Keresés

Részletes keresés

nagyanyo5:0 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5130

Az üzletek meg tele, jobban mondva a csemege, Hofi szerint:))))

Előzmény: Törölt nick (5129)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5129

Ez a táblázat jól mutatja a helyzetet:

 

Előzmény: icipicicsipa (5128)
icipicicsipa Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5128

Ja-ja, csak hogy az átlagot a többszázezer forint feletti keresetek adórendszeri átalakítása miatti emelkedése növelte meg. 

Nagyon korrekt, a 10-böl kilenc nettó 100ezret, az 1 meg 300ezer helyett 400at kap - sarkítás - és ezt itt lobogtatjuk győzelmi jelentésként. Ugyanis ez történt, az alsó jövedelmi sávban lévők - többség - szívatva van. Én benne élek, ezek között az emberek közt dolgozom, beszélek velük. Ez a helyzet. A bruttó minimálbéremelést  meg lesz@rom, az csak burkolt adóemelésnek jó, mindenki tisztában van vele...

Előzmény: Törölt nick (5124)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5127

Ferihegyi csatát látok

icipicicsipa Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5126

"viszont az szja-t csökkentette.

így az is adózik, aki feketén kapja a jövedelmét. aki viszont tiszta pénzt kap, jobban jár."

 

A magyar agyatlan törvénykezési rendszer és társadalmi gondolkodás - lásd te is, korrekten itélkező barátom -  alapja az, hogy feltételezett kollektív szabálysértésen alapul, nem az egyént bünteti, aki vétkezett, hanem csoportokat.

Ehhez mindennemű ideológia primitív és káros, de ez nagyon is megfelel az aktuális kormányzatnak, több pénzt lehet így kaszálni, nem kell elgondolkozni, hogy hozzunk korrekt törvényeket és a zavarosban is jól tjunak ők is lavírozni. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (5120)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5125

Józsi Bácsi a telekre eddig lement a Ladával+ utánfutó, most meg szívhat, mert nincs netje és nem is lesz.............

 

miért is szívna?

 

22. A személygépjárművel vontatott utánfutóra is külön kell fizetni?

Amennyiben a jármű a D1 kategóriába tartozik, úgy a vontatmányra nem kell külön e-matricát váltani.

23. Kell-e utánfutó jegyet váltani, ha a hobbitelekre utazik le valaki és rendelkezik a személygépkocsira úthasználati jogosultsággal?

„U”, azaz utánfutójegyet a személygépkocsik után kötött utánfutóra nem kell venni, ebben az esetben elegendő a személygépkocsira megvenni a matricát.

Előzmény: Az ápoló (5085)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5124

láttam.

 

szépen látszik, hogy mikor csökkent a jövedelem leginkább:

 

a szocik alatt, 2006 után (úgyhogy nem a nagy világgazdasági válság miatt, mert az 2008-ban kezdődött). és mostanra újra el kezdett nőni.

Előzmény: Qqberci (5123)
Qqberci Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5123
Előzmény: Törölt nick (5120)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5122

Rében azt mondták, a fizetés csak az államnál biztos. Ma már ez sem igaz. Van iskola, ahol már kétszer csúszott az alapbéren felüli pénz, amiért megdolgoztak. Jelenleg is két hónapos csúszásban van.

Előzmény: XANTIi (5121)
XANTIi Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5121

Még aznap az összes kórház, iskola, a rendőrség kitehetné a "Felszámolás miatt zárva" táblát.

Az egyik legnagyobb tartozó maga az állam!

Előzmény: Az ápoló (5112)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5120

Igen, ők emelték fel, tudjuk. Ezért elvártam volna, hogy a Fidesz visszavigye. Ehelyett tovább emelte.

 

viszont az szja-t csökkentette.

így az is adózik, aki feketén kapja a jövedelmét. aki viszont tiszta pénzt kap, jobban jár.

Előzmény: voks02 (5030)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5119

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5118

Én még a rendszerváltás után kötöttem egy üzletet a Vegyépszerrel. Nyíltan azt mondták, csak akkor érdekli őket az ügy, ha félévre fizethetnek. Nekem jó boltnak nézett ki, belementem. Becsületükre legyen mondva, szinte napra akkor fizettek mikorra mondták.

Előzmény: Az ápoló (5112)
linfury Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5117

Mert akkor sok költségvetési intézmény qrva nagy bajba kerülne

Előzmény: Az ápoló (5112)
ctvi Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5116

Igazad van, én értelmeztem rosszul!!! (Nekem ezt mondták, én meg nem néztem meg alaposan utána, bár lenne benne logika, mert  a megyehatár utáni első kijáratig illene, hogy használhassam, mert az adott megyére érvényes még a matricám, amit így nem tudok kihasználni. Vagy építsenek a megyehatároknál le és felhajtókat, vagy rajzolják át a megyéket stb....

Blokádot meg nem országosat kellene szervezni, mert azzal csak a kisemberek szívnak, és bosszankodnak, hanem elég lenne a politikusok többségének gyerekei által látogatott iskolák,  óvodák, és a politikusok "munkahelyei" köré  reggel 7-9-ig tartó blokádot szervezni. Valószínűleg rájönnének hamar, hogy valami nem teljesen ok. (Nemcsak fideszesek viszik oda a gyerekeiket.....)

Előzmény: voks02 (5110)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5115

Na, ezen kellene változtatni. Kőkemény behajtás. Belefutottál? Nem mész tovább egy centit sem. Ennek informatikai akadálya nincs, de a határ/vámellenőrzés más. Bár, úgy tudom, némi mozgolódás van bírság ügyben, de nem ebben a kategoriában.

Előzmény: aptohu (5114)
aptohu Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5114

Ahogy eddig. Ha nem ellenőrzik egy parkolóban, akkor sehogy.

Most, hogy már percre pontosan megmondja a rendszer, hogy adott rendszámra van-e érvényes matrica, miből tartana a határon beütni azt a tetvedék rendszámot, és egyből kiadja, hogy barátunkat lefényképezték-e a pályán. Ha elfelejtett matricát venni, lehet a kasszához fáradni. Irdatlan - eddig be nem hajtott - pénzeket lehetne beszedni, és hidd el, 1 hónap múlva egy román, bolgár, ukrán, szerb, moldáv se kockáztatná meg a biztos lebukást.

Előzmény: Az ápoló (5108)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5113

Mondtuk itt egy páran, hogy nem az útdíj, hanem a bírság a befutó:)

Előzmény: aptohu (5111)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5112

Nem tudom, hogy hogyan. A vállalkozónak nincs pénze. Beszállítónak nincs pénze. Mindkettejüket a banki kamatok/feltételek húzzák.

Kibacunk a multival.  Mert csak. Miért nem lehet a vállalkozásokat sújtó körbetartozást szabályozni. A multi és még sokan, abból él, hogy a beszállítóját 90-120 napra fizeti ki. Miért nem lehet törvényben szabályozni, hogy max 8 nap a lauf? 

Előzmény: armadillo_ (5109)
aptohu Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5111

A meghatározás sem kicsit félrevezető.

D2: többek között 7 fő felett és 3,5 tonna alatt. Jó pár ilyen minibusz van, ami pl. 14 fős és 3,5 t alatti. Eddig ők D1-ben voltak, és most nem hogy D2-ben lennének, hanem már B2-ben, buszban vannak (éves matrica 200 ezer forint). Nem lett volna tisztességesebb olyan rajzot csinálni, hogy 8-9 fő és 3,5 tonna alatt?

Na erre jöjjön rá egy külföldi, még akár a hivatalos oldal angol változatát is olvasva. Még az érintett magyarok nagy része sem tudja!

Előzmény: Az ápoló (5088)
voks02 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5110

A "narancssárga" szakaszokon az én értelmezésem szerint a másik (irányban a következő) megye első kijáratáig el lehet menni az adott megyei matricával, és nem kell megvenni a "következő" megye matricáját. 

 

Ugye, egyetérthetünk abban, hogy a "te értelmezésed" nem sokat számít a kormany.hu, nemzetiutdij.hu és egyéb oldalakra feltett, egészen határozottan a fordítottját leíró szövegekkel szemben? :-))

Előzmény: ctvi (5107)
armadillo_ Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5109

vállalkozóként azt kell mondanom, hogy de igen, ebbe az irányba mozdultunk el.

Előzmény: voks02 (5105)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5108

Meg a román utánfutós kocsiszállító. Rajtuk hogy hajtják be? 

Előzmény: aptohu (5104)
ctvi Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5107

Én ültem Mosonmagyaróvár előtt több órát a taxis blokád miatt, (nem tudtunk róla, mert Csehországból jöttünk hazafelé) és akik ott voltak nem igazán pozitívan vélekedtek az egészről. (Guruló koldusok, forintbuzik stb. csak a finomabb szavak voltak feléjük a vehemensebb kényszervárakozók szájából...)

Szerintem mindenki kifejezheti a nemtetszését valami ellen, de csak úgy, hogy ez mások jogait ne sértse túlzott mértékben. (Pl. jogosnak tartottam, hogy egy belvárosi tüntetés ne tarthasson "örökké", mert az ott lakóknak is szüksége van pihenésre, és szerintem az utak blokád alá vonása is sok embernek okozna jelentős gondokat, ezért a tiltakozásnak nem ez a megfelelő formája.

Egyszerűbben megfogalmazva, szerintem senkinek sincs joga ahhoz, hogy mások szabad mozgását korlátozza ilyen mértékben. Az élelmiszer, gyógyszer stb. ellátásról még nem is szólva. Igazából inkább a tüntetések rendjét kellene szabályozni, mert nevetséges, hogy gyakorlatilag senki nem beszél arról, hogy hányan kényszerülnek kerülőre, várakozásra, azaz többlet költségre (üzemanyag, idő), ami, lassan már több lesz mint a Pest megyei matrica éves díja......

 

A matricákkal kapcsolatban meg az a véleményem, lesznek, akik jobban járnak, és lesznek, akiknek fizetni kell majd.

Továbbra is az a véleményem, hogy a ferihegyi reptérre kocsival Bp.-ről kimenni (a parkolási díjak miatt is) erősen meggondolandó. Van BKV, Minibusz, ami nem megfizethetetlen árú. Persze, aki ott dolgozik, az nyilván rosszul járt, ezért szerintem a díjakat is át kéne alakítani, mert röhej, hogy a Veszprém megyei 4 km -re ugyanannyit kell fizetni, mint a Pest megyei matricáért. A megye közé röviden belógó másik megyéről már ne is beszéljünk. (M1-esen)

Ja és az Eu által követelt Dugódíj is még csak ezután fog jönni (A 4-es metró miatt). Abba a beruházásba meg nem csak a mostaniak voltak benne....

A "narancssárga" szakaszokon az én értelmezésem szerint a másik (irányban a következő) megye első kijáratáig el lehet menni az adott megyei matricával, és nem kell megvenni a "következő" megye matricáját. Viszont visszafelé jövet már ennél a kijáratnál nem lehet felhajtani a pályára.

egy példa: Hatvanból (Heves) jár dolgozni valaki Mezőkövesdre (Borsod)

Odafelé elég ha csak Heves megyei matricája van, mert Mezőkövesd a megyehatár utáni első lehajtó, de hazafelé már nem hajthat fel itt a pályára csak az első Heves megyei felhajtón (Füzesabonyban)

Előzmény: ts33 (4918)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5106

Nem jön, valóban. De ezt nem a helótáknak kellene kitalálni. Kisit visszább menni a történelemben, de nem az imádott Horthy korszakba, hanem esetleg a NEW DEAL témában. Nekik sikerült értelmes munkát adni a világválság után.

Előzmény: armadillo_ (5099)
voks02 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5105

Soha, senki nem mondott és preferált mindhalálig segélyt, ezt szalmabáb.

 

Az utóbbira megint csak azt tudom mondani: egy olyan politikai rendszerben, ahol presztízsokokból a legbanálisabb módosítási javaslatokat sem fogadják el az ellenzéktől, mert csak, ott igen nagy szűklátókörűségre utal az alternatívák felmutatását kérni számon. Szakmai vonalakon mindig születnek ötletek, de a sorsuk a süllyesztő. Te is látod, imént beszéltük meg a topiktéma kapcsán is, hogy milyen voluntarista politika folyik most minden téren.

 

Mellesleg, pont erre azért vannak ötletek. Nevezetesen versenyképesség, adók csökkentése, vállalkozásbarát klíma, befektetések ösztönzése, satöbbi. Most ugye nem akarod azt mondani, hogy nagyon ebbe az irányba mozdulnánk el?

Előzmény: armadillo_ (5099)
aptohu Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5104

A sok ukrán Sprinter hogy meg fog lepődni.

A kutastól meg nem várható el, hogy az angolul se beszélő átutazó helyett ő találja ki a kategóriát.

Előzmény: Az ápoló (5102)
epres túróhab Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5103

Oks, kösz mindkettőtöknek.

Előzmény: voks02 (5101)
Az ápoló Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5102

... nem véletlenül, az az egyik leggonoszabb gonoszság az egészben.

Ez csak a zemberek érdekében történt.

A benzinkutas meg miért kérdezzen rá, neki az eladás a feladata. Ja, hogy a feje fölé esetleg kiírták? Akkor tessék elolvasni.

Előzmény: voks02 (5095)
voks02 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5101

Ha D1, akkor mehetsz, persze. Az átutazó tranzit nem játszik ebben a kérdésben, az ezután is tíznaposat vesz (ezért is hamisak azok a várakozások, hogy a betervezett pluszbevételt nem a magyar autósok, hanem külföldiek fogják kitermelni).

Előzmény: epres túróhab (5097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!