Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

emilijo Creative Commons License 2019.12.04 0 0 47515

Sziasztok. Mikrocar mc1 hez keresek hátsó lengescsilapitot jobb, lengokar gombfej jobb. 

Zjanek Creative Commons License 2019.12.03 0 1 47514
Előzmény: kerék bandi (47511)
Saca33 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47513

Érd horor ár

Saca33 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47512

SZIASZTOK SEGITTSÉGET KÉRNÉK MICROCAR MC2HÖZ KERESEK ACÉLFELNIHEZ ANYÁKAT MERT NEMTUDOM HASZNÁLNI A TÉLIGUMIKAT  YANMÁRMOTOROS SEGITTSÉGETEKET KÖSZÖNÖM

kerék bandi Creative Commons License 2019.12.03 0 0 47511

Kedves Sorstársak.

 Megtudná e írni valaki Aixam 400 -ba milyen izitó gyertya való?Kösszi:Bandi.

WooDoo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47510

A Rewát az emberek többsége csúnyának tartja, de nekem még talán tetszik is. Viszont L7e kategóriás, márpedig itthon a többség azért jár mopedautóval, mert nincs, vagy lejárt a B-s jogsija, így sokaknak nem opció.

 

Az átépítés lehetne még opció, csak itt relatíve idősebb a társaság, és nem mernek belevágni a bonyolultnak tűnő elektronika bekötésébe. Mechanikusan nem bonyolult az átépítés, kidobjuk a diesel motort, az átkozott variátorral együtt, az irányváltóra csináltatni kell egy lemezt, ami a villanymotort tartja. Kell egy fogastárcsa az irányváltó nyelestengelyére, meg egy másik a motorra, kell egy erősített 8M-es fogazottszíj. A motortartót ki kell vágatni 5 mm-es lemezből, kell rá 2 db élhajlítás, kb. 2e Ft összesen. A fogastárcsákból kúpos szorítósat kell venni, esztergályosra nincs szükség, az áruk kb. 5e. A szíjból érdemes a drágábbat venni, az kb. 10e. A 2,2 kW-os motor tökéletesen bevált, 195$, a vezérlő 110$, egy 1 kW-os töltő is 100$ körül van. A gázkar, dc-dc konverter filléres cucc, egy jó bms kb. 50$. Plusz posta, áfa, vám, kb. 250e Ft. Az akkupakkot meg összeraknám 20 db Nissan Leaf modulból, az 200-300e Ft állapottól függően. A hatótáv 80-100 km körül alakulna, szerintem az egy mopedautónál nem kevés. Ha meg parázunk, hogy kevés, befér a villanymotor fölé egy 1 hengeres léghűtéses 7 Le-s Lifan blokk hatótáv növelőnek. A kis benzinmotor kb. 20 kg, és csak 100 Euro az ára. Van hozzá röpsúlyos kuplung, azt 20e-ért vettem áfa nélkül. Mondjuk én utoljára augusztus 20-án indítottam be a benzinmotort, amikor a virágkarnevára vittem fagyit, pedig azóta beletettem kb. 4e km-t a járgányba...

 

Ettől olcsóbban nem hiszem hogy lehetne lítium akkus elektromos mopedautónk, de így is több mint 500e Ft az átépítés. Ha el tudjuk adni a motort, a variátort, meg az egyébb felesleges sallangokat, akkor kicsit jobb a helyzet, de az üzemanyagon akkor is elég soká spórolnánk össze. A variátor nyűgjeitől, olaj és szűrőcseréktól is megszabadulnánk, de normális esetben km-enként 3-4 Ft-nál arra sem kell többet költeni. Anyagilag lehet nem tűnik jó üzletnek az elektromos mopedautó, de nálam ez inkább elvi kérdés...

 

A Nissan akkuk amúgy tök jól szuperálnak, pláne ha azt nézem, hogy annyiba kerültek, mint egy hasonló (elméleti) kapacitású ólom akku. 

Előzmény: bananatree (47505)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47509

Ez így nagyon szépen hangzik. Ilyen bolhának a 32 kWh aksi nem is kevés.

Előzmény: bananatree (47508)
bananatree Creative Commons License 2019.12.02 -1 0 47508
Előzmény: XANTIi (47507)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.02 -1 0 47507

Azt a 16-18e ojrót azért majd akkor hisszük, ha el is lehet hozni annyiért. Persze mekkora aksival?

Előzmény: bananatree (47505)
Barret02 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47506

Akku hűtése,fűtése,most is meg van oldva.A normálisabb autók töltése akku hőfok alapján történik.Ha kell,rásegít az akku hűtés,az utastér fűtésére is.És bizony vannak 150+ kilós akkupackok,az egy dolog,hogy lítium cellákból állnak. Ahogy növelik a kapacitást,lesz ez a súly még több is.Tesla akku 100kW órás!

Előzmény: oljeg12 (47504)
bananatree Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47505

A mopedautók a kicsi össz-darabszám miatt amúgy is drágák. Anno egy gyári villanyos verzióért simán kértek 20e EUR fölött.

Ehhez képest jövőre (elvileg) jön a Skoda Citigo villanyos verziója, ami azért sokkal nagyobb mint egy moped, és mégis 16-18e EUR körül fogják kínálni (mert 3 másik márkajelzés alatt is árulják majd, és így az össz-darabszám már elég nagy lesz).

És még támogatás is lesz rá, tehát még olcsóbb lesz.

De a mopedeknél szerintem továbbra sem lesznek "jó árak", mert azokból még mindig sokkal kevesebbet fognak gyártani...

 

A legjobb az, ha sikerül venni egy (akár jobbkormányos) Reva-t, döglött akkuval, olcsón, és abba fabrikálni akkpakkot, Woodoo módszerével.

Abban még klíma is van :)

Sajna abból is nagyon kevés van már a piacon...

 

Előzmény: Bakancs4 (47501)
oljeg12 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47504

Nem több száz kilós akkupakkról van szó, mert nem ólom akkukat ír a cikk.  A lítiumion-akkumulátornak nincs akkora súlya. és a felfűtést megoldják elektromos vezérléssel, úgy hogy először a töltő felfűti, és csak utána kezdi el tölteni. Csak nehogy megkérdezd, hogy azt hogy fogják csinálni. Azt majd a kutatók megoldják. És, hogy ez a módszer lesz-e majd elterjedve, nem lehet tudni. Ez is egyenlőre egy lehetséges lehetőség, a többi között.

Előzmény: XANTIi (47502)
oljeg12 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47503

Az ár majd megy lejjebb is, ahogy jobban elterjednek az elektromos autók. Nagyobb lesz az igény, nagyobb lesz a gyártandó tömeg.

Előzmény: Bakancs4 (47501)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47502

Egy többszáz kilós akkucsomagot felfűteni, majd visszahűteni is energia felhasználás. Nem kevés.

Egy szokásos lufi csak a hír.

Előzmény: Barret02 (47500)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.12.01 -2 0 47501

Engem nem a lassú töltögetés zavar elsősorban , hanem az ár -- igaz az elektromos közlekedés elsősorban a helyi mozgásokban érdekelne .

Előzmény: oljeg12 (47499)
Barret02 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47500

Sosem lesz ilyen.Aki nem hiszi,számoljon utána a felvett áram alapján.

Előzmény: oljeg12 (47499)
oljeg12 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47499
Előzmény: Malaguszti (47498)
Malaguszti Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47498

Igen

Előzmény: G é z a (47497)
G é z a Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47497

Szia! Te írtál privátban?

Előzmény: Malaguszti (47496)
Malaguszti Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47496

Szia, ezt a zárhíd tartóvasat megvenném:

 

Előzmény: G é z a (47494)
oljeg12 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47495

A kályhám teteje elkezdett repedni és időnként füst szivárgott ki. Kerestem hőálló ragasztót és ezt találtam. Kipufogókhoz ajánlják. Lehet vele pótolni a kirohadt részeket. Legalább is azt írják róla. Szállítással együtt 2990 Ft. Szerintem, megéri, mert olcsóbb mint ha az ember új kipufogót vesz. Persze, ettől függetlenül nem olyan mint egy új kipufogó, de egy ideig még használhatóvá tehető.

https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tartalom/silicate_1200_c_hoallo_termikus_ragaszto_70ml_100g_technicoll

 

G é z a Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47494

Mopedautós hobbimból megmaradt alkatrészeim eladók. Részletek a képeken.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47493

Érdeklődöm Lombardini motorhoz ért e valaki?

 

Szoktam nyúlkálni ilyen motorokban , de ha arra gondolok , hogy néha egy-egy pitiáner hiba kibogozása meddig tart . Most egy üzemanyagpumpa vett palira , mire rájöttem ...

 

Egyébként Lajosmizsén van gyári szakszerviz .

 

Mi  a konkrét kérdés ?

Kapiszta Motors Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47492
Üdv! Érdeklődöm Lombardini motorhoz ért e valaki?
Előzmény: Bakancs4 (47491)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.23 0 0 47491

Köszönjük a tájékoztatást . Arról én is hallottam , hogy nagyon súlyos beteg , kómában van . Nyugodjon békében .

 

Előzmény: zsolt117211 (47488)
brömbi Creative Commons License 2019.11.23 0 0 47490

Itt ez a járható út.

Még nem is a totálkár, mert idős az autó, 

Hanem az érdiek.

Előzmény: Gonda L. (47482)
brömbi Creative Commons License 2019.11.23 0 0 47489

Megcsúszik a szíj. Nem képes átvinni a nyomatékot visszafelé.

Segítsél neki, tapossál a fékre.

Persze adódhat a szekunder variátor hibájából is. Van úgy, hogy a köröm át is ugrik.

Ha a variátorhoz lett nyúlva, akkor ilyesmi lehet.

Előzmény: acca59 (47484)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 47488

Tegnap jutott tudomásomra hogy az érdi mopedautó kereskedő KISS SÁNDOR-t ma temették el! Részvétem a családnak!

Előzmény: Gonda L. (47485)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 47487

Lehet a váltó

 

Előzmény: acca59 (47484)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 47486

nem sok reményt fűzök hozzá,mert a kb.250km távolság nekik

 

Nem hiszem, hogy különösebben zavarja őket a 250 km , nem ők fizetik -- vagy az ügyfél , vagy a biztosító . Ők nem szociális alapon foglalkoznak mopedautókkal .

Szokták tőlem is kérdezni az ismerőseim : ha ennyire nehézkes a mopedautók szervizelése akkor miért nem foglalkozom vele nagyobb volumennel , netán főállásban . Hát azért , mert nem éri meg . Ha el akarnám érni azt a jövedelmet amit most mint alkalmazott , napi 8 órában , bejelentett munkahelyen ( TB. nyugdíj , táppénz , évi 30 nap fizetett szabadság , telefon , minden túlóránkat pontosan kifizetik stb.  ) akkor nagyon brutális óradíjakat kellene nekem is számolni . Ha legálisan akarnám csinálni ( amire végzettségem folytán lehetőségem se lenne ) akkor pláne -- mert kalkulálni kellene a műhely fenntartására , arra amikor napokig-hetekig nem jön esetleg ügyfél , ha valamit elszúrok és ki kell fizetnem a kárt  stb. Van olyan fórumtársunk , akinek a legális autószerelő műhelyébe éjszaka betörtek és ellopták az ügyfél autóját ( talán többet is , vagy megrongáltak , nem tudom már ) bizony ki kellett fizetni többmilliós (!) kártérítést . Az elkövetők egyébként később meglettek -- volt valahol egy másik telephelyen néma riasztás és tetten érték őket -- de persze egy kanyi vasat nem lehetett rajtuk behajtani .

Szóval nem olyan nagy üzlet mások mopedautóit javítgatni -- vagy NAGYON meg kell kérni az árát . Esetleg úgy működhetne a dolog , ha valaki normál autókat is javít (abból is hiány van* ) amikor nincs mopedautó .

Mindenesetre az érdi társulat tudni fogja mennyiért éri meg neki leautókázni a Chatenetért .

*https://totalcar.hu/belsoseg/2018/01/07/percek_kerdese_hogy_belefulladjunk_a_szakemberhianyba/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!