farmot Ausztraliaban, ... Ezek szép tervek, nagy hibájuk, hogy nem mi fizetjük a játszadozásaid :))))
Nekem 2006-ra az van tervbe veve, hogy a monacoi hercegno koltsegen korbeutazom a Foldet, veszek egy farmot Ausztraliaban, es epitek, akarommondani epittetek rajta egy 77,8 km hosszu, 1:1 aranyu terepasztalt. A mozdonyok ujragyartott Nohabok lesznek, a kocsik lefokozott Apv-k. Valamint lesz egy halokocsi, furdoszobaval, fridzsiderrel, bidevel, es persze thaifoldi hostessekkel.
2007-tol pedig azt tervezem, hogy minden evben meghivom a MAV vezertervezoit egy kis tovabbkepzessel egybekotott vonatozasra. Utkozben a thai csajok majd kiverik a ... fejukbol a hulyesegeket.
Tervbe van véve, 2006 körülre. Forrásról nem tudok, de ebben az országban ez úgy van, hogy mindenre van pénz - amire akarnak költeni. Minden mellékvonalra van felújítás ütemezve 2005 utánra, fővonali bontott anyagból.
Megjegyzés a forrásokról:
Fővonalak: EU-s pénzből muszáj lesz felújítani, korszerűsíteni.
Mellékvonalak: költségevtési forrás, kohéziós alapok pályázatai + bontott anyag könyv szerinti értéke.
nem kell prüszkölni. Ráérsz akkor, amikor majd csinálják, s mellette 40-nel döcögnek az IC-k a 120a-n vagy Érdnél.
Tavasszal a szüleimmel kocsival mentünk arra. A Véménd előtti kereszteződésnél úgy tűnt, hogy sokkal jobb a helyzet növényzet tekintetében, mint a Pécsvárad-Erdősmecske szakaszon sőt nem is nagyon volt elgazosodva az a rész...). (Akkor még nem volt digit gépem, csak hagyományos, ezért nincs még kép...). Ezért is mondom, hogy bejárás folytatásakor már csak az Erdősmecske-Véménd szakaszt kell "túlélni" aztán Hawai.
Sínbohóc
Ha olyan csodálatosan verőfényes őszi idő lenne mint ma volt, akkor már most indulnék... Ilyen időben nagyon szép képeket lehetne készíteni...
Division by zero
A márciusi időpont szvsz jó lenne, akkor még a vizsgák sem lesznek olyan fenyegető közelségben... :-)))
Tábort valamikor tavasszal kéne, amikor még nem nagyon hajtott ki a növényzet, de nincs is már túl hideg :-)
Úgy március környéke? Mondjuk 13-15 hosszú hétvége?
Az időjárás nem valószinű, hogy idén "nagyobb megmozdulásra" lehetőséget ad.Mi persze ad hoc jelleggel amíg lehet még szeretnénk kimenni.
A Bátaszék-Palotabozsok hivatalos bezárásáról nem tudok, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy busz jár.
És mi a helyzet Véménd-Palotabozsokkal?
Arról volt hír, hogy Véménd állomást -sok tucat másikkal együtt- kivonták a teherforgalomból. És a pályával mi a helyzet? Pláne ha arra gondolunk, hogy egyes MÁV térképeken a pl. a Bácsalmás-Csikéria is különvonat rendelhető megjelöléssel szerepel...
OFF
Trolibusz ugyan már biztosan lesz, viszont az a temérdek bejáró aki eddig a Mars térről elgyalogolt a suliba, munkahelyre stb., most vehet helyi bérletet...
ON
Egyébként néhány éven belül Szegeden is költözés lesz, a Mas térről állítólag a Bakay Nándor utca kölső részére fog költözni a távolsági pályaudvar. Nem vagyok szegedi, de jártam már néhányszor ott. A jelenlegi helyzet tényleg nem jó. De az új hely SZVSZ túlságosan kinn lesz. Igaz, remélhetőleg lesz oda trolibusz.
Ebben igazad van, tényleg nem költöztettek ki vasútállomást. (Szerencsére.) De sose lehet tudni, mit hoz a holnap...
Buszállomás kiköltöztetése:
A Népligetbe való kiköltözést én sem tartottam túl jó ötletnek. Igaz, cserébe színvonalasabb lett a pályaudvar. Más kérdés, hogy az Erzsébet téren sem lett volna célszerű az egészet ott tartani.
Nyíregyháza: Jelenleg van egy, a vasútállomáshoz közel fekvő buszállomás. ASzó volt róla, hogy azt is ki akarják költözteni valahová. Ráadásul két részre bontani. Én SZVSZ ezt is ellenezném. Főleg a két részre bontást.
Szeged: Itt sem tartom túl szerencsésnek a kiköltözést, ebben a formában. Itt SZVSZ jobban elfogadható lett volna egy kettébontott buszállomás.
Pl. Részben Rókuson, bár ezt a pláza megépítése előtt kellett volna odatervezni.
Más városkban sok helyen több jelzőlámpánál is meg kell állnia a busznak, meg szűk utcákban kell araszolnia a nagy forgalomban. Akkor inkább jól jön egy, a vasútállomás melé telepített buszállomás. (Ha elfér.) Mondjuk ez pl. Vásárosnaményben nem a legjobban sikerült.
Egyéb kiköltözések: Sok városban régen a főtérről indult a busz. De akkor volt mondjuk 3 kocsiállás, meg napi 15-20 busz, összesen, és nem irányponként. Vagy annyi sem. Akkor tényleg elfértek. (Ausztriában van számos ilyen példa.)
Ilyen helyeken tényleg nem volt más megoldás, mint a kiköltözés, de nem a város szélére.
Azért a kettőnek nem igazán egyforma a költségvonzata, a helyigénye, egy buszállomást némileg könnyebb "átpakolni", mint egy vasútállomást pályástól, bizberestől...
A buszállomásokat többnyire azért kellett átköltöztetni a legtöbb helyen, mert a forgalom egyszerűen kinőtte a régit, amit hely hiányában nem lehetett tovább bővíteni.
Egyébként néhány éven belül Szegeden is költözés lesz, a Mas térről állítólag a Bakay Nándor utca kölső részére fog költözni a távolsági pályaudvar.
A tér komplex rendezésével egyidőben. Az a hely egy rémálom most: bűz, kosz, zaj, füst... buszpályaudvar feat piac...