(Egyébként sokat gondolkoztam azon, hogy van-e valamilyen „evolúció” a közép-európai országok forgalmi utasításai között? Az ember azt gondolná, hogy minden az osztrák utasításból származik, mégis elég komoly eltérések vannak, pl. Csehországban van magyar és német jellegű alakjelző is, stb. Ki lehet mutatni ilyen téren valami összefüggést? Ha a közlekkarra járnék, akkor tuti, hogy írnék ebből a témából valami TDK-t, de az ELTÉn ez senkit sem érdekel :)
nohab: Nem fér bele a szolgálatba. Pontosan nem tudom, hogy melyikbe, de az is lehet, hogy nem tudják levinni rá a szerelvényt, mert nincs nyitva a vonal még akkor.
A MÁV-közlemény azóta már módosított, mely szerint 10-étől a 4-es, 22-es vonalon is teljesen helyre áll a Bz-forgalom.
A Nyugatiban levő hirdetmény szerint a 4-es vonalon is részben helyreállít a vasúti forgalom, azonban az első és az utolsó vonatpárt továbbra is busz viszi.
Nem fér bele a szolgálatba. Pontosan nem tudom, hogy melyikbe, de az is lehet, hogy nem tudják levinni rá a szerelvényt, mert nincs nyitva a vonal még akkor.
25 évvel ezelőtt én is vörös zászlóval integettem az Úttörővasúton. Hűvösvölgyben meg Széchenyi-hegyen. Körüljáráskor. Közeledj felém, lassan, távolodj tőlem, megállj...
Hú, az a Széchenyi-hegyi Siemens-Halke...
De szeretem ezt a bizbert...
Technikai megoldásként sokkal szebbnek tartom, mint a jelfogók, pláne az áramkörök "kuszaságát"...
Ja, és természetesen egy SH-bizber csak úgy sugározza magából a VICINÁLIS feelinget!!!
Attól, hogy valaki nem támogatja a bezárásukat, az észzerű átalakítást, hatékonyabb működtetést nyugodtan támogathatja.
Az átalakítás nem feltétlenül kell, hogy egyenlő legyen a bezárással vagy az iparvágánnyá való "előléptetéssel". Csak a saját nevemben nyilatkoztam.
üdv!
érdekességként mondom hogy múlt pénteken 2 db Ks kocsit láttam Enyingen,sóderrel megrakva.hamár azt az IKR üzemet nemrég emlegettétek.
van hogy a vontpótló az enyingi állomásról visszafordul a központ felé a 64-es főútra és a Lajoskomárom-Kabóka táblánál fordul el balra a Vas Gereben útra.
van hogy az állomásról kijövet jobbra fordul és még az átjáró előtt balra a Nagyatádi útra,azon végigmegy és kiér a Vas Gereben útra ahol természetesen balra fordul Kabóka irányába.
A harmadik lehetőség az hogy az állomásról kijövet elmegy Simontornya irányába,átmegy a vasúti átjárón és a város határában elfordul jobbra az IKR felé.az IKR-nél újra átmegy a síneken (balra nézve:egyenesen:Kabóka(Mezőhídvég)jobbra kitérő:IKR)és ezután még egy km és eléri a Lajoskomáromba vezető műutat.
A szakértők szerint a kormány komoly elkötelezettséget vállalt azzal is, hogy lemondott a MÁV gazdaságtalanul üzemelő mellékvonalainak bezárásáról. Ezeket a jövőben is az állami vasútnak kell üzemeltetnie.
Ez biztosítja a leginkább a elpusztulásukat. Mert így biztosan nem fejlődik semmit, garantáltan konzerválódik a primitív színvonaluk még sok-sok évre, a világ meg szépen nyugodtan elmegy mellettük.
Nincs, mert továbbra sincs pénzem új fényképezőt venni... Majd elkérem a testvéremét, és akkor talán le tudom majd vadászni a gépezetet valami tehervonattal.
Tegnap hazafelé volt még fél órám sötédeséig, ezért gyorsan bakancsot húztam, és elvégeztem a 64-es egyik szakaszának "műtanrendőri bejárását". A "PFT" jó munkát végzett, a 247-es szelvényig (persze tovább is) valóban járható a vonal. :-)
Kérdésem (nem találós): Pécsvárad Erdősmecske felöli bejárati jelzője miért "C"?
Pénz helyett garanciát kap a MÁV
Felzárkózás az élenjáró román vasúthoz?
NSZ • 2003. november 5. • Szerző: Kapitány Szabó Attila
traficc :
Egy cikk a MÁV-ról a vasutas topicban.
Ami ebből ide, ebbe a topicba tartozik :
1./
A szakértők szerint a kormány komoly elkötelezettséget vállalt azzal is, hogy lemondott a MÁV gazdaságtalanul üzemelő mellékvonalainak bezárásáról. Ezeket a jövőben is az állami vasútnak kell üzemeltetnie.
traficc : Ez hosszabb ??? távra megoldja a bezárjuk/ne zárjuk vitát.
Amig szocialista kormány van, bezárás nincs.
Az állam fizet.
2./
Igaz, 2005-ben mintegy 300 kilométernyi szárnyvonalon, az önkormányzatokkal közösen, két kísérleti társaságot kell életre hívni.
traficc :
Az igaz, hogy ezt már kétszer-háromszor életre hívták, de most kaptak még két évet .
Nem az üzemeltetésre hanem az alapításra.
E két mellékvonali vasút lesz valószínűleg a világ leghosszabban ALAPÍTOTT vasútja.
Jó 6-8 évig alapítják őket.
Folyamatosan.
130 éve a vasúépítések hőskorában ennyi idő alatt 200-300 km-nyi pályát építettek, s ebből az alapítás 2-3 hónap volt.
A ma reggeli balassagyarmati meglepetésmozdony az M47 2061-es. Az 1980-as évek második fele óta nincs 2000-es dácsia nálunk, most valahonnan szereztek egyet. Meg tudja valaki mondani, hogy honnan jött ez a gép?
---------------
A Nyugatiban levő hirdetmény szerint a 4-es vonalon is részben helyreállít a vasúti forgalom, azonban az első és az utolsó vonatpárt továbbra is busz viszi.
talpfaszámláló: ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között. No, azt sikerült megtudnom, hogy próbamenet már volt kint, még mérőkocsi is, a PFT-sek nyilván ezért (is) jártak többször is kint.
De még nincs végleges döntés az újraindításról.
talpfaszámláló:
ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között. Hát, ez lehetséges (bár ilyenkor ki szoktak adni egy pár soros közleményt, melynek nyoma sincs a honlapon), de az szinte biztos, hogy legkésőbb a menetrendváltással visszaáll mindenütt a Bz - a politikai ígéretnek megfelelően.
De ez nem jelenti bármelyik vonal végleges megmenekülését.
Azért nem lenne rossz egyszer végig síneken végigzötyögni a 64-esen.
No, persze ez csak akkor történik meg, ha legközelebb is lehetősegem lesz némi fizikai munkára a középső szakaszon :))
A dzsungelharcosoknak gratulálok az előrehaladásért, és persze a kitartásért!
Nem tudom írta -e már valamelyikőtök, de ma az az infó jutott a fülembe, hogy ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között. Ha ez így van (erősítsen meg valaki), akkor talán még nincs teljesen elveszve a vonal sorsa... :-o)
Esetleg valaki meg tudná mondani a címét, szívesen utánakeresnék a Net-en?
Akkoriban még a Net kevéssé volt elterjedt nálunk, (NOL archívum 2001-től van, Vasutas hírlap 1998-től), ez csak akkor lenne meg, ha valaki kivágta, eltette, beszkennelte és felrakta volna. Ha akadt volna ilyen, arra már biztos ráleltünk jelen fórumok valamelyikén, bár eldugott csodák mindig vannak...
1. vágány: rakodó, itt gabonát raknak
2. vágány: rakott kocsik az IKR-hez
3. vágány: átmenő fővágány, ide jön be az IKR-ből a gép
4. vágány: Az IKR-ből behozott üres kocsik.
Hű, de megnéznék egy ilyet...!
Meg kéne kérni az ott dolgozókat, hogy fotózzák már le, olyan ritkán esik meg az ilyesmi, kevés az esélye, hogy arra vetődik valami vasútmániás :-)
(A teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy az idézet alant i.m. Hofi Gézától származik)