Kedden a 8006-ossal jöttem haza, Godisán vettem a fáradságot és megszámoltam a leszálló utasokat 59-et számoltam. Ebből 22 az állomás előtt álló (fogalmam sincs hová tartó) busz felé indult, a többiek (1 kivételével aki bement a forgalmiba)felszálltak a komlói Bz-re.
Sem állástfoglalni sem vitát provokálni nem akarok ebben a már-már gumicsont dologban csak közöltem amit láttam.
A MÁV Rt. még nem határozott a KomlóGodisa szárnyvonalat érintően
a személyszállítás megszüntetéséről, ezért a végleges döntés előtt lakossági fórumon kérik ki az utasok véleményét. Már vannak tiltakozók.
December 24-i számunkban Páva Zoltán polgármester arról nyilatkozott, hogy a szárnyvonalon 2004 közepétől megszűnik a személyszállítás, a forgalmat vonatpótló buszokon bonyolítják le. Erről egyeztetett az érintett települések polgármestereivel, az elhatározást a MÁV is méltányolta. A nyilatkozat nyomán a napokban tiltakozólevél érkezett szerkesztőségünkbe, 103 aláírással.
A MÁV még 1998-ban ígéretet tett a vonal korszerűsítésére, ám az elmaradt közölte tegnap a tiltakozásra reagálva Páva Zoltán. Két évvel később egy Tamásiban tartott tanácskozáson az én vétóm miatt vetette el a vasút a szárnyvonal megszüntetését. Az elmúlt években viszont bebizonyosodott: a személyforgalom nagyon lecsökkent, a fuvarozók számára a vasúti kőszállítás drága, szállítás így hetente csupán háromszor van. Ezért tartottuk értelmetlennek vidéki kollegáimmal a szárnyvonal fenntartását.
A polgármester hangsúlyozta: a vonalról a végső szót a MÁV mondja ki, ám mielőtt ez megtörténik, figyelembe véve a tiltakozók véleményét, Komlón lakossági fórumot rendeznek. Azt újra leszögezte, 2006. után az állomást a Zrínyi tér környékére helyezik át.
"Csokvaomány pedig a 90-es évek eleje-közepe táján. "
Nem tudok, jártatok-e ott mostanában. Én 2001 nyarán voltam ott: az épület lerombolva, csak a hűlt helye maradt, kitérővágányok felszedve... Két dolog emlékeztet mindössze arra, hogy itt valaha egy állomás volt:
- a volt kitárők környékén zúzottkő (+emlékeim szerint 48-as sínek)
- a volt kitérőknél lévő "határ"kő a Szilvásvárad felőli oldalon még a földben volt...
Egyébként a könyv 1959. évi szeptember hó 15-től érvényes (még a nagyapámé volt, aki mozdonyvezető volt Miskolcon) és 351 oldalas.
Ha kell lassanként beszkennelhetem.
Hello!
Ma behoztam a könyvet, mert kimaradt a felsorolásomból Szarvaskő (3 vágány, az 1. vg. rakodó), valamint Kiskapud mrh. (2 vágány).
Volt több iparvágány kiágazás is a vonalon:
Eger-Felnémet között a 22+68 szelvényben
Felnémet-Szarvaskő 149+53,
Szarvaskő-Mónosbél 176+30, 192+66
Bélapátfalva-Szilvásvárad 337+16 (Erdészet)
Csokvaomány-Királd 595+98, 603+59, 608+46, ezek a királdi bányák voltak, melyyek még szerepeltek az 1985-ös szolgálati menetrendben is. Az is megvan valahol otthon.
Kirád -Putnok 629+80 (Mocsolyási ipv.)
Úgy tudom Nagyvisnyó-Dédes a 70-es évek végén szűnt meg (egyébként vízállomás volt, a gőzösök itt fordultak Eger felől), Csokvaomány pedig a 90-es évek eleje-közepe táján.
Ami még érdekes a vonalon, hogy egy vonatfogadó fővágánnyal rendelkező mrh-ek közül kettő vonattalálkozásra is ki volt jelölve: Eger-Tihamér és Kiskapud. Jó kis forgalom lehetett akkor. Ami még érdekesebb, hogy több helyen tolómozdonnyal kellett indítani a tehervonatokat:
Egerből Egervár mh-ig (16 ezr.), Felnémetről Egervár mh-ig. (12 ezr.), Nagyvisnyó-Dédesről Szilvásvárad-Bélapátfalva felé a 357. szelvényig, valamint Királd és Csokvaomány között is mindkét irányból a sátai alagútig kellett tolni a vonatokat.
Sőt! Királd község déli végén (az állomástól pár km-re) még jól láthatók az egykori iparvágány-kiaágazás nyomai, akárcsak a Csokvaomány állomásból észak-nyugatra induló bevágás.
Nagyvisnyón erdei vasúti rakodó is volt, látványos töltéssel indult a kisvasút.
Azon mindenesetre meglepődtem, hogy Királdon, meg Csokvaományban is voltak kitérők...
Nem tudod véletlenül, hogy mikor szűntették meg őket (Nagyvisnyó-Dédest is ideértve)?
Szerinted az túlzott igény, hogy valaki már 8 óra körül Bp-n akar lenni és taxi helyett városi busszal szeretne 4.55 előtt a Főpályaudvaron lenni?
Nem, ezt nem erzem tulzott igenynek, bizonyara rosszul fogalmaztam. V_peti azt irta, hogy felul kellene vizsgalni a halozatot, ha nincs busz a hajnali vonathoz (az tripla smiley-t erdemel, hogy nyomatekositotta, hogy ez "nemzetkozi gyorsvonat", a vegere csupan szinezekkent es nehezekkent akasztott bosnyak fantomkocsik miatt :))), szoval ezt ereztem en agyuval bolhara lovesnek. Az alapgondolat persze jogos, jo lenne ha lenne hozza csatlakozas, de persze csak esszeru korulmenyek kozott.
Az elso vonatokhoz csatlakozo helyi (es plane helykozi) buszok nem kifejezetten ennek a topicnak a temaja, anno bagojj kartaccsal volt egy-ket pengevaltasunk e temaban a varosi topicban is. A velemenyem roviden annyi, hogy nem hiszek ala-fele rendeltsegben vasut es helyijaratok temajaban, sokkal inkabb mellerendeltseget latok, illetve latnek szivesen. Nem hiszem, hogy a buszoknak ugy kell ide-oda mozogniuk, ahogy a MAV eppen futyul, ha viszont van egy kialakult, allandosult menetrend, es a kiindulo vonatokra van igeny is, akkor azt vegye figyelembe a helyi kozlekedes es szolgalja ki.
Hasonoloan, a MAV is a jelenleginel hangsulyosabban vegye figyelembe, hogy mikor ebred es ter nyugovora egy varos, mikor ontik el a videkrol beerkezo buszok a buszallomast, es mikor viszik oket haza. Bar nem tul szerencses dolog az utazasi igenyek ilyen merteku csucsosodasa a kozlekedesben, de legalabb azt a keves aldasos hatast, ami vele jar, hasznaljuk mar ki, nevezetesen azt, hogy az 5.20 korul mindenhonnan beerkezo buszokat - a lehetosegekhez merten - varja be a kiindulo vonat, este pedig 22 ora utan par perccel erjen is be.
Ugy erzem, itt a MAV-nak van tobb tennivaloja. A Volan ezernyi jaratat keptelenseg lenne a vasut szeszelyeihez igazgatni evrol evre (honaprol honapra), es nem is lenne illendo az utasok legnagyobb reszet kitevo rendszeresen utazo, muszakos dolgozokkal szemben, az 1-1 eseti vasutra, vasutrol csatlakozo utas miatt.
Végezetül itt egy látkép a komlói állomásról, ami az ablakomból készült.
Biztos az agyamra ment a Japan, eloszor azt hittem, monorail vonal vezet el az ablakod elott :))
A 8946/8066 szentlőrinci esete, nem műszaki, hanem forgalmi kérdés volt. A 8946 Szigetvárról késve indult, várt 8913-ra, így késve érkezett Szentlőrincre. Ha egyesítik a 8066-al,akkor az is késve ment volna el, így a 8066-ot elkűldték.
A naponta utazók ezt már tudják,(nem az első eset) így ők át tudtak szállni, a többi utast meg nem értesítették, mivel, ha megvárják, hogy mindenki átszálljon, akkor már a 8066 sem megy el rendesen.
Finoman fogalmazva nem túl utasbarát megoldás!
Esetleg ha helyszínrajzok vannak benne, akkor azt beszkennelhetnéd. Az egykori perecesi kisvasútról nincs benne valami informááció? 1970-benszűntme,ésMV kezelésű volt.
Kb. az elműlt 1-1,5 hónapban valamelyikőtök betett egy linket, melyre katintva egy rövidke animációs film jött elő.
Az olaszok és az EU állampolgárok viselkedési különbözőségét karikirozta.
A leányom most ezt keresi.
Segitsetek !
Hol találom meg.
Sziasztok!
Eddig csak olvasója voltam a topicnak, de hozzászólnék az Eger-Tihamér témához, mert van infóm róla. Van egy 1967-es kiadású Közlekedési Határozmányok I. rész című utasításom a Miskolci Igazgatóság területére. Ez tartalmaz adatokat a miskolci ig vasútvonalairól, köztük az Eger-Putnokiról is. Aszerint Eger-Tihamér megálló-rakodóhely volt. Vonatfogadó vágánya a II., forgalmi szolgálattevő és 1 váltókezelő volt beosztva. Fedezőjelzőkkel is el volt látva. Mivel az állomás helyét ismerem, így az I. volt a rakodó, III. vágány nem volt a töltésből ítélve. Az épület ma is megvan (felismerhető MÁV-típusú, lapos, széles épület. Valami vaskereskedés működik benne, megvan a magasrakodó is, ha jól emlékszem. Ma már csak egy iparvágány kiagazas van ott, amit nem használhatnak, mert nagyon gazos. egyébként a vonalon akkor a következő állomások voltak: Eger-Tihamér mrh (2 vágány), Felnémet (4 vágány), Tardosi kőbányák mrh, Mónosbél, Bélapátfalva, Szilvásvárad (3 vágány), Nagyvisnyó-Dédes (3 vágány), Csokvaomány (3 vágány), Királd (4 vágány). Fejből ennyire emlékszem, de ha érdekel valakit, akkor pontosítok a könyv alapján.
Üdv. mindenkinek.