Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Ha tehetek egy megjegyzést: én vezetékes tolatókamera szett-et vettem volna.
A vezeték nélküli kamera-próbálkozáson már régen túl vagyok. Már az asztalon történő összeszerelés során is zavaros, brummos, csíkos képet kaptam, annak ellenére, hogy különösebb zavarforrás nem volt a közelben. Így aztán eltekintettem a beépítéstől, és gyorsan túladtam rajta.
Nem csupán nekem van nem éppen kedvező véleményem róla:
Mindkét esetben be kell juttatni a kasztniba a vezetékeket, s csatlakoztatni a tolató lámpához menő tápvezetéket.
A vezeték nélküli alkalmazásakor csupán tolatólámpától a műszerfalig történő vezetékelés spórolható meg. Ugyanakkor az adónak a tápellátását a tolatólámpánál, illetve a vevőnek a monitornál is meg kell oldani.
Az RCA és integrált tápvezeték tolató lámpától való előre vitele nem bonyolult. A Youtube-on több megoldás is található.
Előny: biztos, stabil kép, megbízható kapcsolat, ugyanis az adó vagy vevő bármikor meghibásodhat (annak ellenére, hogy többnyire hosszú életű), s a cseréje a munka mellett új egység vételét is jelenti.
Még nem találkoztam olyan kamerával – ellentétben a fejegységekkel, illetve néhány, egyéb más monitorral –, amely esetében kikapcsolható a segédvonal. Tolatókamera raszteres, vagy raszter nélküli lehet. Legalábbis eddigi ismereteim szerint. Ki mit választ!
Eddig még csupán két autó esetében tudtam elkerülni a fúrást (Honda Jazz, Kia Rio), bár az a 10-12 mm-es furat nem jelent különösebb gondot, ugyanis egy gumi kábel kivezető/átvezető (több névvel is illetik), tökéletesen megoldható a kábel szigetelt módon, a kocsiszekrénybe történő átvitele. Az említett autót nem ismerem, főként a tervezett szerelés szempontjából, ezért csak tippelni tudok.
Szerintem a korábban linkelt, segédvonal nélküli tolatókamerát épp úgy be lehet szerelni, mint a rendszámtábla keretbe integrált kivitelt. Több autóba is szereltem az utóbbiból, s elfogadhatóan is működnek, de jelen esetben – főként, hogy a fejegység rendelkezik dinamikus raszter kijelzéssel –, inkább a segédvonal nélkülit preferálnám.
Ismételten köszönöm a választ. Lassan haladok, de kezd összeállni. Még a tolatókamera van. Ha most hatramenetbe kapcsolok, akkor megjelenik a monitoron egy auto ikon, és egy raszteres kép ami a kormány fordításra, szintén fordul. Milyen kamerát vegyek, ami a saját raszteres képével nem üti a médiás képet? tuti zavaró lenne együtt a kettő.
Vagy kikapcsolható valamelyikben a raszter funkció?
Nem tudom, hogy a rózsaszínű vezeték konkrét esetben mire szolgál. A képet csupán példaként – mikrofon bemenet szemléltetésére – töltöttem fel.
Mint, ahogy valahol már említettem, a Power Control vezeték több funkciójáról tudok, de az kék/fehér színnel jelölt:
– a vezetékre adott állandó 12 V-tal meggátolható a beállított adók és óra felejtése;
– elektromos antenna működtetése;
– erősítő csatlakoztatása.
Ismereteim szerint, a rózsaszín is több funkció jelölésére szolgál (gyártó, típus függvénye):
– reverse, Brake (CTL). Testre kötésével biztosítható optikai meghajtó üzeme, videó lejátszás, bár erre a célra már találkoztam barna színű vezetékkel is;
Köszi! Az infom szerint rootolás után már lehet hozzá progit rendelni,de erre nem vállalkozok.Egyébként az új fejegységekben egyre több támogatja,de erősen a közép kategóriától.
Szerintem, nem sok mindent lehet tenni. Legalábbis nem tudok róla. Nem éppen szerencsés megoldás, ha a kamera nem az autó hossztengelyében helyezkedik el. Az autó mögöttes területe jól látható, de mivel a rasztervonalak tengelye nem esik egybe a jáműével, azért egy kissé csalóka.
A képek a tengelyvonalban levő és attól oldal irányban eltérő (konrétan Vitara gyári készülék) segédvonalak helyzetét mutatják.
Tudtommal, az Androidos készülékek nem biztosítják a raszterek oldal irányú állítását, ami persze nem jelenti azt, hogy nincs is ilyen fejegység. Emlékezetem szerint, kb. 5-8 éve találkoztam viszont olyan visszapillantó tükörbe integrált kijelzővel, mely esetében, bár korlátozott mértékben, de volt függőleges és vízszintes állítási lehetőség is.
Sziasztok! Beépítettem a vitarába egy 2 dines androidos fejegységet,ami szinte tökéletes.Amivel nem tudtam mit kezdeni,a tolató kamera segédvonal....gyárilag csak le-fel lehet kalibrálni,jobbra balra nem,és sajna a vitarában nem középen van a kamera...Valaki erre tud valami megoldást? A készülék nem rootolt.Szép Napot!
Köszönöm a segítséged, de már többen néztük és nincs az extra setting menü alatt állítási lehetőség. Nem tudom - lehet buta kérdés - monó vagy sztereó jack kell bele? Eddig sztereó jackkel próbáltuk, semmi.
akkor a leírás szerint, rendelkezik külső mikrofon (external microphone) bemenettel.
Amennyiben a hirdetésben szereplő „Settings”-nek megfelelő beállítási lehetőségeket tartalmazza, akkor mindenekelőtt az „Extra Settings”-ben néznék utána a belső/külső mikrofon beállítási lehetőségének, s csak a legvégső esetre hagynám a belső fizikai kiiktatását.
Olyan esettel még nem találkoztam (persze semmi sincs kizárva!), hogy ha biztosított a külső mikrofon csatlakoztatása, akkor ne lehessen aktiválni bármelyiket is.