tudod Csibu az a gáz, hogy elismerem a trükköt benyeltem! De fenyegetőzni, ordibálni, zsarolni...és csodálkoznak, hogy megutálják őket. Persze mondanom sem kell, hogy nem a mi korosztályunkhoz tartozott...
Ez teljesen szándékos volt, sztem félreqrt a felesége egy motorossal, vagy hasonló. Kár, hogy nem volt kamera a motoron...
Nálunk nemrég esett meg, nem ismerem akivel megesett,de... A srác elment a kocsmába autóval, iszogatott, (persze ezt nem lehet) a rendőr kihívta, mondta neki, hogy álljon arréb az autóval mert ők szeretnének oda parkolni:D, erre a srác mondta, hogy de ő már ivott, ő már ma nem vezet. Erre a rendőr: jajj hát csak álljon arréb. a gyerek beült elindult a rendőr megállította kb. 10cm után, szonda stb. büntetés...
persze ez nem ugyanaz mint a tiéd, mert itt valszeg a rendőr tudta, hogy ha ők elmennek, úgyis autóval megy haza a srác.
A másik, a multkorában nekem is volt olyan, hogy rendőrautó után mentem...70-80 al ment egy autó mögött már egy ideje, gondoltam megelőzöm mind a kettőt, hát nem fogok pöcsölni. Kitettem az indexet, elkezdtem előzni erre mikor mellé értem, kibassza az indexet és már húzza is rám a kormányt. Duda, motorzúgatás miegymás, erre visszament a helyére, megelőztem. Szerencsére nem basztatott.
Sziasztok! Ma reggeli eset... Jövök az M0-son ahogy szoktam kb 130km/h val. Észrevettem, hogy úgy 10 kocsival előttem van egy rendőrautó. Beálltam szépen 120-ra , de a police jelentősen felgyorsított, mert elhúzott. Előlem az autók szépen elhúzodtak és mentem tovább. Lassan utólértem a rendőrkocsit és haladtam mögötte kb. 125 km/h-val. Jött egy 100-as tábla én vissza 100 ra rendőr szerintem 140-re. Persze egyszer sem jutott az eszébe, hogy a balszélső sáv üres és le kellene húzódnia...Mindegy megint utólértem...Gondoltam egy okosat, ami később végzetesnek bizonyult. Betartom a KRESZ előírásait és lehúzodok a szélső sávba mindegy hol megyek, mert megelőzni úgysem fogok. Maradt a 120 én pedig ki a szélsőbe. Kb. 2 sec után a mocim gyorsult...Vagyis azt hittem, de nem. A rendőrautó lassult be annyira, hogy elmenjek mellette...Már jött is szirénázva. - úgy vágott be elém, hogy szinte satuznom kellett a motor le is fulladt - kiszált a csávó (zászlós) és habzó szájjal közölte, hogy most elintéztem magam - 20 000 helyben vagy feljelentés (gondoltam nem lehet ennyire köcsög így a feljelentést választottam...) - na erre bedurrant az agya és kivetkőzve emberi mivoltából közölte, hogy nem hagyja annyiban - nem 20 lesz hanem feljelent és minimum 60 + 5 büntető pont + fél évre elveteti a jogsim+ pályalaklamassági vizsgára küld, mert fokozottan veszélyes vagyok a közlekedőkre...neki csak egy mondatot kell beírni és az előadó nem fogja megkérdőjelezni... -kérdezte, hogy mi lett volna a következő lépésem ha megy valaki a másik sávban mellette? NEKIMEGYEK A RENDŐRAUTÓNAK??!!! Bolond? Kitöltötte a papírt aztán szóltam, hogy maradjunk a bírságnál, ami így lett 10...
Nekem ezzel az eljárással több problémám is van, de kíváncsi vagyok a véleményetekre. Mivel 10 évig vámos voltam eléggé lojális vagyok a hatoságokkal szemben, de ez nálam is kiverte a biztosítékot...
köszi... :-))) figyelek Rád is... - képzeld: elmentünk megnézni Talmácsit és a három nap alatt az egész förgetegben pálya mellett - városban össz: egy Triumphot láttunk, az is tigris volt...(igaz, 1050-es)...
Ja frontosás, de a másik is csak francia verzióban van meg. Akkor még onnan kaptak mindent. De abban is 5ezerként/vagy évente van olajcsere előírva. Mondjuk nekem úgyis mindegy, úgyse tudok ennyit motorozni, évente meg mindig kicserélem az olajat.
5K? Én még csak 10-et hallottam Triumphban. Enyémnek 10km/6mérföld.
Gyári a kiskönyv vagy a frontóza fordította?:D
Mert, (és ez jóhír PatóPalinak:D), hogy Tompusznak, akié volt a motorja valamikor, ő 6ezrenként hordta szervízre, mert a frontóza azt mondta. Aztán kiderült, hogy ott is 10-ként kell, csak a 6mérföldet félre nézték vagy valami hasonló dumával magyarázták az esetet:D
Melyik Triumphban kell 10k-ként olajat cserélni, mert az enyémhez 5K-ként írja a könyv.
Én egyébként nem Ducatit tartom szarnak, hanem az összes V2-st. Egy Desmót pl simán bevállalnék.
Valahogy én is úg yvagyok ezzel az oljakérdéssel, hogy nem nagyon tudom elhinni, hogy bármelyik nagy gyártó megengedhetné magának, hogy vacakot adjon el. És nem a TESCO olajról beszélek, csak idegesít, hogy a MOTUl kétszerannyiba kerül mint pl a Shell. És gyárilag a 1098-sban a matrica szerint Shell Advance van... Akkor miért ne lenne jó az enyémbe is
Azért mert azok a gépek annyira jók, mint az álom! Sőt az olaszok még a 12e-t se tartják be mert annyira jók és bíznak benne... :-))) Egyébként haver ST2-esét 63e km-el adta el és addig se kellett rá se néznie. Nem olyan gagyi olasz ócskavas az...
És a Triumph miért 10e-ként??? :-)
Szerintem a japánok jelentősen konzervatívabbak az olajok használatában, mint az európaiak. A mai modern olajak sokkal többet bírnak, mint amit megélnek egy blokkban. Anno olvastam motorolaj teszteket és a csereciklus végeztével egy olaj max 10-20%-ban használódott el.
Szóval szerintem a Ducati jobban megbízik a modern olajokban. De lehet hülyeséget mondok....
Ja, és nincs tapasztalatom Shell-el. Biztosan nem szar! Sőt...
a 190-es gumma olyan ezeken a felniken mint a viagra light! :) max jól néz ki, de mivel széleken jobban kilóg, és a felni nem a 190-hez van mértezve, nem lesz tartása a gumi szélének, jönni menni fog élesebb kanyarokban, nem lesz vele jó kanyarogni! azt hiszed majd, hogy valami van a motorral, mert instabíl lesz! :)
Ezt örömmel hallom! De azért ne közúton keresd meg a gumi határát! :-) Biztos vagyok benne, hogy a mi tudásunkhoz ezek a modern gumik már bőven elegendőek közúton.
Ma felgumiztattam a gépet, jó fej volt a srác (gumicity.hu), ajánlom. Megnéztük az első tengelyen levő sebességmérőt és igazából nem látszódott rajta semmi gond. Természetesen picit tisztítottunk a speedo-drive-on, de semmi komoly. Ami esetleg okozhatta a problematikát, hogy az ott levő szimeringből egy gumikarika ki volt jőve és "belelóghatott" a műszerbe. Nem tudom, hogy van-e köze hozzá, majd meglátom.
Holnap reggel felugrok a Mátrába. Még mielőtt megölsz Géza (StreetTriple) mondanám, hogy reggel 7-kor indulok, mert haza akarok érni a Moto2-re. Szal ha láttok arrafelé egy caspian blue Daytonát: hát az én leszek. :-)
A 2. bekezdés annyira ott van....a lényeg, hogy jó a gép.
Ma mentem 270km szinte csak kanyarokban, nyálkás úton. Tetszik a gumi, egyik kanyart rendesen benéztem, száraz és vizes szakaszok váltogatták egymást, és az egyik csuron vizes kanyarba bementem mintha száraz lenne...a gumi bírta. Hihetetlen, minden fejben dől el.
Én is láttam. Hát nagyon nem ment jól vele. Már akkoriban is kevés volt az a 149LE, meg igazából nagyon nem volt összehangolva az a motor még csak a kipufogóval sem. Annyit tudtak csinálni, hogy szinter fékbetét, Pirelli SC1-2 és non street legal slip-on. Hát ez nem sok... :-) Még csak a nyitott dobhoz se lőtték rá az ECU-t, akkoriban még nem nagyon térképezgettek.
Ja, és különösen igénytelenül lett felmatricázva... :-))))))))))
Szerintem ezek a gumik alapból tapadósabbak. Persze a csúcsteljesítményhez be kell melegíteni, de szerintem hidegen is nagyon ragadósak. És hamar melegszenek. Most jöttem 4 km-et és alig bírtam megfogni. Persze most 32fok van kint.
Fent van a gumi. Fasza, jó arc a péceli srác. Csak ki kell emelnem pár mm-es gumi alátéttel a hátsó sárvédőmet, mert majdnem ráér a gumira ugyanis 190/55-ös a papucs.
mert a pályagumik (mindegyik +/- vmennyi) üzemi hőfoka átlag innét kezd, gumi melegítők is 70-re vannak állítva általában és az jó meleg!
van ennek egy utcaisabb változata, a D211 GP Racer, bár az is inkább amatőr pályanapokra szánt dolog, mert van S/M/H, míg a pályaváltozatnak a D211 GP-nek a 4 jegyű dunlop kódokkal mérik és van vagy 5 fajta előre, 3-4 hátra de amúgy télleg bejön mindenkinek!
Erre nem tudok választ adni, de számomra ez a 70 fok furcsán hangzik. Utána nézek, valamint a próba megmutatja mi is a helyzet. Eddig mindenki szuperlatívuszokban nyilatkozott a gumiról közúton is.
Köszi a segítséget, most viszem a Gumicitybe Pécelre. Meglátjuk.
A Karácsony Zsoltival már beszéltünk anno, amíg ott dolgozott, bár ő nem vallotta be, hogy van benne 18e a 6e helyett, de akkor még nem arról volt szó, hogy én megveszem. Védeni akarták a seggüket az akkori tulaj előtt, hogy ne derüljön ki a dolog. Ő konfirmálta, hogy a blokk még sosem volt megbontva, meg hogy vázilag/futóművileg rendben van.
De számomra ez a dolog lezárva, nem érdekel, hogy mennyi van benne, csak a tisztánlátás miatt fontos. Most úgy néz ki rendben van a gép, ismét hibátlanul indult.
Maradt még az ODO probléma, de az most gumizásnál remélhetőleg tisztázódik. Azt mondták, hogy 54e a csere én meg röhögtem. Akkor inkább lövök egyet 50fontért az ebayen.
Egyébként télre tuti összeszedek még egy kis pénzt és átnézetek mindent, amit még lehet a gépen (ez a szelepes dolog, meg szinkron, ez-az), valamint a gátlók olaját is ki fogom cseréltetni, hogy jövőre már 100000%-os legyen a gép (egyébként semmi gondom a futóművel, nagyon rendben van. Bár néha elveszek a setupolásban.. :DDD ).
Ha tényleg kíváncsi vagy a motorod előéletére esetleg beszélj Karácsonyi Zsolttal (triumphszerviz.hu). Ő volt a Frontosa régi szerelője, ő szerelte Gergő motorját is.
Üllőn van egy gumis (forgogumi.hu), nekem legutóbb ő rakott fel hátra gumit méghozzá igencsak korrekt áron.
Háát igen, az új fejlesztés:D. Remélem nem olyan lesz mint a Continál.
Road Attack 6000km bírt, az új Road Attack2 (középen kemény, oldalt puha stb. isten király a gumi meg minden) és 5000km után úgy kellett ledobni, hogy a gumis csak fogta a fejét...
Ma megyek egy kisebb túrát a gumival, a MR-ben azt írták, ez a legjobb essőben a sport/túra gumik közül, aminek valószínűleg hasznát veszem ma.
10e-t tuti elmegy. 10e-et a sima Pilot Power is tud, pedig az már sport gumi. Bár a fene se tudja, hogy az új fejlesztések mit tudhatnak. Abból is van 2CT, az még tartósabb. Csak az ugye 64e körül van a pár a sima meg -10e ft.
Akkoriban szinte minden alkalommal ringeztem. Tuti ugyanaz a gép volt. Még képem is van róla, amikor a Gergő "járatja a rázón"... :-)))
Egyébként ma már indítóztam reggel és délután is és hibátlanul indult.
A Pilot Road2 gumival meg azért ésszel, mert ez már sokkal jobb, mint a régi, de azért nem sport/race gumi. szóval nem a legtapadósabb. Én most hoztam haza a Dunlop D211GP-ket, ma szerettem volna feltetetni, de nem találok gumist a környéken (XVII.kerület). Maglódon ma nem tudták vállalni, nincs a "motoros Pisti".
Tudtok jó gumist errefelé? Üllő, Gyömrő és egyéb környékbeli hely is szóba jöhet!