Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
A volt oktatómék mikor megvették a kempact 323r meg 323a gépeket, akkor "porszívónak" csúfolták :-) Hozzá voltak szokva a nagy dögökhöz. ez meg relatíve olcsó is volt, sok volt rajta a műanyag. Mondta is nekem, hát miért porszívó? Úgy néz ki mint valami magasnyomású mosó nem? :-) Még "szűz" volt mikor én kipróbáltam az A-sat. Nem az oktató... a gép :-) Az R-esen csináltam a PB sarokvarrat minősítésem. Nem volt gond a 10-es lemez gyöknél :-)
Eltelt 1-2 hét, a "porszívó" kifejezés az rajta ragadt a 2 gépen, de nagyon szerették, mert a Peugeot Partner csomagtartójában állítva simán elfért a 2 gép, szinte csak azokat vitték helyszíni szerelésekre.
Mondjuk a "nagy" Fastmighez képest tényleg olyan mint egy porszívó, de én nagyon szeretem :-)
Gépészeti tanulmányaimból nekem is az maradt meg a siklócsapágyakkal kapcsolatban, hogy ott célszerű alkalmazni, ahol van akkora fordulatszám, hogy kialakuljon a tengely és a csapágy között egy olajfilm, így nincs fémes súrlódás.
Én is csapágyas irányba hajlok, találtam is 16-os tengelyre való csapágyat. De ez a mozgó tengelyszög, tényleg nem kopásból, vagy szerelési hanyagságból ered. Van három darab peremes, távtartós speciális alátét, ami lehetővé teszi ezt a kis mozgást. Vati66 fórumtárs szerint feszített állapotban nincs mozgás.
Itt mindenki hallgat udvariasan, de szerintem nem azért, mert nem érdekel minket, bár mások nevében nem nyilatkozhatok, de én személy szerint párás szemekkel nézegettem az általad felsorolt gépeket. Gyanítom nem vagyok ezzel egyedül. Itt jobbára a hobbisták plusz néhány félprofi fordul elő és néha benéz egy-egy hivatásos is, hogy segítsen rajtunk, ha elakadunk. Ezen a topikon a többség ilyen gépeket csak álmában lát, mi inkább az Iweld / BLM / Alfaweld szinten szocializálódtunk :-) vagyis ebben a kategóriában rendelkezünk több-kevesebb személyes tapasztalattal.
Én személy szerint szívesen lennék a helyedben, édes a teher - ahogy a költő mondá :-)
Egyik jobb lehet, mint a másik, rosszul nem nagyon választhatsz. A másik topikban egyszer goAus fórumtárs nyilatkozott, ő globális tapasztalatokkal rendelkezik, szóval ő mondott valami ilyesmit, hogy amikor már kidől a Lincoln, akkor a Miller még vígan muzsikál.
De ilyen gyönyörűség, mint a Kemppi szerintem nem termett még a földön. A jóisten biztosan elszívott egy remek jointot, amikor a Kemppi-t teremtette éppen, mert alapjáraton ilyen csodaszépet össze nem rakhatott :-)
Dizájner lelkem ujjong, és ha tehetném én őt vinném haza. Betolnám a nappaliba és ott gyönyörködnék benne. De ez részemről pusztán emocionális lelkesedés. Kéretik így is kezelni :-)
Lesz talán itt olyan fórumtárs is, aki komolyabb szakmai érvekkel is alá tudja támasztani az ajánlását.
Köszönöm, nekem is voltak, vannak kétségeim az önbeállást illetően, ezért az előbb felhívtam ismét a Güde Hungary Kft-t. A szervizes szaki azt mondta, hogy ennél a típusnál ez a rugóerő ellenében tapasztalható tengelyszög kitérés természetes dolog, ez valóban egy önbeálló szerkezet.
Itt elvileg meg is nyugodhatnék, de valahogy mégsem. Feltúrtam ennek a gépnek az újabb változatáról (MBS 125 V) a robbantott ábrát és úgy látom, hogy itt már csapágyas a szabadonfutó. Azt hiszem mégis megvizsgálom a mélyhornyú golyóscsapágyasra való átalakítás lehetőségét. A szalagfeszítő szán fix szögbe való állítása megoldható egy kontraanyás csavarral. Jelen esetben ebben jobban bíznék, mert igy biztosan be lehet állítani. Ha lekoppintanám az eredetit, attól tartok, ha egy illesztés tűrése eltér a gyári értéktől, akkor már nem úgy működik.
Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy a siklócsapágyas tengely 16 mm átmérőjű. Erre elég nehéz lenne csapágyat találni, mert 15 és 17 mm a kínálat, de leugrok a csapágyboltba, rákérdezek, hátha. Ha új tengely kell, akkor a régit ki kell vágnom (hegesztve van az alaplemezre).
De lehet, hogy első körben megpróbálom az eredeti önbeállós, siklócsapágyas verziót. Úgy méretezem tárcsát, hogy ha mégsem lesz jó, akkor legyen lehetőség kiesztergálni a tárcsából a golyóscsapágy fészkét. És akkor jönne a 2.0-ás verzió.
Lapozgattam a hegesztos topikot es ott lattam, hogy inkabb ide valo a gepvasarlassal valo kerdes. Bar ott is kaptam mar nem keves segitseget, de azert megkerdezem itt is. Egy regi Wallius 220-at valtanek le.
Ez a 4 gep nagyjabol egy arkategoriaban van. Sarok es tompavarratra egyarant hasznalnam, kb 3-20mm lemezvastagsagig. Esetleg valakine javaslata ezzel kapcsolatban?
hónapok óta keresek használtan sajnos nincs a közelben.nagyobb teljesítményű,csak ezek a kicsi 50liter alattiak használtan.Még ifa kompresszoron gondolkodtam, de mire mindent beszerzek nembiztos,hogy olcsóbb lesz és nem tudom mennyi levegő tud percenként.Egyébként köszönöm a válaszodat
Ma összeraktam a fémdaraboló fűrészt, legalább is annyira, amennyi alkatrésze megvan. Szépen megy a motorja, a fordulatszám szabályzó, teljesen újszerű a gép, látszik, hogy szinte nem is ment. Ami kínja van, azok a hiányzó alkatrészek és a hanyag tartásból eredő korrózió. Szerintem ridegtartásban volt, magyarán ki volt baszva a szabad ég alá, vagy max egy fedett pajtában lakott. Tiszta sár volt, a csavarok, acél alkatrészek berozsdásodva, akadozott rajta minden. De most már nagyon szépen fest, finoman megy.
Már "csak" a hiányzó alkatrészeket kell legyártanom. Nagy segítségemre volt Vati fórumtárs, akivel intenzív levelezést folytattunk az elmúlt napokban, képes volt szétszedni a gépét, hogy leméregesse, lefotózza, videózza az inkriminált alkatrészeket, és mechanikákat. Ezúton is köszönet neki.
Már megvan a szalagtárcsák méretezett rajza. A szabadonfutó meglepetésemre siklócsapágyas. Első gondolatom az volt, hogy én precízen illesztett golyóscsapágyas tárcsát csinálok, de rajzolás során, a kapott méretekből arra jutottam, hogy ez a tárcsa elég lazán van illesztve a tengelyre, vagyis kotyog. Kérdésemre Vati is megerősítette, sőt le is videózta, hogy mennyit mozog. Annál jóval többet, mint hogy ez kopás, hanyag szerelés, vagy konstrukciós hiba lenne. Különösen annak fényében gondoltam, hogy ez egy meglepően precízen épített gép, minden illesztett felület CNC-vel lemunkálva, a mechanikák nagyon átgondolt, masszív szerkezetek. A feszesség állító excenteres szánszerkezet is mozog axiálisan néhány mm-t, rugóerő ellenében, koppra húzott csavarokkal is. És Vati gyári állapotú gépe szépen dolgozik ezzel a kotyogós szabadonfutó mechanikával.
Szóval ez nem lehet véletlen. Az lenne a kérdésem a tapasztaltabbakhoz - elsősorban Csikarc véleménye érdekelne - hogy jól gondolom-e, hogy ez a "kotyogás" nem más, mint egy gyárilag beépített egyszerű önbeálló csapágy?
A faipari szalagfűrészemen a szokásos módon állítható a szabadonfutó tárcsa tengelyszöge. Ott a nagyobb tárcsatömeg, a jóval nagyobb fordulatszám miatt fixen kell rögzíteni, de a fémdarabolónál simán működhet. Sokkal kisebb a tárcsa, jóval alacsonyabb a fordulatszám. A szalag az optimális egyensúlyi pozíción túl úgy sem húzza a tárcsát, és a szalagot úgy is a szalagvezető görgők tartják nagyon masszívan. Legalább is én így gondolom. Jól gondolom?
Nem lehet rossz gép, de 80 ezer körül én inkább egy használt, jó bőrben lévő szíjhajtásost választanék. Bár, ha nekilátnál építeni, az sem jönne ki olcsóbban, ha mindent úgy vennél meg hozzá. A márka ebben az esetben sem jelent sokat, többféle színben, név alatt megkaphatod ugyanezt. Kínai gyártmány, de nem hinném, hogy bármi gond lenne vele.
Egy combos kéthengerest direkthajtással megindítani 6 bar felett már kihívás lehet a motornak. Különösen hideg időben.
Nekem is direkthajtásos 50 literes kínaim van (Profi Air). Csak egyhengeres, de nagyon bevált. Ugyanezt lehet kapni ABAC, NUAir és még legalább négyféle néven és színben. Én kétéves garanciával kaptam.
Sajna még nem volt próba üzem sem,de ami késik nem múlik!!
Még a motor lefogatást/ékszij spanolást kell megoldani,ezen felül kap még egy vizes hűtést,egy Bmw fűtőradiátor már meg van,már csak a csövezés kell neki és egy viz szivattyú ami kergeti a vizet a hengerfejbe meg a radiátorba.
Egy ilyen lesz erre szánva.Ékszijtárcsa rá és ennyi.
Igen Ikarus kompresszor.Pontos tipusa Csonka tk-200.
A ventilátoros tárcsa szerintem eredetileg is kompresszoron szolgált,úgy vadásztam a neten,jófogáson.Vas öntvényből van,van neki súlya,jó kis lenditő tömegként is fog üzemelni.
Érdeklődöm nincs valakinek kompresszora eladó 2 hengeres. Látom van itt sok szép gratulálok hozzá. Esetleg az einhell BT AC 400/50-esről mi a véleményetek?
Én is úgy festek, hogy a kompresszor a garázsban és egy 10m-es tömlővel kint a kert végében, az "organikus festőkamrában". A kerítést és ezt a kis zugot teljesen benőtte a lonc. Festés előtt vízzel fellocsolom a környezetet, így semmi por, a festékködöt meg felfogja a nedves növényfal. Tök jól működik.
Ez nagyon profi munka, gratulálok. Kedvet kaptam, hogy átépítsem egy ilyen kéthengeresre a gyári, direkthajtásos 50 literesemet. De most a fémvágó szalagfűrészt kell befejeznem :-(
De miért lemezből csinálsz rá szíjtárcsa burkolatot? Ha jól látom, az a nagy tárcsa, az egyben a ventillátor is. Ezeknél csak rácsot szoktak burkolatként alkalmazni, hogy a kellő hűtés meglegyen.