Semmi problémát nem okoz nekem ez a hozzászólás. Félre ne érts. Javaslatod is teljesen rendjén van, valóban ott lehet a témáról olvasni. Csak nem értem miért van ez így, miért tesznek különbséget lak autó és lak kocsi között. Bár tudom, tesznek. Magamból ítélve nincs semmi különbség. Semmilyen szokásom nem változott meg az iménti verziók egyikében sem. De még az ifi kori sátrazásban sem volt semmi másképpen. Legfeljebb nem volt annyi komfortom mint mostanság.
Letelepülés több 7 re a lakókocsival sem volt soha.
Aki képes sípoltatni a lavórját reggeltől késő délutánig, az a saját szórakozása. És ha ez szórakoztatja, akkor szerintem megteszi bármely verzióban. Ezt nem a kocsi milyensége dönti el. Hanem az egyén lavór attitűdje.
Egy dolgot írok alá: éspedig. Aki több ideig szeret egy helyben lakózni, annak jobb a lakókocsi, mert a szem autóval tud vernyákolni kavirnyálni. Na de az antenna az miért kötődne ehhez?
Ami leginkább számításba jöhet a Digi és UPC. Nekem pl. nagyon régen itthon műholdas Digi előfizetésem van, két beltérivel. Az egyik beltérit használom, ha a lakóban akarunk TV-t nézni, 90 cm-es tányérral. A Digi nem az Astra-ról sugároz, éppen ezért nehezebb megtalálni a műholdját. Abban igazad van, hogy pl. Görögországban már nem elérhető, de Dubrovnik még határ eset. Egyébként mi is egyre ritkábban használjuk a TV-t, többnyire a netről rádiót hallgatunk, mondjuk nem a Kossuth-ot.
A magyar határtól 10 km-re már nem jön be a földi magyar DVBT adás. Magyar nyelvű sat. adás meg csak egy van , ha jól tudom. Távolabb (dél, pl. Dubrovnik környéke) meg az Astra satelit is gyengül. Kis tükör, gyenge LNB kevés.
Szerintem, ha valaki külföldön is használja a lakóját és szeretne közben TV-t is nézni, akkor a földi antennákat forgathatja estétől reggelig, hogy mondjuk egy magyar RTL-t "megcsípjen"! Persze ha anyanyelvi szinten megy az adott ország nyelve, ezen hozzászólásom csak kötekedés!
Ezer ève lakózol. Te is tudod, műholdassal inkàbb lakóautósok foglalkoznak. Lakókocsikon elterjedtebb a földi antenna.
Itt a fórumon is az utóbbival kapcsolatos tèmàk voltak inkàbb. Nincs ebben semmi megkūlönböztetès, csupàn próbàltam a kollègànak olyan fórumot ajànlani ahol több hasonlót talàl. Eszembe sem jutott, hogy ez gondot jelent bàrkinek.
Sokáig kínlódtam a beállítással én is, főleg a Digi műholdját nehéz megtalálni. Most már pofon egyszerű, a rúdon a tányér billentését egyszer kell csak belőni, majd fixre meghúzni úgy, hogy a rúd tuti függőleges legyen. Azt pedig egy egyszerű szerkezettel tudom elérni:
Ezt a függőlegesbe állító libellát gyors kötözővel a rúdhoz rögzítettem. A rúdnak a három lábából kettő állítható, így lehet totál függőlegesbe állítani. Ekkor nincs más hátra, egy irányt és kijelölni a déli irányt, amihez elforgatom a a tányért jobbra vagy balra a kívánt műhold eléréséhez. A beltérit mindig a RTL-re állítom és egy kis /autós DVD lejátszó/ monitoron keresztül már látom is a képet. Ez öt, max tíz perc most már.
Nem feltétlenül rögzíteném fixen a busz tetejére, egy tízméteres koaxmadzaggal már kiér az árnyékból. Elvileg a holdak pozicióját programozni lehet - ha jól tévedek három holdat jegyez meg.
Gondoltam, megspórolom a tányérállítgatást, csak nem tudom, hogy a harminc centis tányérkája mennyire stabil jelet bír fogni. A beltéri egy másik történet... (Digi/UPC)
A lakókocsinkat szeretném szigetelni pl. tetőablak és a hosszú oldalakat, szellőzöket.Csináltam már ilyet ,de akkor kertesben laktam. Sajnos most itt nincs lehetőségem az utcában nem állnék neki.Azt tudom, hogy vannak szervizek akik ezzel foglalkoznak, de elég messze vannak, pécsett lakom.Esetleg Baranyában tudtok -e olyan szakit aki ezzel foglalkozik, vagy olyan garázst ahová beférek.
Konkrétan nem nekem, a barátomnak volt ilyen egy kintről behozott cuccban volt. A német műholdakat kiválóan kezelte mert legtöbb az Astrákról sugároz, ha van német nyelv tudás, akkor no problem, de a Thorr és Intelsat /Digi, UPC/ műholdakat már nem csipázta még itthon sem nagyon, nem még külföldön. De a legnagyobb baja az, hogy nyáron is állhatsz a tűző napon, ha TV-ni akarsz, mert fa alá árnyékban nem látja a műholdat. Nekem Digi van, öt perc és megvan a beállítás!
Mi először Opel motoros Barkassal nyomtunk egy München-Párizs-Barcelona-Monte Carlo karikát bioWC,saját építésű inverteres kompresszoros hűtő,gáztűzhely, némi vizeskannák társaságában 25-30 évesen anyagi okokból.A kocsi teljes árát megspóroltuk a 2 hetes utazás szállásköltségén mindig parkolókban aludva.Aztán 6 személyes Transit lett szintén saját építésű , kiszerelhető berendezéssel, annak már 7 év azaz 14 hét kellett a teljes árának a visszahozásához. Így a kocsi a nálunk használt 15 év alatt kb. kétszer hozta vissza a teljes árát miközben még évközben családi autó és teher autó is volt. Háromszor aludtunk komplett hétvégéket teljesen ingyen Párizsban(hétvégén ott sincs parkolási díj) augusztusban a Notre Dame szigetén közvetlenül a Notre Dame hátsó kertjénél, meg Monte Carlo fölött az autópálya parkolóban amiből szebb kilátás volt az öbölre mint lent a városban bárhonnan stb. Csak filléres vidámparki kempingekbe mentünk be Mirabilandia kb. 4EUR/éj/4fö vagy EuroDisney 15EUR/éj/4fő volt anno. Gibraltár is megvolt egy Marokkói kiruccanással üzemanyagköltségen és innentől a teljes Földközi tenger északi partja a Boszporuszig országonként 2-3 helyen fürdőzéssel. Most egy teljes magas tetőlégkondis Ducato építődik bár egyre több a repülős út a nagy távolság miatt, ez már csak hobbi lesz...BÚÉK!
Két hónapja adtam el a Barkaszt. 3 éven át rengeteget túráztunk vele, rengeteg élményt adott nekünk. Mindenütt mosolyogva fogadtak, és mindenki beszélgetni akart velünk :o) Biztosan az is közrejátszott abban, hogy soha nem hagyott cserben, hogy az utolsó csavarjáig fel volt újítva. Eladtam, az árából megvalósítottam a gyerekkori álmom, egy öregecske Jaguar XJ6-ost vettem belőle. Ebben én vigyorgok, a környezetem viszont nem.
A Barkasz az egy hulladék. Nekem is volt. Egy jobb kisbuszt viszont el tudnék képzelni, ahogy mondtam, de már félig meddig lejárt lemez ez az egész nekem. Előbb kellett volna, ha tudtam volna, hogy így is lehet. De végül is közelítőleg meg lehet oldani lakóval is. Nappal behúzni a célterület közelébe, pl város, zónán kívül stb. Este meg áthúzni egy jól bekamerázott autópálya parkolóba. Igazából nem így csináltuk zömében külföldön. Behúztuk e kempingbe és onnan csillag túráztunk kocsival, aztán pár naponta áthúztuk egy másikba pár száz kilométerre. Néha aludtunk autópálya mellet.
Nem is gondoltad de kimindtad a kulcsszót. " igènye rà."
Szerintem majdnem minden kempingező ismeri a nomàdozàst, ezèrt nem az ismeret hiànya, hanem a màs igènyei miatt nem csinàlja.
Ismèt magamra hivatkozva: Szeretem a termèszetet, leginkàbb hegyek ès vizek közelèben èrzem jól magam. De mivel a dolgos hètköznapokban elfàradok, ezèrt szàmomra a passzív pihenès jelenti a kikapcsolòdàzt. Egèsz nap eltudok gyönyörködni a tàjban, madarakon, de mindezt inkàbb a szèken ūlve egy hideg sörrel a kezemben. Persze nem vagyok full lusta, sokat kiràndulunk de nem megterhelő kiràndulàsokat szervezūnk. Ha nem tudnàm a munka utàn kipihenni magamat, hegyet màsznèk, több tíz kilómèteres erdei túràk ès egyèb fàradozàs utàn valszeg ùgy mennèk hètfőn dolgizni mint a mosott szar. A pihenèshez pedig szàmunkra hozzàtartozik a komfort is.
Barkasszal dolgoztam annó 3 èvet. A Mondeómban jobban èrzem magam. :))