Ejnye má :) Legalább próbáljuk meg! Az Esu mégiscsak az egyik legjobb dekóder. A support pedig az ESU.EU/forum oldalon van, nagy a csapat, sokan tudnak segíteni, köztük az ESU support team is.
ACME gigant+Esu lokpilot 5 kombó nekem sem jött be, és nem csak a motorvezérlés miatt, hanem a világítás sem úgy működik, ahogy kell, menetirány szerint előre lehet csak zárfényt kapcsolni, vagy pedig a gyári jumper beállításokkal menetirány szerint világít a zárfény, de nem lehet kikapcsolni.
Sajnos ez nem egyedi eset az ESU-nál. :-( Mivel gyakorlatilag nincs érdemi support-juk, nem tudok jobbat ajánlani, mint a dekóder cseréjét. Mármint másik gyártóra...
Adott egy Liliput L133940 cikkszámú Domino motorvonat. A szerkezet kapott egy ESU 21pines Loksound5 dekódert.
Az üzemeltetéshez szükség lenne az ABC fékezésre. A dekóderben engedélyeztem ezt a fék üzemmódot, de a vonat csak akkor áll meg, ha az összes világítás le van kapcsolva. Felkapcsolt zárfényekkel vagy utastéri fényekkel nem érzékeli rendesen a BM1 szakaszt vagy figyelmen kívül hagyja ezt nem tudom. A szimmetria érzékelés érzékenységén állítottam, de így sem működik.
Esetleg van ötlete valakinek, hogy lehet ezt a problémát megoldani mert így van egy igen drága vonat, ami igazából nem sok mindenre jó. A polcon mondjuk szép. :)
Elektromágneses kuplungot szeretnék bekötni H0 méretű mozdonyba. Konkrétan új telex kuplung (Märklin E117993). A dekóder leírások szerint egyenirányító diódával kell védeni a dekóder kimenetet. Eddig értem...
A Zimo leírásokban sorba kötik a diódát anóddal a közös + felé, digitools útmutatóban párhuzamosan anóddal a funkciókimenet felé.
N méretben 14V-nál nem kellene magasabb digitális feszültség, mert a kis méretű dekóderek egy részét a jelentősen nagyobb sínfesz megfőzi.
Ezt a Roco korábban ignorálta. Manapság nem tudom. Remélem, aki az elmúlt időben z21-es startsetet vett, meg tudja nézni, hogy mi van ráírva a tápra.
Én annyit tudok még hozzátenni, hogy a tápnál kb. 1,5V-tal lesz alacsonyabb a sínfeszültség.
Ha abban gondolkozol, hogy H0-áshoz használjál N-es z21-et, akkor try and error, és ha nem megy, akkor tápcsere. Fordítva try nélkül javaslom a tápcserét. Ha ezzel együtt anyagilag megéri.
Start készletes z21-gyel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Olvastam az N-es topikban, hogy az N méretű modellek üzemeltetéséhez alacsonyabb feszültség szükséges.
Látom, hogy létezik N-es start szett z21 központal is. Van különbség a H0 méretű start szettben ill. az N méretű start szettben lévő digitális vezérlő között?
Vagy esetleg az N méretű start szettbe más típusú (alacsonyabb feszültségen dolgozó) tápegység van?
Az N start szettben lévő vezérlő készlettel lehet H0 méretű modelleket üzemeltetni? Illetve fordítva?
korábban már írtam, hogy gondom van az ESU LS5 és az ACME Gorilla házasságával. Aux kimenetek nincsenek aktiválva, és felső homlokfény és az A oldali világítás nem működik. Írtam az ESU-nak és egy táblázatot küldtek ami alapján a LokProgamer-rel lehet aktiválni.
Valaki tudna segíteni aki rendelkezik lokprogramerrel? Nagyon hálás lennék!
Az elérhetőségem ordasi72 kukac gmail pont com, vagy a számom, hetven/2932923
A jelző előtt kell szakaszolni a fékút hosszának megfelelően. Ez legalább a leghosszabb mozdony kétszerese.
Arra figyelj, hogy mindig a menetiránynak megfelelően kell szakaszolni! Vagyis, ha előtted van az állomás, akkor a jobb kéz felé eső kijárati jelzők előtt a jobb sínt, vagyis a feléd eső sínszálat, a bal oldalon pedig a bal sínt, vagyis a tőled távolabbit.
Ha maradsz a H0-nál, akkor meglévő sínanyag miatt valóban jobb a PIKO szett. Azt kell átgondolni, hogy mennyi vonatot szeretnél egyszerre, egy időben mozgatni?
TT-ben semmi nehézséget nem okoz a digi vasutazás, ha jó állapotúak, sok régi BTTB modell is digizhető, de ha új dolgokat veszel (amivel minden méretarányban rengeteg fejfájást megspórolsz magadnak), akkor teljesen jó előkészítéseket és megfelelő dekódereket kapni. PIKO idén hoz ki egy nagyon szép MÁV gőzöst, amihez hangdekódert is ajánl.
Vezérlésben jobbakat hallok a Rocóról, PIKO még nem volt a kezemben. Mivel már a Z21 Startot is meg tudod venni önállóan, csak egy MultiMaus-szal hamarosan, így az egy elég olcsü belépő lehet a digitális világba TT vonatokhoz is.
A PIKO-t nem csak az ára miatt gondoltam, hanem mert a jelenlegi sínkészlet PIKO A-Gleis... (Tudom, a sínkorona mérete nem ideális a digivonatozáshoz) Emiatt azért újra befektetni sínbe nem biztos, hogy szeretnék... Meg van egy pár ősrégi, szívemnek kedves mozdony, ami nem menne el a kisebb sínkorona méreten. Mondjuk azok analógok...
Mivel még a terepasztal sincs meg, ezért megoldás lehetne egy "vegyes rendszer", melyben a régiek használnák a piko síneket - a digi meg teljesen új pályán futna - valahogyan látványra kombinálva a kettőt (pl szintkülönbségekkel)
Persze mindenki a Roco-t ajánlja. Én magam is afelé hajlok - árban a különbség egy analóg hobby mozdonnyi kb. amiről el lehet dönteni, hogy sok, vagy kevés.
Köszönöm mégegyszer a tanácsokat. Ha meglesz a szett, tuti fogok még itt kérdezni vele kapcsolatban.
TT-ben sokkal nehezebb a digivasutazás? Mennyire telített a piac? Mert több helyem lenne egy ugyanakkora asztalon TT-ben mint H0-ban.
Köszönöm a gyors választ, szóval maga a ,,szakaszolási" elv jó csak az R' mindig a jelző elé kell kötni és a sínszálnak meg mindig az ,,A" részét kell szakaszolni. Vagyis ha 6db vágány van egymás mellett, akkor ezzel az elvvel kell mind a 6-ot?
A szakaszolt részbe az R' csatlakozást kell kötni, a megszakítatlan részhez pedig az R-rel jelöltet. A két K-val jelölt csatlakozóra pedig egy kapcsolót kell kötni. Ha a kapcsoló zár, akkor a a DCC sínjel "megkerüli" a modulban található dióda hidat, és a modell átmegy a szakaszon. Ha a kapcsoló nyitva van, akkor modulban található diódák a DCC sínjel "útjában" lesznek, ezt a mozdony dekódere érzékeli, és beállításának megfelelően lefékez, és megáll.
Egy új világba lépsz majd be. Meg kell majd tanulni, de sokkal nyitottabb, kötöttségektől mentesebb világ nyílik majd meg előtted. Mind a két rendszer 3 részből áll:
- tápegység, ez látja el árammal a cuccot;
- központ, ez adj a sínre az áramot;
- kézi vezérlő, ezzel vezetheted, taníthatod a dekóderrel felszerelt mozdonyokat.
ROCO szettek, a z21 vezérléssel:
Általában a régi, jól bevált MultiMaus kézi vezérlőt adják hozzá. Elterjedt, nem is rossz, Xpressnet csatlakozón kommunikál a z21 központtal. Van két hátránya:
1: a tartozék címtartományt (váltók, jelzők) nem úgy kezeli, mint az összes többi.
2: ha átváltasz menet közben egy másik mozdony vezetésére, majd visszaváltasz az előzőre, akkor nem jegyzi meg, hogy hol hagytad azt el.
Mindkettővel együtt lehet élni, meg lehet szokni.
PIKO SmartContoroll Light:
Belépő szintű vezérlés. Ezt is meg kell szokni. Én már sokszor jártam vele úgy, hogy csak másodikra jegyzett meg egy mozdonyt. Mivel erősen hajaz az Uhlenbrock Daisy2 rendszerére (szerintem ez a cég is gyártja), a LocoNet csatlakozáson keresztül kommunikál a központtal. Kevésbé elterjedt idehaza, és Loconet-es rendszerből is kevesebb van, mint a másikból. Gyengéje a központ, amit vele adnak. Én személy szerint nem ajánlanám, hogy kettőnél több modell mozogjon egyszerre a pályán ezzel.
Később bővíteni a z21-t könnyebb. Személy szerint én házi berendezések esetében inkább XpressNet-es vezérlőt választanék. Nem szeretnék senkivel sem hitvitába belekeveredni, de egyszerű, otthoni használatra jobb lesz, erre is van kitalálva. Idehaza elterjedtebbek is az ilyenek.
Valóban a PIKO olcsóbb, de nem véletlenül. Sok PIKO szettben valóban alap, kvázi játék modellek vannak (említették itt az egyen gyorsvonati kocsikat, osztráktól kezdve a magyaron át mindenfélére le vannak festve), míg a ROCO szettjeiben teljes értékű modellek vannak, és a vezérlője is jobbnak tűnik.
Mindkettő használható, de belépő szintű vezérlés. Ha szettben vesszük, akkor azért az is számít, hogy milyen a sínanyag, ami a dobozban van, és tetszik-e a vonat, amit kapunk vele? Sokszor ez utóbbi a döntő tényező!:-)
Sok sikert, remélem adtam némi támpontot a választáshoz!
A Roco MultiMausa lassan 15 éves lesz (tényleg, valaki tudja, hogy pontosan mikor debütált?), még mindig árulják, és még mindig jönnek ki hozzá firmware-frissítések, amik pont úgy felmennek az első szériás MultiMausokra, mint az újakra. A z21-ekre is folyamatosan jönnek ki az újabb firmware-ek, illetve a protokolljukat is publikálta a Roco, ha esetleg valakinek ingerenciája lenne saját programot írni, és úgy beszélgetni velük. Szóval a terméktámogatást mindenképpen komolyan veszi a Roco...
Régebben 2,5mm sínkorona magasságú nem ágyazatos sín volt a Piko szettekben, lehet, hogy ez még így van, az kevésbé realisztikus, meg nem sok mindennel kompatibilis, persze van átalakító papucs.
A piko startszettes járművek sok esetben hobby kategóriásak, pl fantázia EC kocsik vannak benne, ami inkább játék.
Roconál azért a start szettben is többnyire értelmes járműállomány van.
Nincs tapasztalatom Piko digitális központtal, nekem z21 van, de eddig hiba nélkül működik, előtte multimausos Roco központot használtam, több mint 10 éve megvan és gond nélkül üzemel, programozáshoz azt használom most is.
A z21-et később lehet wifivel+kóddal bővíteni, onnantól vezeték nélkül lehet irányítani a dolgokat PC-ről vagy tabletről-telefonról, nagyon sokat dob a játékélményen.