Fénysorompó van, jelzőkkel függésben. Mivel főutat érint, nem lehet visszaminősíteni nem biztosított átjáróvá. És ha az IKR iparvágányhoz megy ki a vonat, akkor bizony-bizony át kell menniük ezen az átjárón. Igen, van, hogy egy hónapig nincs kocsi, máskor meg az állomás négy vágánya így néz ki:
1. vágány: rakodó, itt gabonát raknak
2. vágány: rakott kocsik az IKR-hez
3. vágány: átmenő fővágány, ide jön be az IKR-ből a gép
4. vágány: Az IKR-ből behozott üres kocsik.
egyébként olyan ez, mint az "Iván Csonkin közkatona", őket is itt felejtették. Anno 1999-ben júniustól novemberig még Mezőhídvégen is ott voltak az állomáskezelők, adták a jegyet. Itt mondta Irénke néni (állomáskezelő) ezt a filmes hasonlatot.
Ja:
"Ha nincs vonat, minek a sorompó?
Ha vonat jön, úgyis elállja az utat, nem?
Ha meg nincs vonat...csak meredezik... és irígykednek"
Igazán ez is egy nagy baja az államvasúti rendszerben működö kisforgalmú, helyi jelentőségű vonalaknak. Az az iszonyatosan túlbonyolított szabályrendszer, ami nem tudja figyelembe venni az egyszerűbb helyi körülményeket. És ebben a sorompók csak a kisebb gondot jelentik.
Hol vannak a feltételes megállók, az egyszemélyes kiszolgálású vonatok, a sűrűn közlekedő rövid vonategységek... és még sok minden más?
Ne légy má' ilyen kultúrálatlan!!! :-)
Az egy kortárs magyar film. A magyar társadalom viszonyait mutatta be a 80-as évek végén. Ma már csak néhány helyen tudnának ilyet élőben forgatni. Pl. Enyingen, ahogy "egy hónapig vonatot se lát" a 4 forgalmista... Brrrr... Még leirni is rossz.
Apropó! Ha nincs vonat, akkor minek a sorompó? Vagy ha mégis arra vetődik egy-egy vonat, miért nem állnak ki tárcsával az útra a vonatszemélyzet tagjai? Vagy önkiszolgálás, mint Drávafokon?
Van, hogy egy hónapig vonatot sem látnak.
Jelentik a buszt Lepsénynek.
Jegyet 1999. decembere óta nem adnak.
Akkor miért?
1999 őszén voltak arrafele revizorok, megnézték a biztosítóberendezést. A fénysorompó vezérlésének átalakítása vegyes (vonat által vezérelt és állomási) üzemre volt a vizsgálat tárgya. 70 millióra jött ki az összeg. Így maradt a négy fő forgalmista.
A pénztárat visszakérték már párszor, hogy a bérleteket és acsoportos űrjegyeket ki tudják adni, de ez Pécs...
A gabonaforgalmi iparvágányát nem használják, sőt, a kitérő ki van zárva a forgalomból (kitérő irányban). Az IKR iparvágánya 1 km-re van Enyingtől, műtrágyatelep, oda vezet az iparvágány, 1988-ban létesítették. Tengelyátszerelt kocsik is szoktak jönni.
Az állomáson (Enyingen) adnak fel gabonaféléket főleg a lajoskomáromiak. A gabonások iparvágányán évek óta nem volt kocsi.
Az állomáson egyébként forgalmi szolgálat van, 22.00-tól 4.00-ig megszakítással.
Ja, Looksharp, most jut eszembe...
Láttad tegnap este a Filmmúzeumon az Európa Kempinget? Szentes állomás volt benne. Többször is bemondták a hangosbemondóba, hogy "vonat indul Fábiánsebestyén, Gádoros, Orosházára a harmadik vágányról"
Ez érdekes, mert én a hatalmas gabona-tárolók felé vezető iparvágányt teljesen gazosnak és rozsdásnak láttam, a kitérő pedig egyenesben állt, és fényes (és marha görbe) vágányok vezettek tovább a pusztába. Ez lenne az illesf kolléga áltál említett üzem? És akkor melyik az IKR?
Ettől persze még lehet, hogy néha begördül egy vonat a gabona-tárolókhoz, mert bár a kitérőirány rozsdás volt, a váltó csúszkája olajosnak tűnt...
Nos, ha valakit megbántott a stílus, elnézést kérek. De azért azok is gondolkozzanak már el egy picit, akik ismeretlenül becsmérelnek embereket, munkákat, anélkül, hogy tudnék kiről, vagy miről is van szó.
Egyébként nem vagyok agresszív, csak cinikus (de az nagyon).
Ez egy udvarias megszólitás volt, bár lehet, hogy Számodra ez idegen. Majd legközelebb azt irom, hogy "Laci, ba' meg!"
Amúgy olyan értelemben kollégák vagyunk, hogy - ha nem is sokáig - de egy kenuban eveztünk...
Ott derül ám csak ki igazán, hogy ki kinek a kollégája...:-)
Azért, mert nem éppen úgy gondolkodom a kedvenc vonaladról, ahogy Te, nem tartom magam bezárás-pártinak. Ellenben az agresszivitásod nagyon nem tetszik. Nem így ismertelek meg anno. De nem akarok meddő vitát kezdeni Veled.
Ps.: én NEM arról mondtam véleményt, hogy be kell-e zárni bármelyik vonalat is (mert be kellene sajnos), hanem a hangnemről és stílusról. És ezt egy "nem-bezárás-párti" is mondhatta volna, és valszeg gondolták is egy páran.
Ennyi :-(
Enying: van közforgalmú rakodás (gabona), és kiszolgálják az IKR iparvágányt is, nappal járnak tehervonatok. A forgalom intenzitás változó, van, hogy egy hónapig semmi, majd egy hónap alatt összejöb 6-7000 tonna az IKR é a közforgalom kocsijaiból.
Hát, ha te ezt annak fogod fel... Nem tudom, a te dolgod. Vitázni nem is akartam, nem látom értelmét. De azt azért elárulom: anno örültem, amikor valaki kiutasított a vasútmániás topicból. Ahogy a gőg gőgjével leszólod az itt írókat, akik nem értenek veled mindenben egyet. Légy oly kedves, nézz egy kicsit magadba.
Egyébként veled kapcsolatban lenne okom anyázásra is, de azt nem szoktam, legfeljebb négyszemközt, de azt hiszem, nem fogunk mi olyan közel találkozni, hogy erre sor kerüljön.
A megszüntetés napra pontosan 1 éves évfordulóján bejártam a vonalat egy másik hazai mellékvonal pályamesterével: meglátása szerint a 64-es sokkal job állapotú, mint az ő vonala. Nála azonban 30-40 km/h-val mehetnek, évente pár kilómétert innen-onnan szerzett anyagbokból átlépít, most dolgozik egyes szakaszokon az 50-60 km/h elérésén.
Szóval hozzáállás kérdése, még a mellékvonalak mostani pénztelensége mellett is.
De vedd még észre, hogy az utóbbi 10 évben vonalfelszámolásra (állandó jellegű vonatpótló busz) csak a pécsi ig. területén került sor.
Homályos emlékeimben rémlik a 90-es évek közepéről egy féloldalas szívhezszóló Népszabadság cikk egy baranyai vasútvonalról, amelyen csaknem végig 20-25-tel mehetnek a vonatok, a menetidő így több óra, tehát hamarosan bezárásra fog kerülni.
Százmilliókról beszéltek már akkor is, és hogy akkor is csak 40-nel lehet csak menni, tehát felújítása is esélytelen. (Én ezt akkor természetesen nem értettem, mert vasúti műszaki tudásom 99%-át az internet jóvoltából sikerült beszereznem.)
Ma már tudom, hogy a 64-esről volt benne szó, csak kérdés, hogy mikor. Sajnos csak 2001-től van onlány NOL archívum.
A bezárás szvsz nem műszaki kérdés volt, csak a Bz siklása kitűnő apropót szolgáltatott hozzá.
Van ma is olyan vonal(szakasz),rosszabb mint a 64-es 1997-ben,ahol ma is közlekedik vonat nagyobb sebességgel.
Végignéztem az összes 64-esről szóló képet. Az 1997-es bezárástól a tegnapiig mindet.
Én a vonalat "életében" nem láttam, egyszer ha a környéken járok, biztos kószálok arra egy kicsit mert gyönyörű a környék, ennek a vasútvonalnak meg így a képek alapján is lejön a csodálatos (és szomorú) hangulata...
Javítsatok ki, de a képeitek alapján nekem nem tűnt annyira rossz állapotúnak a vonal, hogy anno csak 20-szal lehetett rajta végig menni... Enying határában sokkal girbe-gurbábbak voltak a sínek, és ott is 20-szal mentek a szerelvények a vége felé, (apropó, meg tudja nekem valaki mondani, hová van ott még teherforgalom és mit visznek?)
Azt értem, hogy az eredeti 40 (50?) az ívek miatt volt, de hogy vmax most 20 vagy 30, mi alapján döntik el? Fekszint és nyomtávhibák nagysága? Vagy szűkebb ívekben a a hibák "jobban számítanak"?
(Attól most tekintsünk el, hogy vmax 20, vagy 30 egyremegy, nem lett volna sokkal úgy sem versenyképesebb a vonal, bár arra kíváncsi lennék, hogy mennyit spóroltak a vonal kétszeres zsákosításával...)