A komlói vasútat anno a szén miatt építették, ha meg már volt vasút, miért ne lett volna személyszállítás(akkoriban csak a szekér volt a konkurencia).
A szén szállítás már csak emlék, a személyszállítás a vonalat nem tartja fenn, hogy a teher meddig, az is kétséges.Jelenleg egy dolog tarthatná fenn, a kő szállítása, ha azt vasútra tudnák terelni, ez pedig sokaknak nem érdeke, pedig a környék útjait már tönkre vágták a teherautók.
A komlói diákok mazohisták. Ugyanis ahelyett, hogy Bz-vel menjenek Sásdra, inkább zsúfolt buszon nyomorognak Pécsig, ott meg helyi járattal mennek ki az állomára, és sokkal több időt töltenek így utazással.
A szavazás előtt kampányt kell folytatni. Ez nincs meg.
Engem nem az zavar, hogy egy kisforgalmú vasútvonalon megszűnik a személyszállítás, hanem a következők.
1. Bár a MÁV nem tervezte a személyszállítás megszüntetését, de a polgármesternek ezt sikerült kiharcolonia, holott nem ő fizeti a vasútüzemeltetés költségeit.
2. Lett volna lehetőség kompromisszumra (teherpályauvarra költözés), de mégsem azt csinálták.
3. Lényeges költségmegtakarítást nem érnek el vele.
4. A pálya állapota hosszabb távon gyorsabban leromlik.
5. A vasúti összeköttetést sokan presztízsnek tekintik, és erre milliókat rászánnak. Itt ingyen megvan a dolog, erre elüldözik.
6. Komló hegyvidéken van, így hosszabb távon lehetne számolni az idegenforgalommal. Mivel a pálya (egyelőre) megmarad, így néha különvonat is mehetne erre. Ha van rendszeres személyforgalom, akkor ez talán könnyebb.
7. Azért a főbb vonatokhoz lehetne jó csatlakozás. akkor talán többen szavaznának a pénztáraknál. Most könnyű kimondani azt, hogy nincs utas.
(Jó, ekkor se indulna tömött MD szerelvény.)
Összefogalalva: Csodát nem lehet várni. De 1 Bz+1 busz hatékony üzemeltetésével azért lehetne javítani a dolgokon.
Pl. mi van akkor, ha a Komlói diákok vasárnap este a Pécsi jegypénztárnál szavaznak? Senki sem kérdezi meg tőlük, hogy honnan jöttek?
Vasárnap este van csatlakozás a Zengő IC-hez Bp felé? Gondolom sok diák utazna rajta.
traficc :
Peti !
Komló egy 20 000-es kisváros. Mint Csorna vagy Sárvár, vagy Kőszeg.
Mit gondolsz menyi egyetemista van egyszerre egy ekkora városban.
E kisvárostól délre van a Dunántúl legnagyobb felsőoktatási központja.
Talán három ??? egyetemmel, egy-két ??? főiskolával.
Ha valóban utaznak a diákok vasárnap este Komlóról a diák-székhelyükre akkor délre utaznak, nem nyugatra.
Sinbohoc, talpfaszámláló, uhi, FOMA, mdbz mind mind megszállott vasútbarát, Komló közvetelen közeléből.
Hidd el, ők már ezeregyszer végiggondolták / sörözték ezt az ügyet.
eredeti kérdésre a válasz :
- van e csatlakozás a vasrnap esti Zengő IC-hez ?
- van. komlóról indul a Bz 16,58-or ami Sásdon van 17,29-or. Ott megáll a Zengő 18,55-or.
Hogy ez nem túl szerencsés ?
Mert Sásdon kell várni 85 percet ?
Ez igaz.
Amennyien arra utaznak, azoknak mindegy. Hidd el.
A komlói , Zengőre tartó diák is szvesebben megy be Pécsre a Zengő induló állomására, mint, hogy zötyörögjön házi Bz-jén.
Oké! Jártam arra eleget anno MD-vel.Intézek oda most is, ha kell ütemezett menetrenddel, ha akarod te állíthatod össze-- fizeted a költségeket?
Lehet, hogy felhördülsz erre, én sem vagyok a vasút megszüntetések híve, de bizonyos realításokat nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A menetrenddel lehet utasokat elüldözni, de itt sajnos nem csak erről van szó.
Azért Komló nagyobb település, mint a 64-es vonalon lévők. Ezenkívűl a pálya is jobb állapotban van. Ezenkívűl a polgármesterek nem akarják elüldözni a vasutat onnan.
Ha nincs utas, akkor busz sem kell. Ha meg van, akkor meg mehet a Bz is a 47-esen.
Kösz a linket! Beleolvastam. Bár kissé családias a légkör, de azért nem mellékes a vasúti közlekedés. Máshol súlyos milliókat képesek rákölteni presztízsdolgokra. Itt "ingyen van" a vasút, mégis elüldözik. :((( Megkérdezték erről a lakosságot is?
Sok polgármester fantáziáját megmozgatja, megmozgatta, hogy egy-egy multi egy beruházásért néha több útépitést csinál meg mint amennyit az adott város önerőből képes lenne 4 év alatt.