Sajnos sok az ilyen szerelő, számomra is csak az a furcsa hogy ugyan annyi munkába és erőfeszítésbe kerül rendesen megcsinálni valamit,mint a nem odafigyeléssel készül el a munka. Nekem nem csak Merci szerelő a barátom de egy nagyon precíz emberke, mindenben megbízok amit mond. Volt egyszer egy Volvóm és a szerelő kihagyta a vezérműtengely szimeringeket, amikor mondtam neki hogy ömlik az olaj a kocsiból az volt az első kérdése hogy mi a fenét csináltam vele?
Örülök,hogy végül jó lett(köszönhetően a pót motornak)! Én is csalódtam már párszor a szerelőmben, pl. vizsgára nem cserélt ki 2db szimmeringet (azt hiszi, nem jövök rá?), de annyira ért a mercihez, hogy a közelben nincs még egy ilyen szerelő. Még bontott alkatrész is akad nála. Úgy látszik, nem veszik komolyan az embert! Sok jó szerelő van, de tökéletes csak a mesében! Szerintem. Sok örömöt a jó motorhoz!
Mint páran tudjátok innen, tavaly volt egy nagyjavítás az autóm motorján - új csapágyak, főtengelyköszörülés, gyürüzés, szelepszárszimmeringek, tömitések.
Ennek ellenére az autó rendesen csipegette az olajat és füstölgetett is - de jól húzott, és az olajnyomás is 2,5-ig esett le még meleg motornál is.
A szerelő csak a vállát vonogatta, és olyan dumákkal etetett hogy "még be kell kopni a dugattyúnak", a "szelepvezetők kopottak" - hogy miért nem csinálta meg akkor azokat is, arra már nem tudott mondani semmit. Rizsa-rizsa-rizsa-
Nemrégiben sikerült beszereznem igencsak baráti áron egy ugyanolyan komplett, bontatlan motort mint ami az autómban van (blokk, hengelyfej, porlasztó, leömlők, elosztó, gyújtótekercs, kábelek, eredeti matricák, müanyag védők stb) egy Ausztriából behozott autóból, amit az ismerősöm dieselre épít át. Az egész motort a függelékkel kivette és nekem adta. Na ez azért érdekes, mert az előző szerelő elpöttyintette hogy már egy hangyányit kopott a vezérmütengely, nem ártana egy másikat belerakni - de anno sehol nem találtam ilyet (leszámítva Kárpát utcát, ahol 120 k lett volna egy új).
Elvittem egy másik szerelőhöz (a youngtimer merci fórumon ajánlották), hogy cserélje ki a vezérmütengelyt és ha már leveszi a hengerfejet, mondjon valamit mi lehet az olajfogyasztás oka.
Meg is lett hamar:
Az előző szerelő nem belevaló szelepszárszimmeringet tett bele - akadt a rugóba, és kihúzta a helyéből - mintha nem is lett volna benne! Az már csak hab a tortán, hogy a szeleprugókat is random módon tette vissza - kb a fele fejjel lefele volt... Az hogy a szelepek nem voltak lekormozva és megcsiszolva, ezek után már nem is meglepő....
Hozzáteszem, hogy az előző szerelő egy közismert, csak mercikre szakosodott, észak-budai aglomerációs szép városban lévő mühelyben dolgozik... Míg a másik egy tipikus újpesti sufniszereldében... igaz már bőven 60-n túl van szóval látott már mindent az életben.
No de eind goed, alles goed: Most végre hála neki az autómnak olyan a hangja, olyan kulturált a járása ahogy egy hathengeres klasszikus merci motortól elvárható :-))
Van egy 1976-os, azaz az utólsó szériás W115-öm. Ezt az autót még 19993-ban vásároltam és az egyik legkedvencebb autóm. Tehát megérdemli a teljes felújítást. Ennek a újáépítésével bibelődöm. Sajnos a belső kárpitok illetve ülések eléggé lelakottak. Sükségem lenne barna szinű első és hátsó ülésekre, valamint ebben a szinben szönyeggarnitúrára.
Sziasztok! Keresek hátsó ATE féknyereghez belső kulcsnyílású csavarokat ,ha van anyával.( 4 db-ot) Ezek tartották össze a féknyergek két felét,de sajna teljesen berohadtak. Köszi, W114C
Köszi szépen, már annyi helyen jártam és elkeserít hogy alig tudtam összeszedni a dolgokat. Jó lenne minél több dologból újat szerezni mivel a régi dolgok sajnos már nem igazán jók. Januárban már vinnem kellene az alkatrészeket a kárpitoshoz is hogy folyamatosan tudjon dolgozni a lakatos munka mellett is. Aztán jön a tető kárpit csere is, ahhoz meg már jó lenne ha minden gumikéder itt lenne. Hívom is hétfőn mert legalább nincs messze tőlem.