E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
"A házról házra történő jó hír (evangélium) elvitele az embereknek, ez az ami lényeges... Jézus ezt parancsba adta, meg kell tenni...."
Akkor ezt is meg kell tenni, hiszen ezt is Jézus mondta: "Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt, hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat." (Mt. 5:16) Vajon hány házban dicsőítik az Atyát a házalók miatt, és hányban nem?... Nekem az a véleményem, hogy az emberek többsége nem veszi a szeretet cselekedetének (azaz olyan cselekedetnek, ami miatt az Atya lenne dicsőítve) a kéretlen missziózást. Sőt, ha az otthonukban teszik ezt velük, akkor sokan zaklatásnak veszik... A Bibliának pedig az a tanítása, hogy ne botránkoztass...
Mennyire más pl. egy missziós célú előadás, hiszen arra csak az megy el, aki akar... (Bár ilyennel is lehet negatív tapasztalat, ha az előzetes tájékoztatás nem fedi le a valós tartalmat...) De a személyes példaadás (>> Mt. 5:16) lenne a keresztények legfontosabb feladata (ahogy balacy is említette)...
A házról házra történő jó hír (evangélium) elvitele az embereknek, ez az ami lényeges, mert a döntő többségük számára a Biblia mondanivalója ismeretlen. Ők nem ismernek engem, így a számukra nyújtott példamutatásból kevesebb (legfeljebb öltözködés és türelmes, tiszteletet adó viselkedés, empátia) látható. Az ilyenfajta intés eléggé enyhének mondható, de mivel Jézus ezt parancsba adta, meg kell tenni. Isten szava a Biblia által próbáljuk az embereknek megmutatni, hogy a különböző dolgokról mi a Teremtőnk véleménye. Érdekes látni azt ahogyan az emberek fogadják a jó hírt. Mindenki így maga tesz tanúbizonyságot az igazságról , tehát megfigyelhető, hogy melyik ember akar és melyik nem akar ismeretet befogadni Jehováról. Jehova szívek és a vesék vizsgálója, tehát belénk lát, úgyhogy semmi értelme az álszentségnek, kétszínűségnek.
nyilvan. de inteseit az "eletmodjaval" is alatamasztotta. nem arra akartam celozni, hogy ne "intsel", vagyis verbalisan is ki lehet fejezni az elveidet, de csak intessel es beszeddel nem sokat lehet elerni. Nagyon visszatetszo az a mod, ha valaki csak "int" es az eleteben eppen mast csinal. Ez termeszetesen nem terad ertem, mert nem ismerlek, de sajnos napmintnap latom a masokat into es pont ellenkezokepp elo emberek alszentseget. ha valaki sokat "int" akkor nekem mindig az az erzesem, hogy a sajat ellenkezo viselkedeset probalja elfedni.
"A megintés alatt azt értem és e szerint járok el, hogy megmutatom neki a Biblia szerint Isten mit vár el."
Mutass peldat az eleteddel es a viselkedessel. :) Sokkal hatasosabb, mintha a Bibliat mutatnak egy hitetlennek. (amit jo esetben legendariumnak tartunk). A megelt hit (nem bigott vallasossag) sokkal jobban elfogadhatova teszi a masik felnek a vallast (fuggetlenul annak milyensegetol). Es nagyobb vonzerovel bir a temaban allast nem foglaltaknal. Legalabbis szerintem, ahogy latom stb.
IMHO a peldamutatas jobban a Jezusi eszmek kovetese, mert Jezus nem csak predikalt, tanitott, hanem azert az eletevel peldat is mutatott a hiveinek. (legalbbis olvasatom szerint)
A megintés alatt azt értem és e szerint járok el, hogy megmutatom neki a Biblia szerint Isten mit vár el. Azután, hogy ezt a saját szemével elolvassa utána már az ő dolga, hogy ebböl mit fogad el.
De akkor cselekedetekre mégis csak szükség van, nem gondolod?
Szerinted akkor a Biblia miért írja ezeket a sorokat?
Ezékiel könyve 3. fejezet:
18. Ha ezt mondom a hitetlennek: Halálnak halálával halsz meg, és te őt meg nem inted és nem szólasz, hogy visszatérítsd a hitetlent az ő gonosz útjáról, hogy éljen: az a gonosztevő az ő vétke miatt hal meg, de vérét a te kezedből kívánom meg.
19. De ha te megintetted a hitetlent, és ő meg nem tért hitetlenségéből és gonosz útjáról: ő az ő vétke miatt meghal, de te megmentetted a te lelkedet.
20. És ha elfordul az igaz az ő igazságától, és cselekszik álnokságot, és én vetek eléje botránkozást: ő meg fog halni; ha meg nem intetted őt, vétke miatt hal meg és elfelejtetnek igazságai, a melyeket cselekedett; de vérét a te kezedből kívánom meg.
21. Ha pedig te megintetted azt az igazat, hogy az igaz ne vétkezzék, és ő nem vétkezik többé: élvén él, mert engedett az intésnek, és te a te lelkedet megmentetted
Ezek szerintem azok közé a parancsok közé tartoznak, hogy az Isten törvényeit nem ismerő emberekkel meg kell ismertetnünk mindazt amit nem ismernek, így válhatnak hívőkké (Isten törvényeit ismerőkké és azokat betartókká).
Ahhoz, hogy Istenhez mehessünk, nem kellenek cselekedetek (hacsak az nem, hogy megbékülünk vele)... De ahhoz, hogy valaki örökölhesse az örök életet, már egy olyan új jellemre van szükség, amelyről a tiszta szeretet cselekedetei tesznek bizonyságot. Ezt a (jót cselekvő) jellemet csak Isten segítségével érhetjük el.
És cselekedetek nem szükségesek?
Jakab levél 2. fejezet
17. Azonképen a hit is, ha cselekedetei nincsenek, megholt ő magában.
18. De mondhatja valaki: Néked hited van, nékem pedig cselekedeteim vannak. Mutasd meg nékem a te hitedet a te cselekedeteidből, és én meg fogom néked mutatni az én cselekedeteimből az én hitemet.
19. Te hiszed, hogy az Isten egy. Jól teszed. Az ördögök is hiszik, és rettegnek.
20. Akarod-é pedig tudni, te hiábavaló ember, hogy a hit cselekedetek nélkül megholt?
21. Avagy Ábrahám, a mi atyánk, nem cselekedetekből igazíttatott-é meg, felvivén Izsákot, az ő fiát az oltárra?
22. Látod, hogy a hit együtt munkálkodott az ő cselekedeteivel, és a cselekedetekből lett teljessé a hit;
23. És beteljesedett az Írás, a mely ezt mondja: Hitt pedig Ábrahám az Istennek, és tulajdoníttatott néki igazságul, és Isten barátjának neveztetett.
24. Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán hitből.
25. Hasonlatosképen pedig a tisztátalan Ráháb is, avagy nem cselekedetekből igazíttatott é meg, a mikor a követeket házába fogadta, és más úton bocsátotta ki?
26. Mert a miképen holt a test lélek nélkül, akképen holt a hit is cselekedetek nélkül.
Már csak az a kérdés hogy mi értendő cselekedet alatt.
"Akkor hová meneküljenek ki a hamis vallásokban hívők? Isten nem igazságtalan, hogy nem adná meg a menekülés lehetőségét, mert menekülni csak valahonnan valahová lehet."
Szerintem Istenhez kellene menekülnünk, mert csak Ő tud abból az állapotból kiemelni minket, amely alkalmatlan az örök életre... És úgy látom, hogy nem igazságtalan, hiszen mindenkinek felkínálja ezt a lehetőséget...
"A vallási hovatartozás amúgy is földrajzi véletlenszerűség."
Akkor szerinted a Biblia miért mondja, hogy:
Jelenések könyve 18. fejezet:
1. És ezek után láték más angyalt leszállani a mennyből, a kinek nagy hatalma vala; és a föld fénylett annak dicsőségétől.
2. És kiálta teljes erejéből, nagy szóval mondván: Leomlott, leomlott a nagy Babilon, és lett ördögöknek lakhelyévé, minden tisztátalan léleknek tömlöczévé, és minden tisztátalan és gyűlölséges madárnak tömlöczévé.
3. Mert az ő paráznasága haragjának borából ivott valamennyi nép, és a földnek királyai ő vele paráználkodtak, és a földnek kalmárai az ő dobzódásának erejéből meggazdagodtak.
4. És hallék más szózatot a mennyből, a mely ezt mondja vala: Fussatok ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek az ő bűneiben, és ne kapjatok az ő csapásaiból:
5. Mert az ő bűnei az égig hatottak, és megemlékezett az Isten az ő gonoszságairól.
Akkor hová meneküljenek ki a hamis vallásokban hívők?
Isten nem igazságtalan, hogy nem adná meg a menekülés lehetőségét, mert menekülni csak valahonnan valahová lehet.
Ezeket én is tudom, de direkt nem nevezek meg egy vallást sem, mert amikor a Katolikus Egyház neve felmerült, a topicnyitó kérte, hogy csak a BIBLIÁRÓL írjunk. Amúgy sem vagyok egy inkvizítor alkat, aki mindenkire fúj, aki más valláshoz tartozik. A vallási hovatartozás amúgy is földrajzi véletlenszerűség. a közel-Keleten valószínüleg muszlimnak nevelnének. Felnőttként viszont dönthetsz, miután meggyőződtél!
A Biblia mint már megszoktuk ebben az esetben is pontosan fogalmaz.
Zsolt 37,9. Mert az elvetemültek kivágattatnak; de a kik az Urat várják, öröklik a földet.
Zsolt 37,11. A szelidek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek nagy békességben.
Zsolt 37,22. Mert a kiket ő megáld, öröklik a földet, és a kiket ő megátkoz, kivágattatnak azok.
Zsolt 37,29. Az igazak öröklik a földet, és mindvégig rajta lakoznak.
Zsolt 69,37. És az ő szolgáinak maradékai öröklik azt, és abban laknak majd, a kik szeretik az ő nevét.
Zsid 6,12. Hogy ne legyetek restek, hanem követői azoknak, a kik hit és békességes tűrés által öröklik az ígéreteket.
Lukács 12.fejezet
40. Ti is azért legyetek készek: mert a mely órában nem gondolnátok, abban jő el az embernek Fia.
41. Monda pedig néki Péter: Uram, nékünk mondod-é ezt a példázatot, vagy mindenkinek is?
42. Monda pedig az Úr: Kicsoda hát a hű és bölcs sáfár, kit az úr gondviselővé tőn az ő háza népén, hogy adja ki nékik élelmüket a maga idejében?
43. Boldog az a szolga, a kit az ő ura, mikor haza jő, ilyen munkában talál!
44. Bizony mondom néktek, hogy minden jószága felett gondviselővé teszi őt.
45. Ha pedig az a szolga így szólna az ő szívében: Halogatja még az én uram a hazajövetelt; és kezdené verni a szolgákat és szolgálóleányokat, és enni és inni és részegeskedni:
46. Megjő annak a szolgának az ura, a mely napon nem várja és a mely órában nem gondolja, és kettévágatja őt, és a hitetlenek sorsára juttatja.
"akkor kezdődik el Armageddon. Ezt Góg támadásaként írja le aBiblia."
Ezékiel 38. fejezet
14. Annakokáért prófétálj, embernek fia, és mondd ezt Gógnak: Így szól az Úr Isten: Avagy abban az időben, mikor az én népem, Izráel bátorságosan lakik, nem tudod-é meg?
15. És eljössz helyedről, a messze északról te és sok nép veled, lovon ülők mindnyájan, nagy sokaság és hatalmas sereg.
16. És feljössz az én népem, Izráel ellen, mint a felleg, hogy beborítsd a földet, az utolsó időkben lészen ez, és hozlak téged az én földemre, hogy a pogányok megismerjenek engem, mikor megszentelem magamat rajtad az ő szemök láttára, Góg!
17. Így szól az Úr Isten: Te vagy-é hát, a kiről szólottam a régi napokban az én szolgáim, Izráel prófétái által, kik prófétáltak azokban a napokban esztendőkön át, hogy téged ő reájok hozlak?
18. És lészen azon a napon, a mely napon Góg eljő Izráel földje ellen, ezt mondja az Úr Isten, felszáll haragom orromban.
19. És féltő szerelmemben, búsulásom tüzében szólok: Bizony azon a napon nagy földindulás lesz Izráel földjén.
20. És megremegnek előttem a tenger halai és az ég madarai és a mező vadai és a földön csúszó-mászó mindenféle állatok és minden ember a föld színén; és leszakadnak a hegyek, és leesnek a meredek kősziklák, és minden fal a földre hull.
21. És előhívom ellene minden hegyem felől a fegyvert, ezt mondja az Úr Isten; egyiknek fegyvere a másik ellen lészen.
22. És törvénykezem vele döghalállal és vérrel; és ömlő záporesőt, jégeső köveit, tüzet és kénkövet, mint esőt bocsátok reá és seregére s a sok népre, a mely vele lesz.
23. És nagynak s szentnek mutatom, és megjelentem magamat a pogányok sokasága előtt, hogy megtudják, hogy én vagyok az Úr!
Az Ezékielben szereplő Izrael a szellemi Izraelt jelenti vagyis azon emberek összességét akik Isten akaratát cselekszik tehát úgy gondolkodnak és cselekszenek ami kedves elötte.
Denisa, nem lehet ilyen általánosságokban vitatkozni. Nincs olyan, hogy "a bibliakritikusok", legfeljebb konkrét észrevételek vagy bibliakritikák vannak, azokkal lehet vitatkozni.
Abból, hogy például a történetírás szerint volt egy Pilatus nevű római helytartó, miért következnék, hogy a szent evangéliumok történetei megfelelnek a valóságnak?
Nyilván van a Bibliában egy csomó olyan személy, aki történelmi szereplő volt, és egy csomó olyan, akinek a létezése enyhén szólva kétségbe vonható. Nem lehet azonban összekavarni a hiten alapuló és a világi tudományosság kritériumain alapuló érveléseket.
Ha attól "hiteles" a Biblia, hogy egy csomó szereplőjét a világi tudomány is ismeri, akkor ugyanezzel a logikával azt is mondhatnánk, hogy attól nem hiteles a Biblia, hogy egy csomó szereplője vagy történése a világi tudomány kritériumai alapján képtelenség. Magyarul, nem lehet azt mondani, hogy a világi tudomány szempontjait csak az egyik oldalról vesszük figyelembe.
Ott van például Jónás. A világi tudomány ilyen emberről nem tud. Tudjuk viszont, hogy senki, soha nem tölthet el élve több napot egy cet gyomrában. Mire következtessünk ebből? Hogy Jónás nem létezett? Vagy hogy nem volt a cet gyomrában?
No ez majd kiderül nemde bár? Na persze a politikai hatalmak az igaz vallást is elakarják pusztítani és akkor kezdődik el Armageddon. Ezt Góg támadásaként írja le aBiblia.
Legyünk pontosak a Biblia itt csak a hamis vallások politika általi elpusztításáról beszél.
Elpusztításának már az igénye is körvonalazódik a világpolitikában. Igaz ez már (bármennyire is meglepő) az 1800-as években megfogalmazódott, csak nem publikálták.
Ezek szerint az igazvallásnaknak meg kell maradnia.
Most már csak az tisztázandó Isten melyiket ítéli igaznak?
Ezeket a példákat azért hoztam fel, mert a bibliakritikusok mindig kitalálnak valamit, hogy a Biblia miért nem hihető! Az egyik feltevésük volt az, hogy kitalált emberek vannak benne.
Az hogy letezett X ember az csak azt bizonyitja, hogy a biblianak van egy tortenelmi resze is, ami a zsidok tortenelmet (illetve egy reszet) irja le, de attol meg nem biztos, hogy a tobbi igaz. En tudom, hogy letezik a Himalja, de azert azt kevesbe hiszem el, hogy a kornyezo hegyek Istenek, mintahogy a tanitv van. En lattam szarvast, de azert nem igazan hiszem el az aranyszarvas legendajat.