Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Tehát,pisztolyon szelep kinyit,kicsit csökken a nyomás a csőben felgyülemlett gáz miatt,1-2 mp,kicsit ejt a nyomásmérő óra,ezután ugye mutatja a tényleges átfolyást,és közbe állitod ugye a kivánt nyomást átfolyást.
Esetleg még szappanos vízzel és egy kis ecsettel kenegesd körbe a gáz csatlakozásokat, hogy nem képződik-e valahol buborék. Ez megmutatja a szivárgást, ha van. Nekem ez nagyon gázhiányos történetnek tűnik. Azzal a kis átfolyásmérővel hamar ki lehetne deríteni. Webáruházakból is lehet rendelni, ha nincs a közeledben szaküzlet. Ha az arcodhoz tartod a pisztolyt, úgy is lehet érezni, hogy jön-e gáz. Halk sziszegést is lehet hallani. Kipróbálnám a hagyományos patronos fúvókával, kerámiával is.
Gázlencsével, acélnál 5-7 literrel sem lehet gond 1.6-os wolfinál. Max kicsit matt, szürke a varrat. Több gáznál fényesebb. 10-12 literrel szebbek a varratok, de ha kijön a lencséből 6-7 liter, akkor ott már nem lehet tragédia. Kézi szelepes a pisztolyod? Fröcskölést, sercegést, köpködést nem tapasztaltál?
Nekem az volt az oka, hogy a palack szelepét csak nagyon kicsit nyitottam meg.
Szépen mutatta az értékeket az óra, de amikor kinyitottam a pisztolyon a szelepet, a kiáramló gázt nem tudta az óra utánpótólni a palackból. Vagyis elfogyott a gáz a csőben. Elzártam a pisztolyon a szelepet, és a nyomás kiegyenlítődött pár másodperc múlva.
Ellenőrizd a gázáramlást úgy hogy kinyitod a szelepet a pisztolyon, és közbe figyeld a reduktor óráit.
Ha a palacknyomásmérő látványosan csökken lefelé, akkor ez lehet a gond.
Az átfolyásmérő skáláját is gázáramlás közben kell beállítani.
Ez a wolfi nem legömbölyödött, hanem el van égve. Ilyent jobbára csak gáz nélkül lehet produkálni, vagy rossz polaritással. Itt valami nagyon nincs rendben. A pisztoly végén, a kerámiánál mértél gáráramlást?
Nem tudom mit csinálok ennyire szarul,látjátok a wolfi hegye katasztrófa 2-3 ivfogás után,próbáltam 1,6 os pirossal,1,6 os arannyal ez mind gázlencsével,próbáltam sima szerelékkel 2mm es pirossal,ugyan az,minden esetben 6 os gázterelő és 6-7 liter gázzal.
Nem rozsda,jól mondja RahedLee,rókavörös szinű,na most az előbb kimentem és húztam megint egyet hozag anyag nélkül de arany 1,6 ossal,amire rájöttem hogy az első köszörüléskor az első varrat nagyon fasza,esze ágába sincs letapadni és a varrat is fasza és a rókavörös szin sincs mellette,de egy pár ivfogás után legömbölyödik a wolfi hegye és onnantól a jó máriának sem lehet vele mit kezdeni,itt is egy flexeletlen szártszelvény volt ami a kezembe akadt úgyhogy ez sem lehet a gond.
Olyan rókaszínű? Mert olyan ködös, narancssárgát én is produkáltam néhány napja egy belső sarokvarratnál. Olyan helyen alakult ki, ahol előzőleg nem terveztem hegeszteni, ezért nem volt letisztítva, de úgy hozta az élet, hogy mégis kellett, de már nem fért be sem a flex, sem a drótkorong.
Egyébként gondoltam rá, hogy rakok rá valami grafikai dizájnt is, de elhessegettem. Úgyis csak én látom :-)
Tényleg említetted anno, hogy vevő lennél az "elektromos szőnyegre" csak elfelejtődött a dolog. Még kiszabom belőle az emelőre valót, aztán jelzem, hogy mennyi maradt.
Annál a képnél én a rozsdára tippeltem (hegesztés közben kiválik, gáz visszanyomja a varrat mellé stb) de ha tiszta anyagnál is ez van akkor sajnos nem tudom mi lehet ez, valami szennyeződés (reméljük nem a gáz tisztasággal lesz gond)
Hát ez nagyon fasza lett, gratulálok. Szép, mintha most jött volna valami profi gyárból.
Ami marad az "elektromos szőnyegből" azt átveszem ahogy mondtam nagyon szívesen, ha szabadulni szeretnél tőle. Szabi alatt úgyis elkészül VÉGRE az "kurva" a hegesztő kocsi is, és kelleni fog a polcokra gumi. 3 db 35x50-es polcom van, de azok is osztottan, tehát kisebb darabokban is jó, vagy ahogy van, összetekerve egészben. Összefóliázva csomagként jöhet a zaciba aztán utalok, vagy utalok és küldöd .. tökmindegy :-)
Éppen, hogy beférek az autóval a garázsba, minden gépem a sarkokba paszítva, melóhoz elő kellett vonszolni őket. Nem vagyok egy nagy darab gyerek, a 80 kilós gépet megemelni két a lábára akasztott ékszíjjal, majd rogyadozó térdekkel betipegni vele középre, hát ez nem az én sportom :-)
Van egy-két 70-80 kilós gépem (gyalugép, szalagfűrész, tervezek egy masszívabb oszlopos fúrót is beszerezni) ezek mozgatásához csináltam. Alátolom az aktuális gépnek, megemelem, betolom a garázs közepére és leteszem. Így nincs sérv, izomszakadás, betojás...
Ma végre elkészült a dög. Egészen pofás lett és remekül is működik. Még kap gumilemez borítást a felső keret, ha már ott porosodik a polcon az aranyáron vásárolt "elektromos lemez" -ahogy az eladó néni nevezte, próbálván menteni a helyzetet amikor kiderült az ára - itt érintkezik majd az emelendő gépállványokkal, csak még nem keményedett fel igazán a festés. Hagyom még néhány napig.
A hidraulikát szétszedtem, megigazítottam a tömítéseket, lefestettem, új olajat kapott, légtelenítettem. Onnantól kétszer olyan jól emel, nem pereg róla a piros festék, nem szivárog belőle az olaj. Azért beszarás, hogy újan vettem, de olyan gagyi módon volt összerakva, hogy nem bírtam elnézni.