"1. A 9555/5 helyrajzi számú ingatlanon 42 325 m2 hasznos alapterületű, térszín alatt kétszintes pinceszint+földszint+3 emelet szintszámú, térszint fölött 4 épületrészt (többek között 386 férőhelyes parkolóházat is) magába foglaló közforgalmú épületegyüttes átépítése, építése, 3 000 m² acél tartószerkezetű üvegtető építése és az épületegyüttes kialakításához szükséges munkaterület körülhatárolása (résfalépítése) és víztelenítése mintegy 25 000 m²-en, bontási munkák, mintegy 11 200 m3 mennyiségben beépített városi környezetben.
2. Az Intermodális Közösségi Közlekedési Központ (IKKK) és kapcsolódó létesítményeinek építéséhez kapcsolódó külső közműkiváltások elvégzése:
o Középfeszültségű hálózat;
o Kisfeszültségű hálózat;
o Közvilágítási hálózat;
o Kis- és középnyomású gázelosztó vezeték;
o Távhőellátási hálózat;
o Vízellátó vezetékek;
o Csapadék csatorna;
o Szennyvíz csatorna;
o Vízépítés;
o Hírközlési vezetékek.
3. A 4. számú és 47. számú főutak építési feladatainak ellátásához szükséges gyalogos, kerékpáros és közúti aluljárók, valamint a meglévő Homokkerti felüljáró felhajtóág hídjának bontása.
4. A 4. számú főút átépítése, valamint a 47. számú főút és 4. számú főút csatlakozásának (külön szintű közlekedési csomópontjának) átépítése.
4.1.: A 4. számú főút 884,53 m egybefüggő (folyamatos szelvényű) hosszon történő átépítése, mintegy 430 m hosszon térszín alá vezetve (1500 m³ résfal építésével), villamos pálya alatti közúti átvezetést biztosító aluljáró építése, 2 db spirális körforgalom kialakítása.
4.2.: A 47. számú főút és 4. számú főút csatlakozásának átépítése (0+741,78 – 0+975 km. sz. közötti szakaszon), meglévő indirekt ágak elbontásával és átépítésével a 4. számú főúton kiépítésre kerülő rotációs körforgalmakhoz való csatlakozás érdekében.
5. 4 db új jelzőlámpás közlekedési csomóponti forgalomirányítási rendszer kialakítása, 1 db jelzőlámpás közlekedési csomópont átalakítása és 3 db jelzőlámpás közlekedési csomópont bontása.
6. Kötöttpályás (villamos és troli) létesítmények és kapcsolódó berendezések bontása valamint új villamosvágány, fejállomás, áramellátási, felsővezeték valamint jelző- és biztosítóberendezések építése:
o Vályús-sínes RAFS vágány bontása: 645 vm;
o Vályús sínes RAFS felépítmény építése: 850 vm;
o szükségleszállóhely kialakítása 1 db;
o megállóhely áthelyezése 1 db.
7. Környezetrendezési és parképítési munkák, többek között 40 000 m² füvesítés és 15 000 m² burkolatépítés
8. Debrecen vasútállomás építés alatti vasúti üzemét biztosító, az áramellátási berendezések ideiglenes kiváltására vonatkozó tervezés, engedélyeztetés és kivitelezés.
9. Debrecen, 33. sz. Füzesabony – Debrecen II. rendű főút 108+923 km szelvényében lévő Nyíl-Hadházi utca csomópont ideiglenes átépítése.
10. Beruházással érintett közlekedési módok: személy- és tehergépkocsi, kerékpár, villamos, busz (helyi-, helyközi), trolibusz, gyalogos.
A kivitelezéssel érintett munkaterületek Debrecen belterületén helyezkednek el.
További kiegészítő tervezési feladatok:
— víztelenítés,
— ideiglenes forgalomtechnika,
— földfelszín alatti helymeghatározás.
Egyéb vállalkozói feladatok:
— ideiglenes forgalomterelés építés, bontás,
— tűzszerészeti vizsgálat és hatástalanítás,
— régészeti és további szakfelügyeletek biztosítása,
— megvalósulási tervek készítése.
A 4-es számú főutat annak teljes lezárásától számított legkésőbb a 18. hónap végéig a Vállalkozó köteles a forgalom részére visszaadni, legalább jogerős ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel. (kötbérterhes részhatáridő).
Vállalkozó a szerződés teljes időtartama alatt köteles a Hajdú-Bihar Megyei Büntetésvégrehajtási Intézet Petőfi téren található gépjármű bejáratának korlátozásmentes megközelíthetőségét biztosítani."