Vajjon kikapcsolt állapotban is a fej előtt van a szalag befűzve? Nem fűződik ki amikor kikapcsol a gép? Mert ha befűzve marad, az biztosan nem jó hosszú távon.
Ja, bocs, msik kérdésed: saját szememmel is láttam, hogy rá tud ragadni a fejre. Aztán valahogy kiszabadítja magát. Kicsit biztos árt neki ez. De csak akkor van, ha több napig van benne. Szóval ha nem 1-2 naponta használod, akkor ajánlatos kivenni, vagy 1-2 naponta kicsit tekerni a szalagon. :))
Ha a 3000esben nincs memória, akkor érdemes megvenni, mert tényleg jobb minőségű. CSak nem abban a boltban! :)) Állítom, hogy jobb helyen 2k körül van. Azért manapságmár 3k egy kazettáért eléggáz.
"a 75-ben 3db 540000 pixeles van, a 140-esben 3db 800000 pixeles"
Ez nagyon gáz? Vagyis sokkal rosszabb emiatt a 75-ösöm képminősége? Jobban jártam volna egy olyan modellel, aminek egy 800 ezer pixeles CCD-je van?
Kövezzetek meg, de nem néztem utána ennek. Egyszerűen megvettem az egyetlen 3 CCD-s modellt, ami többé-kevésbé még elérhető árú volt.
Egyébként kipróbáltam az 1,7 megapixeles fotófunkcióját, és nagyon szarok a képek, még jó kinti fényben is. Jó, ezt nagyjából tudtam, meg a fotóra ott a Canon 350D-m, csak megjegyzem.
Ez mindig így szokott lenni. Amikor én anno a HC14-et megvettem 130-ért, az még akkor jó ár volt. Pár héttel később egyre több helyen lett 120, majd még pár hét és 110, egy-két hónap múlva 100, és most már valahol 90 körül tart...
Ilyesféle irományokat már én is kerestem régebben, de sajnos nem talátam semmit... Általában sikerült megállapítani nekem is, hogy a digi fotózáshoz rengeteg iromány van, mit hogyan, míg amatőr operatőri, videokamerás dolgok sajnos semmi...
A drágábban valszeg van memória, ami a szerkesztéshez tárolja az egyes jelenetek helyét a szalagon. Jó dolog, ha több kazettát használsz, és a kamerán határozod meg, hogy mi kell, de átlag felhasználásra szerintem rohadt fölösleges, én pedig ezért még akkor se adnék ki ennyi pénzt, ha tudnám használni. Egyébként a boltban az eladónak kötelessége lett volna elmondani, hogy miért drágább.
Tudna valaki segíteni abban, hogy merre találok olyan honlapot (magyar, angol vagy francia nyelvűt), ahol azt írják le, hogyan kell filmet/videot készíteni. Nem a technikai oldala érdekel, hanem az, hogy a snitteket hogyan rakjuk egymás után, hogy gördülékeny legyen (Totál-közeli, látószög változások, tengely, nézésirány, stb.). Régen legalább létezett egy-két ilyen tárgyú könyv, de ma csak a digitfotózásról írkálnak tonnaszám.
Szia laja30, gratulálok az új kamerádhoz! Az ajtó nyitást szokni kell!
VChris! A 75-ös a 140-eshez képes, a panasonic optikán kívül, a 3CCD-ben különbözik, a 75-ben 3db 540000 Pixeles van, a 140-esben 3db 800000 Pixeles. Mást nagyon nem találtam,de jó ötletnek tartom,hogy próbálnak egyre olcsóbb 3CCD-s kamerákat a piacra dobni! (csak a minőség ne romoljon!)
Van rajta manuális fehéregyensúly. Nem tudom, a nagyobbak mivel tudnak többet, valószínüleg a Leica optikával. Ez Pana optikás. Én egyszerűen azért vettem ezt, mert ez volt a legolcsóbb 3 CCD-s. Még így is többe került, mint a max. 140, amit eredetileg rá akartam szánni a kamerára.
Hehe... az vicces volt, amikor először akartam betenni a kazettát. Kinyitottam, nyomkodtam, húzkodtam, hiába, nem fér be sehogy. Jó idő után jöttem rá, hogy maga nyitja fel elektronikusan a kazetta helyét, de ehhez persze be kell tenni az akkut.
Gratulálok a kamerához! Biztos, hogy nem nyúltál mellé amikor a 3CCD-s Pana mellett döntöttél, az tuti!
Engem is érdekel, hogy mit tud a kamera! Egészen pontosan a 75-ös melyik modell kistestvére? Mivel tud kevesebbet?
Azért a helyedben én legalább a WB állítást manuálisan csinálnám. Ha van rajta ilyen lehetőség, akkor azzal lesznek a színek a legélethűbbek. Csak annyit kell tenni, hogy fehér felületre irányítod a kamerát, és ahhoz beállítod a WB-t. Két három mozdulat. Ha egy adott helyiségben beállítottad, akkor azon belül már nem kell vele foglalkozni. Szerintem marha gyorsan megy, én Lalilalilali gépén (GS140) megnéztem Kecskeméten, hogy kell, csak pár kattintás volt az egész. De ne kérdezd, pontosan hogy csináltam, mert már nem emlékszem rá, a joystick-kel kellett valamit bűvészkedni :-)
Kösz. Jelenleg úgy gondolom, hogy megelégszem az automata üzemmóddal, mert inkább a fotó érdekel, mint a videó. A Pana kamerát azért vettük a párommal, hogy ne múljon el nyom nélkül a 8 hónapos kisfiunk hangja és mozgása. Az állóképekről gondoskodik a Canon 350D.
Gratula,Várjuk a tapasztalatokat,kíváncsi vagyok mennyi lehet a különbség képminőségben a 120-75 között ha egyáltalán van,a pana optika mennyivel lehet gyengébb a Leicánál...
Itt még egy újonc kameratulajdonos: ma délután megvettem a Panasonic NV-GS75-ösét. Ez a legolcsóbb 3 CCD-s kamera. Még csak ismerkedem vele, esti lámpafénynél, automata módban szórakoztam a fürdő gyerekkel, aztán visszanéztem a TV-n. Eddig jó.
Az érdekes dolog az, hogy ez a gép a Mediamarktban meg a Saturnban 200 rongy, a Fotomarket.hu-n 190, az Electroworldben meg még nincs is. Ehhez képest a Ferenc krt-Üllői út sarkán lévő Panasonic-szakboltban 175 ezerért vettem meg. Figyelemre méltó.
Áve! Pedig a szűrő amit írtam nagyon is jól használható, mert már több TV műsorban is alkalmaztam, valamint a haverom vizsgafilmjében is és pont az a lényege, hogy a kép tiszta "szűrő nélküli" részén semmit sem vesz le a fényerőből.
Én akkor is a panasonic-ra voksolnék, mert már elég sok kamera megfordult a kezembe és a sony mostanság az elekronika buzizásával éri el amit akar, de az csak paraszvakitás :-( és ez is azért van, mert lassan csak a nevéből tud megélni sajnos. Messze már a régi fénye. Én pl egy kicsit komolyabb panával dolgozok és azért a pénzért egy elég gagyi sonyt attak volna amik kb egy canon dm-xm2-vel volt egy kategóriában, de annak is a 2x-es áráért.
Az első felvételeket gyengén megvilágított szobában csináltam automata beállítással, a kép nagyon sötét lett
Amikor visszanézted, be volt kapcsolva a TV? :-)))
Na, bocs a marhaságért, de ezt nem hagyhattam ki.
Komolyra fordítva a szót: nincs ötletem, azt azért tudnod kell, hogy ebben az árkategóriában nem szabad túl sokat várni a kamerától gyenge beltéri világítás mellett. Persze azért az sem igaz, hogy a kép abszolút élvezhetetlen kellene, hogy legyen. Összehasonlításul azt tudom ajánlani, hogy kattints a http://vchris.atw.hu oldalra, és ott nézd meg a szobás felvételem, az egy HC14-es kamerával készült 80 W-os izzó mellett beltérben este. A két kamera kb. egy kategória. Ha annál sokkal rosszabb, akkor az lehet, hogy nem normális jelenség.
A kamera motorzajáról nem tudok nyilatkozni, valamennyire mindegyik behallatszik, de elvileg ez nem szabad, hogy zavaró legyen.
Az alábbi gondom van. Megvettem életem első videokamaráját Panasonic NV-GS17.
(Olvasgattam a fórumot, de végülis a pénztárcámhoz mérten választottam az EW-ben a héten 7.990,-*10=79.990 0% THM hitel opcióval.)
Az első felvételeket gyengén megvilágított szobában csináltam automata beállítással, a kép nagyon sötét lett. Másodszor hasonló körülmények között gyenge megvilágítás opció bekapcsolásával történt, kép még itt is élvezhetetlen.
Mindkét esetben a sötét kép rádásul lefelé futó zavarokkal tarkított, a hang is nagyon gyenge a kamere alapzaja, viszont nagyon hangos.
Új Fuji kazettát használtam.
A kérdésem:
A hibák a tapasztalatlanságból származnak vagy rossz az eszköz?