Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nem tudom mit csinálok ennyire szarul,látjátok a wolfi hegye katasztrófa 2-3 ivfogás után,próbáltam 1,6 os pirossal,1,6 os arannyal ez mind gázlencsével,próbáltam sima szerelékkel 2mm es pirossal,ugyan az,minden esetben 6 os gázterelő és 6-7 liter gázzal.
Nem rozsda,jól mondja RahedLee,rókavörös szinű,na most az előbb kimentem és húztam megint egyet hozag anyag nélkül de arany 1,6 ossal,amire rájöttem hogy az első köszörüléskor az első varrat nagyon fasza,esze ágába sincs letapadni és a varrat is fasza és a rókavörös szin sincs mellette,de egy pár ivfogás után legömbölyödik a wolfi hegye és onnantól a jó máriának sem lehet vele mit kezdeni,itt is egy flexeletlen szártszelvény volt ami a kezembe akadt úgyhogy ez sem lehet a gond.
Olyan rókaszínű? Mert olyan ködös, narancssárgát én is produkáltam néhány napja egy belső sarokvarratnál. Olyan helyen alakult ki, ahol előzőleg nem terveztem hegeszteni, ezért nem volt letisztítva, de úgy hozta az élet, hogy mégis kellett, de már nem fért be sem a flex, sem a drótkorong.
Egyébként gondoltam rá, hogy rakok rá valami grafikai dizájnt is, de elhessegettem. Úgyis csak én látom :-)
Tényleg említetted anno, hogy vevő lennél az "elektromos szőnyegre" csak elfelejtődött a dolog. Még kiszabom belőle az emelőre valót, aztán jelzem, hogy mennyi maradt.
Annál a képnél én a rozsdára tippeltem (hegesztés közben kiválik, gáz visszanyomja a varrat mellé stb) de ha tiszta anyagnál is ez van akkor sajnos nem tudom mi lehet ez, valami szennyeződés (reméljük nem a gáz tisztasággal lesz gond)
Hát ez nagyon fasza lett, gratulálok. Szép, mintha most jött volna valami profi gyárból.
Ami marad az "elektromos szőnyegből" azt átveszem ahogy mondtam nagyon szívesen, ha szabadulni szeretnél tőle. Szabi alatt úgyis elkészül VÉGRE az "kurva" a hegesztő kocsi is, és kelleni fog a polcokra gumi. 3 db 35x50-es polcom van, de azok is osztottan, tehát kisebb darabokban is jó, vagy ahogy van, összetekerve egészben. Összefóliázva csomagként jöhet a zaciba aztán utalok, vagy utalok és küldöd .. tökmindegy :-)
Éppen, hogy beférek az autóval a garázsba, minden gépem a sarkokba paszítva, melóhoz elő kellett vonszolni őket. Nem vagyok egy nagy darab gyerek, a 80 kilós gépet megemelni két a lábára akasztott ékszíjjal, majd rogyadozó térdekkel betipegni vele középre, hát ez nem az én sportom :-)
Van egy-két 70-80 kilós gépem (gyalugép, szalagfűrész, tervezek egy masszívabb oszlopos fúrót is beszerezni) ezek mozgatásához csináltam. Alátolom az aktuális gépnek, megemelem, betolom a garázs közepére és leteszem. Így nincs sérv, izomszakadás, betojás...
Ma végre elkészült a dög. Egészen pofás lett és remekül is működik. Még kap gumilemez borítást a felső keret, ha már ott porosodik a polcon az aranyáron vásárolt "elektromos lemez" -ahogy az eladó néni nevezte, próbálván menteni a helyzetet amikor kiderült az ára - itt érintkezik majd az emelendő gépállványokkal, csak még nem keményedett fel igazán a festés. Hagyom még néhány napig.
A hidraulikát szétszedtem, megigazítottam a tömítéseket, lefestettem, új olajat kapott, légtelenítettem. Onnantól kétszer olyan jól emel, nem pereg róla a piros festék, nem szivárog belőle az olaj. Azért beszarás, hogy újan vettem, de olyan gagyi módon volt összerakva, hogy nem bírtam elnézni.
Nem tudom, nekem tanfolyamon beleverték a fejembe. Kettős köszörűn a tanműhelybe az egyik oldalra rá is volt írva lakkfilccel hogy "csak wolfram!!!" Másképp nem próbáltam így nem tudom mekkora lenne a különbség.
Nekem ez a tiszta wolfis korong eszembe sem jutott. Én ugyanazt használom, amivel a vasat is köszörülöm. Nem vettem észre, hogy másként viselkedett volna, bár ez lehet amiatt is, hogy a wolfram kurva kemény, nagyon eszi a korongot. Pillanatok alatt árkot húz, ha nem figyelek. Ezáltal valszeg ledobja a korong a szennyeződést. Viszonylag gyakran le is szabályozom a korongokat, mert a fúróélező adapter is erre van szerelve, ott fontos a sík korong.
Én ezt hasonlóképp szoktam. Annyi különbséggel hogy van egy menetes rudam amit markolat helyett fogok a sarokcsiszolóba, majd azt a satuba. Így az full fix. A wolfit befogom egy akkus fúró tokmányába, megtámasztom a lassan forgó wolfit az ujjaim közt (kesztyűben) és így nagyon lassú fordulaton forgatva hegyezem, így tuti egyforma minden oldalról a szög is.
Kísérleteztem gyémánt vágókorong oldalán is, de az sem adott finomabb felületet mint a 100-as papír.
Ahogy mondod,sok kicsi bizony sokra megy,ahogy irod ezt a köszörűsdit arra gondoltam (szennyezés is ki legyen lőve és a finomság is megfelelő legyen),hogy ezt a legegyszerűbb meggoldani,veszeg a flex fibertárcsájához finom papirt,na az 10 ezres fordulaton finom felületet fog hagyni,plusz ezt ugye csak erre használom és nincs szennyezés.
Gondolom sok ilyen apró dolog van még amit ha az ember betart egész eredményesen gyujthat és hssználhat egy liftes gépet,köztük sok gyakorlás.
Akkor oké! Majd megy ez :-) Nagyfrekis gép meg tény hogy könnyebb egy fokkal, de az igazi könnyítés az már az, ha felfutást, lefutást mindent tudsz állítani. Az meg dupla pénz.
Nagyon sok apró dolog számít! A köszörülés szöge, finomsága, és ami a kezdőnek nem egyértelmű, hogy olyan korongon kell köszörülni amin mást még nem köszörültek (és nem is fognak) bármi marad a korongon, beszennyezi a wolfit és az már másképp működik. Nincsenek állat nagy különbségek, de a sok kicsi sokra megy együtt.
Csupán csak arra gondoltam hogy Hf es gyujtással nincs letapadás,(egyszer kétszer én is letapadtam),és ott tuti mindig tühegyes marad a wolfi hegye.
Persze tudom hogy az eddigi (néhányszor pár perc) gyakorlás egyellő a nullával,sokat kell nyomni türelmesen mie.......!
Ha csak RahedLee-t veszem alapul akkor neki egy komolyabb gépe van,Hf es gyujtással,áram le és felfutással,gáz utánáramlás stb és mégis sok idő kellet neki is mire érezte a dolgot!!
Majd ha jobban leszek kicsit jobban neki fekszek a gyakorlásnak és biztos vagyok benne hogy fejlödni fogok.