A cikket több ponton darabokra lehetne szedni (csak éppen semmi értelme), azzal együtt, hogy számos értelmes és megalapozott felvetése is van.
Az alkohol méreg, ezt mint vegyész, egy percig nem vitatom. A bor azonban nem alkohol, hanem alkoholt is tartalmazó ital.
Valóban nagy a veszélye az alkoholfogyasztásnak amiatt, hogy bármikor okozhat függőséget, de ettől még nem tudom azt mondani, hogy általánosan bűn lenne az alkoholfogyasztás, merthogy ezt a Biblia sehol nem támasztja alá.
Akkor ajánlod a "mértékletes" (mi a mérték?) dohányzást, gyermekednek, onokádnak, állapotos menye(cské)dnek...?
Ez egy meglehetősen béna és gusztustalan csúsztatás:(
A Biblia annyiban tanácsolja, hogy add neki, amennyiben én tanácsolom, hogy engedd bé a házadba, és kiver onnan. Az alábbi indokok miatt nem lehet eme tanácsot szó szerént venni:
1. Ha szó szerént kéne venni, akkor zsidó/keresztény szocziológusok szegénységre a szeszt ajánlanák, ehhöz képest épp ők óvnak a leginkább attól, hogy szesszel orvosoljuk a nyomort.
2. Ha szó szerént kéne venni, akkor zsidó/keresztény piszológusok búskomorságra a szeszt ajánlanák, ehhöz képest épp ők óvják a leginkább paczientúrájukat a szesztől...
6. Adjátok a részegítő italt az elveszendőnek, és a bort a keseredett szívűeknek.
7. Igyék, hogy felejtkezzék az ő szegénységéről, és az ő nyavalyájáról ne emlékezzék meg többé.
Már ne is haragudj, de itt is az a helyzet, hogy a másokért felelősséggel tartozót inti arra, hogy a döntéseit tiszta fejjel hozza meg, ezért kerülje a borfogyasztást, de még itt is kitér ara, hogy a bor részegítő hatásától kell óvnia magát.
4. Távol legyen a királyoktól, oh Lemuel, távol legyen a királyoktól a bornak itala; és az uralkodóktól a részegítő ital keresése.
5. Hogy mikor iszik, el ne felejtkezzék a törvényről, és el ne fordítsa valamely nyomorultnak igazságát.
Egyébként meg abban nincs vitánk, hogy a borral és egyéb "élvezeti cikkekkel", beleértve a cukros-zsíros ételeket is, igen óvatosan, mértékletességgel kell(ene) bánni.
Ha valakinek ez úgy oldható meg, hogy egyáltalán nem iszik alkoholtartalémú italt, akkor tegye ezt, de az általad citált igehelyek a nullatoleranciás tiltást sehol nem támasztják alá.
Ez a te törvényed, nem Istené, éppen ezért nem kellene hadjáratoznod azért, hogy másokra kényszerítsd az elfogadását. Szvsz...
nálatok meg a hitlobby ellenzi a nyilt alkoholfogyasztást, ám a gyomor-bél szindrómás alkoholtermelést annál jobban éklvezitek, nem zugivászok vagytok inkább?
Péter következtetése természetesen helyes volt, azonban ez nem teszi semmissé ezt:
15. És ismét szózat lőn ő hozzá másodszor is: A miket az Isten megtisztított, te ne mondd tisztátalanoknak. Mindamellett hogy a bor esetében a tisztátalan besorolás sosem merült fel...:)
Ha azt mondom, ne merülj el a mértéktelen étkezésbe, ne vigyél a szervezetedbe fölöslegesen sok cukrot, szénhidrátot és zsírt, akkor nem fogsz enni?
A párhuzam nem tökéletes, de azért azt halkan megjegyzem, hogy a ma kábítószerként fogyasztott természetes anyagok évszázadokon keresztül szolgáltak gyógyszerként sok népnél, a dohányosok között a Parkinson kórosok száma a nullához tendál, és a franciák vörösborfogyasztásának élettani előnyeiről is köteteket olvashacc...
Szóval szvsz óvatoskásan kéne bánni azzal a kijelentéssel hogy ez vagy az "rossz". Ami biztos, a mértéktelenség és/vagy a függőség (beleértve a bizlom áthelyezését Isten helyett valami "szerbe") na ez tuti hogy rossz. (merthogy világosan meg van írva....)
"valamint Péter látomását, mielőtt Kornéliusz házába meghívták."
Én meg a figyelmedbe ajánlanám Péter látományának Péter általi magyarázatát: nem az a látomány magyarázata, hogy És monda nékik: Ti tudjátok, hogy tilalmas zsidó embernek más nemzetbelivel barátkozni, vagy hozzámenni; de nékem az Isten megmutatá, hogy senkit se mondjak közönséges, vagy tisztátalan állatnak, hanem az, hogy És monda nékik: Ti tudjátok, hogy tilalmas zsidó embernek más nemzetbelivel barátkozni, vagy hozzámenni; de nékem az Isten megmutatá, hogy senkit se mondjak közönséges, vagy tisztátalan embernek...
"Más előírások vonatkoztak a papokra, sőt, még ezen belül is voltak eltérések. Pl. az idézett rész is azt emeli ki, hogy akkor ne fogyasszanak alkoholt, amikor a szent sátorba mennek, nem pedig általános tiltás volt."