Ezzel az egész 47-es mizériával kapcsolatban csak 1valamit nem értek...
Ha egyszer nincs igény a Bz-re, akkor mi a francnak kell vonatpótló? De ugyanezt fel lehet vetni a 64-es, vagy a 49-es vonal esetében is, szvsz.
Miért nem elég akkor a menetrendszerinti Volán járat??
"100 esetben egyszer jön a jv., de ez nem csoda, mert 2 perc a menetidő."
Akkor kb. hasonló az arány mint Szeged és Rókus közt... :-)))
Mondjuk ott minimum 9 perc az út, de Rendezői kereszttel ez lehet negyed óra is...
Aztán ha tényleg Uzsgyik lesznek (egyelőre azért nem úgy néz ki :-) ), akkor hagyom a francba az egészet, ezt is csak az MD-fotózés és feeling miatt érdekes... :-)
Dec 12-21 között mentem egy-egy :
- Bp-Starján-Bp utat,
- Bp-Győr-Veszprém-Bp utat,
- Egy Bp-Szkfvár-Bp utat,
- Egy Bp-Pécs-Bp utat,
- Egy Bp-Starján -Bp utat,
1./
Vonattal nagyon drága multság lett volna.
2./
A Győri kirándulást meg se tudtam volna csinálni.
3./
A többinél is feleslegesen bonyolitottam volna az életem.
Peti!
Egyszer már írtam, hogy nagyon megváltoztak az utazási szokások.Most kicsit bővebben.
Szabadjegyem van, ha leszámítom a hivatalos és vasútmániás utazásaimat, akkor egy évben átlagosan kétszer használom.
Hogy miért? Rövid távon azért nem ,amiért FOMA. Hosszú távon: mondjuk elmegyünk a csakáddal Bp-re. Számolj 4x2 IC pótjegy, mondjuk minimum 16 BKV jegy durván 5000 ft.Kocsival kb 6000 ft-ból kijön, tudom az amortizációt nem számoltam.Szerinted, ha én a kocsi mellett döntök, akkor az aki nem csak IC pótjegyet vesz, mit választ?
traficc: Az említett cikk elolvassáa után te is elismerted, hogy most már nem a kihelyezésről, hanem a személyforgalom megszüntetéséről van szó. Az előbit, némileg keserű szájízzel, de el tudnám fogadni.
"Ha Pécs-Külvárosról mégy be a Nagyállomásra (nem tudom, szokták-e így nevezni a pécsiek?), akkor szoktál jegyet venni? Egyátalán jött már valaha a jv.?"
11 éve nem veszek vonatjegyet, legfeljebb IC-, EC-pótjegyet. 100 esetben egyszer jön a jv., de ez nem csoda, mert 2 perc a menetidő.
A MÁV hálózatán 2002-ben a 156 millió utas 6 658 000 000 km-t utzott.
Egy utazás átlagos hosza = 42 km.
Ha az utaskilómétert elosztjuk hazánk lakosságának számával akkor kiderül, hogy minden magyar állampolgár utazott 665,8 = 666 km-t vasúton 2002-ben.
Az átlag ingázó 200 munkanappal számolva 400-szor teszi meg a 42 km-t.
Azt is jelenti, , hogy évente megy vonaton kb. 17 000 km-t.
Oszd el a 17 000 km-t az egy főre jutó 666 km-el = ? ..= Ez biza 25.
Azt jelenti, hogy Magyarországon mindegyik, minden nap hivatásforgalomban vasuttal ingázóra 25 olyan Magyar állampolgár jut aki az adott évben NEM ül vonatra.
Ha tudjuk, hogy az utazások 80%-át a heti hivatásforgalom + a hétvégi diákforgalom adja, akkor könnyen rájövünk, hogy a lakosság igen nagy %-a évente egyszer sem ül vonaton.
Családomból :
- szüleim jó 15 éve nem ültek vonaton.
- Nejem kb. 10 éve ült.
- lányomat elvittem egy Bp-Szkfvár-Bp körre mikor 10 éves lett, hogy lásson vonatot élőben is. Ráadásul odafelé vezérálláson.
- Anyósom, sógorom úgy 10 éve ülhettek vonaton.
Az még eszedbe se jutott, hogy ha a polgármester elzavarja onnan a vasutat a város szélére.
Mondon NEM megszünteti csak kiviszi a város szélére, avval szavazatokat nyer.
Igen nyer !
Végre átláthatóbb , élhetőbb várost teremt azoknak akik ott élnek.
Te még tényleg azt hiszed, hogy a lakosság döntő többsége vasút párti ?
Kiviszi a város szélére és aki vasútmániás Komlón az majd ott is megtalálja.
A városban él 28 000 ember.
Ebből kb. 1000 főt érdekel(het) a vasút.
Teccik Neked vagy nem, elárulók egy naaaagy titkot.
(legalább akkora mint, hogy nincs Jézuska)
Figyelj !
A magyar (és más) társadalmak 99%-a NEM vasútmániás, nem vasútbarát, NEM vasútbolond.
FOMA: Miért nem vonattal menték Sásdra? A 29 perces várakozási idő miatt?
Sínbohóc: Min vitatkozunk? Párszor már leírtam, de akkor újra megismétlem.
Mi változik akkor, ha busz megy? Több utas nem lesz, inkább kevesebb. Azaz gyakorlatilag semmi.
A pálya gyakorlatilag megmarad. Hátha jön egy befektető. A vonat meg nyugodtan mehetne a teherpályaudvarig. Ha meg megvan a pálya akkor miért nem mehet rajta vonat??? Miért kell egy polgármesternek szándékosan elüldöznie a vasútat, ha annak üzemeltetése egy fillérjébe sem kerül, az említett kompromisszummal a zavaró tényező is megszűnik, és a telek is nagyrészt felszabadul??? Ezenkívűl a város kikerül a vasúti vérkeringésből, aminek meglétére mások milliókat képesek áldozni, még akkor is, ha abból semmi anyagi hasznuk nincsen hosszabb távon is. Itt meg egyenesen elüldözik azt. :((((((((((
Mail ment többek között a 47-es vonali terv ügyében!
Ha Pécs-Külvárosról mégy be a Nagyállomásra (nem tudom, szokták-e így nevezni a pécsiek?), akkor szoktál jegyet venni? Egyátalán jött már valaha a jv.?
Tavaly november és ez áv június között pulettke általában kéthetente (általában péntekenként) utazott Komló-Bp.-Komló között. Reggel Sásdig autó, onnan 258, este Misina vagy Zngő Sásdig, onnan ismét FOMA taxi. Természetesen reggelenként ki szoktam állni fotózni a 4.42-es vonatpótló buszt, általában 4-5 utas szállt le róla, ebből kb. 2 szokott vonatra szállni, azt nem tudom, hogy milyen úticéllal. A későbbi Bz-ről nem tudok, de nem lehet nagyobb az utaszám, így traffic nagyjából jól saccolt Brüsszelből. Mielőtt még mdbz leleplezne, elárulom, hogy ha reggelenként Komlóról indultam a közös kirándulásainkra, akkor kocsival Sásdig mentem, ahol az állomás előtt leparkoltam, és ott szoktam hozzá csatlakozni. Enyhítő körülményként kérem értékelni, hogy ha Pécsről indulok, akkor Pécs-Külvárosról mindig vonattal megyek be a Főpályaudvarra. Ennek az az igen 1szerű oka, hogy a pécsi garázsom és Pécs-Külváros állomás nagyjából azonos távolságra van a lépcsőházajtótól, kb. 100 méterre.
Peti! A csatlakozásokról és a menetidőkről szóló esszéd az valóban helytálló, ennek ellenére holnaptól sem lesz utas. Mivel látom, hogy már kezdesz lemondani a hülye komlóiakról, és a többi településre alapozod a vasúti személyszállítás jövőjét, ezért szánjuk nekik is egy gondolatot.
47-es vonal Komló-Godisa közötti szakaszán fekvő települések hozzávetőleges lakosságszáma:
Komló: 28000 (ezen belül Mecsekjánosi városrész 1000, ők biztosan vonattal mennek és nem helyijáratoznak be a buszállomásra)
Mecsekpölöske: 400
Magyarszék: 1100
Magyarhertelend: 600
Bodolyabér: 400
Godisa állomás: 10, (Godisa nevű település nincs, a Godisa állomáshoz legközelebb fekvő Oroszló kb. 500 lakosú)
Ebből a kb. 3500 főből naponta hányan akarnak Bp-re utazni vonattal? (vagy akár Komlóra-Dombóvárra)
nem tudom. A Pécsen keresztül utazókat nem számolja a rendszer. A 65 éven felülieket és az arcképes igazolványnal utazókat sem. Nekik bőven van idejük Dombóváron is helyjegyet venniük. Azokat sem számolja a rendszer, akiknek a jelenlegi színvonal nem jó, és autóval mennek, vagy kocsival beviszik őket a pécsi állomásra.
Egyébként sohasem állítottam, hogy sokan vannak.
Korrekció:
Ha én ugyanezt teszem, akkor Komlón veszek újságot és üdítőt, és a remélhetőleg csíkos, Bz-n az IC-nél alcsonyabb, de a busznál magasabb kényelmi szinttel utazom Dombóvárig. Az utazás kényelmetlenebb része csak 6 perccel tart tovább, minthha busszal mennék.
DGKUm: Ezt nem egészen mértem! Ha a focicsapat és tsainak a költségét nem terheljük rá a mellékvonalra, akkor kissebb lesz rajt a veszteség.
Csatlakozás: 3 óra. A hasamra ütöttem. Ha néhány vonatnál lehet ezen idő alatt, akkor a többinél is lehetne.
Csatlakozás a gyorsvonathoz. Egyetértek vele, tényleg kell! De ez nem jelenti azt, hogy az IC-hez ne legyen. (Igaz, ekkor plusz vonat kellene.)
Pécs felé utazás. A Komlón élőknek lehet, hogy jó. De ezekszerint senki sem visz egy aktatáskánál többet, így szívesen gyalogol 300 métert. Úgy meg könnyű, ha a valaki közbetlenül a helyközi járatra száll fel, és nem kell helyijáratoznia.
Ezenkívűl, FOMA nem Sásdig, hanem Dombóvárig utazott, az meg kétszer akkora távolság.
És amiről még nem volt szó. Azt azért viszont nem hiszem, hogy Nehogy már a Komló és Godisa közti településeken élők is kétszer szállnak át, ahelyett, hogy Sásdon közvetlenül átszálhassanak!
Egyébként belenéztem a VOlÁN menetrendjébe. A Pécs-Komló útvonalon a menetidő 40-50 perc.
Ezzel szemben a Sásd-Komló 31, a Dombóvár-Komló meg 46 perc.
Ha eltekintünk azoktól, akik nem a buszállomáson szállnak fel (Ezt tényleg nem tudom hányan vannak.), akkor a következőt kapjuk.
Tegyük fel, hogy valaki el szeretne Komlóról Budapestre, IC-vel. A Mecsek IC neki tökéletesen megfelel. A jegyet meg is veszi Komlón. Ha nem KM-es állomás, akkor elvilegmegteheti.
A busz indul 6:00-kor. Pécsen van 6:40-kor.
A vonat indul 6:55-kor. Ha a távolság tényleg annyi-amennyi, akkor szépen kiér, sőt vesz egy újságot is.
Beszáll a vonatba, és azzal 9:23-kor Bp-en van.
Menettartam: 3:23 perc.
Ha én teszem ugyanezt, akkor Komlón veszek újságot és üdítőt, és a remélhetőleg csíkos Bz-n, az alacsony Bz-n elfogadható kényelemmle utazom Dombóvárig. Komló: 5:38, (Egy kicsikét korai, de ki CORA-n kel...) Senki nem könyököl az oldalamba, és kabátomat vis fel tudom akasztani. Az újságot is kényelesen tudom olvasni, és a csomagom is elfér.
Dobóváron unatkozom egy sort, és szidom a menetrendszerkesztőket, mert a kisebb forgalmú IC-khez tudtak jó csatlakozást biztosítani, ehhez meg nem. Bár igazából nem a menetrendszerkesztők a ludasak, hanem a vaskalapos szemléletmód. Ugyanis néhány mellékvonalon egy kis változással vagy egy vonat megszüntetésével sikerült elriasztaniuk a bérletes utasok jelentős részét, akikre rögtön lecsapott a Volán új járatokkal. :((( Így már kicsi az esély a visszaszerzésükre.
Miután ezt végiggondolom, és ezzel a velem együtt utazó átlagutas is egyetért, bár nem látja át ilyen mélyen a problémát, csak a MÁV-ot szidja.
Ha viszont a MÁV tényleg foglalkozik az utasokkal, és a vasúti vendéglátóhelyek nem az alakoholistákat részeítoik előnyben, akkor bosszankodás helyett elfogyasztok egy omlettet a restiben, reggelire.
Miután ezt megtettem, beérkezik az IC, és ezzel 8:48-kor Budapesten vagyok.
Menettartam: 3:10 perc.
Összegzés:
Nyertem 13 percet. Megspóroltam egy kis gyaloglást. Az állítólag gyengén kihasznált Bz-n némileg kényelmesebben utaztam, mint az állítóülag zsúfolt buszon.
Veszteség: Egy kis unalom Dombóváron, amely egy jobb mentrenddel felére csökkenthető lenne. Ekkor már közel 30 percet is nyerhetnék.
"Van Komlón szálloda ? "
Az egyiknek az ablakai pont a vasút felé néznek.:-)
Traficc kívánságára ld. Volán-topic 17616 sz. hozzászólását.:-)
Lementem alfába, és megpróbáltam visszaemlékezni, hogy a 80-as években miért is Pécsen keresztül utaztam Bp.-Komló között.
Eleinte vonattal próbálkoztam. 05.00-kor indult az első MD, Dombográdon volt csatlakozás a Somogyra. Mivel akkoriban a gyorsvonat 2. osztályú jeggyel személyvonat 1. osztályon lehetett utazni, ezért reggelente zsúfolt volt az Ax, ami valahogy rosszul érintette a komfortérzetemet. Ezért átszoktam a 05.00-kor induló buszokra, ahol a másodrész nem volt annyira zsúfolt. Pécsett kéányelmesen elfoglaltam a helyemet a 61-es vagy a 62-es Ao kocsiban (87-től a komfortban), ahonnan méla undorral figyeltem a Dombográdon átrobogó Mecsek ablakából a Somogyra várókat.:-) Ráadásul 10 perccel korábban értem Bp-re. A busz 14 Ft volt Pécsre, a Pécs-Bp. 33 %-os 1. osztályú jegy 124 Ft volt, a Komló-Bp. 101 Ft, tehát a különbség összesen 37 Ft volt. Ez havi 4600 Ft-os illetménynél nem volt tétel. Ha délután mentem, akkor ugyanez a Baranyával, bár az megállt Dombóváron, én viszont már Pécsett a 99-es AB kocsiba szálltam, ahol a kutya sem ült. Ha napközben mentem, akkor nem volt zsúfolt az 1. osztály, no meg világosban egy-egy sör is könnyebben lecsúszott a nyúl yorki restiben, így akkor eszembe sem jutott volna Pécsen át menni. No kérem, így alakulnak ki az utazási szokások.
Csak a poén kedvéért, amikor a 90-es években Bp-ről Pécsre kerültem, akkor viszont előfordult olyan, hogy nosztalgiából Dombóváron leszálltam, elmentem Komlóra, és onnan busszal haza Pécsre.:-) Így utaztam 93-ban az utolsó MD-n is, a Bz-s hatalomátvétel előtti napon.
DGKUm: Ezt nem egészen mértem! Ha a focicsapat és tsainak a költségét nem terheljük rá a mellékvonalra, akkor kissebb lesz rajt a veszteség.
Csatlakozás: 3 óra. A hasamra ütöttem. Ha néhány vonatnál lehet ezen idő alatt, akkor a többinél is lehetne.
Csatlakozás a gyorsvonathoz. Egyetértek vele, tényleg kell. De ez nem jelenti azt, hogy az IC-hez ne legyen.
Pécs felé utazás. A Komlón élőknek lehet, hogy jó. De ezekszerint senki sem visz egy aktatáskánál többet, így szívesen gyalogol 300 métert. Úgy meg könnyű, ha a valaki közbetlenül a helyközi járatra száll fel, és nem kell helyijáratoznia.