Ja-ja, csak hogy az átlagot a többszázezer forint feletti keresetek adórendszeri átalakítása miatti emelkedése növelte meg.
Nagyon korrekt, a 10-böl kilenc nettó 100ezret, az 1 meg 300ezer helyett 400at kap - sarkítás - és ezt itt lobogtatjuk győzelmi jelentésként. Ugyanis ez történt, az alsó jövedelmi sávban lévők - többség - szívatva van. Én benne élek, ezek között az emberek közt dolgozom, beszélek velük. Ez a helyzet. A bruttó minimálbéremelést meg lesz@rom, az csak burkolt adóemelésnek jó, mindenki tisztában van vele...
így az is adózik, aki feketén kapja a jövedelmét. aki viszont tiszta pénzt kap, jobban jár."
A magyar agyatlan törvénykezési rendszer és társadalmi gondolkodás - lásd te is, korrekten itélkező barátom - alapja az, hogy feltételezett kollektív szabálysértésen alapul, nem az egyént bünteti, aki vétkezett, hanem csoportokat.
Ehhez mindennemű ideológia primitív és káros, de ez nagyon is megfelel az aktuális kormányzatnak, több pénzt lehet így kaszálni, nem kell elgondolkozni, hogy hozzunk korrekt törvényeket és a zavarosban is jól tjunak ők is lavírozni.
Rében azt mondták, a fizetés csak az államnál biztos. Ma már ez sem igaz. Van iskola, ahol már kétszer csúszott az alapbéren felüli pénz, amiért megdolgoztak. Jelenleg is két hónapos csúszásban van.
Én még a rendszerváltás után kötöttem egy üzletet a Vegyépszerrel. Nyíltan azt mondták, csak akkor érdekli őket az ügy, ha félévre fizethetnek. Nekem jó boltnak nézett ki, belementem. Becsületükre legyen mondva, szinte napra akkor fizettek mikorra mondták.
Igazad van, én értelmeztem rosszul!!! (Nekem ezt mondták, én meg nem néztem meg alaposan utána, bár lenne benne logika, mert a megyehatár utáni első kijáratig illene, hogy használhassam, mert az adott megyére érvényes még a matricám, amit így nem tudok kihasználni. Vagy építsenek a megyehatároknál le és felhajtókat, vagy rajzolják át a megyéket stb....
Blokádot meg nem országosat kellene szervezni, mert azzal csak a kisemberek szívnak, és bosszankodnak, hanem elég lenne a politikusok többségének gyerekei által látogatott iskolák, óvodák, és a politikusok "munkahelyei" köré reggel 7-9-ig tartó blokádot szervezni. Valószínűleg rájönnének hamar, hogy valami nem teljesen ok. (Nemcsak fideszesek viszik oda a gyerekeiket.....)
Na, ezen kellene változtatni. Kőkemény behajtás. Belefutottál? Nem mész tovább egy centit sem. Ennek informatikai akadálya nincs, de a határ/vámellenőrzés más. Bár, úgy tudom, némi mozgolódás van bírság ügyben, de nem ebben a kategoriában.
Ahogy eddig. Ha nem ellenőrzik egy parkolóban, akkor sehogy.
Most, hogy már percre pontosan megmondja a rendszer, hogy adott rendszámra van-e érvényes matrica, miből tartana a határon beütni azt a tetvedék rendszámot, és egyből kiadja, hogy barátunkat lefényképezték-e a pályán. Ha elfelejtett matricát venni, lehet a kasszához fáradni. Irdatlan - eddig be nem hajtott - pénzeket lehetne beszedni, és hidd el, 1 hónap múlva egy román, bolgár, ukrán, szerb, moldáv se kockáztatná meg a biztos lebukást.
Nem tudom, hogy hogyan. A vállalkozónak nincs pénze. Beszállítónak nincs pénze. Mindkettejüket a banki kamatok/feltételek húzzák.
Kibacunk a multival. Mert csak. Miért nem lehet a vállalkozásokat sújtó körbetartozást szabályozni. A multi és még sokan, abból él, hogy a beszállítóját 90-120 napra fizeti ki. Miért nem lehet törvényben szabályozni, hogy max 8 nap a lauf?
D2: többek között 7 fő felett és 3,5 tonna alatt. Jó pár ilyen minibusz van, ami pl. 14 fős és 3,5 t alatti. Eddig ők D1-ben voltak, és most nem hogy D2-ben lennének, hanem már B2-ben, buszban vannak (éves matrica 200 ezer forint). Nem lett volna tisztességesebb olyan rajzot csinálni, hogy 8-9 fő és 3,5 tonna alatt?
Na erre jöjjön rá egy külföldi, még akár a hivatalos oldal angol változatát is olvasva. Még az érintett magyarok nagy része sem tudja!
A "narancssárga" szakaszokon az én értelmezésem szerint a másik (irányban a következő) megye első kijáratáig el lehet menni az adott megyei matricával, és nem kell megvenni a "következő" megye matricáját.
Ugye, egyetérthetünk abban, hogy a "te értelmezésed" nem sokat számít a kormany.hu, nemzetiutdij.hu és egyéb oldalakra feltett, egészen határozottan a fordítottját leíró szövegekkel szemben? :-))
Én ültem Mosonmagyaróvár előtt több órát a taxis blokád miatt, (nem tudtunk róla, mert Csehországból jöttünk hazafelé) és akik ott voltak nem igazán pozitívan vélekedtek az egészről. (Guruló koldusok, forintbuzik stb. csak a finomabb szavak voltak feléjük a vehemensebb kényszervárakozók szájából...)
Szerintem mindenki kifejezheti a nemtetszését valami ellen, de csak úgy, hogy ez mások jogait ne sértse túlzott mértékben. (Pl. jogosnak tartottam, hogy egy belvárosi tüntetés ne tarthasson "örökké", mert az ott lakóknak is szüksége van pihenésre, és szerintem az utak blokád alá vonása is sok embernek okozna jelentős gondokat, ezért a tiltakozásnak nem ez a megfelelő formája.
Egyszerűbben megfogalmazva, szerintem senkinek sincs joga ahhoz, hogy mások szabad mozgását korlátozza ilyen mértékben. Az élelmiszer, gyógyszer stb. ellátásról még nem is szólva. Igazából inkább a tüntetések rendjét kellene szabályozni, mert nevetséges, hogy gyakorlatilag senki nem beszél arról, hogy hányan kényszerülnek kerülőre, várakozásra, azaz többlet költségre (üzemanyag, idő), ami, lassan már több lesz mint a Pest megyei matrica éves díja......
A matricákkal kapcsolatban meg az a véleményem, lesznek, akik jobban járnak, és lesznek, akiknek fizetni kell majd.
Továbbra is az a véleményem, hogy a ferihegyi reptérre kocsival Bp.-ről kimenni (a parkolási díjak miatt is) erősen meggondolandó. Van BKV, Minibusz, ami nem megfizethetetlen árú. Persze, aki ott dolgozik, az nyilván rosszul járt, ezért szerintem a díjakat is át kéne alakítani, mert röhej, hogy a Veszprém megyei 4 km -re ugyanannyit kell fizetni, mint a Pest megyei matricáért. A megye közé röviden belógó másik megyéről már ne is beszéljünk. (M1-esen)
Ja és az Eu által követelt Dugódíj is még csak ezután fog jönni (A 4-es metró miatt). Abba a beruházásba meg nem csak a mostaniak voltak benne....
A "narancssárga" szakaszokon az én értelmezésem szerint a másik (irányban a következő) megye első kijáratáig el lehet menni az adott megyei matricával, és nem kell megvenni a "következő" megye matricáját. Viszont visszafelé jövet már ennél a kijáratnál nem lehet felhajtani a pályára.
egy példa: Hatvanból (Heves) jár dolgozni valaki Mezőkövesdre (Borsod)
Odafelé elég ha csak Heves megyei matricája van, mert Mezőkövesd a megyehatár utáni első lehajtó, de hazafelé már nem hajthat fel itt a pályára csak az első Heves megyei felhajtón (Füzesabonyban)
Nem jön, valóban. De ezt nem a helótáknak kellene kitalálni. Kisit visszább menni a történelemben, de nem az imádott Horthy korszakba, hanem esetleg a NEW DEAL témában. Nekik sikerült értelmes munkát adni a világválság után.
Soha, senki nem mondott és preferált mindhalálig segélyt, ezt szalmabáb.
Az utóbbira megint csak azt tudom mondani: egy olyan politikai rendszerben, ahol presztízsokokból a legbanálisabb módosítási javaslatokat sem fogadják el az ellenzéktől, mert csak, ott igen nagy szűklátókörűségre utal az alternatívák felmutatását kérni számon. Szakmai vonalakon mindig születnek ötletek, de a sorsuk a süllyesztő. Te is látod, imént beszéltük meg a topiktéma kapcsán is, hogy milyen voluntarista politika folyik most minden téren.
Mellesleg, pont erre azért vannak ötletek. Nevezetesen versenyképesség, adók csökkentése, vállalkozásbarát klíma, befektetések ösztönzése, satöbbi. Most ugye nem akarod azt mondani, hogy nagyon ebbe az irányba mozdulnánk el?
Ha D1, akkor mehetsz, persze. Az átutazó tranzit nem játszik ebben a kérdésben, az ezután is tíznaposat vesz (ezért is hamisak azok a várakozások, hogy a betervezett pluszbevételt nem a magyar autósok, hanem külföldiek fogják kitermelni).