Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

avantage Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1986
Tschangow,

>"A V8 az rovid, csak sor4 hosszu! :)"
Igazad van, nemileg hosszabb egy V8, mint egy ugyanolyan dugokkal szerelt sor4. Hiszen ket hajtokar kell, hogy elferjen 1 helyen, igy szelesebb.
Persze ez csak elmelet!

Azt, hogy a V8 olyan rovid, mint egy sor4 csak azert irtam, hogy latszodjon, hogy a sor6 azert hosszabb.

Jo, hogy ekkora marhasagon ennyit tudunk vitatkozni! Tisztara mint a parlament!

Tchangow kepviselo ur, megadom a szot 2 soros viszontvalaszra! :)

Előzmény: Tschangow (1976)
avantage Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1985
>1,1 g-nel nagyobb gyorsulas osszejon
Ez egy elirt mondat. Termeszetesen lassulast akartam irni, hiszen vegig fekekrol beszeltunk.

A gyenge pont a gumi es az aszfalt kapcsolata, az az ami nem tud kb. 1.1 g-nel nagyobb gyorsulast/lassulast atvinni.
Persze draggumi ragacsos aszfalton kepes akar 4-5 g-vel is gyorsitani. (Top Fuel dragszter)

A masik kerdes, hogy mint ugyebar a honlapomon is lathato Subarunal, az ABS valoban nem egyenletes gyorsulast produkal, hanem pulzalot. Viszont ha egyszerusitem a szamolast, akkor az atlagos g ertekkel kell szamolni, nem?
Egyebkent mit szamit az, hogy 0.01 mp-ig (70 km/h-nal ez majd 20 centi) 1.1 g-t is eler a lassulas, ha utana 0.9-re esik vissza?

>Ehhez nem kell több ezer lóerő, csak egy relatíve nehéz lendkerék, egy röviden áttételezett 1. sebességgel "megáldott" váltó és megindításkor ott figyel az 1g
Ezért nem sz@rt se a tehetetlenségi erőn alapuló gyorsulásmérő.

Hat nem tudom mire alapozod ezt. Nemreg mertem egy gepet (holnap mar fennt lesz az oldaolon, GMC Syclone) ami majdnem 2 tizedmasodpercig 1 g felett tudott gyorsulni az elindulas utan, es megis eleg pontos a meres.
Nem 100% pontos, mert az eddig mert autoknak hatul is rugozott futomuve volt, ami ugye ilyenkor osszenyomodik, ezaltal megdol a muszer, es kicsit tobbet mer. (Pl. a Civic eseteben 2.9% elteres)

Egyebkent a Syclonnal jobban elindulni szerintem lehetetlen utcai gumival, barmilyen lendkerek van is az auton. (Ismet gumi-aszfalt maximum kb. 1.1 g, gumitol, aszfalttol fuggoen)
(A TD kispolszki slickkel ment, es a teljes sulya a hatso kerekeken volt, az elsoket megemelte, es ugy is kikapott)

Mellesleg 2 g-ig mer a muszer.

Előzmény: AstraF16v (1975)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1984
Lolga!

Igazad van, de ide vág! :)

Utcai gyorsulás! gyorsulás-negatív gyorsulás-lassulás :)
fékezés-tapadás stb :))) Csak a te kedvedért :)

HRingi időm 11.795! Hurrá!!
ezzel levertem az összes 3-as kategóriás gépet! 1600-2500 ccm-ig!
Egy beteg 25 éves géptől kezdetnek nem rossz! :))) Persze a kategóriámban sehol sem vagyok :(

Előzmény: lolga (1983)
lolga Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1983
megnéztem a fórum címét egyszer.
majd újra mégegyszer.
aztán mégegyszer.
valami nem stimmel: nem látom a címben sem a fizika szakkör, sem a képezzük-magunkat szókapcsolatot!:))))
nem volt erősségem a matek és a fizika, de most már könnybelábad a szemem ettől a rengeteg számtól!:)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1982
Csak leírom mégegyszer! :)
Előre szólok, semmi okosítás illetve hasonló szándék nincs, hiszen sajnos ezt én sem egészen fejből írom. :(

A surlódási erőt számoló közkézen forgó egyszerű képletben valóban nincs megadva a felület. (amit láttam képlet, az egy kicsit komplexebb, de nem is csak erre vonatkozik, szóval majd rákérdezek)

Tuskó féknél (pl vonat) ahol hasonló a helyzet, mint gumi és út viszonylatában, ott a következő a képlet, hopp, ezt nem tudom ide beirni, mindegy, szóval a fékező nyomatéknál ott figyelnek: mű, kerék sugara, felületi nyomás, szélesség. Persze kacifántos formákban.

Dobféknél dettó, csak más a képlet.
Az összes fv felületre van integrálva, ezt aki akraja érti :)

Ja tényleg, a mű! A mű minek is a függvénye?
sebesség, hőmérséklet és felületi nyomás!!! ezek tovább függnek, de ami minket érint, az a felületi nyomás, mert abban bizony figyel a felület.
És ime a surlódási képlet a lokális differenciális súrlódási tényezőből levezetve:

dFs=mű(fi)*p(fi)*b*r*d(fi) b-szélesség

Astra!
Jókat írtál, de szerintem a gumis témában nincs igazad!
A gumi nem hőre keményedik, hanem van amelyik hőre keményedik, és van amelyik hőre lágyul.
Amilyen gumikat eddig én használtam azok hőre lágyultak (lehet hogy rosszul választok ? :) ).
Fékezz egy satusat izomból, utánna úgy gyurmázol a gumival ahogy akarsz.
Komoly versenyzők komoly autókkal és komoly gumikkal, ahol a mű jóval 1(!) fölött van ige3nius burnoutolnak!
Dragrace, F1 (boxból ki, stb, bemelegítő kör) és azok a gumik iszonyatosat kopnak. Meg lehet nézni a gokart pályán, mert ugye oda beengednek, micsoda gumi darabok vannak szanaszét.kisújjnyi darabokban válik le a lelépő felület.

De pl HRingen ennek semmi értelme nincs ilyen 1-200 Le-s autóknál és utcai gumikkal.

Bocs, hogy hosszú lett :))

avantage Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1981
HondaVuk,
A meresed fentvan.

Mindenki,
Honda Civic Type-R es Mitsubishi 3000 GT meresek az -n.

Előzmény: HondaVuk (1915)
MK1 Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1980
ineálisan = ideálisan
Előzmény: MK1 (1978)
FalCO Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1979
Capri-3,

Ma rad csorgok, bar a jobbik felem is kell hozza es vele meg nem beszeltuk at a dolgot.

Előzmény: capri-3 (1967)
MK1 Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1978
Nem tisztem megvédeni AVE-t a gumi mérettel kapcsolatban de ajánlom figyelmedbe a
http://komal.elte.hu/verseny/1999-11/P.h.shtml
linken a P. 3288. példát, ahol nincs gumiméret adva csak a "mű".
A dolog valóban ott van elásva, hogy a gumi nem ineálisan viselkedik és kenődik.
Előzmény: AstraF16v (1977)
AstraF16v Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1977
Ja, honnan szedted, hogy gyorsulásról írtam? :)))

A lassulás (és gyorsulás) igenis függ a gumimérettől, hiába jelent nagyobb nyomást úgyanaz a súly kisebb felületen (általánosiskolai fizika rulez), ha a gumi nem bírja átvinni az erőt az útra. Persze semmit nem ér a baromi széles gumi, ha nem egyenletesen oszlik el rajta a nyomás, pl: sz@rráültetett autó hatalmas terpesztéssel, széthúzott gumi (barom széles felnivel) -> mindkettő nagyon divatos :))) A smirglis hasonlat jó: ha túl nagy nyomással sikálsz össze kis felületen két smirglipapírt, akkor kiszakadnak belőle a kristályok.

Ugyanaz a téma, mint a gumimelegítés:
Sokan azt hiszik, hogy "a gumi nem tapad az aszfalthoz, ha alacsonyabb a hőmérséklete, mint az üzemi hőmérséklet". Ez egy baromság. A gumi tapad az aszfalthoz, csak éppen "önmagához" nem, tehát leradírozódik. Ha bemelegítik, akkor nem lágyabb lesz, hanem keményebb (a gumi hőre keményedik) és így nem marad ott az aszfalton minden. :))) (ezért nem bénáznak komoly autóversenyeken burnout-tal.)

Az említett Golf IV esetében szó sincs légellenállásról (a GT2-nek egyébként is min. 2xer akkor a légellenállása, mint a Golfnak - lehet tippelni, hogy miért). Az a titka, hogy nem változik a futóműgeometria a lassítás során (nem változik a terpesztés/összetartás, nem bólint az autó), így már sokkal nagyobb fékezőerőt lehet kifejteni (erre meg ott van a brutális fékrendszer és maiaknál sokkal precízebb ABS).

Csőgáz

Előzmény: avantage (1922)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1976
Ave!
Én figyelek ám!

Ezt irtad:

"A V8 az rovid, csak sor4 hosszu! :)"

betüről betüre!!!!

AstraF16v Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1975
"A kedvedert kiszamoltam, hogy 1.1 g-s lassulas kb. 35.3 meteres fektavot jelent 100 km/h-rol."

Köszi. A lassulás NEM lineáris, 1,1g-nél simán lehet nagyobb lassulást rövid távon előidézni.

"De te azt irtad meg 1,1 g-nel nagyobb gyorsulas osszejon. "

Mi van??? :)) Ehhez nem kell több ezer lóerő, csak egy relatíve nehéz lendkerék, egy röviden áttételezett 1. sebességgel "megáldott" váltó és megindításkor ott figyel az 1g :))) Ezért nem sz@rt se a tehetetlenségi erőn alapuló gyorsulásmérő.

Előzmény: avantage (1922)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1974
attól függ mekkora V8-ról beszélünk, és mekkora S6-ról! mert ugye nem mindegy a dugók mérete:))
nagyon nem mindegy:) Láttam én már 1.5 méteres V8at:) igaz Dizel volt, de brutális:)

Üdv: Bkori

Előzmény: avantage (1973)
avantage Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1973
Nem figyelsz, bammeg! ;)
A V8 a sor6-nal rovidebb! (A TVR Tuscan R Speed Six motor az sor6.)
Előzmény: Tschangow (1970)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1972
Nekem csak ne vándoroljon! Annyira nincs még szétrohadva! :))
Előzmény: MK1 (1971)
MK1 Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1971
Neked csak az álmaidban vándorol úgy a négykerekűd súlypontja mint az enyém. :))
Előzmény: Tschangow (1956)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1970
Ave! a V8 hoy rövidebb a sor4-él? Teee! Fáracc már így estére mi?

Hajszállal hosszab...mondjuk így, és Kori is boldog marad! :)

Előzmény: BkorVette (1969)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1969
hát biztosan igy van..alig hosszabb a vectra motorjánl:))))
Előzmény: avantage (1968)
avantage Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1968
>Az enyém V8 és szintén:)

A V8 az rovid, csak sor4 hosszu! :)

Előzmény: BkorVette (1959)
capri-3 Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1967
marmint holnap...
mar keso van:)
Előzmény: capri-3 (1965)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1966
Majd ha lesz mivel:)
Előzmény: avantage (1964)
capri-3 Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1965
capri-3 online

FalCO
felhivhatlak?
a Fiestarol lenne szo.

Előzmény: FalCO (1962)
avantage Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1964
Szerintem inkabb el kell jonni egy egesz napos rendezvenyre! Ajanlom a Rabaringet. :D
Előzmény: BkorVette (1961)
avantage Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1963
BkorVette,
Hanyszor is probaltuk megmerni a tiedet? :)
De most mar tudok egy nagyon tuti helyet a mereshez Fot kozeleben (koszi AttiM3!), szolsz valamikor amikor gondolod, azt megmerjuk ujra!
Előzmény: BkorVette (1960)
FalCO Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1962
Hasonlo erzesek itt is. Lesz meg alkalom ebben biztos vagyok. :-)
Előzmény: BkorVette (1961)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1961
FalCO !

Örülök, hogy végre találkoztunk, beszélni nem sokat tudtunk, de ezek a rendezvények nagyon rövidek, és millió ismerös, ami ugye nem baj, csak ez miatt mindenkire kicsi jut...több naposra kéne ezeket szervezni:))

Üdv: Bkori

Előzmény: FalCO (1953)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1960
"hogy el tudnád küldeni nekem a négy teljes mérést ide: "

Ave:)

Bezzeg nekem...na ezt megjegyeztem:)) :-P

Előzmény: AttiM3 (1947)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1959
"De az az igazsag, van olyan orrmotoros auto is, ahol a sor hatos (!) motor az elso tengely mogott kezdodik... (TVR Tuscan R)"

Az enyém V8 és szintén:)

Előzmény: avantage (1943)
BkorVette Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1958
"de hat ugye mindennek megvan a maga oka. ;-) "

Gratula az okodhoz:))) Megérdemelted, és ha valakinek van oka keseregni az idö miatt, az én vagyok:)

"Egy ring utani elmeny kapcsan szinten meg kell jegyeznem, hogy Kori Vette-je nagyon jol megy. Gratula hozza... :-D "

Köszönöm, reméljük a váltó megjavulásával, az idöeredmények is ezt fogják hozni..bár a gumiszönyegen elindulás nem tetszett:(( meg az egyes 3500nál való elváltása sem:(( de mindent összevetve, az autóm a ringen közel azt hozta, ami jelen állapotában elvárható volt...köszönöm neki!!

Üdv: Bkori

Előzmény: FalCO (1941)
Tschangow Creative Commons License 2002.08.28 0 0 1957
Halesz!

Igen szoktam, még mehetnék bringával is , de most még nem akarok :)
Köszönöm, nekem is rögtön megtetszett, sajna egyenlőre a mindennapi használatra húzós, de majd kialakul :)

Előzmény: Halesz (1948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!