Az én gázom az tök alap.Visszarobbanásgátlója nincs,de tavaly télen is csak kb 10 liter benzin fordult meg a kocsimban,és semmi gond nem volt a hidegen-gázzal-indítással.
Gázból nekem 12 liter körül fogyaszt,de már írtam,hogy ez lehetne kevesebb is csak akkor gyengébb lenne.Egyébként egész másképp vezetek amióta gázos a gép,pl piros lámpa előtt 10 méterrel még nyomom a gázt,megyek ahogy csak merek,hiszen kit érdekel mennyit fogyaszt.
pl most hétvégén voltam Nagykanizsán(végig 130 km/h ) meg Bp.-n(120-150 pedig csak 60nal szabadna)meg város meg munkábajárás,amint kicsit felmelegszik a motor máris kikérdezem,és így lesz 98asra átszámítva 7 liter.Benzinnel szerintem 15l alatt nem úsznám meg.
wbaag
Én úgy tudom, Elektrische Teile Katalog.
Az enyém Ganxtától van, de nem túl új 99. 05. ha jól emlékszem.
A gázzal kapcsolatban: milyen gázszetted van?
Van rajta visszarobbanásgátló? (Állítolag a BMW-khez nem árt, ha van). Mennyivel eszik többet gázból, mint benyából. Gázzal is indul, vagy csak benzinnel?
Én is godolkodom a gázosításon, bár ami a fogyit illeti nem szólhatok egy rossz szót se mert az átlag 9-10l ami ennél az autónál normális.
Javította már valaki a középső konzol üvegszáloptikás fényeit? Ha igen ossza meg a tapasztalatát, mert megaszopás. Ja és az "új" műszerfaról van szó. (Asszem 79, vagy 81 utáni).
Szóval ha kiszedem a műszerfal tetején lévő álhangszoróborítást és a vészvillogót akkor a két vastag cső között éppen látom az izzót, ami OK, csak nem tudom hova kell visszadugni az egyik üvegszálat, a másik meg el van szakadva. Az előlapot nem tudom levenni, mert hiába csavarozom ki mind az öt csavarját, a két szélső tekerő bowdenjét is ki kellene akasztani valahogy, hogy ne sérüljön meg semmi. De hogy a francba mikor nem lehet hozzáférni semmihez sem?
wbaag!
Ez egy CD-s alkatrészkatalógus. Az alvázszám alapján lehet a járgányhoz tartozó alkatrészek cikkszámát megtudni. Ezek alapján könnyen megrendelhetö a BMW-töl.
wbaag:
Én is az ETK-ból vettem az infót.
Én nem vagyok híve a BMW-k elgázosításának ugyanakkor elfogadom az érvet, hogy a nagy fogyi anyagi terheit jelentösen csökkenti.
A kenceficét pedig kipróbálom.
powerslider:
Sajnos az ilyen tuningos dolgokhoz nem értek ezért ebben nem tudok segíteni pedig jó lehet egy ilyen harapós öreg verdával meglepetést okozni!
taker:
Alvázszám alapján ki lehet keresni az adatokat.
powerslider: Miskolc környékén lakom én is, pontosabban Mezőkövesden. Nyékládházán ismerek egy szakit, Ipacs Ferenc. Ugy tudom, nagyon képben van BMW terén, bár én még csak cuccokért voltam nála.
Az én számom: 30/239-58-23 Takács Péter, ha kell az ö száma hivj fel és meg tudom mondani. Kicsit keresni kell, de biztos, hogy meg van.
Nagyon örülök, hogy végre van ilyen fórum is kis hazánkban. Bezzeg amikor télen vettem az én kis szépségemet (79-es 320-as Cápa-bébi) még híre sem volt ilyesminek. Az E30-as topicen pedig semmi infót nem tudtam kiszedni a dudáktól!!! Mindig nekiindultam a keresésnek, de elteretlék a figyelmemet... :) Áldott lekek!!!
A lényeg: A segítségeteket akarom kérni. Egy nagyon nagy prodzsekbe (vagy hogy írják ez menedzserék...) akarok belefogni.
A meglévő masinámat akarom átalakítani 323i cuccokkal. Gondoltam egy motor-mahinációra (blokk marad, csak belső ugrik ki), injektor beszerelésre, dupla kidörgő, 4 tárcsafék etc.
Az átalakításhoz vennék egy elég jó állapotú Papper-frei 323i-t, és abból mentegetném át a motyót.
Kérdés: Valóban megegyezik-e a hengertere a 320-nak és a 323i-nek? Könnyen be lehet építeni a dolgokat? Naggyából mennyiért csinálják meg, és pláne ki? Arról már nem is álmodom, hogy Miskolc környékéről lesz az illető... :)
Ha van valaki aki már csinált ilyet, ne habozzon megosztani velem!
Én is azon gondolkodom, hogy elgázosítom az autót. Jó hír, hogy neked bevált. :)
Nem jár valami környezetvédelmi támogatás az átalakításhoz?
Nemsokára lesznek képek... csak csicsázom a bajor urat egy kicsit még.
Und, alváz és motor szám alapján meg tudjátok mondani a gyártási évet+motor tipusát pontosan?
Szia Petyó!A január 13 az onnan jött hogy a hűtő felső vizcsövébe van beleírva,.Milyen katalógusod van neked ami nekem nincs?:-)
Fogyasztásru:Ismerem az érzést amikor az ember már nem is tud kíméletesebben menni de a kocsi mégis benyel 12-13-14 litert.Lehet hogy most lehurrogtok,de én "bevezettettem" a gázt.Az érveim:
-Karbis autóra viszonlag olcsó(nekem 90ezer volt)
-Nincs ember a Földön akinek szüksége lenne ekkora óriási csomagtartóra(A múltkor még így is befért a tartály mögé 4db komplett kerék,a cst-tető simán lecsukódott)
-Be lehet úgy lőni a gázt hogy menjen!Igaz hogy akkor nem a legolcsóbban mész,de meg lehet találni a kompromisszumot.És bármikor átkapcsolhatsz benzinre.
Én már kb 12ezer km-t megtettem így,és kurvára nem bántam meg.
Ha átszámolom a km-költséget benzinre 6,0-6,3-7,1-eket kapok.
Azóta kb 3x annyit használom a kocsimat.
Jó,nem egy szép dolog így átverni az autót,de mint (tipikusan)kispénzű E21-Fahrer Nagyon örülök ennek a lehetőségnek.
Az enyém savannabeige és annyit iszik mint egy teve az oázisban. Vakarom is a fejem mert ez így nem OK. Karbit lehet felújíttatni, kb. 3500 Ft-ért vettem felújító készletet (ebben benne van egy csomó tömítés meg egyebek) de vannak helyek ahol nem csak a tömítéseket cserélik ki, hanem a tengelyeket is cserélik vagy csiszolják. Ebben nincs tapasztalatom.
wbaag!
Egy katalógus alapján a verdád '81/02 havi gyártású. Az alvázszám szerint ki lehet belöle nyerni az adatot. Te honnan veszed a jan.13-at?
Hogyan kell jól polírozni, mert a hét végén életemben elöször políroztam, de nem vagyok elégedett az eredménnyel. A kocsira felkentem az anyagot, hagytam megszáradni, majd miután letöröltem a felkenés szerinti 'minta' vagy hogy hívják meglátszik ha megfelelö fényben nézed és tudod mit kell nézni. Egyébként valami lakk ápolóval csináltam ami metál fényre is jó azt hiszem tán egy béka van a dobozán? Viszont ott ahol már javítva volt a fényezés pl. visszapillantó tükör háza, a pár hónapos festésen semmi ilyen 'karcolás'szerü utómaradvány nincs. Nem értem ezt. A régin meglátszik az újon nem? Én azt hittem a friss fényezés sérülékenyebb. Ja, nem a bömösröl van szó bár azt is meg kellene ápolni még a tél elött.
316e21
Az a kis díszléc a BMW-nél olyan 5.5k körül van, bár szerintem bontóban fillérekért lehet ilyet guberálni. A karbiról képet most nem tudok feltenni, mert nem megy az FTP. :-(
Kellemes meglepetés, hogy így megélénkült ez a forum!
Mint sejthetitek egy 316-os gazdája vagyok június óta. A gép 1980 januári, téglavörös (sajnos nem gyári ezért eléggé kopottas), 4 sebességes. Megbízhatóan 110.000 km van benne, és én vagyok a második tulajdonosa:)!Ja és gyári bavaria rádió van benne:)
Sajnos nincs autoszerelő vénám, s pénzem se nagyon ezért a felújításban nem jeleskedem, inkább az állagmegőrzésre törekszem. Amióta az enyém,a hengerfej tőmítés lett helyrehozva, gyújtásbeállítás és egyéb apróságok, és kapott egy új hátsó dobot (osztrák, 15e).
Egy nagy bajom van vele, hogy városban (bp) kereken 15 litert fogyaszt! Olvastam a korábbi beírásokat, hogy másnak is volt ilyen problémája, de a megoldás(?)hoz tartozó ábra már eltűnt. Be tudnátok linkelni ha megvan valakinek? minden más megoldás is érdekel!:)
Ami kellen a kicsikéhez: gyári vezető oldali ülés, mert az enyém rögzítése egy helyen törött s nem akarom összebarmolni, meg a balelső kis díszléc, mert valahol elhagytam. ha valakinek van ilyen baráti áron, plz jelentkezzen
kép még nincs bescannelve, de igyekszem
üdv,
316e21
Ha 1979 és 316 akkor Solex Didta 32/32
Nekem 316 1.8 van,kisvárosban(Zalaegerszeg)11-12 liter, országúton akár 8 liter is lehet.
Tavaly nyáron megpróbáltam azt hogy kiiktattam az automata szivatóját de nem sok változott.A 316 1.8 változat aránytalanul sokat fogyaszt.
Petyó!
Most pl épp a mosóból jövök.(Egyébként autó-polírozással keresett pénzből etetem a kocsimat)
Hogyan találtad ki az alvázszámból hogy mikor gyártották?
Én eddig úgy tudtam,hogy 1981 jan 13.
Kipufogót ajándékba kapni Olaszországban sikerült,találni pedig egy autószerelő emberke kibelezett E21ese alatt,természet-anyánk által jól körbenőve.(Sajnos mással nincs ilyen szerencsém az életben)
Üdv mindenkinek!
Én eddig Alfával jártam (és fogok is, most készülödik). A bátyjám E21-es cápáját sikerült "megörökölnöm" és azzal koptatom az aszfaltot. 1979-es, 316-os, safaribeige színű, ha jól írtam. Az volna a kérdésem, kisvárosi használat mellett, mennyi a gyári fogyasztási értéke? + A Solex karbit (passz melyik tipus) föl lehet-e újítani?
üdv: taker
A szívem csücske a most készülő Alfám, de azt az öreg cápát is nagyon kedvelem! 3 éve lett a karosszéria + a futómű felújítva. :) Majd lövök be képeket...
BLACK KNIGHT
Nekem semmi tapasztalatom sincs, mert úgy vettem a verdát, hogy már minden ki volt cserélve kivéve az ami a blokktól az alsó csöhöz megy. (Noná, hogy ez lyukadt ki.) Ez pedig BMW-s áron is 12-13 ezer volt. Hát én megadtm neki az eredetit. Most alul csillog villog, hangja mint egy újnak.
ALL
Úgy néz ki hogy cserélnem kell a hátsó, és a diffi fölötti cső rozsdásodása miatt a középső kipuffot is. Walker Group helyet csak Walkert ajánlottak, az előbbit ugyanis Lengyolo.-ba ill. M.o.-on is csinálják és szar. Van még MTS echte osztrák 15K-ért ami jó árnak számít.
Van valakinek tapasztalata kipuff téren?
A vizsgat mar letudtuk.A szelvedo miatt genyoztak(a jobb oldali ablaktorlo folott 3-4 centivel volt egy kofelverodes).Nem csereltem ki,sikerult igy attolni (az egyebkent teljesen in Ordnung)kocsimat.
Tenyleg KOZ ES ELETVESZELYES egy ilyen kofelverodes nem?
Ha nagy szerencsed van akkor megvan meg az a kis lemezke a difiden amibe bele van utve az attetel.A diffi.-fedel bal-also csavarjanak az alatete.(Ha hatulrol alanezel )
A gumi 187/70 R13 úgy libeg, mintha lufikon menne a kocsi. :-) Kéne valami jobb felni-gumi kombináció. Az a baj, hogy nekem a peremes felnik tetszenek és ilyeneket nem találtam még szépet.
Igen, ki van mérve. Az egész úgy kezdődött, hogy feltűnt ha betartom a max.sebességre vonatkozó szabályokat, akkor mindenki lemarad. Később segítséggel lemértük 1 km-t mennyi idő alatt tesz meg és kiszámoltuk a csalást. Meg az autó kicsit sokat eszik, többet mint kéne. Biztos ez is a csalás miatt van de ezt még nem számoltam ki.
Egyébként megvan a kocsi gyári kibocsájtó papírja azon az van, hogy a verda 5 sebességes lenne. Mivel most 4-es váltó van benne a csalás miatt arra gyanakodtam de ezek szerint lehet, hogy a difi is ki lett cserélve. Ezt hogyan deríthetem ki? Honnan látszik, hogy 4.1-es difim van-e?
A képen teljesen OK a kocsi. Mikorra tervezed a vizsgát?