Sziasztok! y42 szerintem ne várj a katalógusra, mert nem küldenek. Én is többször próbálkoztam a netes katalógusrendeléssel, de náluk ilyen nincs. Mi ezen a nyáron a TUI-val voltunk törökben, csodálatos nyaralás volt. Szerintebb sokkal jobb mint a Neki. Standard kétágyas helyett Junior Suite-ot kaptunk, valamint Tui ajándékként gyümölcskosarat és egy üveg bort is kaptunk. Az egyetlen negatívum a magyar id.vezető hiánya a kirándulásokon. Csak magyar asszisztenciát biztosítanak a reptéren és fogadóórákat a hotelben. A Neckermann már nem biztosíték a minőségi nyaralásra! U.i.: a szobák déli elhagyása nem krétai hanem nemzetközi szokás.
Én eddig az Apollon Travellal, és a Dias Zeusszal voltam maximálisan megelégedve. A Neckermannal a párom unokatesója is ráfázott idén nyáron, szintén Kos szigetén. A befizetett tengerre néző felár ellenére sem olyan szállodai szobát kaptak Psalidiben. Mint tudod, én az Aeolus-szal voltam Lambiban, és velük sem volt gond. Nagyon jó volt a szállodánk, a kb. 20 méterre lévő tengert az ágyból csodálhattam.
Mi most jöttünk haza Kosról. Idén harmadszor utaztunk velük, de nem azért, mert annyira jók, hanem, mert nincs más. A fakultatív utakat magunknak intézzük kint, mert kb harmad áron lehet megoldani. Pl. Autó a Neckermanntól 70 euro/nap ugyanaz egyénileg 30/nap. szigetkörút 36 euro/fő Az előbb említett autóban 4-en elférünk és 12 euróból megúsztuk a benzint. Budrum 46 euro. A kikötőből illetékekkel együtt 17 euro. Szomszédos szigetek 46 euro helyi irodánál 20 euro, gyerekeknek ingyen. Az idegenvezetőik csapnivalóak, én többet szoktam tudni, pedig csak az interneten nézek szét és elolvasok egy utikönyvet. De ki mást válasszunk? Van tippetek?
2005. szeptember 22-én érkeztünk haza Krétáról, két hétre fizettünk be az Árkádban. Sokáig tanakodtunk, hova és mely utazási irodával utazzunk. Úgy gondoltuk (naivan!) hogy manapság a Neckermann áraihoz és nevéhez méltón nyilván megbízható, becsületes, és nem mer olyan arcátlanságokat megengedni magának, amikről nap mint nap a híradásokban hallunk, ezért inkább úgy döntöttünk, idén először (jelzem - utoljára ) őket választjuk.
Túlzottan nem voltak készségesek már az út megrendelésekor sem. Az Árkád Bevásárlóközpontban ülő kedves hölgynél érdeklődtünk három és négycsillagos szállodák iránt, mondtuk, hogy a pénz ilyen szempontból nem oszt nem szoroz, kifizetjük a négyet is, ha az annyival jobb. Tájékoztatása szerint egyes szállodákban vannak bungalló szobák is: kihangsúlyoztuk, hogy nekünk az nem kell, nekünk normális szálloda kell, kulturált, színvonalas szobával, korrekt ellátással ez még később fontos lesz. Végül egy magyar klubszálloda (négy csillagos szálloda!) mellett döntöttünk: Beach Club Aphrodite. Ez Gouves nevű településen található. Már az utazás előtt is akadt néhány kellemetlenség, de ezeken még nem problémáztunk nagyon, bár az irodában székelő alkalmazottak viselkedése is enyhén szólva felháborító, tisztelet annak az egy-két! kivételnek.
Jeleztük, hogy mivel Kispesten lakunk, nem kell postázni az iratokat (repülőjegy stb. gondoltuk könnyítünk-gyorsítunk ), hanem kértük, legyenek szívesek átküldeni a kispesti irodába ezeket, és majd személyesen átvesszük. Nem tudták megmondani, hogy mikor lehet érte menni, kérték, érdeklődjünk. Két alkalommal jártunk benn, mind a kétszer egy bájos idősebb hölgy ült a pult mögött, aki először bájcsevegett valami barátnőjével, majd mikor húsz perces várakozás után a nő távozott és mi a tárgyra tértünk, felkapta a csörgő telefont (beszéd közben ) és a telefonos ügyféllel kezdett társalogni. Mikor szóvá tettük hogy nem zavarja-e hogy beszélünk: majd a kollégám átveszi - flegma választ kaptuk, kösz.). A papírjaink ekkor még nem voltak ott, de pár nap múlva felhívott egy valóban kedves fiatalember, hogy a papírok megérkeztek, fáradjunk be átvenni, változás van az indulásnál (nem ötkor megy a gép du., hanem este tízkor). Indulás előtti nap (fene gondolta, hogy így se gyorsabb, ha ezt tudom, a postánál maradok) beszaladtam munkából hazamenet. Ismét a bájos hölgy várt rám Udvariasan elmondtam, miért jöttem, mire közölte, hogy aláírt jelentkezési lapot kér. Mondtam, hogy elnézést kérek, de nem tudtam, hogy azt is hozni kell, nincs nálam, adjak esetleg valami igazolványt, vagy mi legyen? Erre olyan hangnemben válaszolt, hogy majd falnak mentem, hogy ők senkinek nem adják oda az úti okmányokat jelentkezési lap nélkül, hogy gondolhatok én ilyet (én hülye végül is, hogy gondolhattam ?!). Ekkor már én is hangnemet váltottam és megkérdeztem, hogy megtudhatnám-e hogy milyen alapon nem adják ide, ha személyi igazolvánnyal igazolom magam, és náluk ott van, hogy 350 ezret kifizettem és holnap utazom? Erre aztán észrevette magát és mondta, hogy arra odaadja, mármint az igazolványra.
Így indultunk másnap este. A papírokat persze még otthon átnéztem, rajta volt, hogy két személyes tengerre néző (!ezt se én találtam ki, ők írták oda!) szoba, két hétre.
A gép nem késett, minden rendben volt, míg meg nem érkeztünk a szállodába. Kívülről gyönyörű látvány fogadott, mondhatni el voltunk ájulva. A recepciós, aki a főépületben székelt, készséges volt, elkérte az útleveleket, és mondta, hogy reggel visszaadja, mert fáradtak vagyunk, most mehetünk a szobáinkba, nem húzza ezzel az időt. Mi ketten utaztunk édesanyámmal, másodikként szólítottak, és egy különálló (!), az út másik oldalán lévő épületbe kísértek. Kívülről ez is szép volt, bár furcsállottuk, hogy hova a fenébe visznek minket. Hát oda. Éjjel fél kettőtől kb. fél négyig az ágy szélén ültünk, és akárhogy néztük, nem láttuk a négy csillagot Már akkor tudtuk, hogy abban a szobában két hetet nem maradunk. A stílus szocreál volt, munkásszálló jelleg, az ajtónk mellett egy már nem használatos lift szeméttárolóként üzemelt, erkélyünk akkora volt, hogy egy ember tudott kiállni, az ajtó kívül-belül kilincses volt (szállodában én még ilyet nem láttam :o), és az általuk oldalról tengerre nézőnek titulált szoba egy romos épületre és gazos kertjére nézett A fürdőszoba gyalázat volt, először kerestük a zuhanyzót, ami a fürdő közepén volt a falon, alatta egy lefolyó Bár sokan mondták, ez a görögöknél sok helyen megtalálható. Hát nem tudom.
Másnap reggel alig vártuk Kővágó Máriát, az idegenvezetőt, mint kiderült, nem egyedül mi küzdöttünk ezzel a problémával Több utas új szobát követelt. A többiek kissé színvonalasabb, ugyan ABLAK NÉLKÜLI szobába kerültek. Mária készségesen kérdezte, mi a probléma a szobával. Tájékoztattuk, hogy a problémánk az, hogy a színvonal nem négy csillagos véleményünk szerint. KONKRÉTAN kíváncsi volt a problémánkra, enyhén arrogáns hangnemben társalgott. Elmondtuk, hogy a szoba mondhatni egy putri, kb. munkásszálló színvonal. Kértük, szíveskedjen átjönni, ha tetszik, tüzetesen megnézni. Persze nem jött, nyilván jól tudta, milyen. Soroltuk, hogy mi direkt nem akartunk elszeparált, bungalló szobát, kihangsúlyoztuk, hogy szálloda, főépület, nem értjük, miért tettek ki oda minket. Kérdeztük, hol a tengerre néző szoba, stb. Összefoglaltam neki, hogy a problémánk az, hogy nem hisszük el, hogy ebben a szállodában minden szoba ilyen, ne etessen! (azt válaszolta hogy standard szobák vannak, ha-ha ), ha pedig valóban nem ilyen, minket milyen alapon tesznek alacsonyabb színvonalú szobába 350 000 Ft-ért? Ne nézzenek minket ennyire madárnak. Elég ingerült volt ekkor már a hangnem, sebtiben intézett hát egy új szobát, melyet szinte elsőként! fél óra múlva megkaptunk. Íme:
Ki kell hangsúlyoznunk, hogy ezt követően a szállodával, az ott kapott szolgáltatásokkal, valamint a személyzettel semmi probléma nem volt, összességében meg voltunk mindennel elégedve a nyaralás hátralévő részében (a szállodát tekintve). Szerencsére mi két hétre fizettünk be, így a fél nap, ami a szobacserével és az idegenvezetőre való várakozással telt el, nem számított akkora kiesésnek, mint pl. az egy heteseknek
Az idegenvezetőt - a szobacserét követően - a fakultatív programokról kérdeztem. Érdekelt volna az úgynevezett Nyugat-Kréta túra, elmondta, hogy az már tavaly óta halott program, senki nem kíváncsi rá. Nem értem, akkor miért nem veszik ki a katalógusból és a szórólapjaikról de ez már mellékes. Egyébként azzal kezdte, hogy az árak emelkedtek részben a benzinár-emelkedés miatt, ez nagyjából azt jelentette, hogy a honlapjukon és a katalógusban szereplő pl. Santorinire való kirándulás, a feltüntetett kb. 65 EUR-os ár helyett végül 103 EUR-ba került. A kirándulásokról szinte megfelelő tájékoztatást kaptunk, ugyan arról a hölgy, Kővágó Mária nem tett említést, hogy van külön kirándulás a Samaria szurdokba. Úgy döntöttünk, első héten nem kirándulunk, hisz bőven volt két hetünk.
Az első hét leteltével hazainduló magyarok az első este elmaradt vacsoráért ebédet kaptak, a szobáért reklamálók pedig kompenzációként azt, hogy este hatig maradhatnak a szobában. Ugyanis az is ott derült csak ki, hogy a szobát utolsó nap délben el kell hagyni, annak ellenére, hogy este fél hétkor jött a busz, ami a reptérre vitte az utasokat. Ez állítólag krétai sajátosság, bár erről nem tettek említést például az út befizetésekor, mint ahogy arról sem, hogy Krétán a négycsillagos szállodák állítólag gyengébb színvonalúak, mint pl. az egyiptomiak és tunéziaiak Mária elmondta, hogy ha valaki este hatig szeretne utolsó nap a szobában tartózkodni, annak 20 EUR-t kell fizetnie külön a recepción, de aki nem fizet, annak is biztosít a szálloda csomagmegőrzőt és akár egy szobát is mindannyiunknak (összesen egyet a csoportnak), ahová be lehet pakolni, zuhanyozni stb. Ezeket a dolgokat ő nem intézte el, megemlítette mindössze, aztán mindenki azt csinált, intézett magának amit akart (mert aki nem reklamált, az ugye ingyen nem maradhatott estig a szobában ).
Az utasok hazaindultak, mi pedig érdeklődve vártuk a következő turnust, egyetlen két hetesek lévén. A gép két órát késett, éjjel érkeztek. Másnap szerettünk volna beszélni Máriával, de nem tudtuk mikor ér a szállodába, így érdeklődve kerestünk újonnan érkező magyarokat. Mint megtudtuk, több olyan utas volt az újonnan érkezők között, aki nem volt hajlandó elfoglalni a neki felajánlott szobát, kritikán aluli színvonala, ablaktalansága miatt, egyetlen éjszakára sem. Így többen más szállodában töltötték az éjszakát, mások elfogadták a kiváló minőséget és folyó bojlerral, valamint a korábbiakhoz hasonló színvonallal találkoztak.
Mária, megérkeztével ismét feltárta a fakultatív programok rejtelmeit, ugyan alig tudott neki kezdeni, mert szinte meg akarták lincselni az utasok Megkérdezték, hogy a több órás késés miatt elmaradt vacsoráért mit kapnak cserébe, erre kedves Mária válasza az volt (hát én szólni sem tudtam a döbbenettől), hogy a repülőn kaptak vacsorát A vacsorát, ami a repülőjegy árában volt benne. Mária annyira hülyének nézte az embereket, vagy bugyutaságában nem tudott jobb választ kitalálni, ezt döntse el mindenki maga, hogy ezzel próbált mindenkit megetetni. A más szállodában alvók egyébként másfél napos all inclusive ellátást kaptak kompenzációként, miután Mária bezárkózott a szálloda igazgatójával és hosszas kiabálás zajlott. Aki bement éjjel a szobába, semmit nem kapott kárpótlásként. Maximum azt, hogy másnap délután tájt (koradélután) lett új szobája. Még mindig jobb mint másnap este, nem igaz? Ez is valami.
Mondókája végén gondoltuk, jelentkezünk a kirándulásokra. Kiderült, hogy a Samaria szurdok akkor indul, ha 12-en jelentkeznek a magyarok, egyébként a németekkel lehet menni. E program szombatra volt előirányozva, Santorini pedig vasárnapra. Minket ez a két kirándulás érdekelt, erre készültünk befizetni. Kővágó Mária, jó idegenvezető, vevőcsalogató lévén közölte, hogy válasszunk a két kirándulás közül, döntsük el, melyikre megyünk, mert a kettő fárasztó lesz. Mondtam, hogy múlt héten Samariát nem nagyon forszírozta, akkor már akkor megejtettük volna azt. Végül befizettünk mindkettőre, mondtam, mit nekünk fáradtság. Meglepett a viselkedése (ismét ), hisz az ő érdeke elvégre az, hogy minél több kirándulásra jelentkezzenek. Bár lehet, hogy tévedek?... A kirándulásokkal nem volt probléma, ezt külön szeretném kihangsúlyozni. Máriával azonban természetesen igen. Pénteken mondta, hogy a szálloda hidegcsomagot nem ad az elmaradt reggeli miatt, viszont lehet kérni akármilyen korán reggelit, ha vacsoraidőben feliratkozunk a kitett papírlapra. Prospektusukban (hasznos tudnivalók vagy mi volt a neve), szintén az szerepelt, VACSORAIDŐBEN. A vacsoraidő 19:00-21:30 volt a mi szállodánkban, de a pincér hölgy közölte, negyed tíz tájt, hogy sajnos már nem tudunk reggelire feliratkozni, mert csupán fél kilencig (!) lehetett. A főnöknél próbálta elintézni, de az nem engedett. Így másnap, az egész napos kirándulásra reggeli, kávé, és minden nélkül indultunk. Ebéd, vacsora nem volt a programban, igaz vacsorára visszaértünk a szállodába. Szombat este tanulván az előző esti esetből, feliratkoztunk, hogy vasárnap hajnalban legyen reggeli. Csodák csodájára másnap hajnalban bőséges hidegcsomagot kaptunk a recepción. A vasárnapi kirándulás egyébként rendben volt, nekünk nem volt vele problémánk.
A hazaérkező magyar utasoktól megtudtuk (miután bementek az irodába panaszt tenni), hogy jegyzőkönyvet kellett volna kérni/kapni a szobacseréről. Sajnos a kirándulások miatt, mire ezt megtudtuk, Máriával már nem találkoztunk, így erre nem volt lehetőségünk. Mint ahogyan arra sem, hogy megkérdezzük tőle, hogy ugyan kéthetesek vagyunk, de mi is reklamáltunk az előző hetiekkel együtt a szoba miatt, kapunk e hatig mi is szobát utolsó nap. Ebéd volt, mint mindenkinek (az elmaradt vacsora helyett), szoba nem. Úgyhogy fizettünk ezért is külön, így maradhattunk hatig.
A hazautazás szintén rendben volt.
Összességében nyaralásunk jól telt, a természet szépsége, a szálloda személyzete (külön kiemelve a magyar nyelvű animátorokat!), és az új, kulturált szoba feledtedte minden bánatunkat.
Csupán az érdekelne, hogy mégis, egy ilyen neves, és eléggé drága utazási iroda hogy engedhet magának olyan dolgokat, melyet szép irományomban összefoglaltam, hogy nézheti ennyire hülyének utasait, és hogy alkalmazhat ilyen roppant kedves ügyintézőket az irodáiban, idegenvezetőket a külföldi országokban. Amennyiben a szállodában túlfoglalják a szobákat, talán jelezni lehetne ezt az utasoknak (az se tetszene, de mindjárt más, ha azt mondja, ne pakolj ki, reggel cseréljük a szobát), és nem azok cirkuszolására várni. Nem tudom, mi okuk van erre, mindenesetre elgondolkodtató, hogy százezrekért így ki van szolgáltatva az ember. Azt nem csinálják meg vele, amit nem szégyellnek.
Ajánlanám mindenki figyelmébe az index.hu fórumját is olvasgatás céljából, van külön Neckermann topic, ahol hasonló jó tapasztalatokat olvastam, kár, hogy nem utazásunk előtt, vagy még inkább utunk megrendelése előtt
Egy biztos, amikor valaki elsőként választ egy irodát, utána akár törzsutassá is válhat, ha megfelelő szolgáltatásban részesül. Azt hittem, a Neckermann valóban az utasok érdekeit képviseli, azok igényeit próbálja teljes körűen kielégíteni. Tapasztalatunk szerint nem.
Tévedés volt, vagy inkább szerencsétlenség, hogy őket választottuk, de többé erre nem kerül sor. Remélem e levél másokhoz is eljut, gondolják meg jobban, ezt az irodát választják-e, ha pedig igen, legyenek résen, ne hagyják magukat becsapni és megalázni több százezer magyar forintért.
mar en is sokszor gondolkoztam azon, hogy vajon az utazasi irodak munkatarsai olvassak-e az utazasi forumokat, mert sok hasznos visszajelzest kaphatnanak. A piacon valoban nagyon sok - egyre tobb - utazasi iroda van, ezert erdemes tajekozodni. En az utobbi idoben ketszer utaztam a TUI-val, es nem csalodtam bennuk. Tavasszal Tuneziaban, augusztusban pedig Bodrumban voltam a TUI-val, es bar mindket helyen csak harom csillagos hotelben voltunk, a szalloda mindket helyen kifogastalan volt. Az idegenvezetoik is kulturaltak es segitokészek voltak. )Elnezest, de ezen a klaviaturan nincsenek ekezetes betuk.) Az akcios utjaik megfizethetoek.
Mielott barki megvadolna, sietek leszogezni, hogy semmilyen kapcsolatom nincs a TUI-val, csupan a tapasztalataimat irtam le - okulaskeppen.
Megnéztem a google-on a szállodát, nagyon klasszul néz ki -és sokkal több kép van
róla, mint a Neckermann katalógusban. Az 1 héttel előbbi indulás lehet hogy jobb
lenne, nehogy elmaradjon a végén az utolsó turnus.Kosról egyébként érdemes 1 napos kirándulásra átmenni Bodrumba (Törökország), kb. 2 órás hajóút , ha jól emlékszem 20 EUR oda-vissza,- és ott is sok látnivaló és török bazár is van
Lehet, hogy ezek után nem bánnám, ha egy héttel előre hoznák az indulásunkat, de már befizettük ezt az utat. Attól félek, hogy ha nem indul a gép és változtatnak, akkor már nem biztos, hogy ebbe a szállodába kapunk szobát, ráadásul 3 család utazna együtt!
Azért nem kell szomorkodni, lehet, hogy idén 40 fok lesz szeptember végén Koson, bármi előfordulhat. Az azonban nem véletlen , hogy a Neckermann nem igéri biztosra az indulást. Tavaly is törölték a szeptember legvége, októberi indulásokat
Korfura, de még Rodoszra is ! Persze nekik az időjárás egyáltalán nem fontos, az érdeklődéstől függ minden .
Nagyon elszomorítottál, mert az időponthoz ragaszkodunk, ugyanis aznap lesz a férjem 40 éves. Korfun már voltun szept. 20-27-ig és eszméletlen meleg volt és a víz is jó volt, pedig egy kicsit északabbra van, ezért gondoltuk, hogy Koson is jó idő lesz!
Én már voltam Kos szigetén ( 1 napra Bodrumból mentünk át), a Hotel Atlantisban
nem jártam, azt viszont feltétlenül tudnotok kell, hogy szeptember 26-után
már egyáltalán nem biztos, hogy jó lesz az idő. 2 éve szeptember 18-25 között elég
gyakran esett , és a viz is hüvös volt. Ha strandolni szeretnétek, szeptember végével érdemes délebbi helyeket választani (Rhodosz, Kréta, Török Riviéra, vagy
Volt már valaki Koson a Neckermannal a Hotel Atlantisban? Érdekelne a véleménye, mert az iroda természetesen nem tud semmit. Még azt sem, hogy indul-e a szeptember 26-i járat, mert ez már az utolsó gép.
Mi hét hónapos babával totál ad-hoc jelleggel mentünk Olaszországba autóval, a helyszinen intéztünk mindent (szállás stb.) Igaz, hogy a gyerek imádja a nézelődést, kalandot. Apjára ütött!!
Ja értem, ezt nem olvastam figyelmesen. Mindegy, a zuhanyzós megoldás akkor is játszik.
Mi most többen voltunk Krétán, többek között volt velünk egy házaspár, 1 év 10 hónapos gyerekükkel, egy másik pedig a 10 hónapossal, és egyik sem volt "szervezve", valamint egyik család sem nomád cigány... Szerintem ez téveszme, hogy ha kicsi a gyerek, szervezetten kell menni. A család elrepül Athénba, átkompozik Heraklionba (van ágyas jegy is), beballag egy autókölcsönzőbe, és bérel egy autót, vagy fog egy taxit, és lemegy a kinézett helyre.
Jaigen, hogy érthető legyen, ez a szoba háromágyas és 25 EUR/éjszaka főidőben (alkudni is lehet). Átszámolva egy család egy hétig 43 e forintból lakhat itt. Csönd, nyugalom, minden ami kell, és amit a Nekkermann-szállodák nem tudnak megadni. Jaigen, ez délen van, Lendas mellett, Dythicoban.
Igy kell nektek, illetve mindenkinek, aki Nekkermannal megy Krétára. Amúgy egész Görögországban, a legdurvább sokcsillagos szállodában is kukázni kell a szaros papírt, ahány ház, annyi szokás, érted, te mész abba az országba, fogadd el, hogy ez így van. Egyébként nem vészes, ha véletlenül belemegy a WC-be egykét papír, és van más megoldás is: az ember nagydolog után beáll a zuhany alá, és akkor nem kell törölgetni, és abban a melegben még jól is esik.
Nálunk is a Kővágó M. volt az idegenvezető, beszédjét mi se nagyon értettük a tájékoztatón; amúgy nem tud semmit, félreinformált minket nem egyszer (pl. állította, hogy lehetetlen elintézni, hogy legyen magyar idegenvezetés Santorinire, hivatkozott a hajótársaságtól fogva mindenkire, így mi majdnem lemaradtunk, úgy gondoltuk annyi pénzért, amennyit elkérnek, jár a magyar nyelvű tájékoztatás. Végül mégis elmentünk,és láss csodát, még a hajón is volt magyar nyelvű tájékoztatás, kiderült, hogy szigeti buszos kirándulás is magyar nyelvű!) Ezekről azonban már írtam korábban a Kréta topicban.
Biztos vagyok, hogy ez nem egy-egy véletlen rossz tapsztalat, tavaly Törökországban volt "szerencsénk" vele, ott is ilyen volt (jól átvágott minket Pamukkaléval, ő tudta, hogy jó része le van zárva, megmártózni semmilyen teraszon nem lehet, egy 5 cm-es vízben lehetett sétálni, és mindezt őrült összegért!) Ezek csak példák, volt több apró eset is.
Sajnálom, hogy hanyatlóban (romlóban) van a Neckermann, tavalyig - az idegenvezetőn kívül - nem volt problémánk vele. Nem tudom, hogy adok-e még egy esélyt nekik jövőre. Annyian vannak a piacon, hátha valamelyik megbecsüli a vevőjét. Vagy ez csak illuzió? :)
Azért kíváncsi lennék, hogy a Neckermann illetékesei közül valaki veszi-e a fáradtságot, hogy tájékozódjék a közvéleményről pl. itt a topicban, és ha igen, tanulnak-e belőle, mégiscsak belőlünk élnek!
nekünk is ajánlotta az id.vez. az autóbérlést, kb. 60 euro/nap lett volna. Mi találtunk egy irodát, ahol 7 napra 190 euro volt a bérlet teljes körü biztositással.
egyébként az háborit fel a legjobban, hogy egy szóval sem informálták a magyarokat arról, hogy a szállodában magyar iroda egyáltalán nem foglalhat tengerparti szobát. ennyit a neckermann korrektségéről. egy két éves babával egy kb. 60 %-os lejtős emelkedőn kellett volna felmenni a szobába, és itt sem a földszinten adott szobát,
hanem az első emeleten. egy neckermanntól elvárná az ember, hogy a foglaláskor
ilyen "apróságokra" ügyelnek.
az idegenvezetőnk egyenlő volt a nullával. Herakliontól Rethymnoig a másfél órás transzfer alatt a nevét mondta meg, és többet egy szót sem szólt. Majd az első szállodánál leszállt a buszról és magára hagyta az utasokat, mindenki intézte a szállását ahogy tudta, ugyhogy ezek után mi már nem is foglalkoztunk vele, magunk intéztük a kirándulásainkat a bérelt autóval.
Husvétkor voltam Mallorcán az OTP travellal, hát kimagaslóan jó volt minden, ugy a szálloda, mint az ellátás, és a három idegenvezető hölgy pedig maximálisan segitettek mindenben (beteg lett a gyerek és orvos kellett), hihetetlenül kedvesek voltak végig.
Én két évvel ezelőtt utaztam először - és utoljára - a Neckermann-nal. Akkor Krétára mentem velük a Maravel Sky szállodába. A repülőtérről sok autóbusz /transzfer/ indult a különböző szálláshelyekre, nekünk nem jutott idegenvezető. Amikor megérkeztünk a kiválasztott hotel elé, akkor derült ki, hogy a bőröndjeink nincsenek a busz csomagterében, azt valakik korábban tévedésből onnan kivették, gondolom, hasonlítottak az övékére. Az autóbuszvezető - aki alig tudott valamit angolul - odaadta a mobiltelefonját, hogy hívjuk fel az idegenvezetőt. A vonal másik oldalán egy magyarul nem beszélő valaki jelentkezett, akinek angolul elmondtuk, hogy mi történt velünk, azt ígérte, hogy utánanéz a dolgoknak, mi csak foglaljuk el nyugodtan a szállásunkat. Így tettünk. Már este volt, se pizsamánk, se fogkefénk, semmink nem volt. Vártuk, hogy idővel majd jelentkezik valaki az utazási irodától, de senki. A hotel recepciósa is nyugtatgatott bennünket, hogy meglesznek a csomagjaink, és ígérte, amint valaki meghozza a bőröndjeinket, feltelfonál a szobába. Nem voltunk túl nyugodtak, ezért aludni sem tudtunk, csak vártunk és vártunk. Több órás várakozás után sem történt semmi. Ekkor ismét felhívtuk az idegenvezető által megadott telefonszámot, ami hosszan kicsengett, majd egy meglehetősen unott hölgy - végighallgatva a kérdésemet - kioktatóan megkérdezte, hogy miért csak most szólunk, amikor kész csoda, és csak a véletlen műve, hogy ő még ott van, mert már rég letelt a munkaideje, és már menne haza. De azért kelletlenül megígérte, hogy utánanéz a dolgoknak. Végül éjfél után felszólt a recepciós, hogy megérkeztek a csomagjaink.
Az idegenvezető másnap megérkezett a hotelbe, hogy meghirdesse a fakultatív programjaikat. Nem kért elnézést a kellemetlenségekért. Modora és hanglejtése miatt egyébként nehéz volt őt végighallgatni, ha jól emlékszem a nevére, Kővágó Máriának hívták. Ezen túlmenően igyekezett mindenkit meggyőzni arról, hogy csak a velük szerződésben álló autókölcsönzőnél béreljünk autót, mert ez a legolcsóbb természetesen, és az összes többi - bár látszólag olcsóbb - nem nyújt semmiféle biztosítást, stb. Mondanom sem kell, hogy a környéken lévő autókölcsönzők valóban jóval olcsóbbak voltak, még a teljeskörű biztosítással együtt is.
A hotel egyébként nem volt rossz, de aki a Maravel Sky-ba szeretne menni, annak azt ajánlom, hogy ne a földszinten kérjen szobát, mert ott hemzsegnek a szúnyogok, és a teraszon ülve - amíg a csomagjainkra vártunk - patkányt is láttam a terasz sarkában. Ekkor bemenekültünk a szobánkba, becsuktuk az ajtót, kizárva így a hívatlan vendéget. Másnap kértük a recepcióst, hogy cserélje ki a szobánkat egy emeletire. Ezt azonnal megtette, és a felső szobában lényegesen kevesebb szúnyoggal kellett megküzdenünk, patkánnyal sem találkoztunk többször. Az utastársak közül azonban többen csótányra panaszkodtak. Mi nem találkoztunk velük.
én is évek óta utaztam a neckermannal, egészen mostanáig.......
junius 23-án jöttünk vissza krétáról, a philoxenia hotelban voltunk,
ami tengerpartinak van meghirdetve. a tájékoztatóból csak azt hagyta
ki a neckermann, hogy a tengerparti oldalra magyarok nem foglalhatnak
és igazából nincs normális tegerparti strandja. a gyermekmedence gyakorlatilag
az utcán van, a járdától egy betonmellvéd választja el.
a szállodában a kaja két hétig ugyanaz volt, a vacsora 7-9-ig, ha fél nyolckor
érkeztél, a "bőséges" 3 féle választékból már csak egy vagy kettő volt kitéve, és
nem volt utántöltés, hiába kértük, azt mondták, reklamáljunk a szakácsnál,
miért főzött keveset.
amit nem tudok felfogni, a használt WC-papir ügye, amit nem szabad a
wc-be dobni. ez oké, ennek technikai okai vannak, de hogy egy 3* szállodában
egy nyitott müanyag kosárba gyüjtsd a használt wc-papirt, hát ez mindennek a
teteje és enyhén szólva is gusztustalan.
mindezt megreklamáltam a neckinél, és gondolhatjátok a választ.....
ugyhogy aki teheti, semmiképpen ne válassza ezt a szállodát rethymnoban,
mert a szobája vagy egy sziklafalra néz, vagy a régi nemzetközi főutra, ahol aludni
nem lehet és a légkondit csak külön pénz ellenében kapcsolják be.
szóval nekünk ez volt eddig a legszörnyübb nyaralásunk, és pillanatnyilag ott tartunk, hogy bármelyik iroda, csak a neckermann nem. olvastam a topikban, hogy a
magyar utasokat tölteléknek használják, hát erről most mi is meggyőződtünk, hogy
Kicsit későn reagálok, de 26-ig nem voltam gépközelben (Krétán voltunk). A kérdésedre a választ a 124. sz. hozzászólásomban találsz. EZ pont nem a Neckermannt érinti, de egy korábbi neckkermannos hozzászólásomban utaltam arra, hogy egy ismerősömnek a TUI-val voltak problémái, amire az egyik fórumozó társunk rákérdezett, erre válaszként raktam fel a képeket.
Mi másodjára fogunk utazni a Neckermannal, idén Zakynthosra, de nincs Velük problémám. Visszaolvasva a topikot nekem pozitív tapasztalataim vannak. Mi Békéscsabán foglaltuk le az utat, a lányok nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, még az utcán is megismernek beszélünk pár szót. Amikor Pefkechorin voltunk, utána telefonált az idegenvezetőnek és rákérdezett az általunk feltett kérdésre. Ismerte a szállásokat ajánlani is tudott, sőt megkért arra is, hogy idén hozzunk nekik Zakynthosról egy kis üveg homokot, mert még nekik nem sikerült eljutni oda. Mi márciusban foglaltuk az utat, de már akkor megadta, hogy a Malév-charterrel fogunk utazni és hogy hány órakor indul oda- és vissza is a gép. Most ennyit tudok írnai, de remélem ha visszajöttünk akkor is pozitív tapasztalataim lesznek.