Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A szarvakat állítottam "érdekesre. A baloldali egy kicsit lefelé áll. A jobboldalihoz képest biztos közel 20 fokkal. Így érzem testreszabottnak; így egyformán hajlik a jobb és a bal kezem.
Szerintem jól döntöttél. Még az egyszerű hám is érdekes módon kényelmes, ha a beállítás után egy varrással rögzíted a váll párnácskákit és a bal oldali mellkaskerülőre is teszel egy ilyesmit. Nem nagy varázslat, pár perc .
Lehet hogy kintről kicsinek tűnik, talán még azt is kimerem jelenteni hogy lehetne egy 5 cm-rel hosszabb. Viszont tegnap vagy tegnapelőtt leírtam hogy kipróbáltam akkoriban az összes Stihlt is és egyszerűen nekem nem esik kézre valahogy furcsa. Viszont ezzel nagyon kényelmesen lehet dolgozni, és a legritkább esetben használom én álltalába csak ha videó készül. Én 193 cm vagyok tehát a gyártóknak nem én vagyok az átlag felhasználó
Az ám, hálás szerszám, csak hát gép kell mögé... Bár az erő egyiknél sem árt, és jó, ha van egy kicsi feleslegben is:)
Az még a rafináltsága, hogy -ellentétben a damilfejjel és a sima "laposvasakkal"- nem túl hajlamos maga alá göngyölíteni még a folyondáros zöldet sem; én ezért nem tudok elég hálás lenni a kiagyalójának, mivel rengeteget szívtam emiatt. Gyakran kemény és szívós "alátéteket" kellett szó szerint leszerelnem a tengelycsonkról, vagy mint egy csévéről a zsineget, lehúznom-letekernem húszcentis-félméteres darabonként a szétszálazódott liánt. Rengeteg bosszúság, rengeteg idő, minimum örök kárhozat a közben elhangzottak miatt, de lehet, hogy hosszabb:). Amióta mulcsvasazok, ez a gondom szinte teljesen megszűnt.
Hát én is ilyesmiket csinálok a kínaival, tehát nem vennék több százezer forintos gépet, mert úgyis évente(vagy gyakrabban) kell cserélni a kuplungot, vagy a szöghajtást, vagy a tengelyt, vagy tavaly például a szárat is (tengellyel, kuplunggal, szöghajtással együtt 7000 Ft-ért).
Talán, tényleg hamarabb tönkremegy, mint egy gondosan karbantartott darab. Talán nem...
Én azt nem tudhatom, hogy a Stihl mérnökök mit agyaltak ki és hogy tervezték meg. Aztán az is lehet, hogy hamarabb tönkremegy, de a gyári zsír árát levonva, (és a karbantartás munkadíját) már bónuszba billen (vagy közelít) a mérleg.
Ami viszont erősen gyanús... hogy a gazdátlan iparigépek még többet is elmennek így, mert azt senki, vagy csak nagyon ritkán zsírozza/zsírozta.
Én egyenlőre csak élvezem, hogy ezzel már nem kell foglalkoznom. Meg a karbival, gyertyaképpel se. Hálisten!
Nálam nem működik a nagygép. Bucka, gödör, vízmosta árkocskák, vadcsapások, de már tudom, hogy sajnos akadhat drótnemű, esetleg betondarab is. Húsz év elhagyatottságát, elhanyagoltságát hozza napvilágra az ember, ha lecsapja 10-20 cm magasan a gazt. Bizony, ennyi már kaszálásnak minősülhet...
Pedig qrvára tudnám élvezni, ahogy haladna a szárzúzó:D. Annál is inkább, mert kaszával több hetes munka egyszer levágnom, hogy legalább átlátható legyen, hogyan haladjon tovább. Hogyan is? Hát apránként:(
Tehát akkor te is elismered hogy lényegesen hamarabb megy tönkre a gondozásmentes nek mondott igazából zsíroshatatlan szög hajtás mint az amit lehet zsírozni. Azért az egy érdekes gyártói hozzáállás. Én nekem egy faipari ragasztó adagolóba van keverve a zsírom 00-szsír. Olyan méretűre van vágva a cső a végén amivel a kasszák fejét könnyen és gyorsan meg tudom zsírozni. A videóban látottak a legnagyobb böszmeség. Az látszik rajta hogy megint nem arra használnak egy gépet amire való. Az ilyen helyre egy traktor és kalapácsos mulcsozó kell. Vagy egy erdészeti mulcsozó aki ilyen munkát elvállal aznek 2 db vagy 3 db fű kaszával menjen oda mulcsozobkéssel mert ez kabaré. Elnézést a furcsa írásokért de mivel nincs kedvem pötyögni sokszor diktálom és a számítógép néha furcsán értelmezte dolgokat amit észreveszek azt kijavítom.
Hát persze. Biztosan van, aki szándékosan késsel megy neki az ilyesminek (videókon nem ritka ez a mutatvány...), én kihagynám. Hogy mégis előfordul, annak az az oka, hogy az embernek fogalma nincs, mi lapul a levél- és indatömeg alatt, vagy éppen a sűrű szálas gazban. Ez utóbbiban a mulcsvasam a kb. háromcentis (nem száraz) akác idei karrierjét rezzenéstelen pofával zárta le (de tényleg), mintha hentesbárddal csapták volna el - de nem szívesen csinálnék ebből rendszert. Csakhogy egyszerűen nincs mit kezdenem a dologgal, helyenként szulákkal vegyülő aranyvesszőnek nem mehetek neki sem damillal, sem fűrészlappal, pedig közötte lapulnak azok a qrva sarjak is. Hát jöjjön, aminek jönnie kell:(
Ja, mégis tudnék mást: kézzel kihuzigálhatnám, leginkább egyesével. Jó nagy gyökere lenne, mert tarackosan (is) terjed, nekem meg jó nagy fejem, mire két lépésnyit haladnék. Na meg fél órán belül izomlázam is...
Akkor lesz majd béke, ha majd sikerült egyféle "kultúrtájat" csinálnom az elfajzott vadonból, addig lesznek még szívások rendesen. Munkában és pénzben is:(
Az igazság az, hogy nincsenek számok és nincsenek bizonyított tapasztalatok és mindenki másképp használja. Aztán a gyári zsír se olcsó. Azért fizetni kell és dolgozni is kell vele.
A tapasztalat az, hogy zsírozza a tököm! Előbb-utóbb (inkább előbb) elfogy a lelkesedés és fütyül mint az állat! Meg iparban a gépnek nincs gazdája, csak ellensége, kizsákmányolója!
Aztán meg az, hogy minden alkalommal, a koszból kivakarni, csavart kitekerni, egy kis játék a csőr nélküli tubussal, (fele bele, mind mellé) és talán kerül bele némi kosz is. Tiszta haszon.
Igazából egy nyűg. Ezt a mókát ha valaki durva iparban használja, megcsinálhatná vagy 70 szer. Na meg a…
Ezért kell fizetni. A kényelemnek, karbantartásmentességnek ára van.
Igazad van, esetünkben már nem erről kéne szóljon az ember napja:D Nem sajnálom magam, azért nálam sem mindennapos esemény ám az ilyen; utoljára majd' egy hete volt, hogy több órát kellett tolnom, valami hasonló terepen a szomszéd gazos telkén, mint a tiéd, csak Heves környékén. Isteni zamatos-leves körtéjük volt, sztem fölzabáltam vagy két kilót - na és leginkább ez maradt meg emléknek az eksönből:D
Felénk ha valaki szederfát mondana, pontosan úgy néznének rá, mintha az uborka aratásáról beszélne. Igaz, itt a piszke sem köszméte, a krumpli viszont lehet még svábtök, kolompér és újabban pityóka is, de burgonya aligha, mert az urizálás:D
Ez idézet volt, teljesen autentikus forrásból:DDD Nagy a világ, sok hülyeség elfér benne, csak győzd kapkodni a fejed.
Amúgy némi gondom nekem is van az FS 460 fogásával. A 176 centimhez rövidellem egy kicsit a tubust, túl gyakran kell a szarvhoz legközelebbi likban függesztenem a gépet - akkor pedig a balszél böködi a nem létező pocakomat, ha rendes ívet kaszálnék. Nem egy nehéz vágóeszköz okozta kiegyensúlyozási problémáról van szó, a sima 46-2-es fejnél már ez van. Nem feltűnő, de délutánra már észreveszem...
Ez lehetne akár a legközelebbi fejlesztésük is: hosszabb tubus, állítható pozíciójú függesztőlemezzel:D
"A motoros berendezést -a felszerelt vágószerszámtól függően- csakis fűnyírásra, valamint vadnövényzet, bokor, bozót, sövény, kisebb fák vagy hasonlók vágására használja. Más célra nem használható a motoros berendezés - balesetveszély!"
Most már tudod, mitől kopaszodsz és lazulnak a fogaid:D
Nemrégiben tűnt fel a Stihl-féle használhatósági utasítgatásban a gyármántyó cég megjegyzése, hogy a "hajtóművet" kézzel érinteni tilos, mert üzemeltetés közben felforrósodik, sérülésveszély! - vagy valami ilyesmi. Ennyi idő után most esett le, mire célozgattak, és ezexerint persze hogy tisztában vannak a jelenséggel...
De mint talán már írtam, a felforrósodás valahogy úgy 150-200 üzemóra után jelentősen alábbhagyott (ez csak erős sacc, úgy húsz tízliteres marmonnyi benya után lehetett). Még most is melegebb, mint szeretném, de messze nem annyira, mint ami miatt már hőbörögtem egy sort.
Ha így frakcionálódhat a kenőanyag, az vsz pont a melegedéstől történhet, és inkább valami összetevő gázosodását, elillanását tudnám vizionálni - eredetileg ugyanis nem túl viszkózus a matéria, a melegtől is talán csak folyósabb lehetne. A luft könnyebben megszökik a szimeringeken keresztül:(. Igazából mindegy, ha megtörténhet, meg is fog, idő kérdése - és ez nem a mi javunkat szolgálja:(
Az M-Tronic viszont valóban érdekes egy állat. Ugyanők írják, hogy az általa vezérelt gépek akár 25%-os (??? Braziloknál?) alkoholtartalmú üzemanyaggal is hozzák a névleges teljesítményt, míg a kívülről is állítgatható "gázosítós" gépeiknél már 10% mellett is számolhatunk "működési zavarokkal", ilyet ne is használjunk hozzájuk (igen, pontosan ezt írták...). Magyarul az eletronika vsz jókorát adhat az adagolás pofájára fölfelé meg lefelé is, amiben csak az egyik paraméterecske, hogy te mit csinálsz a gázkarral:D. Ez lehetett az oka, hogy egy fal melletti óvatos tötyögéskor órán messze túl is alig akart kiürülni a tank, máskor meg húsz percig alig tartott ki a hét deci a nagy, erős füves dzsuvában. Az már egészen biztos, hogy nem számolhatok ugyanúgy a fogyasztással, mint eddig a fix, beállítható karbiknál, ahol csak én húztam a kart, amennyire sztem kellett.
...bár nem minden húzásuk világsiker, de azzal, hogy a Stihl régtől folyamatosan tartja magát egy egészen tisztességes színvonalhoz, kénytelen vagyok egyetérteni. Meg azzal is, hogy ennek jól megkérik az árát... Hogy a Husinál ez miként van, inkább csak mástól hallom-látom, de hogy -a legtetejétől eltekintve- nem elhanyagolhatóan olcsóbbak, a vaknak is feltűnik. Ez azért sokat számíthat a népszerűségben is:D
Ez így kicsit langyos! Mi az, hogy nem köt kompromisszumot, és a Husqvarna miben köt? Fejtsd ezt ki kérlek. Szerintem a gondozasnentes szöghajtas pont ugyanolyan mint a kocsikban a 30.000km olajcsere, 90.000uzemanyagszuro. Egy baromság. De arra jó, hogy elhitesse a laikussal, hogy csak nyomjad neki, megy az. Aztán vehetsz újat. De mind a kocsiknál, mind a gondozasmentes hajtásnál kiderült, hogy fassszsag. egy céget konkrétan ismerek, akik a vasútnak dolgoznak, stihl fanok, nem kicsiben játszanak, szerintem 10-12 stihl gepük van, tobb szoghajtast cseréltek, majd az ujakon fúrtak egy 8mm lyukat menettel, csavar bele és naponta zsír, azóta érdekes egy sem romlik el. Azt mondta a beszart szoghajtasban a zsír kiverodik a falra és kemenyre szárad. Akkor mi a megalkuvás, ha nem ez?? Az ergonómia egy másik kérdés, én 193-195cm vagyok, annak ellenére hogy ( ha jól tudom) a stihl kaszák szára hosszabb, nekem is a husi all kézre! Pedig nem a pénz számít, amikor veszek. Nem vagyunk egyformák.