Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2003.12.27 0 0 2901
v_peti: Miért nem jut senkinek sem az eszébe, hogy IP-t indítson Dombóvárra vagy Sásdra? Nem kellene annyit várni a csatlakozásra! Inkább
Ugyan IP nincsen, de a pesti gyorsokhoz/IC-khez és gyorsokhoz általában jó csatlakozások vannak (Sásdon). Söt, nyáron a balatoni gyorshoz is van még este csatlakozás...
Utas még sincs.
Én egyetértek azzal, hogy a menetrenddel el lehet utasokat riasztani, tudok is rá példákat mondani.
De van, ahol erre nincs szükség. Komlón sincs.

SZVSZ egy vasúti összeköttetésnek szimbolikus jelentősége is van.
Neked. Talán nekem is. Söt, még Carpynak is...
Biztos lehetsz benne, hogy mindanyian ott leszünk majd legalább egyszer Bz-zni.

sinbohóc: Nem akarom már megértetni! Sok minden elmondható rólam, de, hogy vasútellenes vagyok az talán nem. A realítások ellen szélmalom harcot nem szeretek folytatni.
Ez így nagyon korrekt.

Előzmény: v_peti (2832)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2900
Azt szeretném ha bármelyik reginális vasút megalakulna.

Vegytisztán.

Tiszta lappal.

Ő se fizesen a 200 km-re tőle futbalózóért, neki se járjon semmi plusz.

Az állam e kisérletbe kettő ember, kettő független, hites könyvvizsgáló bérével szálljon be.

Év elejétől végéig minden 10 Ft-nál nagyobb számla, térités, kifizetés, befizetés, bevétel legyen nyilvános.

A sok handa banda, hiszem, nem hiszem helyett lássunk tisztán.

Mibe kerül 200 km vicinális üzemeltetése, fenntartása ?

v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2899
Kedvezmények:
Arcképes igazolvány: Ennek szerintem az az ára, hogy ingyen kell szállítaniuk a MÁV dolgozóit.

Üdülés: Mivel a dolgozóknak juttatott üdülési csekkek után állami támogatás és adókedvezmény jár, ezért azt a dolgozó bárhol felhasználhatja. (Akár MÁV üdülőben is.) állami támogatás+adókedvezmény+dolgozói hozzájárulás+szakszervezet=tényleges piaci ár
Ha meg az ő tulajdonukba lenne az üdülő, akkor meg kiadnák másoknak is, legfeljebb drágábban.

Kórház: A MÁV-kórház szolgáltatásait, ma már bárki igénybeveheti, tudomásom szerint. EÜ-járulékot mindenképpen fizetn kell. A fenntartás meg mindenképpen állami feladat lesz. Akár MÁV, akár önkormányzat végzi, mindkettő a költségvetésből gazdálkodik. Ami tényleg vasútspecifikus az az üzemorvosi viszgálat és társai.

Előzmény: Törölt nick (2896)
M40 120 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2898
Üdv !

Többé-kevésbé rendszeresen olvasom a vasutas topikokat, de SZVSZ legritkábban vagy lekutyapicsázva ezért, inkább 1000 más okért.

Elnézést.

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (2896)
M40 120 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2897
Üdv !

Ha a későbbiekben lesz valakinek információja arról, meddig lesz még személyszállítás a 47 vonalon légyszi írja be. (lehetőleg ne 1 héttel a leállítás előtt, ha lehetséges)

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2896
Petikém !

Kéretik ezt a vasútbarátoknak, vasútmániásoknak magyarázni.

Évek óta mondom, hogy ezekre semmi szükség !

évente négyszer vagyok ezért lekutyapicsázva, hogy fogjam csak be, ehhez én nem értek, attól vasút a vasút, hogy neki ilyenjei is vannak, kell ez.

mellesleg nem vagyok biztos benne, hogy a regionális vasutak személyzete az önállóságra szavazna.

Ők akol meleg szindrómában nőttek fel mint a legtöbb vasutas.

Nekik kell a vasuti üdülő még akkor is ha 10 évente se megy el oda.

Nekik kell a szabadjegy az országra akkor is ha soha sem utazik a vésztői vasutas Kőszegre.

igaz valósinűleg sokan úgy gondolják, hogy a kedvezmények maradjanak meg (szerzett jog) de a kedvezmények bekerülési költségét fizesse más.

Előzmény: v_peti (2895)
v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2895
A leosztott költséget kéretik nem hozzávenni!!! Mi köze a MÁV-tól független vasútüzemelétetőnek a MÁV szponzori tevékenyégéhez?! (Semmi!)
Sem a BKV, sem a GYSEV, sem az ÁEV nem viseli ezeket a költségeket! Miért kellene akkor ezt viselnie akármelyik regionális vasútnak is??? Ha akarja szponzorálhatja a Vésztő SC-t, de a botlábú MÁV-os "élvonalbeli" csapatokhoz semmi köze.

Előzmény: Törölt nick (2892)
v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2894
A leosztott költséget kéretik nem hozzávenni!!! Mi köze a MÁV-tól független vasútüzemelétetőnek a MÁV szponzori tevékenyégéhez!!! (Semmi!)
Sem a BKV, sem a GYSEV, sem az ÁEV nem vuseli ezeket a költségeket. Miért kellene akkor viselnie akármelyik regionális vasútnak is???
Előzmény: Törölt nick (2892)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2893
FEDVÉNY :

hibásan = Vedd a 196 km-t 200 km-nek mert akkor kerekebb a szám erre jön 40 millió közös költség.

helyesen : Vedd a 196 km-t 200 km-nek mert akkor kerekebb a szám erre jön 400 millió közös költség.

Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2892
v_peti (2890)

Mi az a 400 milliós "leosztott költség"?

traficc :
Ez a közös költség mint egy társasházban.

A sok vasútbarát szerint NEM felesleges :
- zenekarok,
- óvodák,
- üdülők,
- szanatóriumok,
- kórházak,
- nevelőotthonok,
- focicsapatk,
- rendelők,
- PR,
- szponzori tevkenység,
- kertészetek,
- külképviseletek fenntartása,
- kutató helyek,
- könyvtárak,

- jóégtudjamégmi,

196 km-re eső költsége.

ököl szabályként is jó ez.
Vedd a 196 km-t 200 km-nek mert akkor kerekebb a szám erre jön 40 millió közös költség.

Tehát ?

Tehát vonlkilónéterenként 2 millió kemény magyar forint a közös költség.


FOMA Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2891
Írtam egy szép hosszú hozzászólást, amit lenyelt az Index.:-( Ez a 47-es fejlődéséről és hanyatlásáról szólt, ma már biztosan nem fogom még egyszer beírni, pedig v_peti hozzászólásait olvasva nem ártana. Ha lesz időm, akkor holnap ismét megpróbálom összeszedni a gondolataimat.

"1. Józan paraszti ésszel belátható, hogy Komlóról Pécsen át Budapestre utazni jóval hosszabb ideig tart, mint Sásd felé, feltéve, ha van csatlakozás rövid időn belül. "

Így van, az utasok jó része mégis Pécsen keresztül utazik. Egyébként kb. két hete megkérdeztem egy egyetemista ismerősünket, aki szintén így utaziuk, hogy miért teszi. A válasza az volt, hogy semmi kedve a Sásdon 1 percet álló IC körül rohangálni, és keresni a kocsiját, vagy a zsúfolt vonaton tenni ugyanezt kocsiról-kocsira. Inkább buszozik egyet pécsre, kényelmesen elfoglalja a helyét és várja az induklást. Sásdig pedig már a második sört issza (hozott anyagból). És sok ismerőse teszi ugyanezt. Menj, és győzd meg őket, hogy ne tegyék.

"2. Kőszállítás: Ha ez közúton történik, akkor mit rakodnak jelenleg (előreláthatólag 2006.-ig) a rakodón?
Ezt mondja meg nekem valaki! "

Ugye, most csak hülyéskedsz? Mint már leírtam októberben - valszeg fölöslegesen - a kőrakodón (nagy meglepetésre) követ rakodnak. A bökkenő az, hogy azt a nyüves követ Komlótól keletre is felhasználják, arra meg nem megy vasút. Az utakat jó alaposan tönkre is vágták a teherautók, erre írtam (többször), hogy a helyzet 2006. után csak rosszabbodhat a többi úton is. Egyébként az eddigi cikkekből nem derül ki, hogy teljesen megszűnne a kőszállítás, vagy a teherpályaudvaron kialakítanának egy kőrakodót

"A komlói buszok miért nem a buszállomásig közlekednek, amelyik legalább 500m-re van a vasútállomástól."

Ezt meg honnan veszed? A komlói buszok természetesen a buszállomásig közlekednek.

"a Pannon Volánnak nem elég a Pécs-Komló utasforgalom, hanem a z IC-re átszállókat is le akarja nyúlni. Ezt meg könnyen megteheti a sok esetben idióta csatlakozás miatt."

A Pannon Volánnak bőven sok a Komló-Pécs utasforgalma, nem is tudják csúcsidőben normálisan kezelni. Az IC-re átszállók lenyúlását nem értem. Hogyan nyúlná le azt az 5 utast? Ráadásul most a Volán is hoppon marad, hiszen a vonatpótló buszokat - a cikk szerint - nem ők fogják üzemeltetni.

Előzmény: v_peti (2888)
v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2890
Mi az a 400 milliós "leosztott költség"?

Előzmény: Törölt nick (2887)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2889
Na látod.
Máris segitettél.

Ezért mondom,hogy a jó internetes forumok nem mások mint egy-egy önkéntes szabadegyetem.

Mindig tanulunk a másiktól.

azt irtam, hogy a leendő Vésztői vasút úgy 150-180 fővel állitja elő azt a 340 millió forintnyi személyszállitási + valamennyi árufuvarozási bevételt
S a kettő összegét saccoltam 400 millió foritra.

Ebből vontam le azt - a már most hibás - következtetést, hogy akkor saját bérüket viszont meg és kitermelik.

Te irod, hogy nem 150-180-an vannak hanem 300-an.

300 x 1,37 millió forint viszont már több mint a bevétel, s ebből az a szomorú következtetés vonható le, hogy nemcsak a gázolajat nem termelik ki ( ezt eddig is tudtuk) de a saját munkabérükre is kevés a beszedett dij.

Előzmény: dunci70 (2885)
v_peti Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2888
1. Józan paraszti ésszel belátható, hogy Komlóról Pécsen át Budapestre utazni jóval hosszabb ideig tart, mint Sásd felé, feltéve, ha van csatlakozás rövid időn belül.
2. Kőszállítás: Ha ez közúton történik, akkor mit rakodnak jelenleg (előreláthatólag 2006.-ig) a rakodón?
Ezt mondja meg nekem valaki!
3. A polgármester ilyen hozzáállással sohasem fogja tudni átterelni a teherszállítást a vasútra, a kőszállítás útvonalán lakók legnagyobb bánatára.
4 Ismételeten mondom, hogy ha már megvan a sín, akkor miért ne járhasson a vonat!
5. A komlói buszok miért nem a buszállomásig közlekednek, amelyik legalább 500m-re van a vasútállomástól. Válasz: Azért, mert a Pannon volánnak nem elég a Pécs-Komló utasforgalom, hanem a z IC-re átszállókat is le akarja nyúlni. Ezt meg könnyen megteheti a sok esetben idióta csatlakozás miatt.

Előzmény: sínbohóc (2871)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2887
Kedves dunci 70 !

Kerestem Neked, szűkebb pátriádról, Vésztő környékéről pár nekem meglévő adatot.
Ime most átadom :

."...Vésztői Regionális Vasút(127+128 vonalak) 2001-ben 831 000 utas mellett 342 mFt személyszállítási bevételt generált, fogyasztói árkiegészítésselegyütt...."

traficc :
1./
E vonalakon naponta 70-74 vonat közlekedik.
Számoljunk csak 70 vonattal mert az kerek szám. Ez az év 365 napján összesen 25 550 vonat.
Ez a 25 550 vonat vitte el 2001-ben azt a 831 000 utast.
Tehát vonatonként volt 32 utas ami nem rossz.

2./
A 831 000 utastól bejött (igaz állami kiegészitéssel) 342 milio forint.
Ez utasonként 410 Ft.- bevételt jelent. ( kiegészitéssel együtt)

3./
Még ismernünk kellene az árufuvarozás bevételét, ami nem lehet sok., de valamennyi biztosan van.

Attól függ hányan állitják elő ezt a bevételt ?

Ismereteim szerint a Vésztői főnökség + a két vonal személyzeti létszám igénye úgy 150-180 fő.
Ha 1 főre 1,37 milió bért számitunk (2002-es adat) akkor kiderül, hogy a megalakitandó Vésztői reginális vasút munkatársai valószinűleg megtermelik saját bérüket.

4./
Igen ám de akkor még nincs se jegy, se gázolaj, se egyenruha, se javitás, se beruházás, se fenntartás, se épités, se karbantartás.

Hogy mindezekre is jusson, az önállósodott vasútnak a MÁV kénytelen lesz, évente még 900 millió Ft-ot hozzátennni.
Ehhez még kb. 400 milliónyi "leosztott" költség járul a teljes hálózaból kilóméterarányosan.

Tehát a Vésztői Regionális Vasút - ha megalakitjuk - tokkal vonóval kijön , évente úgy 1,8-1,9 milliárd forintból, amiből jó 400 milliót saját maga termel meg.

Az 1900 milió minusz 400 millió = 1500 millió az állam sara erre a 196 kilóméterre, évente.
Ez biza kilóméterenként 7,5 millió forint veszteség.

No kedves dunci 70 !

Hááát ezért nem kapkodnak két kézzel a helyi önkormányzatok a területükön lévő vasutakért.

u.i.:
Próbáltam humorosan, népieschen leirni.
Remélem érthető.
Ha nem, kérdezz !

M40 120 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2886
Üdv !

Semmi gond. :-)
Arrafelé kicsit lassabban telik az idő, 97 óta sem sok, lényeges változás volt ott.

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (2883)
dunci70 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2885
Csak pontosításként: Vésztő polgármestere Kaszai János. Érzelmi alapon szeretné megmenteni a Vésztői vasutat ?. Hozzászólásomban utaltam rá, van egy sokkal fontosabb( a település szempontjából gazsasági) oka rá: el szereté kerülni a tömeges munkanélküliséget és az adófizetők elvándorlását.Ha Vésztőn a 300 főt foglalkoztató vasút megszűnik, le lehet húzni a rolót az egész városban. Azon persze lehet vitatkozni, hogy a 300 vasutas mit csinál Vésztőn. Árufuvarozást biztos nem, a személyszállítási adataikat pedig a két szemem kérdőjelezi meg. (arra a 120.000 főre gondolok amit itt a topicban olvastam.)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2884
dunci70 (2876)

Looksharp utasszámlálási adatairól :

„Évente csak 120.000 utasfő körül produkál Vésztő állomás, a vonatok Dévaványa és Gyoma között közlekednek 80-80%-os kihasználtsággal. Hétvégén, már Vésztőtő fullon van a Bz két mellékkel, igaz, ezek a diákok egy része leszáll Szeghalmon, mert vagy a Péter András Gimnáziumba megy, vagy átszáll Püspökladány-Debrecen felé.”

Ezek nem tudom mikori adatok lehetnek és honnan vetted őket ?

(véleményem szerint kb.10 évesek),

Ugyanis Vésztőről Szeghalomra és vissza a vasutasokon kívül gyakorlatilag senki nem utazik, diákok meg főleg nem. Olyan Vésztői vasutast is ismerek akinek a gyereke a nevezett gimnáziumba jár, és busszal utazik, (pedig ugye a vonat neki ingyen volna). Az ok nagyon egyszerű: a busz a két település központját érinti ( a gimnázium kapujába teszi le a diákot ), a vasútállomástól meg vagy félórát kéne gyalogolni, ami a mai kényelmes világban valahogy nem megy az embereknek. Vésztőtől Debrecen felé meg szintén azt tapasztalom, hogy nagyon gyér az utas mozgás (esetleg néhány egyetemista). Szeghalomról ( és Körösladányból ) meg minek menne valaki vonattal akár Békéscsaba-Szeged, akár Debrecen felé? Hiszen a központból átlagban óránként mennek a légkondicionált buszok végig a 47-es főúton .......

Kedves dunci !

Looksharp-pal óvatosan kell bánnni.nagy vasútbarát, még nagyobb mellékvonal, vicinális barát.

de hisz e topic erről szól.

Looksharp adatai úgy helyesek vagy szépek ha nem számolsz utánna, ha nem kételkedsz.

Ha hiszel benne mint az igében és nem tudni akarod hanem hinni.

Sértődékeny, önérzetes fiatalember.
Egyes munkáiról (fiatalkori zsengéiről) mondott véleményünk után inkább bezárkózott saját világába, s megvan győződve róla, hogy itt + a vasutas topicon + szerte az országban vasútellenes kommandók szervezkednek.

Nem tisztem minősiteni Őt, ez véleményem.

Remélem neki is van ennyire kiforrott véleménye rólam.

Ami ide tartozik.:

Amennyiben Looksharp mellékvonali utassszámai valósak lennének, nem lenne nagy baj a mellékvonalak önállósitásával.

A gond, hogy ilyen utasszámok csak az ott dolgozók álmaiban fordulnak el.

Egy év 52 hetéből, minden, vagy legtöbb péntek délután és vasárnap délután e vonalak is telitettek.
Mint az ország majd valamennyi vonata.

A baj, hogyez csak 52 szer félnap = 26 nap !

A gond az, hogy mit csináljunk az év, maradék 339 napján ?

Mint itt sokan, Ő is nagy vasútbarát

Előzmény: dunci70 (2876)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2883
Nem jártam
1997-ben voltam.

Nem igérem, hogy arra megyek.
Ha hazamegyek 5 napra akkor 10 hivatalos és baráti randevúm van.

Most is feketeseggű lettem a szegediek szemében mert egy hét alatt voltam, Győrben, Veszprémben, Fehérváron, Pécsen, Starjánban, de már Szegedre nem mentem le.

Szégyen de legalább 15-25 meghivásnak még eleget sem tettem.

Előzmény: M40 120 (2882)
M40 120 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2882
Üdv !

Kisszénás-Kondoros rossz példa. Itt csak azt tudja majd eldönteni a régió, hogy Bz járjon vagy semmi, mert más lehetőség egyenlőre nincs, hacsak nem kezdenek eszeveszett út aszfaltozásba a környéken. (kb. 3 km a legrövidebb)

(Egyébként nem tudom jártál-e mostanában arra, ha egyszer a környéken jársz, szívesen kimegyek veled.:-) )

Köszi

Előzmény: Törölt nick (2831)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2881
A kis képek látszanak, csak nem nagyithatók ki.
Előzmény: M41 2127 (2879)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2880
traficc ..."...Ez egy naiv, átgondolatlan, közgazdaságilag, munkaerő gazdálkodásilag, szervezetileg, előkészítetlen, eleve működésképtelenre alakított PR kampány. A dolog - számomra - avval a szomorúsággal is jár, hogy egy általam igen tisztelt, nagyon felkészült, kulturált vezetőt bíztak meg ennek a végrehajtásával. Méltatlan feladatra igen jó embert ....”

dunci70.:.."....Ezt az idézetet ebből a topicból szedtem, és szerintem nagyon találó. Az illető vezetőt már a kísérletre bízták meg ? (mert hallottam, hogy az előző főnök „hirtelen” nyugdíjba vonult) Sejtett valamit ?......."

traficc :
Semmi titok nincs az ügyben.
Igen az előző illetékes megsejtette, hogy ebből Ő győztesen nem jöhet.
Dr.Mennich Péter ( az új ember) nagy nyereség a MÁV-nak.
Több évtizedes közlekedés-gazdasági vezetői gyakorlata van.
Vezetett már közlekedési céget (sikeresen) ahonnan a politika mozditotta el.

Sajnálom, hogy elvállalta ezt az eleve vesztésre kárhoztatott üget.

Kasza József, Vésztő mindenese valóban sokat próbál tenni a mellékvonalak érzelmi alapú bebetonozásáért.

A probléma a következő :

1 ./
Van 7800 km közforgalmú vasutunk.

2./
Ebből jó 4000 km-re semmi szükség.

3./
Ameddig egyben tartjuk addig mindig máshová lehet kenni a szart, hogy melyik a nagyobb veszteséget termelő.

4./
Nem a vicinálisok okozzák a legnagyobb veszteséget (számszerűen) de ott a legfeltűnöbb.

5./
Ha holnaptól, vagy január 1-től valóban önálósitanánk (például) a vésztői vonalcsoportot, mondjuk Tiszántúli HÉV néven akkor a vasutasok Kasza urat már február végén parázson sütnék meg mert se munkabérre nem lenne pénzük, se gázolajra.

6./
Most vn olyan (komolytalan)elképzelés , hogy ezeket a profitcentrumokat reginális vasút néven önállósitszuk.
De.
Ez mindaddig működik csak amig Te vagy Kasza úr összehivtok 6-9 sületlen és felkészületlen újságirót, elmondjátok ezt a ki nem aludt éjszakán született rémálmot és Ők meg le nem irják, meg nem jelentetik.

7./
Másnap jönnek a pénzügyérek (MÁV-ok és mások) és azt mondják :......Na fiúk most rábasztatok mert tényleg megcsináljuk azt amit Ti az újságiróknak hadováltatok.
Tényleg önállóak lesztek.

Na ilyenkor kell gyoran plusz WC papir tekercseket beszerezni.

8./
Ha tényleg önállóak lesznek akkor véget érnek a gyenge tanulmányokban irt utastömegek számai, a sületlen szófordulatok, az újságiróknak, megyei lakosoknak, helyi választóknak addig mondott hazugságok.

9./
akkor eljön az igazság órája.
Onnan már nincs kinek 45 utast hazudni a Bz-n amikor csak 4-en vannak.
Saját maguknak hazudni ?
Minek ?
Most még folyamatosan megy a füllentés.
A kalauz utasszámláláskor beirja, hogy utasszám 3.
Ehhez a központban mögé irnak egy kettest és igy lesz a 3-ból 32 utas.

10./
Amikor önállóvá válik Vésztő ( vagy bárki más) akkor a gépészek azt mondják.
OK.
2004.01.01-el átadok 4 mozdonyt meg 12 Bz szerelvényt.
2003-ban ezekre költöttünk "x" millió forintot, ezt megkapjátok 2004-re is.
S igy tovább a többi szlgálati ág is.

S onnan csak saját javitás, vagy számlára máshol.
S onnan már fontossá válik a bevétel.

Ami meg nincs.

11./
Látják ezt már a MÁV Vezérigazgatóságon is.
Ez nem fog működni.

Most kultúráltan kellene kihátrálni ebből a meggondolatlanul világgá röpitett, regionális vasutakat alapitunk cimű fejezetből.

12./
amikor a számok veszik át a főszólamok szerepét a körmondatok helyett, akkor hamar kijózanodik mindenki.

13./
A vasutas szakszervezetek hamarább számoltak(tattak) mint a MÁV Vezérigazgatóság.
Ők már november elején rájöttek, hogy ez nem fog működni.
Ezért törvénymódositást kezdeményeznek, hogy a bárkinek átadandó regionális vasutakat az átvevő ne zárhassa be 1-3-5 éven belül.

14./
Ez ugyan ellenkezik az egyik unios alap elvvel, s ezért valószinűleg meg sem szavazható.
Most itt állunk.

Patt.

15./
A regionális vasutak az önkormányzatoknak NEM kellenek.
Hiába szeretné látni pár vasútbarát, hogy húha meg hűha de odavan pár polgármester, hogy legyen vasútja.
Ez nem igaz.
Nem való.
Balassagyarmaton összehivtak úgy 40 polgármestert.
Hogy megbeszéljék a regionális vasút átadását.
Kiderült, hogy mindegyiknek van igénye, jobb, gyorsabb, tisztább, melegebb vasúti szolgáltatásra de egyikük sem akar még résztulajdonos sem lenni.
Még ingyen sem.


M41 2127 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2879
KM=korlátozott menetjegykiadás.
A menetrendben is az állomásfelsorolásnál van ennek egy külön jele (az időszakosan korlátozott jegykiadás jele mellett).

Ez általában azt jelenti, hogy csak a fogyós km-ekben tartanak jegyet vagy egy másik esetben csak bárcát vagy kis km-re szóló kérgeket tartanak. Ez utóbbira példa lehet Homok mh. (130)
Pl. Kisszénáson meg csak bárcák vannak, tehát ha valaki 50km-nél távolabbra akar utazni, akkor majd a jv. kiegészíti a megfelelő távolságra a jegyét.

Bocs, ha nem volt elég szakszerű, de ezzel a KM-es pénztár üggyel kapcsolatban még nekem sem világos minden...

Traficc

Bocs, én hülye itt linkelgetem a képeket, aztán Te meg nem is látod külföldről... A kis kép sem látszódik?

Előzmény: _nyunyuka (2875)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2878
Légyszives fejtsd ki az alábbi hozzászólásodat, magyarul, s megprobáljuk értelmezni, válaszolni.
Előzmény: Törölt nick (2877)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2877
Gyakran szó kerül arról, hogy van 5-10 utas, minek annak vonat, még az a 4 is sok ami van egy nap... meg úgyis kicsi a falu, eleve kevesen utaznak.

Ezzel összefüggésben érdemes egy kis összehasonlítást tenni (valós példa):
F község mellékvonli állomása x km-re van S kisvárostól, és jár oda napi 5 vonat.
K község (kb. ugyanakkora, mint F) fővonali állomása x km-re van V várostól (hasonló, mint S) és jár vonat (néha kettő is) óránkánt.
Tehát akkor (főképp) traficc elmélete szerint K-ban egy vonatra kb. negyeadnnyi utas száll fel, mint F-ben. És lám: ellenkezőleg! Van az négyszerannyi is!

Vagy ha a 4-5 üres vonaton siránkozunk, magyarázva a bizonyítványt, hogy eleve nem is akarbnak egy 20 ezres városból 10-nél töbebn utazni (valaki írt ilyen arányt), akkor miért van tele az óránként induló busz?

dunci70 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2876
Elolvastam a Topic első 800 hozzászólását ( sok időbe került, de holnap azért folytatom ). Találtam az én szűkebb „ régiómat „( Vésztői térség) érintő hozzászólást is, ezekre szeretnék röviden reflektálni.
Looksharp utasszámlálási adatairól :
„Évente csak 120.000 utasfő körül produkál Vésztő állomás, a vonatok Dévaványa és Gyoma között közlekednek 80-80%-os kihasználtsággal. Hétvégén, már Vésztőtő fullon van a Bz két mellékkel, igaz, ezek a diákok egy része leszáll Szeghalmon, mert vagy a Péter András Gimnáziumba megy, vagy átszáll Püspökladány-Debrecen felé.”
Ezek nem tudom mikori adatok lehetnek és honnan vetted őket (véleményem szerint kb.10 évesek), Ugyanis Vésztőről Szeghalomra és vissza a vasutasokon kívül gyakorlatilag senki nem utazik, diákok meg főleg nem. Olyan Vésztői vasutast is ismerek akinek a gyereke a nevezett gimnáziumba jár, és busszal utazik, (pedig ugye a vonat neki ingyen volna). Az ok nagyon egyszerű: a busz a két település központját érinti ( a gimnázium kapujába teszi le a diákot ), a vasútállomástól meg vagy félórát kéne gyalogolni, ami a mai kényelmes világban valahogy nem megy az embereknek. Vésztőtől Debrecen felé meg szintén azt tapasztalom, hogy nagyon gyér az utas mozgás (esetleg néhány egyetemista). Szeghalomról ( és Körösladányból ) meg minek menne valaki vonattal akár Békéscsaba-Szeged, akár Debrecen felé? Hiszen a központból átlagban óránként mennek a légkondicionált buszok végig a 47-es főúton. A Dévaványa-Gyomai kihasználtsággal egyetértek, ezen a húsz kilométeren valóban van létjogosultsága a szárnyvonalnak.
„A Vésztői 120.000 az 140.000, de ebben benne van már a jegyvizsgálók által eladott menetjegy is. Megjegyzem, a 127-esen Körösnagyharsány és Vésztő között sehol nincs jegykiadás. Legutoljára Komádiban szűnt meg a pénztár. „
A Vésztő-Körösnagyharsány vonalat kevésbé ismerem, fülembe jutott azonban, hogy mivel 10hónapig vonatpótló buszok közlekedtek, ezt az utazók annyira megszerették (gondolom, a településközponti megállás miatt ),hogy aláírást gyűjtöttek, maradjon is meg a busz véglegesen. ( Húszezer utas ezen a vonalon szerintem biztos nincs, olyan kicsik az érintett települések) Ez, lehet hogy nem igaz, de a vonatot mégis visszaállították, amiben nagy szerepe lehet a Vésztői polgármesternek. Ugyanis ő a Vasutas Települések Szövetségének ( VTSZ )elnöke, amely 94-ben akkor alakult, mikor az újságokban megjelentek az olyan bezárásra ítélt vonalakról készült térképek, amilyenekkel ezen a topicon is találkoztam. Vésztőn akkor nagy harc kezdődött, mert a településen szinte az egyetlen munkaadó a MÁV ( többek közt a polgármester rokonait is foglalkoztatva ), és félő volt, hogy az esetleges bezárások sok önkormányzati fejfájást okoznak ( az utasszám itt másodlagos). Teherforgalomról meg szerintem nincs mit beszélni, tekintettel arra, hogy Füzesgyarmat MOL iparvágányt kivéve gyakorlatilag megszűnt. Most jön egy újabb kísérlet, ami valamit bizonyítani fog.
„Ez egy naiv, átgondolatlan, közgazdaságilag, munkaerő gazdálkodásilag, szervezetileg, előkészítetlen, eleve működésképtelenre alakított PR kampány. A dolog - számomra - avval a szomorúsággal is jár, hogy egy általam igen tisztelt, nagyon felkészült, kulturált vezetőt bíztak meg ennek a végrehajtásával. Méltatlan feladatra igen jó embert ....”
Ezt az idézetet ebből a topicból szedtem, és szerintem nagyon találó. Az illető vezetőt már a kísérletre bízták meg ? (mert hallottam, hogy az előző főnök „hirtelen” nyugdíjba vonult) Sejtett valamit ?

_nyunyuka Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2875
Annyit emlegetitek: mi az a KM-es pénztár?
M41 2127 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2874
"És kéregjegyet sem fognak többé árulni..."

Onnantól kezdve, hogy a komlói vonal elválik a 40-estől nemhogy kéregjegy, de még jegykiadás sincs sehol... (Komló kivételével) Leguloljára Mecsekjánosi mrh.-en szűnt meg néhány héttel ezelőtt a pénztár (mivel az egy kis KM-es pénztár volt, már csak bárcák voltak ott)... :-(

Traficc

Íme egy példa a falu és az állomás (jelen esetben volt mh.) közti nagy szintkülönbségre: Nagypall a 64-esről.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Itt a feljáró.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Ez pedig a kilátás a vasúttól az alatta lévő falura és a templomtoronyra!
Szvsz itt is van jónéhány méternyi különbség...

De Palotabozsoknál is hasonló a helyzet ott is bírkózott rendesen a kocsink mire felért az állomáshoz.

Előzmény: v_peti (2861)
sínbohóc Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2873
Nem akarom már megértetni! Sok minden elmondható rólam, de, hogy vasútellenes vagyok az talán nem. A realítások ellen szélmalom harcot nem szeretek folytatni.
Előzmény: Törölt nick (2872)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 2872
Kedves sinbohoc !

Petivel azt kellene megértetnünk, hogy a komlói egyetemisták döntő többsége, csak Pécsre utazik.

Elenyésző létszám lehet akik Sásdról vagy Dombovárról vonattal elérhető célpontok felé utaznak.

Nem vagyok komlói de szerintem ha egy komlói ifju felsőoktatásra jelentkezik akkor az alábbi sorrend szerint választ :

1 = Pécs,
2 = Pécs,
3 = Pécs,
4 = Szeged,
5 = Budapest,
6 = Zalaegerszeg,
7 = Kaposvár,
8 = Győr

Előzmény: sínbohóc (2870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!