Nagyon OFF.
>Melyikben? Esküszöm, hogy nem olvasom el a választ, és nem használom fel hivatalosan.:-) Ha el sem olvasod, akkor miért kérded? :)) Meg: rosszul írtam, nem 92-ben volt, hanem 93-ban. Több, mint tíz éve.. elfelejtettem :))) (Tényleg.)
>A szúrös szemek ma már jobbára nyugdíjban vannak, és nyugodtan lehet ... fényképezni Ő is nyugdíjasnak tűnt, és én is nyugodtan fényképeztem :))
Na, összehozunk egy can.. izé komlói találkozást?
>Pedig egyszerű a magyarázat.
Mo.-i vasutak - döntően - 1880-1900 körül épültek.
A telkek 99%-a magán tulajdonban volt.
Fizetni kllett kisajátitási költséget + megváltási dijat. Egyetértek, emellett:
Akkor nem volt más választásuk a (kicsit messzebbre) utazóknak/szállít(tat)óknak, mint a vasutat választani. Tehát beszekereztek/gyalogoltak a vasútállomásig. Ma a MÁV szívja a korabeli vasútépítők elbizakodottságát... :)))
>"Van Komlón szálloda ? Van! (FOMA, most ne figyelj! :)) ) Ott nekem, mint a környéken dolgozó Ericssonosnak többféle extra szolgáltatást kínáltak fel! :))
>Ha jössz, Peti, én is "átugrok" egyik este, jó vagy nálam egy "béke-sörre"... Komló a vicinálisok Kan.. izé.. Canossája? :)))
Tényleg, jöjjünk össze néhány sörre Komlón, hátha tudunk egymásnak mondani néhány újdonságot vicinálisokról, meg más vasútról... (Amikor legutoljára, 1992-ben arra jártam és fényképeztem a csillerendszert, valaki nagyon szúrós szemekkel nézett. FOMA, nem hallottál erről hírt? :))) )
Számomra is elgondolkodtató, amiket a MÁV a kocsiálománnyal művel.
Hát igen. Például számolta valaki, hogy mennyi időt töltenek a kocsik a hálózat fordulóállomásain várakozva? (nem karbantartáson, takarításon, hanem csak azért, mert ilyen a szerelvényforduló)
Például 15 perces menetidő után 2-3 óra várakozás visszaindulásra. Tegyük fel, hogy azért ját itt a vonat 4 kocsival, mert annyi az utas (ha mégsem, akkor máris megtakarítható 2-3 db B* (*= hv, o, x, zx...)). Namármost azt is tételezzük fel, hogy traficcnak igaza van, és ha többet fordul a szerelvény, akkor nem lesz több utas, csak kisebb kihasználtság. Tehát megint szereztünk 2 B*-t.
Mibe kerül ez?
A mozdonyvezető és a vonatkísérő ugyanannyiba (csak most dolgozik is érte). A kocsik futásteljesítménye változatlan. A szükséges eszközállomány kevesebb.
Kicsit emelkedik a mozdony futásteljesítménye és még kevesebbet az üzemanyagfelhasználása. No de ennyiért hol kapsz két B* kocsit, pláne a szolgáltatás javítása mellett?
Mintegy 60 hozzászólással ezelőtt kérted, hogy nézzek be ide Beremend kapcsán! Pontos infóm nekem sincs a vonal építéséről, néhai hagypapám mondott még beszédet a vonal megnyitásán, mint az ÉVM-ben a hazai cementipar irányítója.
Mo.-i vasutak - döntően - 1880-1900 körül épültek.
A telkek 99%-a magán tulajdonban volt.
Fizetni kllett kisajátitási költséget + megváltási dijat.
A vasutaink kb. 90%-a magán kezdeményezésként, magántőkéből épült.
Oda vitték, kanyaritották, ahol olcsó volt a föld, a telek.
Városban benn már akkor is drága volt épitkezni.
Nézz meg sok német várost.
Bevitték, ugyanakkor a vasutat a város szivébe, de ez azt jelentette, hogy tiz kilómétereken át, viadukton, magas töltésen - alatta millio aluljáróval - épitették meg a vasutat.
Először BUÉK mindenkinek! Remélem az új évben sem fogok az agyatokra menni (vagy legalábbis nem jobban, mint tavaly)...
Azért néhány megjegyzésem van:
v_peti: legalább 6 órát a volán mellett tölt, ezt nyugodtan forintosíthatnánk!
István Gyuri: Nézd, aki szeret autót vezetni, annak lehet, hogy a 6 óra könnyen elrepül... Igen, mint ahogy a vasútbarátoknak is elrepül a vasúton töltött 6 óra...
Persze lehet, hogy az előbbiek többen vannak, de számára az akkor is 6 óra koncentráció, ami egy zsúfolt nap előtt és után nem biztos, hogy jól esik. Milyen jó lenne helyette olvasni, vagy épp szundikálni :-)
A Mezőcsátról írotakkal viszont teljes mértékben egyetértek (régen sokat jártam arra), a vonal helyzete, jelenlegi állapota, és kilátásai sajnos épp annyira reménytelenek, ahogy radio100jozsi leírta.
Azon el lehetne gondolkozni, miért van az, hogy Mo-n a vasútállomások többsége a külvárosban van, ha nem épp a város szélén. Vagy a vasutat építették szerencsétlenül, vagy a városok fejlődnek a vasúttal ellenkező irányba. Mintha nyugaton nem így lenne, legalábbis ahol jártam, ott a vasútállomás és a belváros általában közel volt egymáshoz, vagy legalábbis a vasútállomás környéke "kis belváros" volt.
Nálunk meg nézzétek meg: Szilvásvárad, Veszprém (bár az speciális), Tiszaújváros, Hajdúszoboszló, hogy csak a legszebbeket említsem...
De a múltkor ledöbbentem pl. Kispest vasútállomáson. Pár utcányira forgalmas utak, de az állomás környéke olyan szakadt és elhagyatott, mintha a város legszéle lenne. De említhetném Angyalföldet, Óbudát, Kőbánya-felsőt, Budafok-Belvárost stb. csak ez már nem itteni téma.
Pécsi látogatásomkor is ott volt veéem a "segédtisztem", vezetni is akart, helyette én vezettem.
Eredmény :
- FOMA és mdbz Őt itatta,
- FOMA meg engem leszúrt itt, hogy autóval megyek vasúti üzem látogatásra.
Konklúzió :
Legközelebb a segti vezet ha Felsőszölnőkről megünk Botpaládra, akor is.
Fedvény !
Helyesen : Kivánom, hogy minél előbb alakuljanak meg a regionális HÉV-ek, vagy regionális vasutak, és tartsanak üzemben, fejlessszenek minden olyan vicinálist, melyre hosszú távon, reális, köz igény lesz.
Kivánom, hogy minél előbb alakuljanak meg a regionális HÉV-ek, vagy regionális vasutak, és Önállóan tartsák üzemben minde olyat vicinálist, melyre reális köz igény lesz.
Még nem tudok képet betenni, ezért ennek a topicnak ......http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9004563&uq=18580.......a 18847-es hozzászólásával kivánok , sikerekben gazdag, békés új esztendőt, éjfél előtt pár perccel, minden olvtársnak.
Takács László
BAKTER: Nem gondolsz arra, hogy pont ezért kaptad? :-))
v_peti: legalább 6 órát a volán mellett tölt, ezt nyugodtan forintosíthatnánk! Nézd, aki szeret autót vezetni, annak lehet, hogy a 6 óra könnyen elrepül...
(Mondom én, aki immár jó néhány éve nem újítottam meg a jogsimat...)
traficc igazat beszél.
Számomra is elgondolkodtató, amiket a MÁV a kocsiálománnyal művel.
A nyíregyi meg tapolcai gyorsok ocsmány Bhv és By kocsikkal mennek, míg Miskolc környékén a személyvonatok Bo meg B kocsikkal rohangálnak, és akkor még a képtárban látottaknál majd lefordúltam a székről, amikor megláttam origin felújított Ao kocsikat, és egy fecnin 2. osztály volt ráírva és személyvonatban ment.
A mellékvonalaknál meg az dühít fel, hogy akkora pazarlás van csak az urizálás miatt, mert amit szintén láttam egy képtárban, hogy az oroszlányi személy Szili+BDt-vel jár, az még a gazdag nyugatnak is urizálás, de sorolhatnám a szintén hasonló tiszaújvárosi vonatokat is.
Szerintem az inkább barátibb, ha egy Bz elrohangálna Oroszlányba, vagy egy Bz mellékkel Tiszaújvárosba. Ez nem újdonság, mert az IP-k is drót alatt rohangálnak, na meg a Kazincbarcikára is elmegy drót alatt a remot Dáciás Bhv- személyvonat. A lényeg a pénz, ha az olcsóbb, akkor egy így is veszteséges mellékvonalon ne járjon Szili, Szegednél meg a Kiskunfélegyházi személyt Szergej is viszi.
Szülővárosom és gyermekkorom vasútja a 88-as Mezőcsátra. Ebben mára már belenyugodtam, hogy lassan vége lesz, de ez így volt várható minden próbálkozás ellenére(pálya átépítés, csörgős vonatok...) az utasokat elvették a vonattól, vagy inkább eddig a vonathoz vitték, ezért jártak azzal.
Mezőcsáton az állomás a város szélén van, így nincs nagy vonzereje, amikor már napközben óránként, csúcsban mégsűrűbben járnak a Miskolc közepébe a Búza térre a buszok, amikhez jó Nyékládházi vonatcsatlakozások is vanna Pestre, és a buszok számomra szép és kényelmes új csuklós merci buszok, valamint közvetlen pesti busz is jár már. A keverőüzem rég becsukott, a Tüzép már rég közúton szállít, a MÉH sem vonaton küldi el a vasanyagot, és már bírkákat sem szállítanak vasúton, az Erdészet tán még az állomási telepről vasúton szállít. Pedig régen este mindíg volt egy jókora tehervonat Mezőcsátról, sőt láttam párszor délután is.
Igrici, a falu az állomástól majd 3km-re, de ezt régen buszos ráhordással megoldották, minden vonathoz ott állt a megállónál a busz, pedig a 80-as években sem volt 5-6 embernél több. A busz megszünt, mert a Mezőcsát-Miskolci busz bejár a faluba. Helyben az Állami Gazdaság van, annak pár szolgálati lakása, de azokkal mi van, laknak-e még benne nem tudom. Itt tehát már nincs utas.
Hejőbába-Hejőpapi az állomás a két falu között félúton van, a faluk szélei szintén 2-3 km-re vannak az állomástól. Itt is busz ráhordás volt a vonathoz, de ez is megszünt. Hejőpapinál szintén a Mezőcsát-Miskolc busz jár, Hejőbábát meg busz úgy érinti, hogy Igrici-Hejőpapi-Hejőbába-Nemesbikk-Tiszaújváros. Az állomást érintik, de a vonathoz nem csatlakoznak, pont elmennek előtte, így ezek is a Mezőcsát-Miskolc vagy Tiszaújvárosból induló buszhoz járnak.
Hejőszalontán az állomás a falu szélén van, itt is járt busz, itt még lehet utas, mert a miskolci busz a falu másik végében megyen el. Szakáld volt még "közel" gyalog az állomáshoz, esetleg itt gyalogolhat valaki át a rónán, ha nincs kedve buszozni, mert itt is az jár.
Tehát a 88-ason az a baj, hogy a vonal amikor megcsinálták "rossz" helyen megy, így nem tud utasokat vonzani.
Ami jómagamat illeti, véletlenül tavaly tömegközlekedtem Monor-Bp-Miskolc-Mezőcsát vonalon, de sehogy nem jött ki a lépés a mezőcsáti vonathoz, így Miskolctól oda-vissza busszal mentem. De aztán itthon derült ki, hogy a majd 6 órás út többe került( vonatjegy 50%-os, 2 IC pótjegy, Miskolcon egy Taxi 800ft,mert elkapott rövidnadrágban a felhőszakadás, majd vissza nem tudtam MKV jegyet venni, és szerencsémre 1000ft-om maradt az ellenőrnél, valamint kaja, újság, vissza meg 40fok az IC-n is) mintha a kocsimmal(spórólni akartam) lemetem volna 156 km úton és egy matricámba került volna a Füzesabony-Igrici/Mezőcsát szakasz amivel az M3 Polgárig tartó átadása óta 2:00 az út. Hát nem is megyek tömegközlekedéssel ebben a viszonylatban már vagy 8 éve amióta a családban kocsi van csak ha mániám van rá, de a mániám ebben a viszonylatban idén ezzel vége is lett.
De ne is itt versenyezzen a vasút, nekem elég, ha a munkámba naponta Monor-Budapest között elvisz, és ebben versenyképes, itt költsenek, erre biztos megéri, mert mint látni egyre többen teszik le Monoron a kocsit, és vonattal járnak Pestre dolgozni. Hétvégén meg úgy is ha felpakol a család akkor a kocsival fog menni mindenki.
1987-ben két évvel a Gorbacsovi peresztrojka után, dühönget kelet és nyugat között a bizalomerősitő intézkedések cimű divat szinmű.
Ezért 1987-ben az éves VSZ nagy gyakorlatra meghivták a NATO tiszteket is.
Az újságok előre megirták, - mint 40 éve még soha - hogy "x" darab tank lesz ott meg "y" darab 120 mm-nél nagyobb űrméretű löveg, meg xx xxx fő harcos.
Bazi nagy tacepaokon bizonygattuk, hogy igazat beszélünk.
Az USA repülő-ezredes asszonya lesz...ta a kimutatásokat.
Lefütylte a fogadó tábornokokat.
Rá se nézett a tacepaokra.
Elballagott az élelmezési szolgálat őrnagyához és elkérte az aznapi élelmezési létszámjelentést.
Megbuktunk.
k
Kiderült, hogy több mint 5000 fővel többen vesznek részt a gyakorlaton mint amit előre bejelentettek, propagáltak, kitacepaóztak.
On
Mindig a legkisebbek tudják legpontosabban, hogy mekkora egy szervezet létszáma .
Azt senki nem veszi figyelembe, hogy autóban ülve az ember Pécs-Budapest között+ a városban legalább 6 órát a volán mellett tölt, ezt nyugodtan forintosíthatnánk! A vonaton lehet újságot vagy könyvet olvasni, rejtvényt fejteni, Borostyán sört :) inni, ügyeket intézni mobilon. (Mondjuk ezt autóban is lehetne, de nem a legcélszerűbb.) Ezenkívűl a sok autózástól az ember is egyre jobban ellustul. :(
Váci: Pl. Ma Vaskalap barátommal együtt + főnökei + azoknak a főnökei X ember dolgozik egy vezérigazgatósági osztályon. (Lehet, hogy nem fog Vaskalap több Borostyánt fizetni nekem, de ma sem igazán tudom, mit csinálnak ENNYIEN...) Nemrégiben kaptam egy Szeszás (SzÜ-s) és egy veziges telefonszámlistát....
Hát, elszörnyülködtem....
Elég csak a beosztásokat és a különbözö osztályok neveit végigolvasni, hogy azt mondjam, hogy legalább a felük nem tudja, hogy miért is kapja a fizetését...
traficc: Helyettük a felsőoktatási diákok az újkor katonái akik hétvégeken megszállják a közforgalmú eszközöket Ez nagyon találó megfogalmazás!!!! Írjuk is ki vastagon:
a felsőoktatási diákok az újkor katonái
v_peti:3/a: p7-p7-M3-14v-14v-M3-M2
6 jeggyel megoldható a Tétényi út és a Szabolcs utca. Ez SZVSZ nem olyan vészes. És mennyit kell még pl. a 14-es villamos megállójától gyalogolni a Szabolcs utca XX-ig??
Ha az ember siet (pl. egy félnapra jött fel Bp-re), nem mindegy.
Ha ráérek én sem várok a 9-es buszra, 83-as trolira és 2-3 megállót elbandukolok, söt, ha szép idö van hosszabb távolságokra is sétálok.
De ha rohannom kell, gondolkodás nélkül használok taxit is.
Irigyellek (komolyan), ha mindig ráérsz tömegközlekedéssel utazni.
De ha már két nagyváros között is autóval megy az ember, akkor valahol tényleg komoly bajok vannak*... Tudod ez megint olyan, mint a Csillag-Demszky-Baumgartner-féle Rákoshegy MÁV-megállóhely és Keleti 9. vágánya között rendezett verseny....
Nem Pécs Indóház tér és Déli pu. között kell nézni az eljutási idöt és költséget! Hamis összehasonlítást fog eredményezni.
Ha ráérsz (és felbírsz) korán kelni, és van idöd a másik városban is, akkor lehet, hogy másként látod a helyzetet, mint mások.
dyz: A vonatokkal és a kis menetrendemmel ugyanakkor még sosem ért ilyen meglepetés Hát, ha eljut hozzád minden módosítás, vágányzár, akkor igen...
v_peti: Mit szimbolizál a vasút? Az állandóságot, a megbízhatóságot... Húúú, mit is mondjak?!
Nem akarsz politikus lenni?! Ott kell ilyen lózungokat mondani....
* * * * * * *
Kedves topiklakók!
BÚÉK!
Kellemes szilvesztert, a ma este is dolgozóknak pedig eseménymentes szolgálatot kívánok!