A vonal legnagyobb települése Kiskunhalas kb. 31000 lakossal. A többi településen K-T után lehet összesen még ennyien sem laknak (nem számoltam össze).
Esetleg közvetlen kocsi, ahhoz viszont dízelmozdony kellene KK-Kalocsa közé. Ilyen kis forgalmú fővonalra kár volna még plusz gyorsvonat 1-2 kocsival.
Kalocsa: Ha lenne egy tisztességes, 60 km/h-s sebességre alkalmas pálya, valamint a 150-es vonalon is lenne elfogadható menetrend, akkor jöhetne ide közvetlen vonat.
Bp-Kiskőrös 107 km. Ha jó a pálya, akkor egy gyorsvonatnak ezt 90 percnél kevesebb idő alatt teljesíteni kellene. (Ha jó a 150-es állapota, azaz jórészt végig lehetne 100-120-szal haladni.)
Ha Kalocsa felé is 35 perc körül lehetne teljesíteni, ha 60 km/h-ra alkalmas lenne a pálya.
Hát, most így hirtelen nem tudok hová feltenni egy 90 megás tiff fájlt (meg modemmel türelmem/pénzem sem lenne hozzá), de ha küldesz egy postacímet, akkor extra rendes leszek, és kiírom CD-re mondjuk azokkal a térképekkel együtt, amiből Váci kolléga néhány nappal ezelőtt belinkelt pár részletet.
A Szekszárdi-dombság turistatérkép szerint a leendő mohácsi vasút töltáse a bétaszéki állomástól délkeleti irányban indult, de ez nem jelent semmit, elvégre régi vasút felirattal jelölik, ami ugye egy kissé túlzás.
Báta egyébként 1959-ben még állomás volt, csak később minősült vissza megállóvá, majd meg is szűnt.
M41 21xx (bocsi, de az utolsó két számot mindig elfelejtem...)
Óalmás 1997-ben még tuti megvolt, talán abban az évben szedték ki a kitérőket, akkor minősült vissza megállóhellyé. Azán meg is szűnt.
Az 1999-2000-es menetrendben benne volt még Óalmás, de egyetlen egy vonat sem állt meg akkor már. Ugyanazon a vonalon (154-es - Baja-Kiskunhalas) volt egy hasonló megálló (Terézhalom) - szintén kikopott a menetrendből... nagyjából ugyanúgy.
Az épület még megvan, de ne várj semmi komolyat. Most vasáru-bolt működik benne, - mint ahogy Egerváron egy kis ABC :(. Nem tudom, hogy miért nevezték állomásnak... hacsak a két már nem működő iparvágány-kiágazás miatt... az egyik egy építőipari céghez vezetett - a nagy lakótelep-építkezések idején állítólag irdatlan mennyiségű sódert hordtak rajta, a másik pedig a téglagyárhoz, amely ma is működik. Úgy tudom, hogy főleg a környékre szállítanak, így az iparvágány és a rakodó felélesztésének nincs sok értelme.
Szilvásváradon az Erdészet már nem használja az iparvágányát, a rönkfát Szilvásvárad megálló-rakodóhelyen adják fel.
Egeri IC, - ha lenne Füzesabonyi delta -, a miskolci IC-k mehetnének Egerbe, ott iránytváltanának, majd tovább Miskolra és vissza ugyanígy, persze vezérlőkocsival. A ICR pedig nem menne be Egerbe. Így létrejönne egy kis időnyereség a ICR javára. Csak a 87 a-n fel kellene újítani egy kicsit a pályát.
No, akkor erről a 96'-os atlaszról ennyit. Sejtettem, hogy nem teljesen pontos, de hogy ennyire pontatlan... Maradok a turistatérképeknél, azokat legalább frissítik rendesen.
Az említett 61'-es térképen egyébként van még egy-két érdekesség a 87-essel kapcsolatban, de ezt majd holnap! :-)
Gondolom ma már a Bátaszék-egykori Báta mh. szakasz is olyan amilyen...
Bátán 91-92-es menetrendben ben állt meg vonat utoljára.
Eger-Tihaméren 86-87-es menetrendben ben állt meg vonat utoljára.
Óalmáson is, már a menetrendből kikerülés előtt egy ideig nem álltak meg a vonatok.
Eger-Tihamér 1987-88 Menetrendben már nincs benne, előtte még benne van.
Báta 1993-94 Menetrendben már nincs benne, előtte még benne van.
Óalmás 2002-03 Menetrendben már nincs benne, előtte még benne van.
Nem nagyon stimmel, Báta mh.(ha jól emlékszem)már a 80-as évek végén megszűnt.
Viszont erről eszembe jutott valami, lehet, hogy az alapja sincs legenda kategóriába tartozik!
Bátaszéktől Báta mh-ig a pálya a 80-as években még feltűnően jobb állapotú volt a 64-es egyéb részeinél.Amikor érdeklődtem, hogy miért, azt mesélték, hogy (ami egyébként tény), a Dunai Vasművet eredetileg Mohácsra tervezték, de a "láncos kutya" korszak miatt ez kicsit északabbra került.Szóval a legenda szerint a vasútat kezdték átépíteni, hogy Bátától összekötik a 64-est Moháccsal, de az előbbiek miatt erre már nem került sor.
Nem tudom igaz lehetett-e, végül is a 6-os utat is elkezdték Mohácstól Pest felé építeni, néhány km után annak is vége szakadt.
Tud erről valaki tényeket?
Van a birtokomban egy 1996-os "Magyarország autósatlasza", amiben jelölve van az összes állomás és megállóhely (Szvsz ez elég ritka, az autósatlaszok készítésekor nem nagyon szoktak ilyenekkel foglalkozni!). Nos ebben - ha jól látom - még benne van ez a Tihamér, tehát elvileg valamikor 96' után szűnt meg.
DE, nem biztos, hogy ez maximálisan helytálló, hiszen elképzelhetőnek tartom, hogy egyes adatokat az előző kiadásokból átvesznek, anélkül, hogy utánajárnának a dolognak...
Ha hinni lehet ennek az atlasznak, akkor 96'-ban még még megvolt pl. Báta mh. Bátaszék és Palotabozsok közt félúton ill. Óalmás mh. Almás és Bácsbokod-Bácsborsod között stb. stb.
A 88-as vonal után azon gondolkoztam, hogy meddig bírja még a 151-es. Kb.:1,5 éve mentem rajta Dunapatajra, Keresztanyám sokat járt Pestről oda, de soha nem tudtam a buszról vonatra beszélni, amikor ketten mentünk, akkor jött ő is vonattal. Szombaton a délelőtti kunszentmiklósi vonattal mentünk a Jözsefvárosból, az utasok Délágyházánál már elfogyatkoztak, csak páran maradtunk a végére. Kunszentmiklóson szóló Bz indult. Na erre sem sokan száltak fel, jó ha volt minket számítva 7-8 utas. Aztán Solton mindenki le, csak mi maradtunk, és felszált egy utas, de az is leszállt Állampusztán.
De ezen nem csodálkozok, mert az állomások a szokásos legrosszabb helyen vannak a települések szélén. Pedig utas lenne bőven, csak azok a közvetlen Baja/Kalocsa-Budapest buszokkal járnak, amik elég sűrűn, és gyors járatokkal közlekedtettve is járnak.
A Dunaföldvár-Solt összeköttetés is megszünt, így már biztonsági okokból sem éri meg a vonal életben tartása.
De a térképet látva ugyan ez a helyzet a 153-as vonallal is.
A Kalocsa-Kiskőrös vonalon település a közelben sincs, egyedül Öregcsertő szélét látom a vasút mellett. Kalocsán meg a fent leírt helyzet, közvetlen gyorsbuszok Pestre.
De ha Vésztő körzete is szóba jött, kiváncsi vagyok, hogy kik járnak a Vésztő-Körösnagyharsány szakaszon, mert település a közelben sincs(kivéve egy kis falut Körösújfalut).
Viszont a 87-es felső szakaszát legalább kirádulók miatt nem zárnám be legalább egy pár hétvégi vonat járhatna rajta. Ezen hétvégén megérne egy Bp-Szilvásvárad Putnok közvetlen gyorsvonat közlekedtetése legalább.
Idén utazni akarok a 11-esen az ismét járó pécsi gyorssal nem tudom hány kocsival jár, de ez is egyértelműen kiránduló vonatnak mondanám, és jó ötlet, Székesfehérváron jó gyorsvonat csatlakozása van Pestre.
Szerintem legalább ezt a két vonalat(11-87) kirándulási célból megtartanám, hétvégén megérné közlekedtettni a vonatokat, sőt akár néha egy-két nosztalgiás vonatot is vinnék arra valami program keretében. Az állam a turizmusból támogathatná a két vonalat.
Lehet az a baj, hogy magán szférában dolgozom, de ami nem megy, azt nem kell eröltetni, ha nincs utas, akkor nincs, attol, hogy elszaladgál egy Bz, attól nem is lesz.
A MÁV meg nem áll olyan jól, hogy feleslegesen dobálja ki a pénzt, jól jön más valóban forgalmas vonalra, ahol lehet egy kevesebb kocsi, miatt 20-30 ember is elpártol, és ez több mint 5-10 ember érdeke.
Be kell látni, hogy EU-ban leszünk, és én maximálisan azon az elven vagyok, hogy egy szakaszon csak egy tömegközlekedés legyen államilag finanszírozva. Busz, vonat,hajó, repülő...
Ha a másik cégnek állami támogatás nélkül is megéri üzemeltetni a vonalat/járatot, akkor felőlem annyi vonatot vagy buszt közlekedtett amennyit csak akar, az már legyen az ő kára vagy haszna.
Az 175-ös térképen is "Eger-Tihamér vá.", bár ugyanezen van "Mahóca vm.", vagy "Papírgyár vm.". Ez utóbbi elágazó állomás, akkoriban még folyamatos forgalmi szolgálat is volt ott.
Mi a bajom a 9803-mal. Az hogy 5 óra 11 perc alatt tesz meg ca. 300 km-t! :(
(Ugyanezt tavaly még 4 óra 38 perc alatt tette meg,
ez 33 perc menetidőnövekedés!!! :(
Pedig ez nem vicinális, és nem mellékvonalon megy, és nem 8-10 utasa van vonatonként. Bár ha így folytatja...
"Pedig úgy rémlik, hogy jelenlegi várostérképen nincs rajta, csak városrészként van jelölve."
Az én térképemen rajta van mint "volt Tihamér vm.". Érdekes, hogy a 61'-es térképen még Eger-Thamér vá. Lehet, hogy később megállóhellyé lett visszaminősítve és már ebben a minőségében szűnt meg? (A régi menetrendekből ki lehetne deríteni, hogy mikor...)
A turistatérkép egyébként a Kőporos-tető és a volt téglagyár környékénn lévő kertes részt nevezi Tihamérnak ill. Tihaméri-szőlőknek.
A jelenlegi egri helyijáratos menetrendben is szerepel autóbusz-végállomásként a Tihamér-vasútállomás! Pedig úgy rémlik, hogy jelenlegi várostérképen nincs rajta, csak városrészként van jelölve.
Ezekeszerint a pálya is romlott több helyen is. :(
De mindezek ellenére elég durva dolog volt félórával megnövelni szegény 9803 menetidejét. :(((
Ezt a vonatot valahogy senki sem szereti. A A menetrendjét sikerül mindig előnytelenrte szerkeszteni. Nem beszélve az utóbbi években gyakran besorozott Bx-exről. (Néhány MÁV vezetőt szívesen utaztatnék rajtuk a vonat teljes útvonalán.) De ugyanez igaz a 41-es vonalra is. Forgalmas nemzetközi fővonal 60 km/h-s sebességgel! A kettő együtt igencsak elveszti az ember kedvét az utazástól. Bár vasútbarát vagyok, de talán ez az egyetlen vonatpár, ahol kifejezetten unom már a végén az utazást! Még szerencse, hogy a Dombóvár-Szentlőrinc szakasz egy része kifejezetten vasútbarátoknak való. (Az alagutaknak és a régi nyomvonal maradványainak köszönhetően.)
Egyébként már nem sok hiányzik ahhoz, hogy elérjük az 1972/73-as év menetrendi adatait, pedig akkor még nem volt villamos vontatás, és Pécs felé sem voltak meg az alagutak. :(
A bélkői bánya kizárólag a cementgyárat szolgálta. A régi gyárat (leállították 1978-ban) kötélpályával, az újat (ami 1978-tól 2000-ig működött) szállítószalaggal.
OFF
A legutóbb felrakott képeid egy részét még nem nagyítottam ki, mert hónap vége volt és már majdnem betelt az 1Gb-s limit! (Ha átcsúszunk a következő sávba, akkor majdnem duplaanyit kell fizetni...)
ON
"No meg illő egy magállóhely a déli városrésznek a most még deltában."
Az 1961-es Bükk térképen van, sőt nem is megálló, hanem állomás, a mai delta közelében (ott ahol az Egerből Andornaktálya felé vezető műút elhagyja a várost). A neve Eger-Tihamér vá. volt. Kíváncsi vagyok, hogy megvan-e még az épület.
Igaz, ez azért nem kimondottan a déli városrész...