Igazad van hülyeséget írtam, bocs, nem a lakosok tiltakoztak, én csak arra a cikkecskére gondoltam, amit dyz is említ.
Természetesen én sem akarok vitába szállni a 47-essel kapcsolatos érveitekkel. Ha ez a helyzet, akkor szűnjön meg a vasút, de azért sajnálni még remélem lehet... :-(
Mail ment Komlóval és a könyv küldésével kapcsolatban (axelero-ra)
Ismereteim szerint :
- Komlón senki sem akarja megszüntetni a vasutat.
- Komlónak munkahely és fejlődés kell. Ha a vasút hozza ezt el , azt fogják szeretni. Ha a TESCO, akkor azt.
- Vigye oda a MÁV, Komló kellős közepébe a Vasuti Kutató Intézetet, vagy az egyik számviteli, pénzügyi részlegét,bujtassa (csak az utolsó 600 méteren) föld alá a Bz-it, épitsen a Bz fejvégállomás fölé egy irodahzat adjon 200 komlóinak ott munkát, s akkor.........
A Komlóiak minden utcát átkeresztelnek, mozdony, vonat, vasút, sin, vagon, stb utcává.
Ez NEM Volán - Vasút vagy NEM Vasút -Komló ellentét.
Ez munkáról, jövedelemről szól.
Ez NEM vasútról szól.
A Komlóiak magas ivben leszarják a vasutat vagy a MÁV-ot. Van 28 000 Komlói. Közülük naponta 40-60 fő felszáll az onnan induló 8 vonatra.
Ez a 40-60 fő a Komlóiak 0,2%-a.
Messzi még az 1%-os álomhatár is.
A 99,8%-nak annyira mindegy, hogy mit csinál a Bz vagy mit nem csinál ?
Igaz ehhez a napi 40-60 főhöz még hozzá kell adni azt a 20-40 főt iis aki komlói lakosként a vasútnál keresi akenyerét.
Akkor már 0,3% Komlóit is érdekelheti a vasút.
Értsétek meg, hisz a helyben ismerősö már többször leirták.
Ez , itt és most NEM közlekedési kérdés.
Ez itt és most munkahely teremtési kérdés.
Komlón megszünt vagy 10 000 munkahely.
Megszüntek az iparűzési adót fizető nagy cégek.
Lehet, hogy igazad van, de én már sokszor nem tudom, ki kivel azonban.
Mond a vasút vagy a vasutas nem tud meglenni ellenség nélkül ?
Ha nincs akkor csinálni kell ? Nem, én ellenkezőleg gondolom:
A vasutat tekinti, szinte mindenki, elleségnek.
1. Az autós azért, mert a sorompónál esetenként 2-3 percet veszt a drága idejéből.
2. A polgármester azért, mert nem tudja jó pénzért eladni a vasút által elfoglalt területet.
3. A Volán sokszor azért, mert jól fizető járatokat nyerhetne vele (tudom, ez Komló esetén épp nem így van).
4. Az adófizetők (többsége) azért, mert az ő pénzükből olyan színvonal működik a vasút, amilyenen működik.
Ez utóbbiban sajnos sok igazság van. A vasút is nagy mértékben tehet arról, hogy a múlt eszközének, "ökörködésnek", koszosnak, lassúnak és így leépítendőnek tartják.
Aki még nem járt pl. Svájcban, azt meg is értem. Számára a Volán-színvonal a XXI.század. Számomra nem. Persze lehet, hogy tévedek, csak a véleményemet írtam (a félreértések elkerülése végett).
Mégegyszer mondom: Komlón szűnjön meg a vasút, nem fog zavarni!
Nem azért hadakozom, hanem a fenti szemlélet ellen.
Buszmenetrend: Szombathelyen egy 5 perces korrekcióra nem nehéz rávenni a Volánt. Bár ez attól is függ, hogy hány ember igényli. (Első és utolsó járatnál elsősorban, mert napközben legtöbbször nem célszerű felborítani a 15-30-40-60 perces ütemes menetrendet.)
István Gyuri: Te mit tennél? A 40-es vonal menetrendi színvonalának javítása érdekében?
Pl. adja magát az, hogy a 8007-hez legyen közvetlen kocsi Pécsre is!
1/2 7 körüli indulással jó lenne azoknak, akiknek nem kell túl korán odaérniük, de mégsem akarnak IC-vel menni.
Ha van kocsi (és mozdony), akkor csak meg kellene csinálni!
Ez a lehetőség szinte önmagát kínálja!
Más, de ez már itt kissé OFF. Bár nem szoktam a menetrendszerkesztőket szidni, mert sokminden nem rajtuk múlik, de nem hiszem el, hogy ne lehetett volna egy normálisabb menetrendet összehozni a 9800/9803-nak. Vagy tényleg túl szűk a kapacitás Dombóvár és Kaposvár között?
v_peti: Nehogy már a nemzetközi gyorsvonat alkalmazkodjon a helyi járati buszmenetrendhez! Egy normális vasúttársaságnál nem is, de a MÁV-nál?
SENKI, senki nem tudja garantálni a MÁV esetében, hogy hosszú ideig (még nem is csak egy menetrendi idöszakig) a hajnali sebes 4:55-kor indul majd. (tavaly még 5:00-kor ment, ahhoz volt buszod?)
Még az is lehet, hogy április 4-töl, az 1-es pótlékkal módosítják ezt a vonatot (is). Még mielött valaki megrémülne erröl a vonatról semmi ilyet nem tudok, de bármikor elképzelhetö egy 5-10-15 perccel ide-odatolás.
Bár Pécs felé rövidtávon nem sokat tud tenni. Legfeljebb egy újabb gyorsvonatot indítani. De ahhoz, meg kocsi kell. Ez nem igaz, rövid távon is tehetne.
Egyébként pedig kocsi van, csak nem mindig a megfelelö helyen.
Hosszabb távon a részleges duplavágányosítás illetve a sebességnövelés segíthet. Tudod, ez olyan, mint a 2-es vonallal kapcsolatos MÁV-os vélemény:
Ha lesz villamosított kétvágányú pálya Pcsabáig, akkor majd lehet minöségi elövárosi közlekedés.
Csakhogy a jelenlegi helyzet és a villamosított kétvágány között azért van még több fokozat.
És szokás szerint elöször pénzt kérünk, mert akkor majd egy kicsit javítunk.
Szerintem elöször minden területen legyenek kihasználva a meglevö eszközök, és aztán kérjünk pénzt.
De, volt róla. A sorompó érvként szerepelt egy októberi újságcikkben a vasútállomás kb. 600 méterrel történő átköltöztetése mellett. Azonban nem tudok semmilyen tiltakozásról, sem a vasút ellen, sem a megszüntetése ellen, és erről a topicon sem volt szó, így nem tudom, hogy M41 2127 erre vonatkozó információja honnan származik.
Dehogy túlzott. Miskolcon működik is. Az Avasról pl. az első 31-essel kényelmesen el lehet érni a 3.50-kor induló vonatot!
Az első igazi gyorsvonatot (5.15) pedig szinte bárhonnan el lehet érni. Igaz, ez nem Volán :-)
Na, ez azért már nekem is sok!:-) Szerinted az túlzott igény, hogy valaki már 8 óra körül Bp-n akar lenni és taxi helyett városi busszal szeretne 4.55 előtt a Főpályaudvaron lenni? Természetesen, ha valaki ráér később odaérni, van egy óra múlva is vonat, akkor meg mi kell még a MÁV-tól?
Úgy rémlik, hogy van ahol MÁV-os busszal próbálkoztak.
Veszprémben viszont a megszűnt Veszprém-Alsóörs vonal pótlására néhány arrafelé menő autóbuszjárat kimegy a vasútállomásra. Mivel a MÁV menetrendje rendszeresen változik, a buszoké meg jóval kevésbé, ezért ez már csak úgy-ahogy passzol a vonatok menetrendjéhez. Ezenkívűl utas is kevés van.
Én olyanról még nem nagyon hallottam (Komló kivételével), hogy amiatt tiltakoztak volna a lakosok, hogy nagyon a városban van a pályaudvar.
Sokkal inkább lehet a főútvonalak melletti kis falvakban és városokban lakók tiltakozását hallani és látni a TV-ben a hatalmas forgalom és zaj miatt. Lassan már minden kis falu a maga elkerülőútjáért lobbizik...
Nagyobb településeken - ahol nagyon kint van az állomás a városközponthoz képest - talán lehetne MÁV buszos ráhordással próbálkozni. Tud valaki ilyen próbálkozásról? Vagy ezt is valamilyen szabályok (pl. úthasználat kérdése) akadályozzák?
traficc: Következzenek a Szombathelyi adatok, munkanapra vonatkoztatva.
Az első, fontosabb vonat, amihez érdemes buszt indítani, 4:50-kor indul Veszprémbe. Régen ez volt a gyorsított személy Bp-re. (Ezzel be lehet érni reggel 8-ra. Főleg a levelezőszakos hallagatók használják ki ezt a lehetőséget.) Régen ez a vonat biztosította a csatlakozást a Celldömölkről Győr felé induló Ciklámen expresszhez.
A jegyek elővételben megválthatók, tehát nem kell túl korán kiérni.
Megnéztem a menetrendet. A lakótelepek mindegyikéről van buszjárat. (Az egyikről nincs nappal sem, csak a széléről, de az gyalog is közel van:)
A kertvárosi részek 2/3-ról van. Ahonnan nincs, pont ott van a legtöbb embernek autója. De nem azért, mert hiányolják ezt a buszt, hanem azért, mert sok gazdag ember lakik ott. De attól még a többiek hiányolhatják.
De:
1. Pécs nagyobb mint Szombathely
2. Az említett példában lakótelepről volt szó.
3. Talán egy Bp-re menő gyorsvonat is van olyan fontos, mint ez a személyvonat.
Budapesten vagy Szombathelyen, de mondhatnám Brüsszelt, Bécset vagy Genfet is, minden külvárosból el lehet érni az adott város főpályaudvaráról , bárhová, hajnali 4,55-or induló vonatot, helyi közforgalmú eszközzel ?
Váci nem peremkerületből, hanem Pécs második legnagyobb lakótelepéről nem tud kibuszozni az említett vonathoz. A buszmenetrendeket tanulmányozni fogom.
Carpy: Nehogy már a befőtt tegye el a nagymamát! Nehogy már a nemzetközi gyorsvonat alkalmazkodjon a helyi járati buszmenetrendhez!
1. Ha jó a hálózat, akkor van közvetlen járat a vasútállomásra. (Pécs legnagyobb lakótelepéről.) SZVSZ 4:55 nem olyan kora, hogy ne mehessen hozzá busz az állomásra. Amúgyis 1/2 5 körül szokás indítani az első járatokat. Talán csak 5 percen múlna az egész.
2. Ha nincs közvetlen járat, akkor esetleg a hálózattal lehetnek gondok.
Az alapkérdés a vasút vs. autó probléma. Nehogy már mindenért a vasút legyen a hibás! (Bár van még tennivalója ezen a téren. Bár Pécs felé rövidtávon nem sokat tud tenni. Legfeljebb egy újabb gyorsvonatot indítani. De ahhoz, meg kocsi kell.
Hosszabb távon a részleges duplavágányosítás illetve a sebességnövelés segíthet.
A komlói diákok mazohisták. Ugyanis ahelyett, hogy Bz-vel menjenek Sásdra, inkább zsúfolt buszon nyomorognak Pécsig, ott meg helyi járattal mennek ki az állomára, és sokkal több időt töltenek így utazással.
A MAV pedig hulye lenne ez ellen tenni. Direkt jo neki, hogy az a sok hulye "mazohista" mar Pecstol megveszi a jegyet, holott Komlotol olcsobb lenne neki. Tehat a MAV a 47-es bezarasaval nemcsak koltseget takaritana meg a MAV, hanem a bevetelet is novelne azaltal, ha az a nehany komloi is, aki jelenleg Sasdra jar ki az IC-hez vonattal, Pecsen at jarna.
1/a: Úgy látszik szükség lenne Pécsen egy menetrendi vagy hálózati reformra a tömegközlekedésben.
:)))
Ezen tenyleg jot derultem. Szoval szerinted azert, mert a nem lehet elerni a hajnali vonatot helyijarattal, halozati reformra lenne szukseg. Nem am a MAV-nak kellene alkalmazkodnia ahhoz, hogy mikor is ebred a varos, nem. A helyi kozlekedest kellene a MAV rigolyai szerinte jobbra-balra igazgatni. Haaat, erdekes.
ha 8 sávon hömpölyög a bádoglavina, meg százzal vágtat át a kamion, az teljesen normális.
Ez meg a szilveszter hatasa Nalad? :-)
Sokkal hangosabb a kamionok elleni lakossagi panasz es tiltakozas, mint a vasut elleni, lasd a szamtalan elkerulo ut, autopalya epitest.
Érdekes az emberek vélekedése, vagy mondhatjuk úgy is, előítéletei. Ha a gyorsvonat, vagy tehervonat keresztülmegy a városon, az borzasztó, de ha 8 sávon hömpölyög a bádoglavina, meg százzal vágtat át a kamion, az teljesen normális.
Aki ellenvéleményezi, hogy a belvároban legyen a vasútálomás, ugyanaz eléggé nyavalyogna, ha a garázsát tennénk ki a város szélére - hogy nyugodtan lehessen a várost arra használni, amire való.
Tolyás: Gratulálok! Megtaláltad az összefüggést a vasútmegszüntetés és az elnéptelenedés között! Tied a hangszóró!
FOMA, sínbohóc, traficc, Váci: Íme egy újabb érv a Komlói vonal mellett. :)
Vasútállomások:
Mondjuk Hajdúszoboszlón vagy Tiszaújvárosban nem hinném, hogy túl sok viadukt kellett volna ahhoz, hogy bevigyék a belvárosba a vasutat. Csak túl sok volt arrafelé a vasútfóbiás ember. :(
De ha mindenhol a belvárosban lenne a vasút, akkor lehet, hogy elüldöznék onnan, úgy mint Komlón. :(((
Demográfia Egy kis faluban igen magas a népszaporulat, ezért szociológusok érkeznek a helyszínre, hogy kiderítség az okokat. Amikor a falu orvosát kérdik, az mosolyogva válaszol:
- Tudják, a falun megy keresztül a vasút. Reggel hatkor a gyorsvonat mindig dudál az átjárónál és felriasztja a falusiakat. Ilyenkor ugye visszaaludni már későn van, felkelni meg még korán...