Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2661
"A vasútnál akkor is vörös zászlóval integettek, amikor máshol ezért börtön járt"

Moldova vasutaskönyvéből az idézet.

Előzmény: Törölt nick (2654)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2660
Ez ügyben ismereteim TÖBB mint hiányosak.
Előzmény: illesf (2659)
illesf Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2659
Hát, ma is okosabb lettem. Köszi a kiegészítést!

(Egyébként sokat gondolkoztam azon, hogy van-e valamilyen „evolúció” a közép-európai országok forgalmi utasításai között? Az ember azt gondolná, hogy minden az osztrák utasításból származik, mégis elég komoly eltérések vannak, pl. Csehországban van magyar és német jellegű alakjelző is, stb. Ki lehet mutatni ilyen téren valami összefüggést? Ha a közlekkarra járnék, akkor tuti, hogy írnék ebből a témából valami TDK-t, de az ELTÉn ez senkit sem érdekel :)

Előzmény: Törölt nick (2654)
István Gyuri Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2658
nohab: Nem fér bele a szolgálatba. Pontosan nem tudom, hogy melyikbe, de az is lehet, hogy nem tudják levinni rá a szerelvényt, mert nincs nyitva a vonal még akkor.

A MÁV-közlemény azóta már módosított, mely szerint 10-étől a 4-es, 22-es vonalon is teljesen helyre áll a Bz-forgalom.
Előzmény: nohab (2657)
nohab Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2657
A Nyugatiban levő hirdetmény szerint a 4-es vonalon is részben helyreállít a vasúti forgalom, azonban az első és az utolsó vonatpárt továbbra is busz viszi.

Nem fér bele a szolgálatba. Pontosan nem tudom, hogy melyikbe, de az is lehet, hogy nem tudják levinni rá a szerelvényt, mert nincs nyitva a vonal még akkor.

Előzmény: illesf (2638)
Váci Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2656
25 évvel ezelőtt én is vörös zászlóval integettem az Úttörővasúton. Hűvösvölgyben meg Széchenyi-hegyen. Körüljáráskor. Közeledj felém, lassan, távolodj tőlem, megállj...
Hú, az a Széchenyi-hegyi Siemens-Halke...
De szeretem ezt a bizbert...
Technikai megoldásként sokkal szebbnek tartom, mint a jelfogók, pláne az áramkörök "kuszaságát"...
Ja, és természetesen egy SH-bizber csak úgy sugározza magából a VICINÁLIS feelinget!!!
Előzmény: Törölt nick (2654)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2655
Miért kérsz elnézést ??

Sokan sokakat elküldtek már sok topicból.

1./ Én még senkit.

2./ Véleményed.

3./ Még egyet is értek vele.

4./ Akinek meg nem ez a véleménye az , ha elég kultúrált akkor odaírja a sajátját, ha meg nem majd anyázik +köpjöd egyet.

Velük együtt színes a világ.

Szükség van felkészületlenekre is, hogy okosságunk kellőképpen kimagasodjék........:-)))
copy right = Mikszáth

Előzmény: M40 120 (2652)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2654
Így van.

Bakterjaink jó 120-140 évig integettek vörös zászlóval.

illésf viszont olyan fiatal (irigylem is érte), hogy ezt már nem látta ??? láthatta.
.......:-)))

Előzmény: gumidani (2651)
M40 120 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2653
észzerű=ésszerű ha minden igaz
Előzmény: M40 120 (2652)
M40 120 Creative Commons License 2003.11.07 0 0 2652
Üdv !

Attól, hogy valaki nem támogatja a bezárásukat, az észzerű átalakítást, hatékonyabb működtetést nyugodtan támogathatja.
Az átalakítás nem feltétlenül kell, hogy egyenlő legyen a bezárással vagy az iparvágánnyá való "előléptetéssel". Csak a saját nevemben nyilatkoztam.

Elnézést

Köszi

Előzmény: Törölt nick (2647)
gumidani Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2651
Traffic még emlékszik arra, amikor vörös/piros zászlóval integettek.
Előzmény: illesf (2649)
nidsz Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2650
üdv!
érdekességként mondom hogy múlt pénteken 2 db Ks kocsit láttam Enyingen,sóderrel megrakva.hamár azt az IKR üzemet nemrég emlegettétek.

van hogy a vontpótló az enyingi állomásról visszafordul a központ felé a 64-es főútra és a Lajoskomárom-Kabóka táblánál fordul el balra a Vas Gereben útra.
van hogy az állomásról kijövet jobbra fordul és még az átjáró előtt balra a Nagyatádi útra,azon végigmegy és kiér a Vas Gereben útra ahol természetesen balra fordul Kabóka irányába.
A harmadik lehetőség az hogy az állomásról kijövet elmegy Simontornya irányába,átmegy a vasúti átjárón és a város határában elfordul jobbra az IKR felé.az IKR-nél újra átmegy a síneken (balra nézve:egyenesen:Kabóka(Mezőhídvég)jobbra kitérő:IKR)és ezután még egy km és eléri a Lajoskomáromba vezető műutat.

illesf Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2649
Vörös zászlóval nálunk nem nagyon szoktak a bakterok integetni, Csehországban viszont igen. Nálunk a sárga zászló dívik.
Előzmény: Törölt nick (2647)
illesf Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2648
Ezen én már kb. három hete meglepődtem, csak akkor még valszeg nem olvastad ezt a topicot, no meg akkor még a 230-as volt itt.

Ma a 2061-es Diósjenőn anyagolt (még a második vágányt gányolják, csinosítgatják).

Előzmény: Törölt nick (2644)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2647
Ebben igazad van.

De sok bezárás vagy átalakítás ellenesnek ez most legjobb hir.

Marad a tekerőrudas sorompo, mellette pirospozsgás bakter vörös zászlóval integet, kedélyesen kanyargó Bz.

De NEM zárják be.

Előzmény: Törölt nick (2645)
FOMA Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2646
Itt Az "A" bejárati jelző,

mellette az iparvágányok. A "B" jelzőre nem emléxem, de elképzelhető, hogy ott van, vagy volt.

Érdekes, hogy az alakjelzőnek fény előjelzője van,

utána viszont Pécsújhegyig ismét alakjelzők, közben Pécs-felső kijárati jelzője fényjelző.

Előzmény: illesf (2641)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2645
A szakértők szerint a kormány komoly elkötelezettséget vállalt azzal is, hogy lemondott a MÁV gazdaságtalanul üzemelő mellékvonalainak bezárásáról. Ezeket a jövőben is az állami vasútnak kell üzemeltetnie.

Ez biztosítja a leginkább a elpusztulásukat. Mert így biztosan nem fejlődik semmit, garantáltan konzerválódik a primitív színvonaluk még sok-sok évre, a világ meg szépen nyugodtan elmegy mellettük.

Előzmény: Törölt nick (2639)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2644
A 7N voltam én is Bgyarmaton, és ennél is nagyobbat lepődtem: ott állt a fűtőházban az M40,234
Előzmény: illesf (2643)
illesf Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2643
Nincs, mert továbbra sincs pénzem új fényképezőt venni... Majd elkérem a testvéremét, és akkor talán le tudom majd vadászni a gépezetet valami tehervonattal.
Előzmény: klapperes (2642)
klapperes Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2642
M47 2061????????????
Az helyi, azaz székesfehérvári!!! Fotó?
Előzmény: illesf (2638)
illesf Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2641
Mintha lett volna valami iparvágány külön bejárati jelzővel Vasas-Hird felől, de ebben nem vagyok egészen biztos.
Előzmény: Váci (2640)
Váci Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2640
Sziasztok!

Tegnap hazafelé volt még fél órám sötédeséig, ezért gyorsan bakancsot húztam, és elvégeztem a 64-es egyik szakaszának "műtanrendőri bejárását". A "PFT" jó munkát végzett, a 247-es szelvényig (persze tovább is) valóban járható a vonal. :-)

Kérdésem (nem találós): Pécsvárad Erdősmecske felöli bejárati jelzője miért "C"?

Törölt nick Creative Commons License 2003.11.05 0 0 2639
Carpy (98519) :

Pénz helyett garanciát kap a MÁV
Felzárkózás az élenjáró román vasúthoz?

NSZ • 2003. november 5. • Szerző: Kapitány Szabó Attila

traficc :
Egy cikk a MÁV-ról a vasutas topicban.
Ami ebből ide, ebbe a topicba tartozik :

1./
A szakértők szerint a kormány komoly elkötelezettséget vállalt azzal is, hogy lemondott a MÁV gazdaságtalanul üzemelő mellékvonalainak bezárásáról. Ezeket a jövőben is az állami vasútnak kell üzemeltetnie.

traficc : Ez hosszabb ??? távra megoldja a bezárjuk/ne zárjuk vitát.
Amig szocialista kormány van, bezárás nincs.
Az állam fizet.

2./
Igaz, 2005-ben mintegy 300 kilométernyi szárnyvonalon, az önkormányzatokkal közösen, két kísérleti társaságot kell életre hívni.

traficc :
Az igaz, hogy ezt már kétszer-háromszor életre hívták, de most kaptak még két évet .
Nem az üzemeltetésre hanem az alapításra.
E két mellékvonali vasút lesz valószínűleg a világ leghosszabban ALAPÍTOTT vasútja.
Jó 6-8 évig alapítják őket.
Folyamatosan.

130 éve a vasúépítések hőskorában ennyi idő alatt 200-300 km-nyi pályát építettek, s ebből az alapítás 2-3 hónap volt.


illesf Creative Commons License 2003.11.04 0 0 2638
A ma reggeli balassagyarmati meglepetésmozdony az M47 2061-es. Az 1980-as évek második fele óta nincs 2000-es dácsia nálunk, most valahonnan szereztek egyet. Meg tudja valaki mondani, hogy honnan jött ez a gép?

---------------

A Nyugatiban levő hirdetmény szerint a 4-es vonalon is részben helyreállít a vasúti forgalom, azonban az első és az utolsó vonatpárt továbbra is busz viszi.

István Gyuri Creative Commons License 2003.11.04 0 0 2637
talpfaszámláló: ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között.
No, azt sikerült megtudnom, hogy próbamenet már volt kint, még mérőkocsi is, a PFT-sek nyilván ezért (is) jártak többször is kint.
De még nincs végleges döntés az újraindításról.
Előzmény: talpfaszámláló (2635)
István Gyuri Creative Commons License 2003.11.03 0 0 2636
talpfaszámláló:
ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között.
Hát, ez lehetséges (bár ilyenkor ki szoktak adni egy pár soros közleményt, melynek nyoma sincs a honlapon), de az szinte biztos, hogy legkésőbb a menetrendváltással visszaáll mindenütt a Bz - a politikai ígéretnek megfelelően.
De ez nem jelenti bármelyik vonal végleges megmenekülését.

Azért nem lenne rossz egyszer végig síneken végigzötyögni a 64-esen.
No, persze ez csak akkor történik meg, ha legközelebb is lehetősegem lesz némi fizikai munkára a középső szakaszon :))
A dzsungelharcosoknak gratulálok az előrehaladásért, és persze a kitartásért!

Előzmény: talpfaszámláló (2635)
talpfaszámláló Creative Commons License 2003.11.03 0 0 2635
Nem tudom írta -e már valamelyikőtök, de ma az az infó jutott a fülembe, hogy ismét vonat jár Bátaszék és Palotabozsok között. Ha ez így van (erősítsen meg valaki), akkor talán még nincs teljesen elveszve a vonal sorsa... :-o)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.11.03 0 0 2634
Esetleg valaki meg tudná mondani a címét, szívesen utánakeresnék a Net-en?

Akkoriban még a Net kevéssé volt elterjedt nálunk, (NOL archívum 2001-től van, Vasutas hírlap 1998-től), ez csak akkor lenne meg, ha valaki kivágta, eltette, beszkennelte és felrakta volna. Ha akadt volna ilyen, arra már biztos ráleltünk jelen fórumok valamelyikén, bár eldugott csodák mindig vannak...

Előzmény: M41 2127 (2629)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.11.03 0 0 2633
1. vágány: rakodó, itt gabonát raknak
2. vágány: rakott kocsik az IKR-hez
3. vágány: átmenő fővágány, ide jön be az IKR-ből a gép
4. vágány: Az IKR-ből behozott üres kocsik.

Hű, de megnéznék egy ilyet...!
Meg kéne kérni az ott dolgozókat, hogy fotózzák már le, olyan ritkán esik meg az ilyesmi, kevés az esélye, hogy arra vetődik valami vasútmániás :-)

(A teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy az idézet alant i.m. Hofi Gézától származik)

Előzmény: looksharp (2631)
looksharp Creative Commons License 2003.11.03 0 0 2632
Nagyon szivesen.

"Cégünk mindig készséggel áll az Ön endelkezésére!"

Nem kell panaszlevélnek felfogni, szóval választ nem várok.

Előzmény: DrTr (2630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!