"Pusztaszabolcs és Zichy között van egy nagyobb 20-as lassú, legalábbis tavaly még volt."
Már tavaly sem volt...
"Forgalmi szolgálat: piros sapkás, palacsinatsütős illetékes van. Zichyben nincs. csak kereskedelmi szolgálat. jelzőt sem kezel (szabvány szabad, ha jól tudom)
A lényeg, hogy forgalmista nincs."
Van itt egy pár csúsztatás! Most abba ne menjünk bele, hogy az a sapka nem piros, hanem vörös, de mindettől függetlenül a forgalmi szolgálatot ellátó dolgozóknak csak töredéke hord vörös sapkát, és még kevesebbnek van "palacsintasütője". Forgalmi szolgálatot lát el pl. a váltókezelő is, de köze sincs a vörös sapkához. És a naplózó forgalmi szolgálattevőnek sincs vörös sapkája, pedig a nevében is benne van: forgalmi szolgálattevő.
Zichyújfaluban állomáskezelő teljesít szolgálatot:
Ez jelen esetben többek között engedélykérést, visszajelentés adását, előjelentést, indulási időközlést, sorompókezelést, és jelzőkezelést is jelent. Ugyanis Zichyben a továbbhaladást engedélyező szabványos állású jelzőket is kezelni kell a tolatós közlekedésekor!!!
tudja vki,mikor szedték fel a másik vágányt Seregélyesnél??mert tisztán látni a hűlt helyét, meg a Pusztaszabolcs felőli oldalon egy elhagyatott kis épületet (váltókezelői lehetett).
más,de a témához:
úgy kb 3 hete lehetett,amikor beértünk Zichyújfalu állomásra, épp indult egy M47-ből és két Hbillns kocsiból álló teher arra az iparvágányra ami Zichyújfalut megkerülve egy malomhoz vagy mittomén vezet.
Elnézést, ha félreérthető voltam! Én nem gondolom, hogy (sok) köze van a kettőnek egymáshoz...
Az első mondatot egy egyszerű kérdésnek szántam, a másodikkal pedig a jegykiadás kérdésére próbáltam utalni... Mikor szűnt meg (feltételezem, hogy a szolgálattal egyidőben), mennyi lehetett a bevétel a megszűnéskor stb. stb...
Ne haragudj, M41, de egymással össze nem függő dolgokról beszélsz.
Mi köze van a szolgálat létének a település nagyságához és az állomás világ végén létéhez?
Seregélyesen miért szűnt meg a szolgálat? Ha jól látom nagyobb település mind Zichyújfalu és az állomás sincs a világ végén (lásd Mezőfalva), ezért úgy gondolom, hogy utasok is voltak/vannak...
Javíts ki, ha tévedek!!
Forgalmi szolgálat: piros sapkás, palacsinatsütős illetékes van. Zichyben nincs. csak kereskedelmi szolgálat. jelzőt sem kezel (szabvány szabad, ha jól tudom)
A lényeg, hogy forgalmista nincs.
Pusztaszabolcs és Zichy között van egy nagyobb 20-as lassú, legalábbis tavaly még volt.
A Börgönd-Pusztaszabolcs vonal ki van teljesen belezve, a Siemens-Halske állomásokat kinyírták, vagy visszabutították. Forgalmi szolgálat sehol nincs, Zichyújfaluban van kereskedelmi szolgálat, de szerintem ott se sikáig lesz.
A Börgönd-Szabadbattyán vonalon szerintem csak akkor lehet vonatközlekedésre számítani, ha a fehárvári átépítés ideje alatt másképp nem tudják megoldani a forgalmat. Szerény véleményem szerint amíg a Pusztaszabolcs és Börgönd közötti pálya 40-es meg 20-as, erre kevés az esély.
Nem tud valaki informacioval szolgalni a Petofi MGTSZ ip. vagannyal kapcsolatban?
Bocs az ekezetekert.
Itt a kornyeket bejarva Amerikamban is van mirol irni a vicinalisok, mellekvonalak forumon, mar ha van itt ilyen. Rengeteg a hasznalaton kivuli ip.vagany
88 májusig szerepel a régi menetrendekben személyforgalommal, de csak a nyári időszakban, hétvégén, napi 1-4 vonattal. A 1982 előtti időszakról nem tudok nyilatkozni. Még a 91-92 is benne van, de forgalom nélkül.
Eredetileg a Börgönd–Szabadbattyán vonal azért épült, hogy a MÁV a balatoni (és a többi dunántúli) vonataival elkerülhesse a DSA fehérvári állomását, megspórolva így a peage-díjat a Fehérvár–Szabadbattyán szakaszon. Battyántól a vonatok az északi parton mentek tovább, ami szintén MÁV vonal volt. Aztán "megszokásból" ez még sokáig így maradt...
Így van, én is utaztam rajta többször. Sőt még arra is emlékszem, hogy Pszab-Szabadbattyán között 33 perc volt a menetidő, megállás nélkül. Ja, és a Nyh-i hasonló vonat is arra járt. E nyári két vonatpáron kívül semmi más - menetrendszerinti - személyforgalom nem volt.
Ja, és a vonatokat Szergej vitte, 9-11 kocsival.
Tudtommal mentek vonatok a 80-as években Börgönd-AB felé, főleg teherek, de emlékszem a menetrendben valami gyorsvonatra is.
Jol emlekszel. Pl. a Miskolc-Balaton nyari gyorsvonat ment arra, amikor mar megvolt a madzag a 40a-n. Utaztam is rajta, de csak arra emlekszem, hogy rossz ido volt, es Zichyujfalu meg a kornyeke nagyon le volt pattanva.
Pusztaszabolcs vasúti telefonszáma - a rendelkezőé, fejből, lehet, hogy nem jó, én nem szoktam hívni - 02/48-33. Zichyét nem tudom, de úgy rémlik, hogy van ott is CB, mert ha az engedélykérő nem jó, akkor azt szokták használni. Pusztaszabolcsnak állítólag van 565-ös mobilja is(legalábbis 60-as biztos volt), de azt mondják, hogy az a főnök irodájában van, akárcsak a városi telefon... Börgönd vasúti számát megint csak nem tudom, de a mobilját igen: 06-30/565-58-64
De benne van a vasúti telefonkönyvben Zichyújfalu meg Mezővalva száma is, csak mindkét esetben a sípolás jelenik meg... Tehát ez alapján kell lennie ott vasúti telefonnak, nem? Igaz, a fene tudja, hogy 1990 óta mi minden változhatott (akkori az a vasúti telefonkönyv, amit Szegeden, meg Szeged-Rókuson adnak...).
"Ilyen pl. az egyik kedvenced, Mecsekjánosi mrh. is."
Hamár szóba hoztad: hallottad, hogy sajna ott is megszűnt a jegykiadás??
"a kéregjegyes dobozhoz sajnos nem férek hozzá, nem tudok darabszámokat mondani."
Van egy csomó szolgálati hely, aminek nincs saját vasúti telefonszáma, mivel nincs bekapcsolva a vasúti távhívó rendszerbe. Sok helyen bizony még a "kurblis" telefon a divat, ahonnan csak a szomszédos szolgálati hely hívható. Ilyen pl. az egyik kedvenced, Mecsekjánosi mrh. is.
OFF
A pécsi lakásunk felújítás alatt áll, így a kéregjegyes dobozhoz sajnos nem férek hozzá, nem tudok darabszámokat mondani.
"Zichyben van szolgálat, jegykiadás, visszajelentés, ipartelep kiszolgálás meg minden."
A vasúti tel.számát nem tudod véletlenül? Már többször próbáltam felhívni őket, meg Pusztaszabolcsot és Mezőfalvát is, de a telefonkönyvben benne lévő számok arra a területre vonatkozóan még az átlagosnál is jobban elavultak...
Mondjuk igazából egy vasúti telefonkönyv segítene rajtam, de fogalmam sincs, hogy honnan szerezzek...
Az nagyon jó lenne, ha a Börgönd és Szbattyán között ismét járnának a vonatok! Én legalább is biztosan mennék fotózni! :-))
Ha Sv felújítása elkezdődik, továbbá egyszer talán a 30a is sorra kerül (2008-2010 környékét olvastam egyszer utóbbira egy VH-ban), akkor a káosz borítékolható (lásd 100a), így ez a szakasz jól jönne.
Tudtommal mentek vonatok a 80-as években Börgönd-AB felé, főleg teherek, de emlékszem a menetrendben valami gyorsvonatra is.
Ma időben mit jelentene a Szabadbattyán-Kelenföld távolság az említett kerülőn ? (AB-i gépcserével)
100 %, hogy nem, kedden és pénteken van tehervonat, pécsi remot Dacia, vagy Ud-s Szergej (esetleg Púpos). 23-án lesz 06.30-as érkezéssel, távozás a rakodás függvényében 10.30 és kora délután között, valamelyik személy után.
A Börgönd–Szabadbattyán szakasz elvileg járható most is, sőt... A pályamester azt mondta, hogy ha a három évvel a bezárása előtt felújított vonalra költött pénzt a Börgönd–Szabolcs szakaszra fordították volna, most sokkal nyujgodtabban aludna :-) Logikus lenne felszedni ott a síneket, aljakat és áthelyezni, de nyilván van valami szándék még a battyáni szakasszal...
"Természetesen ezzel együtt Seregélyesen és Zichyújfaluban valamilyen szintű forgalmi szolgálatot is kellene szervezni.
"
Zichyben van szolgálat, jegykiadás, visszajelentés, ipartelep kiszolgálás meg minden. De azért elég lesúlytó, amikor a mozdonyvezető magyarázza a széttárt karokkal álldogáló állomáskezelőnek a Siemens működését egy gyors kizárkózás után... :-))
"Börgönd és Seregélyes között felemelik a sebességet 60-ra."
Én meg azt javasoltam a szakembereknek, hogy ha egyszer csak (talán jövő ősszel) megkezdődik Székesfehérvár átépítése, érdemes lenne a Börgönd - Szabadbattyán vonalrészt is járhatóvá tenni, Fehérvár mentesítésére.
Természetesen ezzel együtt Seregélyesen és Zichyújfaluban valamilyen szintű forgalmi szolgálatot is kellene szervezni.
Októberben többször szóba került a komlói vasútállomás esetleges kitelepítése.
Itt egy idézet a DN által a komlói polgármesterrel készített on-line iterjúból:
"és ha sikerül megvalósítani az ún. városrehabilitációt, amelybe beletartozik az állomás, a kőrakó, az autóbusz-pályaudvar centrumból való kitelepítése, a belvárost is vonzóvá tudjuk tenni az idelátogatók számára. "
Így akkor lassan helyükre kerülnek a dolgok. A jelenlegi komlói buszállomás már az 1971-es átadásakor is kicsi volt, a teherpályaudvaron meg kényelmesen elfér a buszállomás és a vasútállomás a kőbánya rakodójával együtt.
Szombat hajnalban kiutazott velem a pusztaszabolcsi pályamester. Azzal bíztatott, hogy a nyártól Börgönd és Seregélyes között felemelik a sebességet 60-ra. No, ez legalább két perc mínusz. (Ha a börgöndi II. vágányt megcsinálnák 40-es-re, az is járna ekkora haszonnal, csak az kevesebbe kerülne :-)
Reméli, hogy később, egy-két év múlva egészen Szabolcsig fel lehet emelni a sebességet, de ehhez legalább 4000 aljat ki kell cserélni és az ütközőket is ki kell javítani.
Még aznap délelőtt három vasutas "mandarin" nekilátott fát kitermelni Zichy és Seregélyes között, akik másnap délután találtak néhány elhagyott gránátot a vasúttól két méterre. Rögtön le is állították a forgalmat, a 4423-as szerelvénye Börgönd–Sárbogárd–Rétszilas–Mezőfalva útirányon át közlekedett Dunaújvárosba. :-)