Arra szavaztunk március 9-én, hogy 2009-től töröljék el a vizitdíjat, a korházi napidíjat, és az oktatási hozzájárulást. Ehhez képest teljes az egyetértés a pártok(!) között, hogy már idén április 1-től töröljék el ezeket a díjakat, a népszavazás eredményét nagy ívben leszarva.
Utólag semmi nem lehet érvénytelen, nincs visszamenőleges jogkövetkezmény, ezt kellene megérteni. Ujra: nem szabadulunk meg sajnos a rohadt NATO-tól azzal, ha most utólag visszahozzák az 50%-os érvényességi küszöböt.
Pardon, de a vizitdíjat, stb-t nem az állam szedte be, hanem a praxis, a kórház és az egyetem.
Most, hogy nem szedheti be, nem látható, hogy ez miből pótolható.
Mivel pénz kizárólag a költségvetésben van, onnan. És itt jönnek a galibák, amikre persze előtte is gondolni lehetett volna, de vélhetően a kecsegtető politikai siker nagyobb vonzerő volt, és most a Fidesznél érezhető is némi zavar, amikor konkrétumokat kell mondani, például a játékgépeket. Ilyen erővel még a landoló utasszállítók futóművére kivetendő betonkoptatási hozzájárulás is felmerülhet...
Na, végre valaki felfogta...erről beszélek. Ha az aktuálisból pótlás következne, akkor az aktuális máris érintve van...ergo érvénytelen a népszavazás...
"Más kérdés persze, hogyha bármely okból csökken a játékgépek forgalma (például mert a játékfüggő emberek valailyen varázsütésre átállnak buddhista szerzetesnek), akkor megbicsaklik a finanszírozás."
Igen ám, de innentől az AB kompetenciája már nem áll fenn, csak a népszavazás engedélyezéséig. Most, az alkotmánybírók inkorrekt eljárása folytán a kérdés mégiscsak költségvetési lett, ha beszarunk is, mert csak a költségvetésben van forrás a pótlásra.
Jelenleg a döntés visszaszállott kötelező erővel a Parlamentre, törvényhozói kérdéssé alakult át, pótköltségvetéssel rendezhető, a tartalék is bevethető.
De ha például adótörvényt érint, akkor legalább 40 napnak eleve el kell telnie a bevezetés előtt, ha jól emlékszem.
De én már csak amellett volnék, hogy legokosabb lenne és jogilag is a legprecízebb, a kérdésben feltett határidőhöz közelíteni, már csak gyakorlati szempontok miatt is.
"Más kérdés persze, hogyha bármely okból csökken a játékgépek forgalma (például mert a játékfüggő emberek valailyen varázsütésre átállnak buddhista szerzetesnek), akkor megbicsaklik a finanszírozás."
Ezért szed be az állam külön pénzeket TB , EÜ járulék és hasonló címeken. Ehhez járult volna még hozzá a vizitdíj, ami egyrészt az orvos-beteg találkozások kontorállása és némi plusz bevételre lett volna hivatott. Specialitiása abóbl állt, hogy minden felnőtt magyarnak fizetnie kellett, ezáltal, ha csak jelképes összeggel is, de sokkal többen járultak hozzá az EÜ kiadásokhoz.
Az Új Többsé azonban nem akar ilyet, inkább rulettel és pókergéppel küzd az Erős Magyarország EÜ rendszéréért.
De mit mondtál volna akkor, ha a népszavazás előtt egy héttel a koalíció visszavonja a törvényt? Ha? Nem tehette volna meg? De megtehette volna.
Tehát most, ha végrehajtja hajszálpontosan a népszavazási határozatot, akkor január 1-től szüntetheti csak meg a díjszedést. A te logikád szerint haladva.