Gumiméret nem lehet ? 165/80 R 13,185/70 R13 vagy ezzel egyenértékű a gyári.
Ha majd valaha egyszer a jövőben elöbb-utóbb valamikor TALÁN lemüszakizik a kocsim,küldök jobb képeket.
Kétféle szilentblokk volt:
-A korábbi ugy nézett ki hogy mind a két oldalán a lengőkarnak gumis volt
-az ujabb(jo vicc,ujabb,78 utáni :-) meg egyik felöl gumi hatrafele viszont csak egy persely logott ki.
Ezt most gondolom nemigen tudod magad elé képzelni,nézd meg egy alkatrészboltban vmi katalógusban.
Lehet hogy ez a gond...Csak tipp.Az kellett nem?:-)
A kocsimat már nekem is öszzetörték párszor,a legszebb az volt,amikor egy cirkuszos roma család egy erdőből kivágott elém az útra a biztosítatlan kocsijával és keréktől kerékig kiflit csinált
szegény kis autómból.(tényleg igy volt!)
Látom kicsit megélénkült a dolog amióta utoljára jártam itt. A velencei srácról annyit hogy szóltam neki hogy kéne 1 hátsó difi mert az enyém kezd kikopni és 8-ért kapok egyet. A verdákat meg tessék csak szépen fejlesztgetni, az enyémbe is kerül tavasszal (ha Isten is úgy akarja) az egyik spanom által összerakott 2.8-as kis vicc. Csakhogy fájjon vagy mi..:-) Most a 2.3-as is megy mint a veszedelem amióta megcsináltuk, de ha egyszer elkapja az embert a gépszij.... Tud valaki vmi okosságot arra hogy miért járhat ki mindig a bal elsö lengökarban a silentblokk ami a stab. rudta fogja??? Lengökar és silent már lett cserélve. Más.. Gyermekkori jóbarátom kint dolgozik Németországban és néha szoktunk hozzá kiugrani, ott sem árt szétnézni a bontókban, merthátazért csak onnan származnak a gépcsodáink. Az olasz dolgot meg majd Én is bepróbálom hátha találunk valami kis okosságot a gépbe. No pusszantás és vigyázzatok a vasakra nehogy valami figyelmetlen hétvégi sofőr ropira törje, mert sjnos előfordul most az esős idő miatt. Én 2 éve már megjártam....
Na helo!W0911 az jo, az a 315ose,(4,1es difiattetel.)
Beraktam "azokat" az uvegeket,tok szep lett.Nagyobb sebessegnel nem tudtam kiprobalni,mert nincs muszaki a kocsimon ezert csak ilyen hegyi osvenyeken kozlekedem.
Az oldaluveget vegulis egyszeru kivenni:ki kell szedni az egesz hatso ulest,levenni az oldalkarpitot(csak felfele huzni,kulonben leszakadnak a tartoi) aztan be kell fekudni a kocsiba es labbal kinyomni(nem rugni) az uveget a B-oszlop feloli felso sarkanal.Nem art ha kivulrol valaki keszenletben all hogy elkapja.
Visszaraki sokkal szarabb mert osszevissza gyurodik (az a rohadt) tetokarpit.A diszlecek meg szeretnek leesni kozben.Nagy sux...
No a műszerfalon a következő volt. Valami betű utána pedig 0911. Holnapra megnézem pontosabban.
Ez akkor mibe való? Egy tengeralattjáróba és azért csal az óra?
Hogyan lehet kivenni az oldalablakot? Van egy rozsdafoltom amit ki kéne javítani mielőtt javíthatatlanná válik!!
Természetesen a WAUZZZZ! Képzeld, múlt pénteken végre sikerült megcsinálni a Jeep fékjét! 20 percig tartottak az O gyűrük...:-) Magyar kisipar rulez! De addig zupa volt. Ma megyek specko gyűrüket csináltatni, remélem sikerül. Tényleg az 5gangos váltónak különböznek az áttételei az alsóbb fokozatokban?
Olyan uveget csak zoldben lattam,meg egy feheret.Az viszont gond lehet a 315nel hogy vagy a hatso uveget kell lefeketiteni vagy az ajto keretet kromra cserelni(Az elobbit szerintem szebben meg lehet csinalni.
A masik,ez mar minden E21re vonatkozik,hogy meg kell oldani az also diszlec rogziteset,mert az az uveg kibillentesekor is a helyen marad.Gyarilag kis szegecs-fejek allnak ki az ablakkeret also peremebol,es arra van patentokkal felteve .Ezek a fix-uvegeseknel hianyoznak.En megprobalom 2oldalas ragasztoval.Ez az oldalablakkeret az E21 legrozsdaerzekenyebb resze,nem akarok furni-hegeszteni-ganyolni.
Az ötsebesseges valto meg nagyon allat.En is most hoztam,es egeszen megvaltozott tole az autom.Es meg egesz jol gyorsul is.
A valto fajtajatol nem fugghet a km-ora pontossaga, nem lehet hogy kicsereltek egy masfelere? van a km-szamlalo korul egy kis szam
(W0866,vagy ilyesmi)Ezt olvasd le,akkor meg tudom mondani hogy jo-e.
Ki kell menni!!!
Én is nyitható utasablakot akarok!!! Gold-bronze színben láttál? :-) Nyáron nagyon rossz lehúzott ablakkal repeszteni a melegben. Ez a 'nem lehet megkülönböztetni, mind krómos' nagyon biztató... Meg egy hosszú ötös váltó is kéne. Valamikor kicserélték az enyémben négyesre de nagyon hiányzik az ötödik. Gondolom amiatt csal az seb.óra lefelé mert más az áttétel. Vagy más lehet az oka?
No mindegy, tudnék mit kukázni odakint.
Petyó!Légkondi nem volt meg szervokormany sem,de ezeket eredetileg sem lehetett kerni 315hoz anno,csak 316tol folfele.
Kint nem lehet megkulonboztetni a 315ost a tobbitol(oldalrol)mert egyik sem fekete ablakkeretes hanem kromos a nyithato hatso uvegek miatt.
Szeptember elejen voltam,Trieszt kornyeken.Eszak-Olaszorszag legnagyobb AUTODEMOLIZIONE-ja meg allitolag Velence mellett van,Maestre,vagy mi.
Jovore tuti letesztelem!
Azt meg hozzateszem hogy bontoban csak 315-316-tal talalkoztam,de a forgalomban volt egy-ket
hatcilos is ,biztos kivagjak azokat is.Szegeny autok? vagy:Na vegre?
Nem véletlenül zalaegerszegi a géped? :-) Mert itt ismerek egy olyat amire nagyon ráillik a leírásod! Nekem az alvázszámom úgy kezdôdik, hogy: WDB126 Ismerôs? ;-) Megy már a km órád? ;-)))
Mikor volt ez az út lebonyolítva? Mennyire kell bemenni az országba ha eredményt akar elérni az ember?
Nagyon vonzónak tűnik az ötlet kinek volna kedve megejteni egy ilyen utat?
Rolunk:En 1978as vagyok a gep pedig 80as,egy 316 1.8 Biscayablau szinben ca.270ezer kmrel.
Ha at akarjatok elni a boseg zavarat,kossetek ossze az esetleges Olaszorszagi nyaralast Autobontok keresevel.
Minden bontoban van 1-2 E21es,es nem olyanok mint amik pl.Ausztriabol kerultek at hozzank hanem tok jol felszerelt ROZSDAMENTES!!! autok.Pedig mindegyikben 200-260ezer km.
En 30 ezer ftert kovetkezoket hoztam:
-5-seb. valto (Schongang)+ kardan
-2 db 5,5 collos lemezfelni (hihetetlen allapotban)+kb 80% gumik
-kihajthato hatso oldaluvegek
-Total uj hatso kipufogodob(15000 ft lenne)
-gyari hangszorok,feliratok,diszlecek stb
-eredeti BMW szerszamok
Csak több mint 1 éves fényképeim vannak, de majd akciózok valamit. Én Velencén még nem jártam a tagnál mert én jóba vagyok vele és felhoz nekem mindent Budapestre. Neki 1 elég jó állapotú (nem csoda) ezüst szinü 316-a van 4 lámpás. Bár mostanában már láttam 5-ös cápával is. A telefonálást megéri, + 1 leugrást.
Ez a Velence engem is csábít. El kéne nézni oda, hátha találunk néhány extrát a gápekbe.
Nincs fényképed a verdáról? Betehetnéd hogy felismerhessük ha szembe jössz.
A Bárdinál az utángyártott kb 10-12K között mozog mert novemberben nekem is volt cserélve a ba.el. Bontóban is meg lehet nézni tel:06302455196, a faszi Velencén leledzik és 200 körüli bontott E21-e van. Én már üzleteltem vele soxor. Múltkor 10-é lött nekem 2 E30 gyári Recarot elöre amihez csak a padlólemez külsö széléböl kellett kivágnunk és egyböl tutkó lett. És még a szín is stimmel a gyári antracit szürkével. Nekem bontottan ajánlottak Tirisztoros gyújtásvezérlö kockát (amikor tönkrement) 22K-é, Ö hozott nekem 2 db-ot 3K -ért darabját. Választhattam. Ez már 1.5 éve volt és azóta is tökéletesen megy. Érdemes felhívni és lemenni hozzá. A vasba nekem most lett a motor felújítva, föteng. simm., vez. teng. simm. szelepszár simm., és ami tömítés még található benne. Légszürö átépítve, leömlök áthegesztve 1 kicsit, gyújtáskábelek cserélve, gyerták szint. Futómü silentek cserélve és összerakva. Kormánymü ház csere mert folyt. a servo. Fékek OK. Váltó, difi olajcsere. Kipufogó csere, 2 hátsó dob helyett 1 korrektebb beépítése. Szépen duruzsol. Hátsó difim cserére szorul sajnos mert ki van kopva, és csilingelö hangot hallatt néha, amikor elöre és hátramenet közt változik az irány. Novemberben lett lecserélve a teljes alja az autónak, taposó lemez, padlólemez, alváznyúlványok stb. Most már kicsit kezd elég lenni. Tavaszra még van a lakat meg a fény, és néhány apróbb dolog (fényszóró foncsor rohad, csere; hátsó ülés szúr, csere vagy újrahuzat). És zene még nincs is benne, mert nem akarom hogy folyton feltördeljék a fejegység miatt, és az ellen még a riasztó sem véd. Aztán ha megvagyok akkor löni bele 1 készlet 27-es dugósort és felfuratni a drágámat. A hengerfej cseréje még kérdéses, föleg anyagi okokból. Nekem van 2 állandó szerelöm (lakatos + minden más) és velük közösen eddig mindent meg tudtunk oldani. Újpesten van 1 öreg bácsika, név szerint Zoli bácsi, aki lehúzott 26 évet a bavaria szervizekben, na töle még nem tudtam olyat kérdezni amire ne köpte volna a választ. Ö végszükség esetére van félretéve. Tehát ha valamiben esetleg segíthetek akkor csak írj. Én 195K-ért vettem a vasat de eddig már benne van még 400K-ba (1szer összetörtem és cserbenhagytak és nekem kellett állni a cehhet de ez 100K-ban megállt), tehát Én ettöl az autótól nem tágítok az szent. Aki akkora barom hogy ennyit fektessen egy 20 éves autóba, az csak szeretheti azt. Nekem az álmom, hogy 30 évesen veterán lesz belöle és odaverem vele a sok nyúlbélát, akik tátott szájjal néznek hogy Ök ilyen autót még nem láttak, mi ez??? Ez édesfiam 1 BMW. És semmi több...
Való igaz hogy a topic elhalt kissé az utóbbi időben, dehát pl. én és el vagyok foglalva a felújítással, eddig volt teljes első fékjavítás, jobb első csapágycsere, (a jobbelső fék szorult és szétment a hőtől a csapágy), plusz kormánygömbfej rúddal gumiharmónikával együtt csere, eddig 55K.
Igazság szerint az első lengőkar gömbfeje is mozog egy kicsit, ezt is cserélni kellene. A Unixtradenél 15,6K egy utángyártott lengőkar, az eredeti 30K. Asszem ez egyenlőre elmarad. Esetleg tud valaki valami olcsóbb megoldást?
Ja, és gumik is kénének persze, a Pirelli P3000E-n, ill. a Ceat Spideren gondolkodom, vagy valami jobb 80-90%-os használtan.
Egyébként én sem sajnálom a pénzt ettől az autótól, mert tudom hogy még 10 év múlva is menni fog.
Látom már régóta nem szólt hozzá senki a fórumhoz, de hát próba cseresznye. 1982-es 323i-t hajtok immáron harmadik éve. Kilométereit nem mondhatni soknak (227K), vigyázva volt rá és egy kisebb vagyonba kerül nekem a felújítása de nem sajnálom a lét töle. Mostanra került tökéletes körüli müszaki állapotba, már csaka lakat és a fényezés hibádzik. A lelkem még a gyári karmin-rot metallic fényt hordja de az 1 kicsit megkopott mostanra, viszont anyagi okokból a köv 2 évre csak 1 sima fényt fog kapni. Bárkinek értékelhetö ötlete van a géppel kapcsolatban, nagyon szívesen fogadom, a teljesítmény növekedéssel kapcsolatosakat is. Ha bárkinek bontóra vagy alkatrészre, vagy tippekre van szüksége szívesen adok én is mert a három év alatt, nincs olyan föbb rész amit ne javítottunk volna föl.
Ark Torin a villám
Hát én nem vágatnám szét a verdát ilyenre bár tényleg jól néz ki első közelítésre. Az azonban kicsit aggasztana engem ha ekkora lyuk tátongana a soför melletti ablak mögött. Ennyi pénzért szerintem ez nagy hiba.