Az alapvető külömbség a DV és Mpeg vágás közt hogy míg a DV-t kocka pontossággal lehet vágni, az Mpeg-et legjobb esetben 10-15 kocka pontossággal. Aki igényesebb a házi videózásban is annak ez nem felel meg.
Az tény hogy lehet szerkeszteni vmilyen szinten, de pl amit a TmpgEnc-rel lehet azt nem nevezném vágásnak, inkább találgatásnak.
Ezt viszont nem tudom, mert nekem csak sztereó cuccom van, és nem is szoktam foglalkozni surroud dolgokkal emiatt. Pedig már megfordult a fejemben, hogy ki kellene egyszer próbálni.
Nem, veled tényleg nincs gond, de nem is unatkozom :-)
De most komolyan kérdezem: te tényleg rossz szándékot vélsz felfedezni abban, hogy megpróbálom elmagyarázni, hogy az mpeg vágás bizonyos dolgokban nem alkalmas arra, amire a DV vágás?
Két kérdésem van ezzel kapcsolatban: 1. komolyan azt gondolod, hogy téged akarlak ezzel piszkálni? 2. nehezedre esne elismerni, hogy igazam van? Főleg azok után, hogy én már többször elismertem, hogy mpeg2-vel is lehet vágni bizonyos korlátok között. Csak nem úgy.
A dolby-digital ac-3 plugin-hez van seriallod amit használ az adobe?Nemjut eszembe a neve,éppen dolgozom és itt nincs premier.3 tömörítés után letiltott,nem szeretném megin újra előről a premiert feltenni.
Premiere-rel kapcsolatban kérdezz csak bátran, ha tudok válaszolok. Átmehetünk vele a Premiere topciba is, de azt én is kb. kéthetente nézem, mert annyi idő alatt jön össze max. 5 hozzászólás :-(
Ezt a topicot meg naponta többször is nézem, mert itt van élet :-)
Sony19-ről előbb írtam egy keveset,jól kezelhető az érintőképernyője,képminőséggel is elégedett voltam.A képstabilizátor teccett nagyon,full digit zoommal sem volt olyan remegés mint a JVC optikai zoomjával.A fókuszálás is gyors volt,teccett az onepush
módozat amikor ott mér ahol a kijelzőt megérinted.(ezt jólmegmontam)
JVC-23,53,73 kéalkotása ugyanaz,csak szolgáltatásban,csatlakozókban tér el egymástól.A 73-asban van analog-digitális átalakításra lehetőség.De ccd,optika uaz.
Tehát:-nagyon gyors fókusz,ha egy húszméterre lévő tárgyat nézel és hirtelen a kezed a kamera elé teszed pillanatok alatt mér és éles is a kép.Ha az ég felé irányítod majd az árnyékra,nagyon gyors.Zoomolásnál nem voltam teljesen elájulva,nehezen találta meg az élességet,a stabilizátor sem vot a helyzet magaslatán.Beltérben homogén fény esetén átlagosan szerepelt szerintem,kint élethű színek,éles felvétel.Makro mód is van amellyel benézhetsz állványról a tv-d hangszórójának lukjába!:)
JVC GR-DVL200 egy régebbi készülék 2001-es,akkor még 340ezer volt.Sokmindent tud szolgáltatásban de képminőségben elmarad a másik kettőtől legalábbis a kültéren.Beltérben meg voltam elégedve,kicsit sötétebb árnyalatban,de színhűen vett fel,köszönhetően az 1/4-es ccd-nek.Fókusz lassú,egy 25méterre lévő tárgyról 3 másodperc kellett mire ráállt a kezemre ami kb 40cm-re volt a lencsétől.A kinti felvétel nem volt megnyerő,nagyobb távolságban életlen lett a kép.A kép közepe még úgy ahogy de a szélei...olyan kromatikus aberrációt nyomott,hogy villogott a szemem:)
Mihelyt tudom kipróbálom!Sokkal eccerűbb a szerkesztgetés,ha valaki ad egy lökést az ismeretekhez,mert kis segítség után sokkal több dologra jön rá az ember mint amire egyébként kíváncsi volt.Sajnos eldurrant a monitorom,így kényszerpihenőre vagyok utalva a jövő héten.Remélem garanciában megoldható majd.
Tapasztalat nincs a Panáról csak vak véleményem,a Sony-t merem ajánlani.
Panasonic több szolgáltatást nyújt,viszont kisebb zoomja van-ez nem biztos,hogy sokat számít.A Sony19-es 2005-ös modell,a másik tavalyi.Mindkettő nagyon kicsi,
de mivel nem láttam pana felvételt arról nem alkotnék véleményt.Ha összeveted a kettőt döntsd el,hogy kellenek -e azok a szolgáltatások amikkel többet tud a Pana(állókép,dv-in,..),ha nem, akkor én a Sony-t választanám-kültéri felvétel nem hagy kívánnivalót maga után,beltér is jó igaz veszt az élességből-színekből,de melyik nem.Az optika miatt,képstabilizátora miatt,+egy-két olyan vélemény miatt ami nem volt számomra megnyugtató a panáról ( Pl:Csak a harmadik gép működött hibátlanul,motorzaj zavaróan behallatszott,zoomolásnál a tárgy spirálisan közeledett-ez egyértelmű optikahiba..)
Ugyanebben az árban van Canon800-as,ne hagyd ki a választásból.Ami neked kell mint írtad családi célokra,nem trükközésre akkor az a lényeg,hogy jó minőségű felvételed legyen.
Amikor elviszi valahova máshova az ember a rekkjét-merugye azér van-az xp nem minden esetben de gyakran lefuttat egy ellenőrzést,ha valamit nem tud biztosan.Ilyenkor nem szabad megállítani az ellenőrzést mert akkor elszállhat minden:) (microsoft)...
A rögzített vinyó persze biztosabb de ezen nem kell vitázni,mert az autó is előbb csúszik meg esőben mint a vonat,de akkor állok meg amikor én akarok...
Premiere topicban volt egy kérdésed, ha nem gond itt válaszolok, mert az a topic nem pörög túlzottan, nem tudom, hogy nézed-e.
Nos Premiere-ben úgy tudsz feliratot készíteni, hogy a project windowban jobb egérclick, New=>Title. Kapsz egy ablakot, amiben megcsinálod a feliratot (grafikai elemeket is használhatsz), elmented, akkor bekerül a project windowba, majd utána ráhúzod a timeline-ra. Ott tudod beállítani a hosszát, sőt effekteket is alkalmazhatsz rá. (bemozgás, kimozgás, opacity, stb...)
Most szeretnék digitális kamerát venni.Megpróbáltam utánajárni a dolgoknak és végülis 2-ből kellene választanom.Panasonic NV-GS22 vagy Sony DCR-HC 19.Ti melyiket ajánljátok?Árban mindkettő 100e körül van.Csak otthoni filmezésre kellene(családi események,gyerek).
Csatlakozom. Én is sokáig használtam mobil racket probléma nélkül , de azért tud problémát okozni. Egy ismerős rendeszeresen rosszul tette be a házba , s olyankor a WIN98 rendszer beállításai szépen elszálltak , vissza se lehetett állítani csak ha volt ERD-es mentésed. Az XP nem tudom mit lépne egy ilyenre. Szóval a belső az tuti.